Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope kohtasi täydellisen av-mamman

Vierailija
08.03.2008 |

Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).

Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.

Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.

Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.

Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.

Että sieppaa.

Ope

Kommentit (282)

Vierailija
281/282 |
25.07.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden lastentarhanopettajan työni puolesta, joka on aiemmin työskennellyt Steiner-päiväkodeissa pitkään. Hän on tyyppiesimerkki itsekkäästä ja yhteistyökyvyttömästä taivaanrannanmaalarista. Kaiken lisäksi hän kuvittelee olevansa maailman paras taiteilija - etenkin kuva- ja teatteripuolella.

Jos kaikki menee kuten hän haluaa, on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto.

Jos joku sen sijaan on esimerkiksi kajonnut hänen suunnittelemaansa uuteen pöytäasetelmaan henkilökunnan kahvihuoneessa - eli kansankielellä ilmaistuna siirtänyt hänen selkänsä takana kahvihuoneen pöytien järjestystä 20 cm liikaa vasemmalle tai oikealle pöytien jommasta kummasta reunasta, niin piru on irti ja siitä paikasta marssitaan suoraan pomon puheille raivoamaan asiasta - keneltäkään lupaa kysymättä (etenkään pomon). Olen kerran omin silmin todistanut tällaisen tapauksen, reilu 2 vuotta sitten.

Ei millään pahalla, mutta lähestulkoon joka alalla Steiner-koulusta valmistuneita pidetään yhteistyökysyttöminä ja itsekkäinä taivaanrannanmaalareina. Olen kuullut tällaista mm. kauneudehoitoalan opettajilta (jo 90-luvulla), kaupanalan ihmisiltä ja sosiaalipuolen ihmisiltä samaa. Eivät he kaikki voi väärässäkään olla. Sinun "tapauksesi" on ensimmäinen peruskoulun puolelta tietooni kantautunut juttu.

Vierailija
282/282 |
30.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla