En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)
Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.
Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)
Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.
En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)
Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)
Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.
Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.
Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.
Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.
Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.
Kommentit (358)
Noniin. Olet kotona noin klo 20. Sanoit, että julkisilla töihin menisi tunti, joten oletettavasti autolla menee vähemmän. Sanotaan siis, että työsi loppuvat noin klo 19. Kuuden tunnin työpäivä alkaisi siis klo 13. Mitä teet koko aamun ja miten voi olla, ettet jaksa herätä ajoissa noin myöhään alkavaan työvuoroon?
Vai alkavatko työt jo aamulla? Jos kyllä, mitä teet koko päivän töiden jälkeen, jos olet kotona vasta kahdeksalta?
Syötkö päivän aikana mitään muuta kuin sen ateriankorvikejuoman?
olis kiinnostavaa kuulla sun päivän aikataulu. Monelta työt alkaa ja loppuu ja mitä muuna aikana tapahtuu? Entä mitä teet vapaapäivinä?
Veikkaan että makaat somettamassa toiset kahdeksan tuntia työpäivän lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vituttaa se, että yhden työpäivä koostuu pelkistä tauoista ja syömisestä ja toisen, eli minun koostuu rättiväsyneenä vatsa kurnien töiden paiskomisesta. Laki on laki, mutta yksikään laki ei salli henkilölle x taukoa tauon perään, jotta henkilö y voi painaa yksin hommia hidasta kuolemaa tehden.
Mutta kyllähän sinäkin saat pitää samanlaisia taukoja kuin istuskelija? Miksi et tee niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää tyyppi on työssäoppimisen kivikssaäiti. Mitään neuvoja ei oteta kuuleviin korviin, vaan kaikki on jonkun toisen syytä. Jos mikään ei kelpaa, niin kärsi sitten.
Jos sulla ei ole edes täyttä työpäivää, niin ehdit sitten hoitaa noita muita ongelmia sitäkin enemmän. Mulla on kokopäivätyö, tunnin duunimatka yhteen suuntaan ja käyn noin kolme kertaa viikossa iltakoulussa. Ehdin silti syödä aamupalaa ja kokata illalla (jos seuraava ilta on kouluilta, kokkaan sillekin illalle) ja viettää aikaa miehen kanssa. Kouluiltoina uni saattaa jäädä vähän lyhyemmäksi, mutta yritän nukkua vähintään 6,5 tuntia ja enemmän sitten vapaailtoina.
Mulla vähän sama tilanne. Täydet koulupäivät ja töitä viikonloput + jotkut arki-illat. Ja näen vielä paljon kavereita ja tässä on parisuhde kanssa hoidettavana. Joskus vaan nukkuu vähemmän ja kuittaa univelat sitten joskus. :)
Toisilla selvästi elämänhallinta vielä hukassa.Toivotaan että saat elämänhallintasi kuntoon :) ap
Juu mullahan ne ongelmat olikin, kun teen viikossa enemmän työtunteja kuin sinä, käyn koulua ja mulla on siinä ohessa vielä sosiaalinen elämä - ilman aikatauluongelmia. Ja sulla ei 18 tuntia riitä nukkumiseen tai syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.
Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.
Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.
TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.
Mutta sulla on aikaa aamulla, mitä muilla ei ole. Jos teet töitä vain 6h, niin sulla on ennemmän aikaa vuorokaudessa kuin suurimmalla osalla, jotka tekee töitä 8h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitte lopettaa sen lässytyksen ajasta, kun sitä vtun aikaa EI OLE. Olen myöhään illalla kotona ja siinä pitäisi alkaa vielä kokkailemaan kun on melkein yö ja siivoilla ja ties mitä kaikkea. Ihan eri asia jos olisin kotona klo 16.
Voi herra mun perse, sä käyt työssäoppimassa 6h/pv ja jotenkin veikkaan, että lapsia/perhettä ei ole. Sulla on aikaa ihan helvetin paljon.
Tajuatko, että alkaa normaaleja ihmisiä ottamaan tollanen uikutus päähän. Normaalit ihmiset tekee töitä 8h+1h työmatkat. Vie ja hakee lapset päiväkotiin ja kouluun. Tekee ruuat, kuulustelee lasten läksyt, kuskaa illat lapsia harrastuksiin. Siivoaa ja onnistuu käydä siellä perkeleen kaupassakin, ja tehdä iltaisin omat eväät seuraavaksi päiväksi töihin. Käänny lääkäriin puoleen, tai ota vastuu omasta elämästäsi.
TAJUATKO ETTÄ OLEN KOTONA STNA KLO 20. VALTAOSA IHMISISTÄ ON KOTONA NELJÄN AIKAAN.
Mutta sulla on aikaa aamulla, mitä muilla ei ole. Jos teet töitä vain 6h, niin sulla on ennemmän aikaa vuorokaudessa kuin suurimmalla osalla, jotka tekee töitä 8h.
Ööö no ei ole. Herään 2 h ennen lähtöä. Jos menee alle 2 h, tulee kiire ja kaikki jää kesken.
Käy siirtämässä sitä kiekkoa kahden tunnin jälkeen, jolloin auto saa lojua parkissa vielä 4 h ja sen päätyttyä pääsetkin suoraan vapaalle. Sitten kipaiset takaisin hommiin ja jatkat siitä mihin jäit. Sovit pomon kanssa, että kiekon siirtäminen kuuluu työaikaan koska jokainen pomo joustaa kyllä sen verran jos antaa työntekijöidensä tupakoidakin työajalla ja jos muutenkin olet ahkera ja reipas siellä.
Kolmen tunnin kohdalla jäät istumaan taukohuoneeseen pitämään ne taukosi ja syöt eväitä, mitä olet etukäteen ostanut. Joko käyt kaupan kautta kun pääset töistä tai sitten uhraat yhden tauon viikossa sille, että kipaiset kaupassa. Joka tapauksessa osta aina viikon tarpeiksi niitä dieettimehujasi ja mitä ikinä nyt keksitkään syödä.
Jos se on TOP, se lippuu ennenpitkää joten ihan sama? Ja syödä voi myös seisten, kokeile esim banaania. Voimia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
NO SILLOIN NE ON LÄHTENYT VASTA MYÖHEMMIN KOTOA JA EHTINEET SYÖDÄ, SIIVOTA JA KÄYDÄ KAUPASSA. Aikaisemmin kerroit, että et jaksa herätä aamulla, joten tulee kiire töihin lähtöön. Joku tuossa aikataulussa nyt mättää. Jos menet kuitenkin aamulla töihin, mitä teet työpäivän jälkeen jos kotona olet vasta klo 20?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ööö no ei ole. Herään 2 h ennen lähtöä. Jos menee alle 2 h, tulee kiire ja kaikki jää kesken.
Eli heräät kymmenen maissa. Se on aamupäivää. Herää kahdeksalta, niin kerkeät vaikka mitä.
Sinä et halua apua, vaan sinä haluat tehdä juuri niin kuin itse haluat. Miksi kyselet yhtään mitään jos sulle käy vain yhdenlainen vastaus?
Joojoo, ei tämä ketään kiinnosta. Kerro siitä seksistä ulkkis-miekkosen kanssa.
Vaikuttaa siltä, että iso osa ongelmaasi on se, että olet työssä(oppimisessa), jossa ei arvosteta tunnollisuuttasi tarpeeksi. Tunnollisuus on hyvä luonteenpiirre, mutta tuohon tilanteeseen se ei näytä sopivan, vaan se kääntyy itseäsi vastaan. Sinun pitää vain opetella olemaan välittämättä muiden mielipiteistä niin paljon. Kaikessa ei tarvitse olla täydellinen eikä paras. Muuten palat loppuun hyvin äkkiä.
Mulla oli kerran samanlaiset tauot raskaassa varastotyöntyyppisessä työssä 6h päivinä. Pakkasin omat eväät ja käytännössä hotkin ne. Kävin vessassakin vain noilla tauoilla ja ulos oli kellokortilla kirjattava ajoissa ennen kuin tauko päättyi.
Mut vessassakäymistä ei kuulemma tarvi noihi taukoihin sisällyttää eli jos teet niin käy vessassa muulloin. Itse en vain kehdannut... mutta oikeasti tossa ajassa on tosi vaikea syödä eväät jne ja ton auto-ongelmankin ymmärrän, mulla teki tiukkaa ehtiä käydä viemässä auto lämmitykseen.
Millaisia taukoja teillä ihmiset oikeesti on?? Eiks 10 min ole normaali kahvitauko. Ja niitä on kuuden tunnin päivässä kaksi. Ja siinä ajassa syödään, käydään vessassa, soitetaan lapsille ym.
Eli jos työmatkoihin menisi tunti suuntaansa, loppuisivat työsi klo 19:00. Se on arveluttavaa, koska työssäoppija ei saisi tehdä tunteja, joista maksetaan lisiä.
Kuuden tunnin päivä alkaisi siis klo 13:00 ja työmatkalle lähtisit klo 12.
Mikä kiire tuossa tulee?