Auttakaa ratkaisemaan minun ja mieheni välinen riita!! Mitä minun pitäisi tehdä?
Tilanne tämä (tapahtui eilen):
Miehellä aikainen herätys aamulla töihin klo:5.00. On kotona taas 14.30. jonka jälkeen haluaa nukkua pienet torkut. Se sopii minulle hyvin, ja sovimme, että hän lepää puoli tuntia.
Aikaa vierähti KOLME tuntia, jonka jälkeen närkästyneenä käskin miestäni nousemaan jo. Nousikin, mutta jatkoi löhöilyä sohvalla.
Sanoin mieheni olevan laiska paska, josta hän suuttui. Kehkeytyi iso riita. Mies alkoi huutaa, vaikka tietää, että taapero pelkää.
Mies lähti ovet paukkuen ja tänään kun soitin ja kysyin koska aikoo hakea poikansa? sanoin vieläpä olevani todella väsynyt huonosti nukutun yön vuoksi, hän sanoi soittavansa myöhemmin.
Tunnin päästä tuli tekstari:
"En halua että äksyilet ja käyttäydyt kuin kakara ja tahallaan kokeilet mun pinnaa. En tule kotiin tänään. Sitten vasta kun ymmärrät että väsyn töissä."
VOI HYVÄNEN AIKA!!!!!
Mitä minun pitäisi teidän mielestä nyt tehdä?
Kommentit (112)
toi nyt ei ollut mikään ylivoimanen työpäivä että miehen pitäis saada vaan lonkkaa vetää. mä ampusin kuulan kalloon. en tajua näitä äitejä jotka a)suostuu yksin tekemään koko hoitovapaan, miehet kotiin myös kokeilemaan lastenhoitoa, siinä oppiivat kunnioitusta b)uskoovat sitä paskaa että töissä on raskasta, sen jälkeen pitää saada levätä, töissä on LEPOA verrattuna kotona lasten kanssa, huh huh.
Huh huh, etpä kovin taspainoiselta kuulosta itsekään. Minusta terveessä perheessä ja parisuhteessa saa ilmaista väsymisensä ja kumpikin voi joskus huilata jos tuntuu siltä ettei jaksa, myös MIES. Millä oikeudella sinä paasaat että töissä on helppoa ja hauskaa, ei tasan tarkkaan läheskään aina ole. Miksi juuri äidin väsymys on sitä "oikeaa väsymystä" ja isän levontarve turhaa ruikutusta ja sikamaista sohvalla loikoilua?Minä ainakin koen työn ja lastenhoidon yhdistelmän tuhat kertaa raskaammaksi kuin pelkän kotona olon, vaikka teen kevyttä toimistotyötä. Usko pois, kyllä olen hoitovaapaani viettänyt ja se todellakin oli lomaa, mikä voisi olla mukavampaa kuin omien lasten kanssa olo? Kotitöihinkin on aikaa koko päivä, nykyään vain illat ja viikonloput.Sehän on selvää että sinä et ole kynnysmatto, sen osan hoitaa perheessänne joku muu.
Sinulla on ap todella hyvin asiat. Saat olla kotona taaperoikäisen kanssa, nukkua hänen kanssaan päiväunet, miehesi hoitaa perheen elatuksen ja kotitöitä siihen päälle. Itse tein kotona ollessani kaikki kotityöt, varsinkin yhden lapsen kanssa se onnistuu mainiosti. Joten miehesi tekee enemmän kuin tarpeeksi.
Osuu kuin nakutettu tähän aiheeseen
Jos siis alkaa käyttäytymään uhkaavasti ja itsekin pelkää että mitä voi tehdä, niin ihan hyvä että on sen verran järkeä päässä että lähtee itse pois tilanteesta. Mutta miksi olla kaksi yötä poissa? Luulisi että vaikka tunnin kävely ulkona jo rauhoittaisi mieltä ja voisi palata kotiin juttelemaan.Olen miehen puolella tuossa nukkumisasiassa (vastasinkin jo aikaisemmin), mutta tuota poissaoloa en hyväksyisi. Ja pahalta varmasti tuntuu kun tietää, että on siellä anoppilassa juoruillut! Kannattaa tästäkin varmaan keskustella, kertoa miten epäreilulta tuo tuntuu kun appivanhemmat tietävät vain miehen version ja että sinäkään et juorua teidän riidoista muille. Toki appivanhemmat voivat olla sinunkin puolella asiassa, ei voi tietää :)Onko miehesi koskaan yksin lapsen kanssa? Tietääkö kuinka rankkaa sekin voi olla? Edelleen olen sitä mieltä että fyysinen työ voi olla raskaampaa, mutta kai mies voisi vaikka vkonloppuisin hoitaa lasta ja sinä saisit hetken hengähtää? En muista oletko kertonut lapsen ikää, mutta voisiko ajatella että sinä palaisitkin töihin ja mies vaikka olisi kotona? Tämä opetti ainakin meidän perheessä miehen näkemään sen mitä se kotona oleminen on.
