Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ratkaisemaan minun ja mieheni välinen riita!! Mitä minun pitäisi tehdä?

Vierailija
13.05.2008 |

Tilanne tämä (tapahtui eilen):

Miehellä aikainen herätys aamulla töihin klo:5.00. On kotona taas 14.30. jonka jälkeen haluaa nukkua pienet torkut. Se sopii minulle hyvin, ja sovimme, että hän lepää puoli tuntia.

Aikaa vierähti KOLME tuntia, jonka jälkeen närkästyneenä käskin miestäni nousemaan jo. Nousikin, mutta jatkoi löhöilyä sohvalla.

Sanoin mieheni olevan laiska paska, josta hän suuttui. Kehkeytyi iso riita. Mies alkoi huutaa, vaikka tietää, että taapero pelkää.

Mies lähti ovet paukkuen ja tänään kun soitin ja kysyin koska aikoo hakea poikansa? sanoin vieläpä olevani todella väsynyt huonosti nukutun yön vuoksi, hän sanoi soittavansa myöhemmin.

Tunnin päästä tuli tekstari:

"En halua että äksyilet ja käyttäydyt kuin kakara ja tahallaan kokeilet mun pinnaa. En tule kotiin tänään. Sitten vasta kun ymmärrät että väsyn töissä."

VOI HYVÄNEN AIKA!!!!!

Mitä minun pitäisi teidän mielestä nyt tehdä?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi nyt ei ollut mikään ylivoimanen työpäivä että miehen pitäis saada vaan lonkkaa vetää.

mä ampusin kuulan kalloon.

en tajua näitä äitejä jotka a)suostuu yksin tekemään koko hoitovapaan, miehet kotiin myös kokeilemaan lastenhoitoa, siinä oppiivat kunnioitusta b)uskoovat sitä paskaa että töissä on raskasta, sen jälkeen pitää saada levätä, töissä on LEPOA verrattuna kotona lasten kanssa, huh huh.

ite en ole ainakaan mikään hemmetin kynnysmatto yhellekään miehelle, eikä mulle ilmotella, että "enpä tuu kotiin kun olit ilkee mulle, buhuhuu"... onneks meillä molemmat tekee oman osansa, aivan kaikessa, yhtä kauan lasten kanssa kotona ja päävastuu kotitöistä, ja se kuka on töissä niin ei mussuta että voi kun on rankkaa anna mun lepää

Vierailija
22/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulisin mielellään, koska meillä riidellään aivan samanlaisista asioista! juuri tuo, että vaikka antaisikin miehen nukkua, niin minulle ei samanlaista aikaa suoda.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tilanteen olisi pitänyt antaa aruhoittua ensin. Tälle päivälle olisi riittänyt pelkkä anteeksipyyntö ja asian sopiminen. Tuo univuoroasia olisi kannattanut ottaa puheeksi vasta toisena päivänä, kun kaikki olisi ollut muutoin kunnossa.

Voi. Olet nyt siinä mielentilassa, ettei kannata jutella miehesi kanssa. Laita hänelle kohta tekstari, jossa pyydät anteeksi (edelleenkin olet käyttäytynyt sopimattomasti- ja miehesi sanoissa saattaa olla perääkin..) ja pyydät, että juttelette vasta, kun olette molemmat rauhoittuneet. Jos sinusta tuntuu, että rakastat miestä, niin kerro sekin tekstarissa.

T.Se joka ehdotti kahden tunnin omaa aikaa ensiavuksi

Vierailija
24/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi säälikää nyt miesraukkaa.

ei hemmetti, teette ihan tyytyväisenä työpäivän kotona lapsen kanssa, valvotte yöt ja sit mies saa päivittäiset kauneusunensa :D

mun mielestä toi mies on tosi lapsellinen kun ei tule edes kotiin puhuu asiasta.

eikä tommosissa pitäis olla mitään puhumista edes, jos se ei anna naiselleen lepoaikaa, niin näytä ovea äläkä pyytele anteeksi ihan normaalia reaktiota tuntikausien lorvimiseen.

Vierailija
25/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unen tarve on todellakin yksilöllistä ja saattaa vaihdella äärimmillään muutamasta tunnista kymmeneenkin tuntiin vuorokaudessa. Toisaalta univajeen kertyminenkin vaikuttaa ihmisissä eri tavoin.

Usko tai älä, kuinka paljon antaisinkaan, että pärjäisin pari tuntia vähemmällä unella vuorokaudessa!! Mutta omalla kohdallani univaje lyö tajun väkisin pois ja nukahdan kertakaikkiaan - eikä se vaadi kuin yhden huonosti (alle 8 h) nukutun yön.

Vierailija
26/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki oikein, kun lähti. Osoittaa sillä, että häntä ei kohdella miten tahansa. Kukapa haluaisi antaa elämänikäiseksi tarkoitetun suhteen luisua tuollaiseksi? Mies haluaa pysäyttää ajoissa suhteen huononemisen. Suhteessa pitää kunnioittaa toista ihmistä.

Vierailija
27/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

p.s. ollaan nyt erottu

Vierailija
28/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyykin kunnioittaa ja antaa vaimonkin nukkua joskus.

Vierailija
29/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käyty pahimmat riidat. Yrittäkää sumplia, että saatte molemmat nukuttua väh. 7 h/ vrk. Meneekö mies illalla ajoissa nukkumaan?

Vierailija
30/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kannattaisiko kertoa tunteistaan miehelle ennen ennen kuin on jo itse aivan raivona. Siis siinä vaiheessa, kun on mennyt vaikkapa 45 minuuttia ja voisi sanoa, joko kulta tulisit kahville mun kanssa.... kaipailisin seuraa.

Vierailija
31/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka moni täällä puolustelee miestä!

Minusta on jo paljon, jos mies saa nukkua yönsä kunnolla, töissä hän saa varmaankin syödä lounaansa ja juoda kahvinsa rauhassa, ja vielä saa torkahtaa työpäivän jälkeen. Ottaen huomioon että nainen heräilee öisin lapsen kanssa ja on päivät lapsen kanssa kotona. Vuoden ikäinen on aika raskas hoidettava!

Silti toivoisin että saisit miehen leppymään ja tulemaan kotiin, jotta voisitte myöhemmin keskustella asiasta. Riitanne johtuu varmasti vain siitä, että olette molemmat väsyneitä. Tietysti mieskin tarvitsisi enemmän lepoa, mutta niin varmasti sinäkin, ap.

Vierailija
32/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa toistenne nukkua riittävästi, vaikka vuorotellen, sillain perheen onni vähintään kaksinkertaistuu.

On niin vaikeaa asettua toisen asemaan, puolin ja toisin.

Vierailija
33/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se lastenhoito/kodinhoito ole oikeasti niin raskasta kuin joku fyysinen työ. Oletko koskaan kokeillut mitään fyysistä työtä??

Ja varmasti se on rankkaa molemmille kun tuota jatkuu pidemmän aikaa; kumpikin saa nukuttua liian vähän ja riitoja tulee jo ihan väsymyksen takia entistäkin enemmän.

Luulisi, että mies olisi jo ollut valmis sovintoon?? Missä hän edes on yötä?

uskoovat sitä paskaa että töissä on raskasta, sen jälkeen pitää saada levätä, töissä on LEPOA verrattuna kotona lasten kanssa, huh huh.

ite en ole ainakaan mikään hemmetin kynnysmatto yhellekään miehelle, eikä mulle ilmotella, että "enpä tuu kotiin kun olit ilkee mulle, buhuhuu"... onneks meillä molemmat tekee oman osansa, aivan kaikessa, yhtä kauan lasten kanssa kotona ja päävastuu kotitöistä, ja se kuka on töissä niin ei mussuta että voi kun on rankkaa anna mun lepää

Vierailija
34/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö miehesi anna sinulle yhtään omaa aikaa? Onko siis niin, että hän kotona ollessaan on koko ajan vain nukkumassa tai omissa puuhissaan? Onko hän sanonut sinulle, että sinun pitää koko ajan olla lapsen kanssa? Mietin vain, että jos hän nukkui kolmekin tuntia niin silloinhan kello oli vasta puoli kuusi- useimmat isät eivät ole siihen aikaan edes vielä tulleet kotiin töistä! Ja kerroit, ettei hän mene nukkumaan joka päivä..

Vierailija
35/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuuko mies veittämään lapsen kanssa kahden aikaa niin että sinä saisit lisää lepoa?

Kysy sitä häneltä uudelleen kun tilanne on rauhoittunut.

Vierailija
36/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa yrittää välttää kiroilemista ja huutamista... vaikka kuinka päännii

olette molemmat väsyneitä ja molemmat käyttäytyneet vähän niin ja näin. Ymmärrän hyvin ap:n pointin, ettei lapsen kanssa valvova äiti elä mitään kevyttä elämää ja isä ole ainoa raskaan työn raataja. Mutta laiskaksi paskaksi sanominen ei vaan välitä tuota viestiä...

Vierailija
37/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas valitettavasti pinna palanut mieheen kunnolla, enkä edes halua nähdä koko idioottia!

Olen jokseenkin ollut aina samaa mieltä, niinkuin joku jo kirjoittikin, että mies saa nukkua TÄYDET YÖUNET ja se on jo paljon se! Miksi pitää vonkua vielä lisää lepoa päivällä?

Ok, olen nyt suostunut siihen , että saa levätä rauhassa, mutta miksei se pässi näe, että minuakin väsyttää?

Mieheni on kyllä siis todella osallistuva kodin hoitoon, imuroi, pesee ikkunat, tekee ruokaa ym.

Olenko siis kohtuuton vai en? Mitä minä teen?

t:ap

Vierailija
38/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytänyt mieheltä, että saisit säännöllisesti ottaa torkut, kun hän on kotona? Tarkoitan, oletteko puhuneet tästä asiasta silloin, kun mitään riitaa ei ole ollut ilmassa? Mitä hän on vastannut?

Jos miehesi tekee noin paljon kotitöitä, etkö voi sillä aikaa ottaa torkkuja? Kyllä hän varmaan voi samalla vahtia lasta. Niin ainakin itse teen.

Vierailija
39/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täytyy sanoa, että mikään niistä ei ole ollut niin rasjkasta kuin olla 24 h/ vrk pääasiallisessa vastuussa huonosti nukkuvasta lapsesta, koko ajan liian vähillä unilla ja kasaantuvalla univelalla.

Kun lapset alkaa nukkua kunnolla, tilanne onkin jo toinen.

Vierailija
40/112 |
13.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäisen lapsen pitäisi jo nukkua yönsä(1 v 2 kk)