Miksi jotkut ihmiset soittavat puhelimella toistamiseen, mutta eivät laita viestiä
jos heille ei vastata? Nykyteknologia mahdollistaisi sujuvan viestin välittämisen. Usein on hyvä syy, miksi ei voi vastara. Itse tulkitsen, että asia ei ole ollut tärkeä, jos ei ole tullut viestiä perään. En soita takaisin
Kommentit (307)
On asioita, joita ei kirjoiteta viesteissä.
Minulla on kaveri, joka itkee yksinäisyyttä. Kun hälle soittaa, hän ei ikinä vastaa. Kuvittele aikuinen, jonka kanssa on kaveri koneen välityksellä. Voi hitto!!
Vierailija kirjoitti:
On asioita, joita ei kirjoiteta viesteissä.
Tärkeä asia, soitatko, kun ehdit. Yt. X
Otatteko ystävällisesti yhteyttä Meilahden sairaalan x poliklinikkaan puhelinaikana klo 10-12, puhelin 09 471... . Yt. Osastosihteeri Y.
Olen elänyt lakapuhelin aikaa, joten puhelin on vain yhteydenpitoväline.Voin lähteä kaupungille ilman puhelinta se ei ole todellakaan "kasvanut" kiinni käteeni,mutta ikä aiheuttaa mahdollisuuden että ehkä voin tarvita apua jos joku yllätys tapahtuu.Minulla ei ole tarvetta tai pakkoa vastata puhelimeen,jos ei itsestäni tunnu siltä. Häiriköitä mainos ym. on liikaakin liikkeellä,joten älykännykästä olen poistanut päältä ilmoitukset kun se piippaus "häiritsee"elämääni katson viestejä ym.sillon kun se minulle itselleni sopii.Ehkä suurin helpotus minulle on päätös olla seuraamatta ketään ja adbloc päällä pääsee osasta mainoksia eroon.
Seuraava vaihe varmaan on se että jotakin kolmatta kanavaa pitkin lähetetään pyyntö lukea viesti, josta löytyy kysymys voiko soittaa. Mihin vielä päädytäänkään.
Tunnen ihmisen joka somettaa ja räplää puhelinta aivan koko ajan. Siis KOKO AJAN. Kun hänelle soittaa, niin KOSKAAN ei vastaa vaikka istuu puhelin kädessä ja näkee että joku soittaa, koska on kiire näpytellä instaa ja tiktokia. Tämän olen nähnyt vierestä lukuisia kertoja. Viestin jos laittaa, tulee vastaus saman tien
Et ap maininnut, minkä ikäisistä ihmisistä puhut. Tiedän, että vieläkin on vanhempaa väkeä, joka ei osaa kirjoittaa ja lähettää viestiä. Olen jopa tavannut sellaisia, jotka eivät osaa hakea puhelimen muistista tuttavan numeroa, vaan naputtelevat aina soittaessaan numeron. Yritin opettaa erästä sukulaistani hakemaan numeron puhelimen muistista, mutta hän ei edes halunnut oppia sitä. Ja toisaalta olen törmännyt sellaisiin, jotka eivät osaa avata viestiä. En ihmettele, että jotkut vanhukset kaipaavat edelleen lankapuhelimia. Ne olivat yksinkertaisia: niihin voi soittaa ja niillä voi soittaa, ei muuta.