Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
121/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot töissä luultavasti 8 tuntia jää hyvin aikaa nukkua 8 ja syödä vaikka 8 tuntia. Se puhelimen selailu ei kuulu kyllä työpäivään.

Jos tauot on 2x12min, niin päivä ei todennäköisesti ole 8h.

Hyvä havainto, mitä siitä?

No esim. se, että vapaa-aikana voi käydä kaupassa, kokata ruokia jotka voi ottaa evääksi töihin, nukkua, syödä aamupalaa... kaikkiin nöihin ja moneen muuhun riittää aikaa normaalilla ihmisellä muutenkinja varsinkin jos työpäivä on alle 8 tuntia.

Olen kotona kahdeksan aikaan, ehkä vähän ennen. En ala kokkailla siihen aikaan mitään ruokia ja siivoilemaan jälkiä.

Tauon pituus on edelleen sama mikä on, oli eväitä tai ei. Minulle on edelleen iso kynnys vain mennä istuskelemaan kesken työpäivän. En halua kuulla jälkeenpäin mitään nurinaa siitä.

Eli asia on ihan täysin SINUSTA ja sinun rajoitteistasi kiinni. Ei työpaikasta.

Olen saanut pari NORMAALIA vastausta ja suurin osa on näitä, että ei mene millään ymmärrykseen että olen ihan tapissa ja energiataso nollissa joka päivä. Ei siinä aleta duracell-pupuilemaan työpäivän jälkeen, kun saa vihdoin ja viimein levätä ja olla rauhassa. Syödä ja voida hetken aikaa paremmin ennen seuraavaa päivää.

122/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kerroshoitaja. Työskentelin maanantaina 9h putkeen ilman yhtäkään taukoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et löydä perille top-paikkaan, soitat sinne. Et lähde ilmoittamatta kotiin.

Mun verenpaine nousee tästä ketjusta.

Mulla samoin, muttei haittaa kun tahtoo olla välillä liiankin matala. XD

Voi vttu SE OLI ERI TYÖPAIKKA JA SAIN PALKKAA. JA SOITIN KYLLÄ, EN OLE IDIOOTTI. Tapahtui yli vuosi sitten. Ehkä kaksi. En muista.

Vierailija
124/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ollut mikään työssäoppiminen kyseessä silloin kun en löytänyt työpaikalle. Voisitteko ystävällisesti YMMÄRTÄä joskus mitä kirjoitan😴

Vierailija
125/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit toki syödä vaikka kävellessäsi. Mutta keksi vain lisää tekosyitä :)

Kun minä paiskin ilmaistöitä 6 tuntia päivässä niin en todellakaan syö yhtään mitään kävellessäni. Olen ansainnut istua alas ihan rauhassa. Toinen mihin en kysele lupia on vessatauot. Muissa asioissa olenkin sitten liian tunnollinen.

Jos on opintoihin sisältyvä osio käytännön työssä, et voi sanoa tekeväsi töitä palkatta. Olet perehtymässä alaasi oikealla työpaikalla.

Olen pahoillani, jos et saa hyvää ohjausta työpaikalla, etkä koe saavasi työpaikan ohjaajalta tukea työssäoppimiseen, mutta silloin pitää ilmoittaa kouluun epäkohdista.

Vierailija
126/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et nyt opettele näitä perustaitoja ja elämänhallintaa, niin syrjäydyt. Perustaitoja siis on käydä suunnitelmallisesti kaupassa, valmistaa ruokaa, tehdä eväitä töihin, mennä ajoissa nukkumaan ja herätä ajoissa, huolehtia hyvinvoinnistaan. Syrjäytyminen taas johtaa jatkuvaan pahaan oloon, ahdistukseen, yksinäisyyteen, rahattomuuteen jne.

Kuulostaa siltä, että toivot jonkun nyt antavan luvan luovuttaa. Mutta nyt pitäisi sinnitellä ja opetella elämänhallintaa. Se ei ole helppoa eikä mukavaa, mutta kadut, jos annat itsesi nyt syrjäytyä. Muutos tapahtuu pienin askelin, mutta pystyt kyllä siihen!

Aloita vaikka sillä, että huomenna töistä kotiin lähtiessä haet kaupasta banaaneja ja pussillisen pähkinöitä. Ota ne sitten ylihuomenna töihin mukaan ja syö niitä. Kun syöt, jaksat paremmin päivän, et ole niin väsynyt illalla ja saat paremmin nukuttuakin. Sen voimalla voit taas tehdä uuden pienen muutoksen, joka taasen mahdollistaa hyvää oloa.

Vierailija
127/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion sanoa tästä aiheettomasta palautteesta viimeistään sitten, kun TOP on ohi eikä tarvitse enää stressata mistään. Laitan sen kyllä itselleni muistiin.

Vierailija
128/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tän täytyy olla.

Mikään neuvo ei kelpaa. Ehtisit kyllä syödä paremmin tauollasi, jos haluaisit. No, kai sun on jatkettava noin.

Vierailija
129/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa juomaan. Loppu ratkeaa sitten itsestään.

Vierailija
130/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai taas sinä? Vastahan valitit täällä samasta asiasta ja ihan samalla tavalla ammuit kaikki ehdotukset alas.

Vierailija
131/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot töissä luultavasti 8 tuntia jää hyvin aikaa nukkua 8 ja syödä vaikka 8 tuntia. Se puhelimen selailu ei kuulu kyllä työpäivään.

No esim. se, että vapaa-aikana voi käydä kaupassa, kokata ruokia jotka voi ottaa evääksi töihin, nukkua, syödä aamupalaa... kaikkiin nöihin ja moneen muuhun riittää aikaa normaalilla ihmisellä muutenkinja varsinkin jos työpäivä on alle 8 tuntia.

Olen kotona kahdeksan aikaan, ehkä vähän ennen. En ala kokkailla siihen aikaan mitään ruokia ja siivoilemaan jälkiä.

Tauon pituus on edelleen sama mikä on, oli eväitä tai ei. Minulle on edelleen iso kynnys vain mennä istuskelemaan kesken työpäivän. En halua kuulla jälkeenpäin mitään nurinaa siitä.

Eihän se ole vain istuskelua jos menet syömään. Annat kännykän olla taskussa ja keskityt syömiseen.

Ehkä voisit kokeilla pari päivää olla ilman kännykkää. Saisit elämään jonkun rytmin. Ehtisit ulkoilla, nähdä ihmisiä ja käydä siellä kaupassakin. Kännykän räpläys syö vapaa-aikaa ihan huomaamatta.

Miten sulla muuten tulee kotona sitä siivottavaa jos et edes tee ruokaa saati syö aamupalaa siellä?

Vierailija
132/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et nyt opettele näitä perustaitoja ja elämänhallintaa, niin syrjäydyt. Perustaitoja siis on käydä suunnitelmallisesti kaupassa, valmistaa ruokaa, tehdä eväitä töihin, mennä ajoissa nukkumaan ja herätä ajoissa, huolehtia hyvinvoinnistaan. Syrjäytyminen taas johtaa jatkuvaan pahaan oloon, ahdistukseen, yksinäisyyteen, rahattomuuteen jne.

Kuulostaa siltä, että toivot jonkun nyt antavan luvan luovuttaa. Mutta nyt pitäisi sinnitellä ja opetella elämänhallintaa. Se ei ole helppoa eikä mukavaa, mutta kadut, jos annat itsesi nyt syrjäytyä. Muutos tapahtuu pienin askelin, mutta pystyt kyllä siihen!

Aloita vaikka sillä, että huomenna töistä kotiin lähtiessä haet kaupasta banaaneja ja pussillisen pähkinöitä. Ota ne sitten ylihuomenna töihin mukaan ja syö niitä. Kun syöt, jaksat paremmin päivän, et ole niin väsynyt illalla ja saat paremmin nukuttuakin. Sen voimalla voit taas tehdä uuden pienen muutoksen, joka taasen mahdollistaa hyvää oloa.

Mikä vtun syrjäytyminen, koko ajan opiskelen jotta valmistun. Lopettakaa nyt se jauhaminen jostain ELÄMÄNHALLINNASTA. Maksan laskut ja pidän huolen asioista, olen vain VÄSYNYT ymmärtäkää nyt. Töiden jälkeen olen ihan loppu ja ilta on jo pitkällä. Kauppaan pitäisi raahautua ja kokkailla, siivoilla... En jaksa!

Haluaisin vaihtaa työssäoppimispaikkaa, mutta kun ei sekään ole niin simppeliä ja vaihtaminen pidentää työssäoppimisaikaa. En kyllä tajua sen logiikkaa sitten yhtään, mutta niin se menee.

Vierailija
133/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ole vain istuskelua jos menet syömään. Annat kännykän olla taskussa ja keskityt syömiseen.

Ehkä voisit kokeilla pari päivää olla ilman kännykkää. Saisit elämään jonkun rytmin. Ehtisit ulkoilla, nähdä ihmisiä ja käydä siellä kaupassakin. Kännykän räpläys syö vapaa-aikaa ihan huomaamatta.

Miten sulla muuten tulee kotona sitä siivottavaa jos et edes tee ruokaa saati syö aamupalaa siellä?

No elän kotonani ja elämisestä syntyy siivottavaa. Pölyäkin kerääntyy, onko uusi juttu. Tietenkin minä kokkaan kotona, mutta nyt TOPin aikana on jäänyt vähemmälle.

Vierailija
134/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa nyt ihan oman pääsi sisäiseltä ongelmalta. Et ole töissä, vaan opiskelemassa. et varmaankaan saa siis edes palkkaa. Et ole vastuussa oikeasti mistään muusta, kuin siitä että harjoittelulle määritellyt tavoitteesi toteutuvat (eli että opit joitain asioita x ). Aivan turhaan paahdat niska limassa. toinen opiskelija on sisäistänyt tämän ehkä liiankin hyvin, ja kuuluu siihen toiseen ääripäähän, jotka vain lorvailevat. Sulle on jo sanottu, että saat pitää taukoa, ei siitä asiasta tarvitse toiste sanoa. 

Olen itsekin opiskelija, ja nyt harkassa kiireisessä paikassa. on itsestäänselvää, että me opiskelijat pidämme tauot aina, vaikka henkilökunta ei ehtisikään, ja mikään parkkikiekon säätäminen ei kuluta ruokataukoa. Kun olen palkkatöissä, meininki on tietysti eri. 

Vierailija
135/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan siltä, että sun pitäisi mennä heti huomenna lääkärille. Sä olet ihan pimahtamispisteessä, ei sun ongelma ole syöminen tai työkaveri tai kiekonkääntely.

Jotain muuta se on, ehkä unettomuudesta johtuvaa tai masennusta, en tiedä. Jotain mikä sun pitää hoitaa kuntoon. Selitä samat asiat kun tässä ketjussa tai näytä vaikka tämä ketju lääkärille. Tarvitset saikkua ja aikaa hoitaa jaksamisesi kuntoon.

Vierailija
136/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että toivot jonkun nyt antavan luvan luovuttaa. Mutta nyt pitäisi sinnitellä ja opetella elämänhallintaa. Se on ei ole helppoa eikä mukavaa, mutta kadut, jos annat itsesi nyt syrjäytyä. Muutos tapahtuu pienin askelin, mutta pystyt kyllä siihen!

Näit vaivaa ja vastasit perusteellisesti. Takaisin sait vain kiroilua ja hyökkäyksen.

Vierailija
137/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään millään ateriankorvikkeella jaksaisi. Edes toimistotyössä. Ota jotain muuta evästä. Syöt ne ruokatauollasi. Sillä samalla tauolla, millä menisit kauppaan ja joisit korvikkeen autossasi.

Toiseksi, osta viikon eväät kerralla. Esim. viikonloppuna. Suunnittele ja ennakoi. Silloin et joudu YÖLLÄ menemään kauppaan, vaan voit nukkua pidempään tai käyttää senkin ajan aamiaisen syömiseen.

YMMÄRRÄ NYT ETTÄ KIEKKO ON PAKKO SÄÄTÄÄ, JOTTA EN SAA SAKKOJA. ELI AUTOLLA ON PAKKO KÄYDÄ JOKA PÄIVÄ.

Miksei autoa voi pysäköidä muualle kuin kiekkopaikalle? Miksei työnantaja tarjoa henkilökuntaparkkia tai lappua tuulilasiin?

Vierailija
138/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan sitä, että kun työpäivä on lyhyempi kuin 8h, aikaa arjen perustoiminnoille jää enemmän.

OLEN KOTONA ILLALLA KLO 20.

Vierailija
139/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää kivikissa junior vai ihan itse oikea äitihullu jopa :D loistavaa settiä täytyy sanoa, ilolla aina luen näitä sekopäisiä jorinoita. Toivottavasti löydät vielä joskus rauhan.

Vierailija
140/358 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään millään ateriankorvikkeella jaksaisi. Edes toimistotyössä. Ota jotain muuta evästä. Syöt ne ruokatauollasi. Sillä samalla tauolla, millä menisit kauppaan ja joisit korvikkeen autossasi.

Toiseksi, osta viikon eväät kerralla. Esim. viikonloppuna. Suunnittele ja ennakoi. Silloin et joudu YÖLLÄ menemään kauppaan, vaan voit nukkua pidempään tai käyttää senkin ajan aamiaisen syömiseen.

YMMÄRRÄ NYT ETTÄ KIEKKO ON PAKKO SÄÄTÄÄ, JOTTA EN SAA SAKKOJA. ELI AUTOLLA ON PAKKO KÄYDÄ JOKA PÄIVÄ.

Miksei autoa voi pysäköidä muualle kuin kiekkopaikalle? Miksei työnantaja tarjoa henkilökuntaparkkia tai lappua tuulilasiin?

Jaa-a, minä en suunnittele parkkipaikkoja enkä tiedä miksi työnantaja ei tee mitään helpottaakseen asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi