Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope kohtasi täydellisen av-mamman

Vierailija
08.03.2008 |

Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).

Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.

Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.

Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.

Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.

Että sieppaa.

Ope

Kommentit (282)

Vierailija
61/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö opettajan sitten soittaa vanhemmille, että teidän mussukalla on koe nyt ens viikolla.

Kyllä kakaroiden lusmuilu ei johdu siitä, ettei opet laita itse näitä ylös vaan siitä, että ne on niin laiskoja ja vanhemmat suojelee niitä.

Vierailija
62/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että haukkuu opettajia, vois tulos olla parempi.

Ja en mää kultalusikka suussa oo syntynyt. Sehän olis ollut ihan lääketieteellinen ihme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita opettajalle ilmoitus (ei mitään liirumlaarumPYYNTÖÄ vaan suorasanainen ilmoitus), jossa käytät seuraavia verbejä:

-ilmoitan

-vaadin

Tässä lyhykäinen malli vielä kerran:

Ilmoitan kirjallisesti, että lapseni XX hiihtää tästedes korkeintaan kolme kilometriä liikuntatunnin aikana. Vaadin opetustoimen asiakkaana, että ilmoitukseni otetaan huomioon ja asiassa toimitaan vaatimukseni mukaisesti.

Terveisin, XX

Nimittäin tällaisilla kirjeillä minuakin on lähestytty. Ja sekä me opettajat että VARSINKIN reksit olemme niin nössöjä ja pelkoperseisiä, että me kiltisti teemme, niinku sinä käsket.

Korkeintaan täällä av:ssä rutisemme.

AP

Vierailija
64/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska opettajanhan pitää hoitaa nämä asiat.

Ai kun helppoa vanhemmille. Otankin tämän heti käyttöön. Eli jos ope ei ole kirjoittanut kokeita itse omakätisesti ylös vihkoon niin lapsen ei tarvitse lukea niihin.

Vierailija
65/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sen kummempaa painostusta tai houkuttelua, niin kaikkien muidenkin lapset niin tekevät.

Vierailija
66/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mitä jos se kakara ei näytä sitä reissuvihkoa?

Vierailija
67/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka huolehtii, ettei se valittajan kakara hukkaa sitä reissuvihkoa tai pyyhi siihen vahingossa persettään? Opettajako?

Vierailija
68/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lintsareita ja syrjäytyneitä on tosiaan ollut aina. Ne nyt ei niihin kokeisiin lukis, vaikka ope tekis mitä tahansa. Ei tietenkään kun vanhemmat haluaa iltaisin omaa aikaa ja kakarat työnnetään pleikan ääreen.

Sellaista se nyt vain on kun vanhemmat ei välitä lapsistaan.

Vierailija
69/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu pitämään yhteyttä lasten vanhempiin lapsen kasvatukseen liittyvissä asioissa.

Vierailija
70/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näillä mammoilla, jotka vaativat täällä äänekkäästi opettajaa kirjoittamaan tulevat kokeet reissuvihkoon, kun ei oma 12-vuotias vielä sitä pysty tekemään.. On nääs kaikenlaista neuropsykologista häikkää, joilla on ACDC-tyyppisiä diagnooseja, jepjep.

Vierailija:

että ens viikolla on uskonnon koe? Siis 11-12 vuotiaille lapsille.

Muahahaaaaa....

Vierailija
71/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun opettaja sen käskee niin tuskin se muustakaan niin välittää.

Ja mistä saa etsiä syytä? No vanhemmista tietenkin.

Vierailija
72/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin on edes yrittänyt sitä reissuvihkoa?

Ei tietenkään reissari ole ainoa mahdollisuus. Se nyt vain sattuu olemaan helppo yhteydenpitokeino. Vaikeampaa ja kalliimpaa on esim. soittaa kaikkien oppilaiden vanhemmille.

Vierailija
73/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika surkeita on nykyajan nuoret. Toivottavasti itse osais kasvattaa omistaan hiukan reippaampia.

Ei ihme, että nykyajan opettajat väsyy ja haluaa muulle alalle töihin.

Vierailija
74/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatusasioissa, kuinka lapselta voisi edes odottaa innostusta koulunkäyntiin?! :o

Vierailija
75/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä sillä on tulevien kokeiden kirjaamisen kanssa? Siitähän tässä on puhuttu. Ei kukaan ole väittänyt, ettei opettajan tarvitsisi pitää mitään yhteytta vanhempiin. Sitä varten on vanhempainillat. Ja joo, varmaan teidän ongelmatapaukset vaatii myös ylimääräisiä konsultointeja, en yhtään epäile.

Vierailija:

kasvatusasioissa, kuinka lapselta voisi edes odottaa innostusta koulunkäyntiin?! :o

Vierailija
76/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyhän lukemassa vaikkapa viestit184, 188 ja 189. Mietitään sitten, kenellä täällä on dysleksia.

206

Vierailija
77/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän tietysti tunnistaisi itsensä, joten provo on.

Vierailija
78/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka soittelee iltaisin ja luulee, että opettaja haluaa keskustella illat pitkät heidän Jesse-Jannicansa koulunkäynnistä ja yksilöllisyydesta.

Hohhoijaa...

Vierailija
79/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä esim. meidän koululla on joka luokalle omat sivut, ope merkkaa sinne läksyt ja kokeet ja näin voi oppilaat ja vanhemmat tarkistaa sieltä. Itse en ainakaan ehdi päivän aikana kirjoittelemaan reissuvihkoihin yhtään mitään.

T. ope

Vierailija
80/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ylpeämpi siitä, että perkasin siinä iässä naapurin kasvimaata pienestä palkasta kuin olisin ruikuttanut äidille, että mun ei tarvi lukea kokeisiin kun ope ei merkannut sitä itse ylös.

Minä olen ainakin pärjännyt elämässä, mitä nää pumpulissa kasvaneet mussukat ei tee.