Kamalin/vaivaannuttavin asia, jonka olet saanut selville jostakin tutustasi?
Sain hiljattain tietää, että isoisäni on tappanut miehen kun oli n. parikymppinen. Alkoholilla ei ollut vaikutusta asiaan.
Mites teillä?
Kommentit (363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että isälläni on ollut vaimo ennen äitiäni, jota pidin isäni ensimmäisenä vaimona. Tuli meille molemmille yllätyksenä, ja vanhempieni avioliitto loppui siihen.
Mitä kamalaa siinä on, että on ollut kaksi kertaa avioliitossa. Miksi sen takia pitää erota? Ihan normisettiä nykypäivänä.
Ei kaikki hyväksy naimisiinmenoa uudelleen tai halua olla naimisissa sellaisen ihmisen kanssa. Eiköhän tuossa ole ollut muutakin taustalla vaikuttamassa päätökseen. Tuohan herättää kysymyksiä, että miksi on salannut noin tärkeän asian koko avioliiton ajan että onko jotain muutakin vielä mitö on jättänyt kertomatta. Perusluottamus puolisoon varmasti järkkynyt. Vai etkö itse järkyttyisi kun olisit ollut toisen kanssa pitkään naimisissa ja olis unohtunut mainita ett ai niin tää ei ollut muuten eka kerta kun sanon tahdon..... ja vaikka 30 vuotta ollut aikaa ottaa asia puheeksi.
Mulle myös isä (70v) kertoi vasta aikuisiällä että on ollut aiemmin naimisissa. Osa sisaruksistani ei kai tiedä vieläkään. Kyllä sekin tuntuu oudolta, että pitää salata sisaruksilta tuo...
En minä ainakaan järkyttyisi, ihmettelisin vain kovasti miksi on salannut asian joka on jo mennyttä ja jolla ei enää ole merkitystä.
Osalle ihmisistä tuolla on merkitystä. Näyttipä olevan minunkin isälle kun ei kertonut.
En luottais ihmiseen joka jättää kertomatta noinkin tärkeän palan menneisyyttä.
Onko ihmisen siis pakko kertoa menneisyydestään kaikki tärkeät asiat lapsilleen? Aika suuri vaatimus. Tosin joku voi jättää jonkin asian mainitsematta juuri siksi, että se ei ole hänen mielestään tärkeä.
No kyllä yleensä kerrotaan tärkeät (varsinkin elämänsä tärkeimmät) elämäntapahtumat toiselle, varsinkin seurustelusuhteissa merkkaa entiset tärkeimmät suhteet. Johan nyt kysytään suhteista helposti jo ekoilla treffeilläkin "oletko koskaan ollut vakavassa suhteessa " tai "oletko ollut naimisissa".
Jos virastotäditkin ja suku tietää, miksi ei puoliso? Mitä syytä on tuollaista edes piilotella? Antaa enemmän vain aihetta epäilyyn.
Itse muuten tutustuin erääseen uskovaan mieheen, joka ei kertonut olleensa naimisissa aiemmin. Kuulin tämän yhteiseltä tuttavalta. Voin sanoa, että olin aika pettynyt. Tuli todella epäluotettava kuva miehestä, varsinkin kun varmasti tiesi, että minulle uskovana naisena olisi mahdollinen deal breaker (niinkuin se onkin, en voi avioitua eronneen kanssa koska koen että se on jonkun toisen ihmisen puoliso jonka kanssa olisin). Tuntui pahalta että olin flirttaillut sellaisen kanssa.
Mainitsin tästä tapauksesta terapeutilleni (käyn erään trauman vuoksi) hän ei pitänyt tuollaisen asian salaamista normaalina vaan oli sitä mieltä että tuollaiset kuuluu kertoa, että onhan ne nyt aika vaikea salatakin eikä naimisissa oleminen mitään niin ihmeellistä ole että sitä olisi syytä salata.
Vierailija kirjoitti:
Kahdella tutulla (veljekset, toinen oli parikymppinen ja toinen silloin vasta 13v) oli tosi läheiset välit esim. pussattiin ja nukuttiin samassa sängyssä. Vanhempi veli myös heitti jatkuvaa insestiläppää muutaman vuoden nuoremmasta, myös silloin alaikäisestä siskostaan.
