Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa ratkaisemaan minun ja mieheni välinen riita!! Mitä minun pitäisi tehdä?

Vierailija
13.05.2008 |

Tilanne tämä (tapahtui eilen):

Miehellä aikainen herätys aamulla töihin klo:5.00. On kotona taas 14.30. jonka jälkeen haluaa nukkua pienet torkut. Se sopii minulle hyvin, ja sovimme, että hän lepää puoli tuntia.

Aikaa vierähti KOLME tuntia, jonka jälkeen närkästyneenä käskin miestäni nousemaan jo. Nousikin, mutta jatkoi löhöilyä sohvalla.

Sanoin mieheni olevan laiska paska, josta hän suuttui. Kehkeytyi iso riita. Mies alkoi huutaa, vaikka tietää, että taapero pelkää.

Mies lähti ovet paukkuen ja tänään kun soitin ja kysyin koska aikoo hakea poikansa? sanoin vieläpä olevani todella väsynyt huonosti nukutun yön vuoksi, hän sanoi soittavansa myöhemmin.

Tunnin päästä tuli tekstari:

"En halua että äksyilet ja käyttäydyt kuin kakara ja tahallaan kokeilet mun pinnaa. En tule kotiin tänään. Sitten vasta kun ymmärrät että väsyn töissä."

VOI HYVÄNEN AIKA!!!!!

Mitä minun pitäisi teidän mielestä nyt tehdä?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että sinä olet valinnut itsellesi huonon miehen, mennyt lisääntymään hänen kanssaan ja alistunut kohtaloosi, ei todellakaan tarkoita sitä, että muidenkin pitäisi ryhtyä samanlaisiksi tossukoiksi. Se, että mies on duunissa 8h per päivä ei todellakaan ole tarpeeksi. Jotkut saavat kicksejä siitä, että passaavat miestään ja hoitavat tätä kuin lasta, mutta suurin osa naisista kuitenkin haluaa tasavertaisen KUMPPANIN eikä mitään äitiä tarvitsevaa vellihousua.

Alistunut kohtalooni? Voi hyvän tähden sentään. Mieheni ei ole minua pakottanut tekemään kaikkia kotitöitä (nykyäänhän teemmekin ne yhdessä koska olemme molemmat töissä). Tein kotityöt VAPAAEHTOISESTI ollessani hoitovapaalla, koska minulla yksinkertaisesti oli niin runsaasti aikaa. Mitä ihmeen vaikeaa arjen pyörityksessä on nykyajan yltäkylläisyydessä: kone pesee pyykit ja tiskit napin painalluksella, perussiivous kerran viikossa ei ole suurensuuri ponnistus ja ruokaa kykenee laittamaan jokainen lukutaitoinen.Av-logiikan mukaan minun olisi pitänyt kiusallani jättää hommat tekemättä, istua netissä koko päivä tai tv:tä tuijotellen ja sitten, kun mies saapuu kenties väsyneenä töistä, lyödä tälle imuri kouraan koska "8 h töitä ei todellakaan riitä". No, olen ehkä tyhmä mutta minulle riittää. Lasta mies on hoitanut aina, mutta sitä meistä kumpikaan ei laske kotityöksi, on se sen verran mukavaa!

Vierailija
102/112 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä terapeutti joutui puuttumaan juuri tuohon miehen karkaamiseen anoppilaan (oli 1-2vrk). Sanoi, että maks 20min saa olla poissa sitten pitää yrittää järkevästi jatkaa asiaa, jos ei onnistu niin aikalisä ja asiaan palataan kun molemmat voi puhua. LAPSISTA pitää aina kantaa huolta yhdessä. Vaikka riidoissakin. Miehesi ei ole ollut aikuinen. Sinäkin sanoit tyhmästi, mutta olit väsynyt ja pyysit anteeksi, enempää et voi. Minä ehdottaisin pariterapiaa miehelle. Tai jos ei muu auta niin asumuseroa vähäksi aikaa. Mutta niin, että hänellä on vastuuaikaa lapsesta ja niin että se on yhdessä sovittua! Tsemppiä sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan ymmärtää, miksi niin moni mies katuu lasten hankkimista ja karttaa perhe-elämää. Nykynaisten sääntöjen mukaan mies ei saa koskaan levätä tai on laiska paska, miehen kuuluu antaa naiselle omaa aikaa mutta miehen omaksi ajaksi riittää työ... kamalaa luettavaa.Mitä rehellisesti ajattelisitte miehestä, joka sanoisi ampuvansa kuulan vaimonsa kalloon jos tämä yrittäisi levätä kotona? Tulisiko paljon tsemppausviestejä...

