Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
181/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastausten määrästä päätellen tää provo oli harvinainen 5/5.

Vierailija
182/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tekee siis töitä 6h päivässä ja sanoo että onnistuu nukkumaan noin 5h yössä. Noilla kellonajoilla, jos tosiaan työaika on 13-19, lähtee kahdentoista aikoihin ja tarvii aamutoimiin 2h, niin heräisi klo 10. Viiden tunnin unilla olisi silloin nukahtanut klo 5 aikaan aamulla. Menikö oikein? Nyt herää kysymys, kuinka kauan aikaa menee unen odotteluun ja sängyssä pyöriskelyyn? Syökö se aikaa päivästä? Jos työpäivän jälkeen jaksaa vain maata, niin onko jonkinlaista ei-nukkuvaa makailua siis klo 20-05? Toisekseen mietin, miksi aamutoimiin menee 2h ja onko siinä jotain mistä voisi tinkiä. Sisältyykö tuohon esim jokapäiväinen suihku tukanpesuineen ja kuivauksineen - jos ei ole älyttömän hikoilevaa sorttia, niin siinä voi olla tinkimisen varaa ilman että alkaa haista. Tai meikkaatko pitkään aamuisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse aamulla sen verran aikaisin, että ehdit syömään aamupalan ja töihin. Eväätkin saa helposti ja halvalla tehtyä itse.

Ei se sen vaikeampaa pitäisi olla noin nuorelle

Vierailija
184/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää jauhaminen kokkailusta on, kaupan hyllyt pursuaa valmista ruokaa, sen kun ostaa ja syö. Ei mene kuin 5 min kun hakee viikon varaston. Älytön ihminen.

Vierailija
185/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.

Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.

Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.

TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.

Mutta sulla on aikaa aamulla, mitä muilla ei ole. Jos teet töitä vain 6h, niin sulla on ennemmän aikaa vuorokaudessa kuin suurimmalla osalla, jotka tekee töitä 8h.

Ööö no ei ole. Herään 2 h ennen lähtöä. Jos menee alle 2 h, tulee kiire ja kaikki jää kesken.

Mitä kaikkea sinun pitää keretä aamulla tehdä, kun tarvitset siihen 2 tuntia?

Ja toinen kysymys: Mihin aikaan menet illalla nukkumaan?

Tämän viestiketjun ensimmäisen viestin postasit klo 20.03. Ja niin pitkän epistolan kirjoittamiseen menee taatusti enemmän kuin 3 minuuttia aikaa. Eli tänään olet ollut kotona ennen klo 20. Kun normaali ihminen menee nälkäisenä kotiin, hän (laittaa ruokaa ja) syö, ja alkaa vasta sitten tekemään yhtään mitään muuta.

Vierailija
186/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tosiaan ole henkilökunnalle parkkipaikkaa vai käykö kaikki räppäämässä kiekkoja muutaman tunnin välein? Keskustele nyt hyvä ihminen sen esimiehen kanssa. Mahtaa siellä muukin väki ihmetellä että etkö syö mitään.

Vierailija
187/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen yksi eksäni ja hänen järjettömät rutiininsa. Aina oli vika jossain täysin triviaalissa eikä omassa toiminnassa. Työssäoppiminen? Eikö sellaiseen pääsisi jonnekin lähemmäksi kotia, kun ei siitä vissiin palkkaa juuri makseta?

Vierailija
188/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, jos tmä ihminen olisi teillä työssäoppimassa. Raskasta!

Kiinnostaa kyllä miten tämä ihminen pystyy tekemään näytön.

Vierailija
189/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kuin ekan sivun ja hitsi, että ottaa päähän nämä unettomuudesta valittavat, joilla on elämänhallinta täysin hukassa.

Itse syön SÄÄNNÖLLISESTI ja järkevän monipuolisesti, liikun myös ja pidän huolta hyvästä unihygieniasta ja elämänrytmistä ja sitten joudun samaan kategoriaan noiden sekopäiden kanssa, kuten tama ap, koska luullaan että oma unettomuuteni johtuu myös tuollaisesta elämänhallinnan puutteesta.

Ap:han voisi ottaa järjen käteen ja tedä eväät, jotka söisi autossa. Kylmälaukku autoon (niin itselläni on) ja vaikkaa rahkaa marjoilla ja pähkinöillä.

Ja kannattaa lukea vaikka muutama kirja unesta mm. Miksi nukumme? Tai Nukkumalla menestykseen.

Vierailija
190/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap-parka, hän suorittaa työssäoppimista nälässä ja unettomana, istuakaan ei kehtaa. Lopussa ei kiitos seiso vaan työpaikan nappaa todennäköisemmin "lorviva" kaveri, koska...

Vierailija
191/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, ettet syö tai nuku, kun on järki ihan hakusessa. Tai taitaa se olla alunperinkin. Teet ihan itse tästä liian ongelman - miten luulet muiden työssäkäyvien elävän? Asiat on järjestämisestä kiinni, tuskin työpäiväsi nyt 12h kestää...

- Osta tarvikkeet töiden jälkeen ja tee eväät illalla valmiiksi

- Syö jotain nopeaa aamulla autossa

- Ole itsekkäämpi työpaikalla ja sano, että haluaisit pitää ylimääräisen tauon

- Osta melatoniinia jos tarvitsee

- Lopeta turha vouhotus

Vierailija
192/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta, jos näin yksinkertaisia ja avuttomia ihmisiä oikeasti on olemassa. Lyhyt työvuoro alkaa joskus iltapäivällä ja mitään ei ehdi sitä ennen eikä jälkeen tekemään. Aivan järjetöntä settiä. Ratkaisu löytyy päätohtorilta.

Vierailija
193/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosiaan oppimassa miten työelämässä toimitaan. Tässä minun aikatauluni.

Herätys klo 6.30

Kahvia/teetä ja leipä

7.30 lapsi päiväkotiin, itse lähden töihin

7.50 saavun töihin. Vaihdan vaatteet, käyn vessassa ja keitän kupin teetä, jonka otan työpisteelle

8.00 työt alkaa

9.50 vessatauko

11.00 lounas

Lounaan olen valmistanut edellisenä päivänä, emme voi edes poistua kauppaan työpäivän aikana

14.00 kymmenen minsan tauko. Olen tehnyt leivän evääksi, kuppi teetä.

16.30 lähden töistä

16.50 nopeasti kaupasta mitä tarvitsen huomiseksi

17.00 lapsen päiväkoti

17.30 teen ruokaa perheelle ja varmistan, että siitä riittää myös huomiseksi lounaaksi

22.00 suihkuun, sillä en ehdi aamulla

22.30 eväät jääkaappiin valmiiksi muovipussiin, nappaan sen vain aamulla mukaan

23.00 nukkumaan

Harva työssäkäyvä oikeasti selailee kännykkää pitkin päivää. Se on ihan naurettavaa eikä todellakaan näytä hyvältä työnantajan silmissä. Koulussa siihen ehkä vielä on mahdollisuus,mutta esimerkiksi minun työssäni siitä voi saada varoituksen.

Selaan viestit nopeasti, kun käyn vessassa. Mutta mitään facea tai somea en todella ehdi seuraamaan. Töissä ollaan tekemässä töitä.

Tsemppiä! Toivottavasti löydät rutiinit. Nykyinen hommasi ei toimi, ihmettelen että antavat sinun ylipäätään poistua työpaikalta.

Vierailija
194/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, vähän kirjoitusvirheitä. Auto correct. Mutta tosiaan yhden tai pari päivää pystyn ihan hyvin painaa laihdutustuotteilla, mutta kun se jatkuu päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen.. Niin minulta yksinkertaisesti loppuu puhti ja energia. Ap

Onkohan sulla joku keskittymishäiriö? Voisiko se vaikuttaa arjen hallinnan vaikeuteen, kiireen tunteeseen ja syömättömyyteen?

Elämän ei tarvitse olla hankalaa ja kiireistä koko ajan.

Kuulostaa siltä että sinulla saattaa olla keskittymishäiriö. Jos tällainen on joskus sulla jo todettu, näin se ilmenee.

Vierailija
195/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta, jos näin yksinkertaisia ja avuttomia ihmisiä oikeasti on olemassa. Lyhyt työvuoro alkaa joskus iltapäivällä ja mitään ei ehdi sitä ennen eikä jälkeen tekemään. Aivan järjetöntä settiä. Ratkaisu löytyy päätohtorilta.

Oletko sinä koskaan tehnyt iltapäivävuoroa? Minä olen ja kokemuksesta voin kertoa että ei ole helppoa, kun on tottunut päivätyöhön. Aika menee työhönlähtöä suunnitellessa eikä siinä ehdi mitään isompaa saada aikaan.

Vierailija
196/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vituttaa se, että yhden työpäivä koostuu pelkistä tauoista ja syömisestä ja toisen, eli minun koostuu rättiväsyneenä vatsa kurnien töiden paiskomisesta. Laki on laki, mutta yksikään laki ei salli henkilölle x taukoa tauon perään, jotta henkilö y voi painaa yksin hommia hidasta kuolemaa tehden.

Totta,harjoitteluissa (työkkäri tai koulut) ei uskalla taukoja pitää, koska vakituiset kuiskii "istuu aina tuolla syömässä"

Vakituisena olen kuulluut kuinka paljon paskaa harjoittelijoista puhutaan selän takana ja joka virhe tilitetään työkkäriin tai koululle.

Vierailija
197/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tosiaan oppimassa miten työelämässä toimitaan. Tässä minun aikatauluni.

Herätys klo 6.30

Kahvia/teetä ja leipä

7.30 lapsi päiväkotiin, itse lähden töihin

7.50 saavun töihin. Vaihdan vaatteet, käyn vessassa ja keitän kupin teetä, jonka otan työpisteelle

8.00 työt alkaa

9.50 vessatauko

11.00 lounas

Lounaan olen valmistanut edellisenä päivänä, emme voi edes poistua kauppaan työpäivän aikana

14.00 kymmenen minsan tauko. Olen tehnyt leivän evääksi, kuppi teetä.

16.30 lähden töistä

16.50 nopeasti kaupasta mitä tarvitsen huomiseksi

17.00 lapsen päiväkoti

17.30 teen ruokaa perheelle ja varmistan, että siitä riittää myös huomiseksi lounaaksi

22.00 suihkuun, sillä en ehdi aamulla

22.30 eväät jääkaappiin valmiiksi muovipussiin, nappaan sen vain aamulla mukaan

23.00 nukkumaan

Harva työssäkäyvä oikeasti selailee kännykkää pitkin päivää. Se on ihan naurettavaa eikä todellakaan näytä hyvältä työnantajan silmissä. Koulussa siihen ehkä vielä on mahdollisuus,mutta esimerkiksi minun työssäni siitä voi saada varoituksen.

Selaan viestit nopeasti, kun käyn vessassa. Mutta mitään facea tai somea en todella ehdi seuraamaan. Töissä ollaan tekemässä töitä.

Tsemppiä! Toivottavasti löydät rutiinit. Nykyinen hommasi ei toimi, ihmettelen että antavat sinun ylipäätään poistua työpaikalta.

Kyllähän tauolla yleensä saa työpaikalta poistua. Yleensä palkkatöissäkin se on omaa, palkatonta aikaa.

Vierailija
198/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä väkisin vääntämällä tehty ongelma.

Kuulostaa siltä, että asenteessa ongelma. Ala miettiä, miten saat asiat järjestettyä järkevästi äläkä pohdi ja pyörittele vain sitä miten vaikeaa ja hankalaa kaikki muka on.

Vierailija
199/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä koskaan tehnyt iltapäivävuoroa? Minä olen ja kokemuksesta voin kertoa että ei ole helppoa, kun on tottunut päivätyöhön. Aika menee työhönlähtöä suunnitellessa eikä siinä ehdi mitään isompaa saada aikaan.

No kyllähän siinä nyt ehtii ihan hyvin esimerkiksi syömään kunnolla ja valmistelemaan eväät. Toki jos ruoanlaitto lasketaan "isoksi askareeksi", niin sitten ei voi mitään.

Vierailija
200/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etpä sinä edes saisi siirtää sitä kiekkoa ilman että siirrät koko autoa.

Meinasin tulla samaa kirjoittamaan. Auton pitää liikkua, pelkkä kiekon siirtäminen ei riitä.

Jos parkkipete keksii huomaa ettet aja autolla, saat parkkisakon.