Ope kohtasi täydellisen av-mamman
Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).
Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.
Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.
Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.
Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.
Että sieppaa.
Ope
Kommentit (282)
Jos sitä ei ole kirjoitettu, opettaja ottaa siinä vaiheessa yhteyttä vanhempiin.
Mutta ihmettelen kyllä sellaisia vanhempia, jotka ei ihmettele, että koko lukuvuoden aikana ei ole kokeita muka ollut. Jos nyt vekara sattuis niin fiksu olemaan, että väärentää nimen koepaperiin.
Ei se tietenkään tee opesta simputtavaa, jos ope käskee kirjoittaa ylös koepäivän! Sen sijaan se tekee opesta simputtavan, jos ope kohtelee oppilaitaan yhtä huonosti kuin sinä meitä muita palstalaisia...
Jos lasta oikeasti haluaisi auttaa, kannattaisi laittaa ne koepäivät tiedoksi vanhemmille esim. reissuvihkon kautta. Molempi tietysti parempi, eli jos on sekä reissuvihossa koepäivät että allekirjoitukset laitettavana koepapereihin.
joka ei vaadi lapseltaan mitään vaan syyttää aina opettajaa.
Mielenkiintoinen ja erittäin avartava ketju ollut. Nyt alan ymmärtää huomattavasti paremmin paria lapseni luokkakaveria ja heidän vanhempiaan. Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia.
Onneksi mun lapset (eikä niiden vanhemmat) ole tollasia velliperseitä kuin tää yksi, joka ei onnistu saamaan lapseltaan edes tietoa kokeista, ei hyvää päivää...
Vierailija:
koulun " kasvatustyössä" on jotain perusteellisesti vialla. Samoin varmasti toki kodinkin, mutta jos koulu ei edes anna tilasuutta tilanteen korjaamiseen, ei paljon muita vaihtoehtoja jää kuin lapsen syrjäytyminen. Vaikka vanhemmat kuinka yrittäisivät parhaansa.Vierailija:
miksi lapsi ei kirjoita koepäivää ylös ja lue siihen kokeeseen?
Vai meinaatko, että lapsesi pääsee liisimään koko 9 vuotta haukkumalla opettajaa?
Näitäkin vanhempia on. Sääliksi käy heidän lapsiaan.
Pelottavaa että se ei edes itse tajua.
Ihan turhaa narinaa. KASVATTAKAA NIITÄ LAPSIANNE!!!!
Tyyliin: " onko ope simputtava jos käskee oppilaan kirjoittaa koepäivät vihkoon?"
Ei tosiaan voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu... Hurjaa vain, että tuollaisia on voitu hyväksyä opettajaksi. Ei ihme, jos lapsilla on paljon masennusta ja ahdistusta ja muita mielenterveyden häiriöitä, jos heitä kohdellaan kahdeksan tuntia päivässä noin :|
opetusta voi tulla kuka tahansa seuraamaan milloin vain, opettajan huoneen kanssa voi olla jo niin ja näin
kään muutu, sinä saatanan jankuttaja.
Jos lapsi ei puhu kouluasioista, kerro kokeista, näytä kokeita tms. niin silloin on jo aika hakeutua vähän isomman avun piiriin, kuin narista jostain helvetin reissuvihosta.
Toivottavasti kyseinen perhe lukee tän ja nostaa susta jutun lööppilehtiin.
opettajan ja kodin välisen suhteen sijaan.
Muutenkin kirjoitus haiskahti valejuristin näpyttelyltä...
t. Juristi
antamia tehtäviä. Kasvatus on kodin ja koulun vastuulla. Ei vain kodin tai koulun vastuulla.
valvoa, koska ne ovat itse niin surkeita vätyksiä. Sä olet hyvällä asialla! Jatka samaan malliin.
Älä käyttäydy kuin idiootti, niin sinua ei pidetä sellaisena.
Tukea ja ohjausta ja apua ja terapiaa ja erityishuomiota ja apuvälineitä.
Milloin ja miksi, siis MILLOIN JA MIKSI tuli koepäivän taululta vihkoon kopioimisesta niin vaikeaa, ettei lapsi siihen pysty ilman tukea ja ohjausta ja kannustusta ja koulun ja kodin 24/7 online yhteistyötä?
Miten yksinkertaisesta asiasta voidaan tehdä näin vaikeaa?? Jos ei kokeeseen ilmesty vanhemman allkirjoitusta säädetyssä ajassa, silloin ottaa opettaja yheyttä kotiin. Ja yleensä kuulee olevansa itse syyllinen kaikkeen tai listan nico-petterin diagnooseista, mutta ottaa silti.
MIKÄ TEITÄ IHMISIÄ VAIVAA??
Ja minkälainen lapsi ei tuohon kykene? Mitä sille on kotona tehty tai jätetty tekemättä?
Vierailija:
ilman tukea siihen ajankohtaisesti pysty. On harmi, jos te opettajat ette kykene ymmärtämään omaa vastuutanne ja vaikutustanne näiden heikommassa asemassa olevien lasten kouluinnostukseen tai sen puuteteseen ja siten syrhäytymiseen.
Kirjoitustesi perusteella näyttää siltä, että olet syrjäyttänyt kovin monta nuorta ihmistä. Olet tullut kovin kalliiksi meille veronmaksajille! :(Vierailija:
niin todella epäilen, että et todella tiedäkään, mihin 12 vuotiaan lapsen pitäisi kyetä.
Sinakin Siperia vielä opettaa. Tai sitten sääli lapsesi tulevaa opettajaa.
Ja vain todellinen idiootti kertoo vieläpä asemansa kyseiseen salassapitovelvollisuuden kohteen suhteen, eli että on opettaja!
Vai olisiko hauskaa, jos sinun lääkärisikin kävisi täällä päivittelemässä klamydiatartuntojasi?
Vierailija:
Tämän tosiasian kirjoittaa tänne opettaja, jolla meni hermot viime viikolla. Toivon totisesti, että tämä mamma lukee tämän täältä ja tajuaa, että mua VITUTTAA. Mut tiedän senkin, että vaikka se lukisikin sen, niin ei se minusta nössöstä uskois, että olen sitä vastaan. Kun irl hymyilen sille aina niin ystävällisesti jne.ap
Voi elämän kevät.
Miten se sitten muistaa sen reissuvihkon näyttää?
Miksi se on parempi opettajan käsialalla kirjoitettuna kun lapsen omalla?
Miksi opettaja ei tule kotiin vahtimaan, että lapsi lukee kokeisiin?