Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ope kohtasi täydellisen av-mamman

Vierailija
08.03.2008 |

Olen ollut kymmenen vuotta opettajana (luokan-) ja vasta nyt kohtasin klassisen, tyylipuhtaan av-mamman. Hän lähettelee pitkiä sähköposteja lapsensa erinomaisuudesta, ilmoittaa kirjallisesti, ettei hänen lapsensa tarvitse tehdä sitä tai tätä opsissa mainittua asiaa (esim. kertotaulujen opettelu, hiihtäminen).

Viime viikolla äippä haki lapsensa kesken päivän koulusta, koska lapsella oli parturi. Lapsonen vain ilmoitti minulle, että lähtee nyt sit parturiin. Ja tukiopetuksessa sitten opiskelee ne asiat, jotka jäävät nyt oppimatta tukanleikkuun takia.

Äiti on myös ilmoittanut, ettei lasta saa komentaa, koska heillä kotona on homeopaattis-steinerilainen kasvuympäristö, jossa lapsi itse löytää tiensä.

Äippäliini marssii harva se päivä opettajainhuoneeseen (koputtamatta of course), istuu sohvalle ja alkaa jutustella jonninjoutavista asioista. Hänen mukaansa opettajainhuone on koko kylän yhteinen paikka, koska se on verovaroin maksettu. Myös musiikkiluokan soittimet sekä teknisen työn tilat äippä haluaisi oman perheensä käyttöön. Nyt pyytelee avaimia koulumme reksiltä. Anteeksi, kun minua nyt nyppii.

Jos nyt sinä ärsyttävä mamma luet tätä, niin koeta nyt tajuta, että ei se kuule ihan niin mene. Ja mene jonnekin töihin!! Mä en jaksa nähdä sun lärvääsi joka ikinen päivä. Eikä se opehuoneen sohva ole sinun persettäs varten.

Että sieppaa.

Ope

Kommentit (282)

Vierailija
41/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu nyt ESY-oppilaista vaan ihan tavallisilla luokilla olevista oppilaista. Sitä paitsi onhan nykyään jo monella luokalla esim. mukautetun oppilaita mukana. Jos opettaja ei sen vertaa tajua vastuutaan lasten kasvatruksesta, että pitäisi yhteyttä vanhempiin, opettaja on kerta kaikkiaan väärällä alalla!

Vierailija
42/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen käytäntö on, että opettaja kirjoittaa taululle koepäivän ja koealueen. Oppilaat kopioivat sen vihkoihinsa tai oppikirjaan. En ole tavannut yhtään oppilasta, joka ei siitä suoriutuisi. Älä väheksy lastasi, vaan anna hänen varttua ja oppia yhdessä ikätoveriensa kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko opettaja ilmoittanut uusista kokeista.

Vierailija
44/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, nyt sekin selvisi! Opettajat ovat kovin kärkkäitä siirtämään kasvatusvastuun mitä suurimmassa määrin vanhemmille, mutta itselle sitä ei näköjään otettaisi edes sen vertaa, että pidettäisiin yhteyttä vanhempiin jotta näillä olisi edes pieni mahdollisuus kantaa oma vastuunsa.

Vierailija
45/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvatkaa, kirveltääkö?

Varmaan on aivan kauheeta ap:lla mutta minä hörötän silti ihan ääneen. Varsinkin se korkeasaarikohta. Kerro ap se sille äidillekin.

Vierailija
46/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kotiäippäliini aivan varmasti hengailee täällä aihevapaalla. Toivon ihan hentoisesti, että mamma tunnistaa itsensä ja homeopaattiset ajatuksensa näistä minun vuodatuksistani. Kun ihan oikeesti sen akan jatkuva sähköpostinatkutus ja ramppaaminen opehuoneessa HÄIRITSEE työntekoa.

AP

Vierailija
47/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku oikeasti käyttäytyy noin ja vetoaa vielä Stiner-kouluun jutuillaan. Siinä koulussa voi olla kaikenlaista kritisoimista, mutta siellähän nimenomaan on se filosofia, että kaikkien on osallistuttava jo yhteisen luokkahengen takia kaikkeen. Tai ainakin omana aikanani oli...

Mutta kun nyt jälkikäteen mietin, niin oli minunkin luokkatoverien vanhempien joukossa aika monenlaista hiihtäjää. Mutta olen aina ajatellut, että niin on kaikissa kouluissa, mihin kertyy ihmisiä eri taustoista. Mulla oli yksi ihana luokkatoveri, jonka vanhemmat olivat sitä mieltä, että liikunta ei sovi heidän lapselleen. Lasta kiusattiinkin aika paljon pöljien vanhempiensa juttujen takia. Mutta ihan hyvin menestyvä aikuinen hänestäkin on onneksi tullut.

