Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle menee kuolleiden vanhempien kihla ja vihkisormukset? Kuka ne saa?

Vierailija
31.01.2025 |

Miten teidän perheessä mennyt?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni varkaille. Kaikki kultakorut vietiin.

2/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä elää vielä, joten äidin sormukset on hänellä. Veikkaan, että kun isä kuolee, mun siskoni mielelään ottaa molempien sormukset. Mä en tee niillä mitään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perillisille taitaa mennä, puoliso, lapset tai joku lähiomainen joka on merkitty papereihin.

Vierailija
4/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain äidin ja isän sormukset. Äidilläni oli myös oman äitinsä ja isän äidin sormukset. Veli halusi äidin tavaroista vain yhden jutun. Sain loput.

Itselläni on kolme poikaaja ja viisi sormusta. Lisäksi jotain kultaisia korvakoruja. Jotenkin jakavat sitten. 

Vierailija
5/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan veljen pitää ne.

Vierailija
6/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leskeksi jäänyt isoäitini antoi sormuksensa minulla jo eläessään. Olin silloin 7-vuotias. Äitini on sanonut, että saan korunsa, kun hänestä aika jättää. Jossain vaiheessa sitten lahjoitan koruni miniöille, sikäli mikäli he niitä haluavat. Ainahan kulta- ja hopeakorut voi myös myydä ja jalokivet käyttää myös uusissa koruissa.

Vierailija
7/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sitä ihmiset miettiikin. 

Vierailija
8/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eroneet, joten vain äidillä oli koruja. Hoitokoti otti ne talteen ja otin ne itselleni kun kävin siivoamassa paikat. Ei meillä kukaan sormuksen perään kysellyt. KÄvin kultasepällä kysymässä mitä siitä saisi, kun iso rubiinisormus.. mut arvo kullan painon mukaan, eli muutama kymppi. ei viitti vauvautua. käyttää en voi kun se näyttää sellaiselta, jota vanhat ro.manirouvat käyttää. Ei istu meikäläisen lookkiin.

Vierailija
9/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapauskohtaista.Siitä päättää jko perikunnan palkkaama pesänjakaja tai lapset (perijät) keskenään. Jälkimmäinen tietenkin mukavin, jos onnistuu.

Vierailija
10/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en välitä lainkaan, kun olen tottunut siihen että siskoni aina ottaa itsestäänselvästi kaiken mikä vain irti lähtee. Hänelle on materia hirveän tärkeää.

Näin myös kävi vanhempien kuoltua. Silti haukkui ja kiukutteli, vaikka sai kaiken haluamansa ja vähän siitä ylikin.

Emme pahemmin ole väleissä.

Vierailija
11/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä sain ne äitini toiveen mukaisesti.  Sisarukset saivat muita koruja.

Omistani saavat lapset (2) keskenään päättää.

Vierailija
12/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin ne, koska veljeä ei kiinnostanut. Muutenhan ne olisi pitänyt jakaa tasan.

Vierailija
13/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanikonttoriin ja velkojen maksuun.

Vierailija
14/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat eroneet, joten vain äidillä oli koruja. Hoitokoti otti ne talteen ja otin ne itselleni kun kävin siivoamassa paikat. Ei meillä kukaan sormuksen perään kysellyt. KÄvin kultasepällä kysymässä mitä siitä saisi, kun iso rubiinisormus.. mut arvo kullan painon mukaan, eli muutama kymppi. ei viitti vauvautua. käyttää en voi kun se näyttää sellaiselta, jota vanhat ro.manirouvat käyttää. Ei istu meikäläisen lookkiin.

Jos rubiini on laadukas niin aina voit teettää sermuksesta joko uudenaisen, enemmän omaan makuun istuvan korun. Esimerkiksi istuttamalla ympärille timantteja ovaalisa muodossa tai omaan makuun mieluummin kukkamuodostelmaan. Googlettamalla löytyy esimerkkejä. Riipuksenkin siitä voi teettää.

Vierailija
15/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meinasi äiti myydä romukullaksi isän sormukset hänen kuoltuaan. Yhtään mitään perintöveroja lukuunottamatta ei lapset saaneet isän kuollessa. Äiti piti kaiken itsellään emmekä viitsineet alkaa riitelemään narsistin kanssa. Käytti isän sairastellessa lähes kaikki isän rahat ja loput käytti kalliisiin hautajaisiin, jolloin isän tili oli nollilla. Äidin logiikan mukaan hän piti omat rahansa, joita oli saanut säästöön kun elivät isän rahoilla.

Vierailija
16/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

perikunta päättää yhdessä ellei isovanhemmat ole eläessään jo antaneet näitä eteenpäin

Vierailija
17/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultaseppä pystyy tekemään vanhoista kultakoruista uusia. Mitä niitä vanhoja sormuksia hautomaan jossain kaapissa, jos niistä teettämällä saa jotain käyttöön.

Vierailija
18/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskojen kesken jaettiin, jokaiselle yksi sormus

Vierailija
19/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita huutokaupataan. Se taho ostaa kellä varoja.

Mummiltani sain rannekorun

hänen kauppakoulunsa muistoina.

Vierailija
20/21 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittiin kolme sisarusta keskenään. Veli sai isän. Minä ja sisko jaettiin äidin sormukset. Kaikille 1.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi