Ope kohtasi täydellisen av-mamman
Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).
Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.
Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.
Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.
Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.
Että sieppaa.
Ope
Kommentit (282)
parin vuosittaisen vanhempainillan varassa! Kyllä sen yhteydenpidon on oltava juuri sellaisista asioista, missä kasvatuksen tulosta mitataan ja mieluiten jo ennen sitä.
Vierailija:
Mitä tekemistä sillä on tulevien kokeiden kirjaamisen kanssa? Siitähän tässä on puhuttu. Ei kukaan ole väittänyt, ettei opettajan tarvitsisi pitää mitään yhteytta vanhempiin. Sitä varten on vanhempainillat.
Siis vaaditko sinä opettajana, että minun ÄIDIN, siis lapseni äidin, pitää käyttää aikaa siihen, että tarkistan itse lapseni kokeet netistä?
Häpeäisit ja käyttäisit sinäkin työaikasi kunnolla. Ei ihme, että lapset eivät enää pärjää kouluissa ja tulee huonoja numeroita kun et viitsi käyttää työaikaasi lapsen parhaaksi.
Vanhemmat joutuneet soittelemaan opettajalle iltaisin, että saisivat edes jonkinlaista yhteydenpitoa aikaan.
Vierailija:
Nää reissuvihkojankuttajat ovat juuri niitä tyyppejä
jotka soittelee iltaisin ja luulee, että opettaja haluaa keskustella illat pitkät heidän Jesse-Jannicansa koulunkäynnistä ja yksilöllisyydesta.
Hohhoijaa...
käyttäisi aikaa enemmän lapseensa kuin täällä av. lla niin saattaisi se lapsikin oppia enemmän vastuuta.
Pieni ystävällinen vinkki vain.
Vai onko teillä tietoinen ajatus syrjiä perheitä varallisuuden perusteella?
Sinänsä hyvä ajatus tuollainen verkkoreissari.
Herran jumala, kouluhan on lasten työ, ei vanhempien. jos ei lapsi pärjää normaaliopetuksessa on syytä miettiä jotain muuta vaihtoehtoa. Mulla on neljä koululaista, enhän ehtisi muuta tehdäkään kuin vahita heidän kokeisiin lukemisia ja läksyjä jos sille tielle rupeaisin. Ja hyvät numerot ovat pojat kotiin tuoneet. Joskus joku heikompi eksyy sekaan aj silloin jutellaan siitä eikö muistettu lukea. lapsi itsekin toteaa, että seuraavalla kerralla täytyy lukea paremmin.
Vieläkö ajattelitte ylioppilaskirjoituksiin valmentaa mussukkanne vai koska sen koulunkäynnin voisi jättää lapsen omalle vastuulle.
kokeisiin. Miten voisivatkaan, jos eivät edes saa tietoa tulevista kokeista? Ei kaikkien lapset ole pikku Annoja, joita ei edes tarvitse kasvattaa.
Vierailija:
reissuvihko on ok 1-2luokalla, sen jälkeen en käyttäisi kuin
erityisluokassa... eihän lapset muuten opi vastuuta
lippuja ja lappuja varten olen laittanut muovikansion reppuun ja sanonut tytölle, että tiedotteiden on syytä löytyä sieltä, kokeet on yleensä kirjoitettu aineiden vihkoihin, miksi niistä erikseen pitäis tiedottaa?
Vai saammeko nähdä tämän kohtauksen kenties Harvoin tarjolla - tai Kotikatu-sarjassa? :-)
taso laskenut mun kouluaikojen jälkeen, eikä siitäkään ole kuin 15 vuotta.. Kyllä meillä ne tampioimmatkin sai kirjoitettua koepäivän ylös. Ja jos se jostakin syystä unohtui, KYSYTTIIN KAVERILTA.
Vai onko ne teidän lapset niin helvetin onnettomia,ettei ne pysty edes niillä omilla kännyillään soittamaan jollekin välkymmälle kaverille ja kysymään? Vai eikö kavereita ole kun ei kukaan kestä teidän pilalle pistettyä jälkikasvua?
Niin yksinkertaista asiaa ei olekaan, ettei täällä jotkut mammat ole sitä mieltä, että käy yli oman kullanmurun kykyjen, ja kas - syy on aina jonkun muun. Hyi mua hirvittää ajatus elämästä vanhuksena Suomessa, jossa yhteiskunnassa " vaikuttaa" nämä reissuvihkojanicayasminasebastianoscarit.
ei sullakaan ihan hyvin pullat uunissa ole :/
Vai eikö vain ole tarvinnut olla kiinnostunut, kun lapsi on niin " itsenäinen" ja " pärjäävä" ?
miksi lapsi ei kirjoita koepäivää ylös ja lue siihen kokeeseen?
Ja alakoululaisen vastuulle annettavat asiat ovat ihan eri mittaluokan asioita kuin lähes aikuisen lukiolaisen avstuulle annettavat asiat!
Vierailija:
Herran jumala, kouluhan on lasten työ, ei vanhempien. jos ei lapsi pärjää normaaliopetuksessa on syytä miettiä jotain muuta vaihtoehtoa. ---
Vieläkö ajattelitte ylioppilaskirjoituksiin valmentaa mussukkanne vai koska sen koulunkäynnin voisi jättää lapsen omalle vastuulle.
Miksi koet, että lapsesi tarvitsisi erityishuomioita. Onko oikein joku diagnoosi?
Vierailija:
parin vuosittaisen vanhempainillan varassa! Kyllä sen yhteydenpidon on oltava juuri sellaisista asioista, missä kasvatuksen tulosta mitataan ja mieluiten jo ennen sitä.
Vierailija:.
Vierailija:
että se on open vika, jos oma kultamussukkani saa huonoja numeroita kokeista =) kyllä meillä kolmas ja neljäsluokkalaiset ihan itse tiedottavat kokeistaan ja itse lukevatkin - voin kyllä kuulustellajos lapsi ei sitä osaa, niin eiköhän opi muutaman huonon numeron jälkeen
koulun " kasvatustyössä" on jotain perusteellisesti vialla. Samoin varmasti toki kodinkin, mutta jos koulu ei edes anna tilasuutta tilanteen korjaamiseen, ei paljon muita vaihtoehtoja jää kuin lapsen syrjäytyminen. Vaikka vanhemmat kuinka yrittäisivät parhaansa.
Vierailija:
miksi lapsi ei kirjoita koepäivää ylös ja lue siihen kokeeseen?
" sana hallussa" - ja lääkitys kohdallaan, hitto mitä idiootteja täällä jankkaa.
13, yritä nyt edes ilmaista pointtisi. Jos et edes siihen pysty, sun on ehkä turha kirjoitella tällaiselle palstalle...
erityisluokassa... eihän lapset muuten opi vastuuta
lippuja ja lappuja varten olen laittanut muovikansion reppuun ja sanonut tytölle, että tiedotteiden on syytä löytyä sieltä, kokeet on yleensä kirjoitettu aineiden vihkoihin, miksi niistä erikseen pitäis tiedottaa?