Kerroitko poliisille?
Yksi miehen kaveri on harrastanut seksiä prostituoidun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahdella tutulla (veljekset, toinen oli parikymppinen ja toinen silloin vasta 13v) oli tosi läheiset välit esim. pussattiin ja nukuttiin samassa sängyssä. Vanhempi veli myös heitti jatkuvaa insestiläppää muutaman vuoden nuoremmasta, myös silloin alaikäisestä siskostaan.
Kerroitko poliisille?
En, eihän minulla ole mitään todisteita siitä, että jotakin tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Siskoni pettää miestään jatkuvasti eri miesten kanssa. Sain tämän asian vahingossa selville kuuntelemalla siskoni puhelua hänen ystävälleen. Olen miettinyt, pitäisikö kertoa.
Pitäisi kertoa.
Sain yli 20-vuotiaana tietää, että minulla on eri isä kun muilla sisaruksillani. Kaikki muut (sisarukset, isovanhemmat, sisaruksieni isä, jota olin pitänyt myös omana isänäni) tiesivät tästä. Kuulin asiasta siskoltani, joka lipsautti ”vahingossa” lauseen, joka sai minut epäilemään ja kyselemään lisää, jolloin hän kertoi. Selvisi sitten sekin, miksi isäni oli aina ollut hieman etäisempi minua kohtaan ja suosinut sisaruksiani.
Vierailija kirjoitti:
Serkku paloitteli lapiolla elävän kissan.
Myöhemmin oma veli ampui kyseisen paloittelijan.
Kerran se nosti äitinsä ilmaan kurkusta ja täti pazko houzuun. Tartti rahaa humehiin.
Tappeli mustalaisten kaa ja peukku irtos.
Hurrrjaaa.
Onneksi tuo paloittelija sai ansionsa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni sisko pettää miestään aina, kun silmä välttää.
Olen miettinyt, pitäisikö ilmiantaa hänet miehelleen.
Tietysti pettäjä pitää antaa ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmasti pahimmasta päästä: tätini varasteli haudoilta kynttilöitä, enkelipatsaita ja kukkia. Kamalin oli, että hän oli vienyt syöpään kuolleen pikkulapsen haudalta leluja ja myynyt ne kirppiksellä!
Narsisti hän kuulemma olikin, käytti henkistä väkivaltaa serkkujani ja heidän lapsiaan kohtaan.
Mä oon aina ihmetellyt, kuka kehtaa lapsen haudalta ryöstää muistoesineitä! Empatiakyvytön on pakko olla.
Kirjoittelee anonyyminä juttuja mammapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Isoäidilläni oli viisi lasta, jokaisella eri isä.
Hänellä on ollut värikäs elämä. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on ostanut seksiä. Meni kunnioitus kerta heitolla.
Huvittaa kun yks tuttu nainen vänkytti seksin ostamisen olevan säälittävää. Itse en häntä tuominnut siitä, että on myynyt persettä än.
Hän kai sen tietää, millaisia seksin ostajat on, kun on kerran itse myynyt.
On se seksin myyntikin säälittävää.
Vierailija kirjoitti:
Äidilläni on ollut niin paha seksitauti, että koko kohtu poistettiin.
Jestas. No tää on kyllä outo! Omasta äidistä kuva on jotenkin niin seesteinen ja puhdas, että vaikka elämää onkin ollut niin en osaisi kuvitella tuollaista joten kyllä yllättyisin vaikkei ehkä saisi. 😅 Toivottavasti äitisi tervehtii kuitenkin lopulta.
Työkaverini, menestyvä perheenisä, on istunut murhasta vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittelee anonyyminä juttuja mammapalstalle.
Paitsi että täällä ei kukaan ole lopulta oikeasti anonyymi. Kaikkien kirjoittelijoiden henkilöllisyys on selvitettävissä.
Uusi tuttavuus paljastui äitinsä tappajaksi.
Nää on niin kauheita tarinoita ettei vaan pysty lukemaan. 😳
Etäisempi tuttu, sain tietää että on teini-ikäisenä käyttänyt lapsia seksuaalisesti hyväksi.