Vierailija
48/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat osanneet taululta kopioida tekstiä, kun on kehotettu. Toisilta pitää vielä henkilökohtaisesti varmistaa, että ovat kirjoittaneet, mutta ei opettajan ole tarvinnut heidän puolestaan kirjoittaa.

Vierailija
49/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tämä kotiäippKun ihan oikeesti sen akan jatkuva sähköpostinatkutus ja ramppaaminen opehuoneessa HÄIRITSEE työntekoa.

AP

Vierailija
50/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö sulla on siis helppoo. Jos ei jotain tiedä, niin ei muuta kuin AV:lle vaan!

Vierailija
51/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin monella paikkakunnalla ole Montessoripäiväkotia mutta ei Steiner-koulua.

Vierailija
52/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanoisit tämän saman asiasisällön selväsanaisesti äidille itselleen, etkä toivoisi, että hän viikonloppuna lukee avauksesi Vauva-lehden keskustelupalstalta.

Kiitos makoisista nauruista. Minäkin sain päivän ilon tästä, mutta oletkohan ihan tosissasi kuitenkaan...

Vierailija
53/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli paitsi täytyy puhua nimettömänä, myöskään tarinasta ei saa kertomuksen kohdetta tunnistaa.

t. 17

Vierailija
54/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatella, että tämä äippä on vain pisara meressä, mutta hemmetti, kun se pisara osaakin pärskähtää välillä niin rasittavasti meikäläisen okulaariin.

Tämän äidin lapsi on ihan ok, ja varmasti hänestä tulee ihan kunnon kansalainen. Mutta ihan henk. koht. mua niin vituttaa se AKKA. Aina, kun sen auto kaartaa koulun parkkipaikalle, niin meikäläisen verenpaine, kolesterolit ja vitutus nousee enemmän ku laki sallii. Ja sit vain pitää hymyssäsuin kuunnella äidin kaakatusta.

Se av-säväys syntyy siitäkin, kun vielä muutama vuosi sitten se sama nainen oli sellainen tosi näyttävännäköinen nainen. Nyt se hiihtää jotkut Menokkaat jalassaan tukka rasvaisena paikalle vaahtoamaan niistä steinereistaan. Sitä välillä ihan unohtuu sitä kalkatusta kuunnellessaan miettimään, että mitä himputtia tuollekin ex-viehättävälle, nyx-rasittavalla naiselle on tapahtunut.

ap

Vierailija
55/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ens viikolla on uskonnon koe? Siis 11-12 vuotiaille lapsille.

Muahahaaaaa....

Vierailija
56/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuttavat tai sukulaiset tunnistivat, niin mitäs sitten? Silloinhan he tietävät ko mammasta jo kaiken muutenkin.

Vierailija
57/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin antaa vinkin: Laita lapset kirjoittamaan asia reissuvihkoon, niin riittää että tarkistat onko kirjoitettu.

Vierailija
58/282 |
08.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Taisi kalahtaa jonkun av-mamman nilkkaan...

Hei, minkä kokoisillä suksillä pieni lapsesi hiihtää? Kaksimetrisilläkö? Eihän siihen tahtiin koko vaikuta, pienellehän sen hiihtämisen pitäisi olla oikeastaan helpompaa, jos vaan sukset ovat oikean kokoiset! Älä puolustele nössömukulaasi, vaan ole iloinen, että joutuu edes jossain kuntonsa puolesta rehkimään!"

Sukset ovat oikean kokoiset. En itsekään pitänyt hiihtämisestä koulussa ja on kurjaa nähdä tämän toistuvan oman lapseni kohdalla. Edellisellä luokalla vaadittiin 3 km lenkki ja nyt sitten täytyisi ehtiä 5 km ja vielä käydä suihkussakin! Muuten emme vierasta liikuntaa, mutta tämä pakkotahtisuus on kyllä liikaa. Täytyisi olla mahdollista hiihtää oikolatua, jos aika muuten loppuu kesken. Välillä suksi luistaa paremmin ja välillä saa itkua vääntää kun lipsuu tai sää muuttuu äkisti ja lumi pakkaa suksien pohjaan. Sadistinen ope!

Vierailija
59/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he antaisivat vanhemmille mahdollisuuden kantaa vastuuta siitä, että heidän lapsensa tulisivat lukeneeksi kokeisiin, oppilaat oppisivat paremmin ja saisivat kokeista parempia numeroita. Tämähän osoittaisi vain opettajan olaven taitava työssään. Sen sijaan nämä kansankynttilät vain haukkuvat ja vastustavat yhteistyötä vanhempien kanssa :/

Vierailija
60/282 |
09.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen kasvattanut sen niin, ettei sen todellakaan tarvi pyytää opettajaa kirjoittaan kokeita ylös. Reippaasti ilmoittaa aina itse, että ens viikolla on koe ja alkaa lukea siihen.

Siis olen tuo muahahaaaa-tyyppi.