Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset soittavat puhelimella toistamiseen, mutta eivät laita viestiä

Vierailija
08.12.2019 |

jos heille ei vastata? Nykyteknologia mahdollistaisi sujuvan viestin välittämisen. Usein on hyvä syy, miksi ei voi vastara. Itse tulkitsen, että asia ei ole ollut tärkeä, jos ei ole tullut viestiä perään. En soita takaisin

Kommentit (307)

Vierailija
201/307 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävikö mielessä että voi myös olla hyvä syy siihen että ei voi kirjoittaa viestiä?

Mikähän tällainen syy esimerkiksi olisi? Ainoa tilanne, joka minulle tulee mieleeni on se, että olet jossain henkihieverissä, etkä viimeisillä voimillasi pysty edes kirjoittamana. Onko muita? 

Vierailija
202/307 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävikö mielessä että voi myös olla hyvä syy siihen että ei voi kirjoittaa viestiä?

Mikähän tällainen syy esimerkiksi olisi? Ainoa tilanne, joka minulle tulee mieleeni on se, että olet jossain henkihieverissä, etkä viimeisillä voimillasi pysty edes kirjoittamana. Onko muita? 

No ajan vaikka autoa, jolloin voin soittaa hands freellä mutta en kirjoittaa viestejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/307 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä suosisin jos todella kriittisen tärkeää asiaa on niin laitetaan ainakin se viesti. On vähän hölmöä rinkuttaa ja rinkuttaa. Joskus ei ihan piruuttaan jaksa vastata. Jos osaa laittaa viestin niin asia on tietenkin eri. Nyt ei eletä enää neitipuhelinvaihdeaikaa. Ihmisen saa kiinni kaikilla muilla keinoilla mutta välttämättä ei puhelinmyyjäksi itsensä identifioineena.

Vierailija
204/307 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ajan vaikka autoa, jolloin voin soittaa hands freellä mutta en kirjoittaa viestejä.

No sitten tuskin on kovin tärkeää asiaakaan, jos ei malta pysähtyä kirjoittamaan viestiä. 

Vierailija
205/307 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatusmaailma aloittajalla.

Vierailija
206/307 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeän asian aina soitan.

Vierailija
207/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse soitan usein autosta. Ajan paljon, ja on näppärä hoitaa puhelinasiat ajaessa (auton handsfreen kautta tietysti). En jaksa näpytellä viestejä. 

Vierailija
208/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten tuskin on kovin tärkeää asiaakaan, jos ei malta pysähtyä kirjoittamaan viestiä. 

Tässä on vähän se ongelma, että jos asia ei ole hoidettu yhdellä viestin kirjoittamisella, vaan odotettavissa on pidempi viestiketju niin pitääkö sen auton ajajan ajaa autonsa jonnekin moottoritien vierustaan aina silloin kun puhelin piippaa? 

Vierailija
209/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ihmiset ovat tyhmiä. Kaikki numerot, joita en tunne niin välittömästi estolistalle. Puhelin on muutenkin jo 1800-luvun teknologiaa ja olisi aika siirtyä pelkkiin sähköpostiin, mutta kun sähköiset ajanvaraukset näyttävät Suomen julkisella puolella, joka elää myös 1800-lukua olevan täysin kelvottomia.

Vierailija
210/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telefooni historiaan kirjoitti:

Koska ihmiset ovat tyhmiä. Kaikki numerot, joita en tunne niin välittömästi estolistalle. Puhelin on muutenkin jo 1800-luvun teknologiaa ja olisi aika siirtyä pelkkiin sähköpostiin, mutta kun sähköiset ajanvaraukset näyttävät Suomen julkisella puolella, joka elää myös 1800-lukua olevan täysin kelvottomia.

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, jotka soittaa hädissään jonkun puhelimesta.

Vierailija
211/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tapa ottaa yhteyttä "häiritsemättä" on juuri viestin lähettäminen.

T. Mies-33.v.

Vierailija
212/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän lehtimyyjät eivät lähetä pelkkiä viestejä lehtitilauksia koskien?

Luulevatko, että puhumalla saa paremmin läpi ja kaupat syntyy?

Vierailija
213/307 |
15.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, jotka soittaa hädissään jonkun puhelimesta.

Ja ne lapset muistavat ulkoa vanhempiensa numerot?

En ymmärrä yhtään miksi nimenomaan tärkeät asiat pitäisi soittaa?! Niistähän sitä juuri pitäisi mustaa valkoisella jäädäkin.

Vierailija
214/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että täällä on todella montaa tyhmää. Eihän siihen VIESTIIN KIRJOITETA SITÄ HENKILÖKOHTAISTA ASIAA! Jos joku ei vastaa, niin viestiin laitetaan:

- Yritin soittaa koskien sunnuntain ruokailun kellonaikaa? Soita, kun voit. T: Äiti

- Yritimme tavoittaa koskien varattua aikaasi. Soitathan takaisin. T:Terveystalo

- Sinulle on tulossa paketti, monelta sen voi tuoda? Laitathan viestin tai soita meille. T: lähetti

Täällä vingutaan, että "ei viestiin voi laittaa henkilökohtaisia asioita, yhyy..." NO ÄLÄ LAITA!!

Vierailija
215/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Takaisin en soita". Just tätä nykypäivän itsekästä kusipäisyyttä.

Vierailija
216/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nelikymppisenä juurikin ajattelen, että jos on tärkeää pistää se viestiä..inhoan muutenkin puhelimessa puhua ja jos itselläni on asiaa en soita kun pakkotilanteessa..

Vierailija
217/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään nykyisin enemmän soittaa, koska viestien näpyttely on rasittavaa näillä nykypuhelimilla. Kirjoitusvirheitä vilisee siroillakin sormilla, joten en ymmärrä miten isommilla nakkisormilla sitten varsinkaan osutaan näppärästi :D

Vierailija
218/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ne lapset muistavat ulkoa vanhempiensa numerot?

En ymmärrä yhtään miksi nimenomaan tärkeät asiat pitäisi soittaa?! Niistähän sitä juuri pitäisi mustaa valkoisella jäädäkin.

Itse ainakin edellytän, että jos lapsi on tarpeeksi vanha saamaan oman puhelimen, täytyy numeroni muistaa ulkoa hätätapauksen varalta. Ei siinä aina jonkun tuntemattoman aikuisen puhelimesta aleta mitään viestejä väsäämään saati, että toinen voisi jäädä odottamaan vastausta.

Vierailija
219/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin sosiaalisesti vaativassa työssä, että en vapaa-ajalla mielelläni vastaa puhelimeen. En kerta kaikkiaan jaksa puhua kenenkään kanssa. Laitan viestiä ja sitä kautta voin kommunikoida, mutta en vastaa puhelimeen. Jos lähisukulaiset soittavat, laitan viestiä "onko akuuttia?" ja sen mukaan sitten soitan tai olen soittamatta.

Minulla on pari ystävää, jotka eivät tätä suostu ymmärtämään. Olen vuosia sanonut, että tavataan kun tavataan, laitellaan viestiä, mutta puhelimessa en jaksa jutella. Ei mene jakeluun. Välillä laitan viestiä ja kysyn kuulumisia, ja välittömästi tulee kysymys voiko soittaa. HEmmetti. Tai sitten soittavat kysymättä. Ja puhuvat pitkälti toista tuntia, joka kerta. En siis enää vastaa. Ymmärtäkää, kun ei jaksa niin ei jaksa. Puhun työssä koko ajan, olen sielunhoitaja koko ajan, en enää kotona jaksa hoitaa kuin perhettä.

Vierailija
220/307 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Timo Metsola lopetti puhelimeen vastaamisen 12 vuotta sitten ja oppi jotain tärkeää https://www.is.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005169721.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi