Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
141/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää ajoissa ja syö aamiainen. Syö evääksi banaani tai muuta jota ei tarvitse päivittäin hakea kaupasta.

Tämähän on tietysti tavoitteena. Mutta aina se herääminen menee viime tippaan, kun uni ei tule yöllä tai on pakko hakea aamupalaa/välipalaa yöllä kaupasta (että voin ajaa suoraan töihin ilman kauppapysähdystä.)

Repesin. „pakko hakea aamupalaa/ välipalaa yöllä kaupasta“. Ajattele ap, täällä Saksassa ruokakaupat ei ole sunnuntaisin ollenkaan auki ja muutenkin vain klo 7- 20. Ja täällä asuu 80 miljoonaa ihmistä eikä kukaan kuole nälkään eikä koputtele ruokakaupan ovella yöllä 🤣

Mitäs väliä kellonajalla on?? Töistä tullessa haluan vain suoraan kotiin MAKAAMAAN ja yritän jaksaa myös siivota. Sekään ei tapahdu itsestään. Ei ne työt jää työpaikalle, vaan jatkuvat kotona. Astianpesukoneen tyhjennys ja/tai täyttö, imurointi, pyykit... Pitäisi alkaa kokata klo 20 illalla (en todellakaan kokkaa) ja sen jälkeen taas siivota jäljet.

On kyllä rankkaa. Kokopäivätöissä käyvät ihmiset eivät koskaan kokkaa tai siivoa kotona. Kuulostaa siltä, että pääsi tarvitsee apua. Hae sitä.

Vierailija
142/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUN ASIA ON NIIN, ETTÄ MINULLE EI SANOTA ETTÄ EI TARVITSE PAAHTAA NISKA LIMASSA. MINULLE EI SANOTA, ETTÄ EI TARVITSE KULUTTAA TAUKOA KIEKON KÄÄNTELYOPERAATIOON. MINULLE EI SANOTA MITÄÄN VAAN ANNETAAN VAAN PAAHTAA KOKO AJAN HEIKOSSA HAPESSA. En tiedä miksi en osaa ottaa rennommin, vaikka en ole työsuhteessa. En vain tiedä mikä siinä on, että olen liian tunnollinen.

Vierailija
144/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.

Mitä ihmettä teet, jos työpäivä on alle kuusi tuntia, mutta kotiin pääset myöhään illalla? Selkeästi sinulla on liikaa stressiä, joten yritä sitten vähentää niitä muita menoja työpäivän jälkeen.

Vierailija
145/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.

Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.

Vierailija
146/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä harvinaisen raskas valitusketju. Onkohan Ap uusi palstahullu?

Vierailija
147/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tyyppi on työssäoppimisen kivikssaäiti. Mitään neuvoja ei oteta kuuleviin korviin, vaan kaikki on jonkun toisen syytä. Jos mikään ei kelpaa, niin kärsi sitten.

Jos sulla ei ole edes täyttä työpäivää, niin ehdit sitten hoitaa noita muita ongelmia sitäkin enemmän. Mulla on kokopäivätyö, tunnin duunimatka yhteen suuntaan ja käyn noin kolme kertaa viikossa iltakoulussa. Ehdin silti syödä aamupalaa ja kokata illalla (jos seuraava ilta on kouluilta, kokkaan sillekin illalle) ja viettää aikaa miehen kanssa. Kouluiltoina uni saattaa jäädä vähän lyhyemmäksi, mutta yritän nukkua vähintään 6,5 tuntia ja enemmän sitten vapaailtoina.

Mulla vähän sama tilanne. Täydet koulupäivät ja töitä viikonloput + jotkut arki-illat. Ja näen vielä paljon kavereita ja tässä on parisuhde kanssa hoidettavana. Joskus vaan nukkuu vähemmän ja kuittaa univelat sitten joskus. :)

Toisilla selvästi elämänhallinta vielä hukassa.

Vierailija
148/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.

Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.

TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.

Vierailija
149/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vuorokaudessa se ihan sama 24 tuntia kuin muillakin. Se ei pitene yhtään, jos olet kotona klo 16. Sun pitää oppia rytmittämään nuo tuntisi paremmin. Sulla menee työssäoppimiseen siitä 6 tuntia, niin sulle jää vielä 18 tuntia, missä ajassa ihan varmaan ehdit käydä kaupassa, tehdä eväät ja nukkua ja vielä jää ruhtinaallisesti aikaa makaamiseen.

Kirjoitit myös, että sulla menee parkkikiekon siitämiseen 5 minuuttia. Sulle jää vielä 19 minuuttia syömiseen aikaa. Se on vain minuutti vähemmän, kuin monella työaikaan sisältyvä ruokatauko on, ja siinä ajassa kyllä ehtii syödä suuremmankin evään.

Tulee mieleen, että onko sulla jotain mt ongelmia, kannattaisko käydä siitä puhumassa lääkärille? Ja tää ei ole pottuilua, vaan ihan aiheellinen kysymys.

Vierailija
150/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KUN ASIA ON NIIN, ETTÄ MINULLE EI SANOTA ETTÄ EI TARVITSE PAAHTAA NISKA LIMASSA. MINULLE EI SANOTA, ETTÄ EI TARVITSE KULUTTAA TAUKOA KIEKON KÄÄNTELYOPERAATIOON. MINULLE EI SANOTA MITÄÄN VAAN ANNETAAN VAAN PAAHTAA KOKO AJAN HEIKOSSA HAPESSA. En tiedä miksi en osaa ottaa rennommin, vaikka en ole työsuhteessa. En vain tiedä mikä siinä on, että olen liian tunnollinen.

Tässä ketjussa on nuo sulle sanottu jo moneen kertaan. Mä sanon vielä kerran, älä paahda siellä niska limassa, pyydä lupa kääntämässä kiekko ja pidä ylimääräinen tauko.

Vierailija
151/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää tyyppi on työssäoppimisen kivikssaäiti. Mitään neuvoja ei oteta kuuleviin korviin, vaan kaikki on jonkun toisen syytä. Jos mikään ei kelpaa, niin kärsi sitten.

Jos sulla ei ole edes täyttä työpäivää, niin ehdit sitten hoitaa noita muita ongelmia sitäkin enemmän. Mulla on kokopäivätyö, tunnin duunimatka yhteen suuntaan ja käyn noin kolme kertaa viikossa iltakoulussa. Ehdin silti syödä aamupalaa ja kokata illalla (jos seuraava ilta on kouluilta, kokkaan sillekin illalle) ja viettää aikaa miehen kanssa. Kouluiltoina uni saattaa jäädä vähän lyhyemmäksi, mutta yritän nukkua vähintään 6,5 tuntia ja enemmän sitten vapaailtoina.

Mulla vähän sama tilanne. Täydet koulupäivät ja töitä viikonloput + jotkut arki-illat. Ja näen vielä paljon kavereita ja tässä on parisuhde kanssa hoidettavana. Joskus vaan nukkuu vähemmän ja kuittaa univelat sitten joskus. :)

Toisilla selvästi elämänhallinta vielä hukassa.

Toivotaan että saat elämänhallintasi kuntoon :) ap

Vierailija
152/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol mikä provo. Tosi huono

Vierailija
153/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa tehdä mitään illalla töitten jälkeen, niin mites aamulla/aamupäivällä ennen töitä? Ehtisitkö silloin kokata, siivota, käydä kaupassa jne? Työsihän alkaa vasta iltapäivällä.

Vierailija
154/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin itsekin unettomuudesta (ja lisäksi minulla on diagnosoitu masennus), eikä unirytminikään ole koskaan ollut sellainen, että olisi mitään toivoa nukahtaa ennen yhtä tai kahta. Työkin on sellainen, että päivän jälkeen olen aivan kuollut. Työskentelen siis yläkoulussa.

No mites sitten selviytyy?

Vihaan herätä joka aamu aikaisin, mutta varaan silti aamupalaan reilusti aikaa, koska sehän on oikeasti todella tärkeää. Lisäksi teen aina jotain evästä, vaikka koulussa saakin ruokaa. Illalla saa unta ottamalla 1 mg melatoniinia. Niin ja oma työmatkani on muuten 70 km.

Suosittelen sinullekin jotain keinoa miten selviytyä. Meillä kaikilla ne on omat, mutta itse voi vaikuttaa moneen asiaan.

Vierailija
155/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen juttu, että ootko mittauttanut rauta-arvosi hiljattain? Jos olet syönyt noin jo pidemmän aikaa. Mulla kun oli raudanpuutetta niin tuntui että mitään ei jaksa, kävelykin oli sellaista laahustamista. Rautakuuri voisi auttaa jaksamiseen. Ehkä muitakin ravintolisiä voisi harkita, esim. ashwagandha voi auttaa stressiin. Jos et ole vielä kokeillut.

Vierailija
156/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat vielä parkkisakot. Kiekon pyöritys lisäajan toiveessa on laitonta. Kyl ne pirkot ja patet sen vielä huomaa.

Vierailija
157/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.

Oletko sä ihan yksinkertainen? Tajuatko, että se valtaosa on töissä silloin kun sä vielä makaat kotona?

Vierailija
158/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos olet illalla kotona klo 20 ja "työ"päiväsi on 6 h, aloitat sen korkeintaan tyyliin klo 12. Siinä on monta tuntia aamulla aikaa hoitaa asioita ja tehdä sitä ruokaa.

Vierailija
159/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavan kerran kun meet sinne kauppaan niin osta ne eväät koko viikoksi!

Vierailija
160/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sun tarvii siellä kotona siivota kun et ehdi käydä siellä kuin yöllä kääntymässä? Luulis ettei paikat hirveästi sotkeennu.