jos toistuu usein, niin haittaa unirytmiä. Jos iltapaäivällä nukkuu kolme tuntia, niin ei saa unta illalla. Joten yöunet jäävät TAAS lyhyiksi ja aamulla TAAS väsyttää. Ja iltapäiväälä töistä tullessa täytyykin sitten TAAS "torkahtaa". Ja näin kierre on valmis. MIES UNIKOULUUN.
voi sentäs näitä... sulle 49 jos omat mussukkas nukkuu pienestä pitäen läpi yöt niin ole siitä onnellinen mutta älä rupea arvostelemaan muita että he eivät vain osaa nukuttaa vuoden ikäisiä taaperoitaan jos nämä eivät nuku. itsellä kaksi allergikko lasta ja vanhempi yli kaksi vuotias herättelee öisin edelleen. Välillä monen monta kertaa, välillä nukkuu rauhaisasti jopa koko yön. Riippuu täysin vaivoista eikä auta tassuttelut eikä nukkumaan opettamiset.
mulla 4 lasta ja jokainen heistä on oppinut nukkuun yönsä kokonaan alle 6 kuukauden iässä.
ottaisin eron saman tien, oli lapsia tai ei.
meillä mies töissä 9-19 joka päivä ja homma on ratkaistu niin et meillä on babysitteri 2 kertaa viikossa ja viikonloppusin miehellä on ensi sijainen hoitovastuu tarkoittaa sitä et voin käydä kuntosalilla/kampaajalla tai muuten vaan laiskotella. Juuri viime viikonloppuna mies siivosi ja teki pihatöitä lasten kanssa ja minä menin päikkäreille noin 10 aikaan ja nukuin lounasaikaan asti.
niin eropaperit olisi nyt sisällä. on niin lapsellista touhua, ettei mikään. kerran alle kakskymppisenä teki sen että suutuspäissään lähti kotiinsa vollottamaan ja oltiin puoli vuotta erossa. enää ei itke äitinsä helmoissa, enkä sitä hyväksyisi aikuiselta mieheltä, SÄÄLITTÄVÄÄ. noista jutuista voi ehkä jollekin kaverille puhua, mutta ei silloinkaan saa vaimoa haukkua, puolisoa ei saa muitten kuullen haukkua. itsekin olen raskaassa hoiva-alan työssä, silti en nukuskele iltapäivisin, vaan menen suosiolla, vaikka kahdeksalta lasten kanssa nukkumaan. lapset on kuitenkin prioriteetti numero yksi. kummallakaan vanhemmalla ei myöskään ole oikeutta häipyä kotoa, ei missään nimessä, tai sitten ei ole takaisin tulemista, jos kyseessä ei siis ole esim 10 min hengähdys pihalle ja sitten sovittelemaan, yö on aivan anteeksiantamatonta. edes lapsia pitäisi ajatella ja lakata käyttäytymästä kuin pelle. minusta miehesi kuulostaa aika säälittävältä mammanpojalta joka rassukka haluaisi vaan nukkua päikkärit, pikku marttyyri. onhan täällä monen helppo sanoa, että kyllä kotiäitinä on helppoa, kaikilla kun ei lapset esim valvota, ja oikeasti joillain pääkin kestää kasassa paremmin. KAIKILLA ei ole helppoa ja miehenkin pitää ymmärtää ja tukea.
Sinulla on ap todella hyvin asiat. Saat olla kotona taaperoikäisen kanssa, nukkua hänen kanssaan päiväunet, miehesi hoitaa perheen elatuksen ja kotitöitä siihen päälle. Itse tein kotona ollessani kaikki kotityöt, varsinkin yhden lapsen kanssa se onnistuu mainiosti. Joten miehesi tekee enemmän kuin tarpeeksi.
Se, että sinä olet valinnut itsellesi huonon miehen, mennyt lisääntymään hänen kanssaan ja alistunut kohtaloosi, ei todellakaan tarkoita sitä, että muidenkin pitäisi ryhtyä samanlaisiksi tossukoiksi. Se, että mies on duunissa 8h per päivä ei todellakaan ole tarpeeksi. Jotkut saavat kicksejä siitä, että passaavat miestään ja hoitavat tätä kuin lasta, mutta suurin osa naisista kuitenkin haluaa tasavertaisen KUMPPANIN eikä mitään äitiä tarvitsevaa vellihousua.
Miks hän ei ois voinut huilata sohvalla, jos kuitenkin jossain määrin osallistuu lapsen ja kodin hoitoon
kiinnitin muutaman ihmisen kirjoituksessa huomion lauseeseen "konttorityö ei ole mitään verrattuna fyysiseen työhön". Kyllä huomaa, että moni teistä ei tee aivotyötä. Se jos mikä yhdistettynä stressiin (tulosvastuu) VÄSYTTÄÄ! Monissa fyysisissä hommissahan saa laittaa ns. "aivot narikkaan" . Mitä hermolepoa!PS. Sympatiani ap:lle!
Tiedän, että moni ei nuku. Mutta yleensä reilu vuodenikäinen nukkuu(teillä 1,2 v ikäinen) Ja toiseksi. Miehesi teki lapsellisesti, kun ei tullut yöksi kotiin.
että me kaikki voidaan väsyä, oli sitten missä työssä tahansa ja kaikilla on siihen oikeus. sekä miehellä että naisella. ap:n nyt ei ehkä olis tarvinnut sanoa asiaa noin julmasti, mutta eiköhän kaikilla joskus tule sanottua pahasti, hän kuitenkin pyysi anteeksi ja olisi halunnut jutella. mielestäni sen jälkeen mies toimi TODELLA huonosti lähtiessään livohkaan, vielä äidin selän taakse. oikea mies olisi tullut juttelemaan, esittänyt oman puolensa ja omat toiveensa, mutta myös kuunnellut vaimon huolet ja toivottavasti ymmärtänytkin kuinka paljon huolta ja väsymystä pienen lapsen äidillä on. on tosi ikävää ettei miehesi vaikka kotitöitä tekeekin, tajua että vastuu on kuitenkin eri asia, semmoinen yhteinen fiilis ja tsemppi pitää olla, kotia ei voi vaan jättää ja etsiä itselleen erityisoikeuksia. hänen pitäisi nyt ymmärtää, hänenkin, antaa sinulle löysää, lepoa, rakkautta, keskustelua ja sitten vasta odottaa itselleen löhöämistä.
Miks hän ei ois voinut huilata sohvalla, jos kuitenkin jossain määrin osallistuu lapsen ja kodin hoitoon
Vastaisitkohan naisellekin noin..? "Mitä sinä hyvä nainen lastenhoidosta tai kotitöistä murehdit, osallistuthan sinä kuitenkin niihin pikkuisen, lepää vaan rauhassa koko ilta ja anna miehesi huolehtia kaikesta, aina ja ikuisesti."
Vaan epäluotettavuudesta!!! Mies, joka häippäsee parin pahan sanan jälkeen, käyttää minusta tuota riitaa pelkästään tekosyynä paeta. Se, että lähtee anoppilaan tai teille tietämättömille ei muuta asiaa. Hän on harvinaisen vastuuton ja lapsellinen.
Toinen haukkuu jos sattuu väsyttämään ja sitten toinen häipyy päiväkausiksi. Miten olettekin onnistuneet pysymään tähän asti yhdessä?
meillä mies töissä 9-19 joka päivä ja homma on ratkaistu niin et meillä on babysitteri 2 kertaa viikossa ja viikonloppusin miehellä on ensi sijainen hoitovastuu tarkoittaa sitä et voin käydä kuntosalilla/kampaajalla tai muuten vaan laiskotella. Juuri viime viikonloppuna mies siivosi ja teki pihatöitä lasten kanssa ja minä menin päikkäreille noin 10 aikaan ja nukuin lounasaikaan asti.
Koskas miehesi sitten voi lasikotella tai käydä kuntosalilla? Tai anna kun arvaan: 10 tunnin työpäivä lasketaan miehen omaksi ajaksi, tai suoraan sanottuna laiskotteluahan se on.
Hmmm. Kyllä minuakin ketuttaisi jos mies joka päivä loikoilisi kolme tuntia, mutta että silloin tällöin... En ole koskaan ymmärtänyt, miksi naisia niin kauheasti suututtaa jos mies(kin) on väsynyt ja haluaisi levätä. Mitä mieltä olisitte miehestä, joka tulisi herättelemään esim. vauvan hoidosta väsynyttä naista, että ylös, laiska paska?En lukenut vastauksia, oletko ap kotona ja mies töissä? Silloin sinun voi olla vaikea ymmärtää, että töissä voi ihan oikeasti väsyä ja pahasti, varsinkin jos herätys klo 5. Sympatiani ovat - ikävä kyllä - miehesi puolella.