Vierailija
104/112 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tuli tänään kotiin, oli ylitöissä pari tuntia ja me lähdimme lapsen kanssa ystäväperheelle kylään (oli aiemmin sovittu meno, jota en kehdannut perua).Emme siis ole jutelleet tuon taivaallista tästä riidasta ja se tietysti kaivelee. Nyt mies jo nukkuu.Muuten olemme olleet ihan sovussa ja jutelleet hyvin pinnallisia, ihan hyvässä hengessä kuitenkin.Joku kuitenkin painaa mieltäni paljon. En edes tiedä haluanko jatkaa liittoa. Ahdistavaa.En tiedä mitä tekisin..olisi vaan pitänyt ottaa tuo riita puheeksi ennen kuin mies kävi unille.t:ap

Vierailija
105/112 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä että olen itse ollut niin pirun väsynyt.Univaje tekee äkkiä ihmisestä raunion. Muisti pätkii,hermot on niin riekaleina, silmiä kirvelee ja päässä humisee.Yöllä kun vauva itkee niin tekis mieli vaan lähteä menee, mihinkös se mamma nyt lähtis? Ei mihinkään.Tää kotiäitiys ei todellakaan ole mitään löhöämistä sohvalla tai kynsienviilausta ja tukan pöyhimistä tai kevyttä puhdetta päivien ratoksi. Vaikka on hienoa olla lasten kanssa kotona niin on jumakenkka rankkaakin, se joka toista väittää on unohtanut jo sen ajan kotona olemisessa. Tai sitten mun päässä vaan viiraa koska en totta puhuen aina jaksa tota 24/7 . Ja saanen huomauttaa että se lapsi on yhteinen myös sen miehen samoin siis hoitovastuu.Wiiuuh näköjään läks ihan omille jurputuksilleen tää mun viesti mut siis asia oli se että: AP vaadi ja pidä kiinni omasta ajasta. Anna miehesikin levätä/harrastaa ( 3 h on liikaa unta) ja yritä pitää keskutelussa asialinja.Uskon että päädytte soputulokseen!

Vierailija
106/112 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hyvin mee miessukupuolella...

Vierailija
107/112 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukkuva lapsi on huonosti nukkuva lapsi vaikka äiti menisi töihinkin. Kyllä ainakin minun työkavereista joutuu heräilemään öisin isompienkin lasten kanssa ja silti hommat on hoidettava: ei voi vaan ilmoittaa että olen väsynyt ja painua torkuille niinkuin kotiäidit täällä kertovat tekevänsä.

Vierailija
108/112 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukutte ap:tä nalkuttavaksi ja lapselliseksi vaikka hän hoitaa lapsensa ja herää myös yöllä tätä hoitamaan.Ei auta taivastelut, että opeta hyvä ihminen lapsesi nukkumaan täydet unet ja lopeta nalkuttaminen.Minun mieheni ei kyllä löhöä tuntikaupalla koska hän tietää, että kokona oleminenkin on täyttä työtä, ei vain hänen työnsä kodin ulkopuolella. Minun mielestäni ap hermostui ihan syystä ja jos mies äksyilee lapsellisesti, että enpä tule sitten kotiin ennenkuin ... niin silloin on lapsellisuus ihan muualla kuin ap:ssä.Hassua, että kaikki naiset hyökkäsivät heti puolustamaan ap:n miestä???

Vierailija
109/112 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä työssäkäyvä äiti ainakin voin, kun univajetta on kertynyt riittävästi, jossain vaiheessa työpäivän jälkeen (tai viikonloppuna) ilmoitan perheelleni että äiti menee nyt vähäksi aikaa nukkumaan.

ei voi vaan ilmoittaa että olen väsynyt ja painua torkuille niinkuin kotiäidit täällä kertovat tekevänsä.

Vierailija
110/112 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskaksi ihmistä, joka on ollut koko päivän töissä (ja luultavasti myös elättää sinut). Miksi miehen pitäisi nousta puolen tunnin päästä, jos häntä väsyttää? Montako lasta teillä on? Aikuisen naisen luulisi pärjäävän yhden taaperon kanssa muutaman tunnin ja antaa toisen nukkua.Mun mielestä sun mies on ihan oikeassa ja sun pitäisi pyytää anteeksi.

Vierailija
111/112 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskaksi ihmistä, joka on ollut koko päivän töissä (ja luultavasti myös elättää sinut). Miksi miehen pitäisi nousta puolen tunnin päästä, jos häntä väsyttää? Montako lasta teillä on? Aikuisen naisen luulisi pärjäävän yhden taaperon kanssa muutaman tunnin ja antaa toisen nukkua.Mun mielestä sun mies on ihan oikeassa ja sun pitäisi pyytää anteeksi.

Vierailija
112/112 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti ihan naurettavaa saada moinen riita aikaiseksi vain siitä, että ollaan väsyneitä. Luulisi nyt aikuisten ihmisten puolin ja toisin ymmärtävän, että molemmat tarvitsevat lepoa ja pystyvän sopimaan asiasta.Taidatte olla aika nuoria...