Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa!!! Kun en nuku enkä syö (TYÖSSÄOPPIMINEN)

Vierailija
03.12.2019 |

Minulla on kaksi lakisääteistä taukoa, 12 minuuttia x 2. Joudun pitää ne aina (!) putkeen, koska minun täytyy säätää parkkikiekkoa etten saa sakkoja. Siihen menee aikaa joten on paljon järkevämpää viettää tauko autossa kuin juosta hiki hatussa pitkin maita ja mantuja.

Joka ikinen päivä menee samalla kaavalla. Herään rättiväsyneenä, liian myöhään ja hirveässä nälässä (ellen ole syönyt yöllä eli muutama tunti aiemmin.)

Oli aamupalaa tai ei, ikinä en kerkeä sitä syömään. Menen töihin ja painan 3 tuntia väsyneenä ja nälässä. Sitten kun vihdoin on tauon paikka, ehdin käydä vain hakemassa kaupasta ateriankorvikejuoman, kiirehtiä autolle, kulauttaa juoman tai kaksi kurkkuun, katsoa vähän puhelinta, katsoa peiliin ja sitten täytyy kohta jo juosta takaisin töihin.

En siis laihduta, vaan oikeasti tykkään noiden kyseisten ateriankorvikejuoman mausta ja kyllä ne pitävät nälkääkin hyvin (mutta ei työntekoa ajatellen.)

Minulle on yhden ainoan kerran sanottu, että jos ei ole mitään tekemistä niin voin pitää taukoa (vaikka lakisääteistä taukoa ei enää olekana jäljellä.)

Mutta minulle on iso kynnys mennä istuskelemaan puhelin kädessä kesken työpäivän monta kertaa. Sen sijaan yhdellä toisella työkaverilla ei tunnu olevan muuta kuin taukoja taukojen perään. Kyllä hänellä on aikaa selailla puhelinta, syödä monta kertaa päivässä yms. Samaan aikaan minä painan yksinäni hommia jollain laihdutusjuomalla.

Tämä on sellainen pomon lellikkihenkilö. Mielestäni hänkin on työssäoppimassa, en muista ihan varmasti.

Mutta tosiaan olen ihan heikossa hapessa kaiket päivät, koska en ikinä nuku enkä syö. Ei jostain kunnon ruuan aloittamisesta ole paljon iloa, kun se jää joka tapauksessa pahasti kesken ja nälkä vain jatkuu.

Kyllä minäkin osaan olla energinen, jos saan sitä energiaa jostain. Mutta nyt saan vain moitteita työn jäljestä, jos en voi hyvin ja pitäisi koko ajan kyykistellä ja nousta, nostella ja kanniskella tavaraa. Keskeyttää se 10 kertaa asiakkaiden takia ja taas jatkaa saamatta asiaa ikinä valmiiksi.

Olen niin loppu!!!! Tarvitsen sitä hlvetin ruokaa, muuten en kykene tähän pskaan. Minulla on ongelmia ruuan suhteen muutenkin, joten voin vannoa etten ihan tyhjästä huutele. Liiallinen nälkä on liiallista nälkää vaikka olisi ongelmia ruuan kanssa.

Kommentit (358)

Vierailija
321/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun kukaan ei ota minua vakavasti. Kun sanon että olen ihan loppu ja voimaton, se tarkoittaa myös sitä. Mutta kukaan ei usko, että minulla ei ole energiaa mihinkään enkä nuku. En tiedä minkä näköisenä minun pitäisi olla ihmisten ilmoilla, että joku uskoisi mitä sanon. Olen aina siistin näköinen ja puhdas kun lähden kotoa, ilmeisesti en sen takia voi olla loppu?!

Vierailija
322/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että olet TYÖSSÄOPPIJA. Et palkallinen työntekijä, ja sinun kuuluu saada pitää tauot. Ota asia esiin esimiehesi kanssa, ja kerro että toivoisit 10 lisäaikaa autoasiaa varten, muuten et ehdi syödä, jos ei harkkapaikalla kerta ole edes parkkipaikkoja tarjota. Ja mikä työssäoppimispaikka ei muka ruokaa tarjoa vaan joudut ostamaan eväät?? Ala kantaa vastuuta omasta hyvinvoinnistasi, se on osa oppimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun kukaan ei ota minua vakavasti. Kun sanon että olen ihan loppu ja voimaton, se tarkoittaa myös sitä. Mutta kukaan ei usko, että minulla ei ole energiaa mihinkään enkä nuku. En tiedä minkä näköisenä minun pitäisi olla ihmisten ilmoilla, että joku uskoisi mitä sanon. Olen aina siistin näköinen ja puhdas kun lähden kotoa, ilmeisesti en sen takia voi olla loppu?!

Sinun ei tarvitse saada vakuutettua ketään muuta kuin lääkäri, ja lääkäri taas osaa arvioida muutakin kuin ulkonäköä. Päätös stressin katkaisemisesta sinun pitää silti tehdä itse. Ja usko pois, mitä pidempään sitä venytät, sitä pidempään toipuminen kestää. Mitä joku muutamaa kuukautta myöhemmin valmistuminen merkitsee sen rinnalla, että hoitamalla itsesi terveeksi olet työkykyinen vuosikymmeniä?

Vierailija
324/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sun arjessa tarviis muutosta, jotta voisit paremmin? Työharjoittelun lopettaminen?

Vai pidempi tauko työpäivän aikana? Miten pitkä tauko sinnulle olisi sopiva?

Vai auttaisiko, jos saisit kehuja, hyvää palautetta ja ohjausta töissä?

Vierailija
325/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että onko sinulla aina ollut kaikki kovin vaikeaa. Tuntuu jotenkin oudolta tuo tyylisi vastata viesteihin, olet jatkuvasti hyökkäyslinjalla etkä tunnu näkevän muita toimintamalleja, vaikka niitä sinulle ystävälliseen sävyyn tarjoillaan. Onko sinulla ystäviä, tuletko toimeen ihmisten kanssa. Meneekö sukset niin sanotusti usein ristiin ihmisten kanssa?

Luin ihan mielenkiinnosta aloittamiasi ketjuja ja mietin, että koetko ettei sinua ymmärretä?

Vierailija
326/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset pidä esim.15min pidempää taukoa, ja korvaa aikaa pidemmällä työpäivänä? Voi olla että tätä on jo ehdotettu, en jaksa lukea ketjua läpi.

Vierailija
327/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmentynyt lukemastani. Pienellä järjestelyllä ongelmasi katoaisivat.

Vierailija
328/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että työpäivän jälkeen et jaksa käydä kaupassa, löhöät vain. Sitten illalla myöhään olet energinen, eikä nukuta. Ja aamulla tietysti väsyttää. Tuosta on tullut kierre. Jos et lepäile iltaa työpäivän jälkeen, olet oikeaan aikaan väsynyt. Tiedän kokemuksesta. Ja tuo syömisjuttu on niin älytön, missä välissä tahansa ehtii syödä edes leipää tai hedelmää.

Vierailija
329/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähetät pomolle viestejä samalla tahdilla ja tyylillä kuin tänne niin en ihmettele, jos ei jaksa vastata.

Vierailija
330/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokauden tunteja ei luulisi olevan vaikea organisoida toimiviksi, varsinkaan jos ns. velvollisuudet vievät vain 6 tuntia. Tämä sinun tilanteesi ei oikeasti ole mitenkään ylitsepääsemättömän vaikea, päinvastoin.

Vierailija
331/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi et nuku? Mene aiemmin nukkumaan, herää niin että ehdit syödä aamupalan. Tee illalla eväät mukaan ja syö ne siellä autossa. Ehdit samassa ajassa syödä, kun nyt käyt kaupassa. En oikein näe tässä ongelmaa. Kuulostat hiukan uusavuttomalta.

Miksiköhän en nuku? Voisikohan ehkä mahdollisesti johtua esimerkiksi unettomuudesta? Miksi kuuro ei vain kuule ja masentunut lopeta masistelua??

Unettomuuteen on saatavissa apua. Äärimmäisen harvan unettomuus on sellaista, mihin unihygienia, terveet elämäntavat, melatoniini tai viimeisenä keinona lääkitys ei auttaisi.

Ei mulla ainakaan ole auttanut. Stressaantuneena alan herätä jo aamuyöllä enkä enää nukahda. Lääkärit ovat määränneet nukahtamislääkettä mistä pelkkää haittaa koska nukahdin jo aikaisemminki mutta lääkkeen kanssa herään pari kolme tuntia lääkkeestä kun vaikutus hiipuu. Toinen kokeilu oli diapam, järkyttävä päänsärky. Never again. Mitähän nämä muut unettomat ovat saaneet avuksi?

Itsellä vaikeaa unettomuutta, kokeiltu vaikka ja mitä. Tällä hetkellä toimii Ketipinor 25-50mg. Vaihtoehtoja kun on monia.

Vierailija
332/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa pitkälti yhdeltä yhtävältäni. Uskokaa tai älkää, tämä kaveri on saanut jopa maisterin paperit jollain ilveellä. Toisilla se oman elämän hallinta ja arjen ymmärtäminen on haastellista.

Kasvatustieteilijänä kiinnostaisi aidosti tietää, miten ap on päätynyt tuollaiseksi aikuiseksi? Miten ei tätä ominaispiirrettä ole huomattu ja kuntoutettu jo koulussa? Vai onko aikuisiällä tapahtunut joku trauma mikä muuttaa persoonaa näin?

Vierailija
333/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ollut tänään töissä? Kun käsitin että on vasta 20 jälkeen kotona ja kun taas katsoo viestien aikoja niin...

Vierailija
334/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin/terapiaan puhumaan unettomuudesta sitten. Sieltä saat apua. Ja ostat vaikka töiden jälkeen seuraavan päivän eväät, niin ei tarvitse niitä hakea. Et nyt tunnu kertovan ihan kaikkea, joten hankala tässä on muuta sanoa. Kerro pomolle siitä parkkihommasta ja keksikää yhdessä ratkaisu siihen.

Vierailija
335/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjun luettua sympatiaa ei enää löydy, vaan tulin siihen tulokseen että ap ansaitsee nälkäkuolemansa.

Luojan kiitos nämä ei varmaan saa aikaiseksi täytttää tukihakemuksia niin ei mene yhteiskunnan rahat tuommoisten haasaamiseen.

Vierailija
336/358 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa päättää itkeäkö vai nauraa. Sulla vaikuttaa olevan ongelmia lähinnä elämän kokonaishallinnassa.

Vierailija
337/358 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

OTA RAUHALLISESTI, hengitä syvään.

Olet lopun uupunut joten aivot ei toimi normaalisti, älä ota muiden kommenteja itseesi. Nyt tarvitset raskasta ruokaa ja lepoa. Jätä se puhelimen selailu heti pois. Varsinkin ennen nukkumaan menoa.

Teet paremman työtuloksen jos otat rauhallisemmin, pidä se ekstra tauko ja syö jotain, vaikka seisten jos et kehtaa istua alas.

Osta välipalapatukoita, suklaata ja pähkinöitä ja mutustele niitä läpi päivän. Kotona syöt jotain raskasta ja energiapitoista, lämmitä mikrossa vaikka maksalaatikkoa jos ei muuta keksi. Ihan sama mitä kunhan saat energiaa.

Ongelmaratkaisutaidot eivät paranne jos käyt kokoajan tyhjällä akulla ja se uni ei tule jos kehosi on kokoajan hätätilassa. Aloita syömällä hyvin, sitten pikkuhiljaa nukut paremmin ja arki alkaa sujumaan helpommin.

Vierailija
338/358 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oikea osoite olisi kyllä kunnan mielenterveyspalvelut. Soitto tk:een avaa pelin siihen suuntaan.

Vierailija
339/358 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa kun näyttää tämän ketjun, niin ihme on jos ei hoitoon pääse.

Vierailija
340/358 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et nyt opettele näitä perustaitoja ja elämänhallintaa, niin syrjäydyt. Perustaitoja siis on käydä suunnitelmallisesti kaupassa, valmistaa ruokaa, tehdä eväitä töihin, mennä ajoissa nukkumaan ja herätä ajoissa, huolehtia hyvinvoinnistaan. Syrjäytyminen taas johtaa jatkuvaan pahaan oloon, ahdistukseen, yksinäisyyteen, rahattomuuteen jne.

Kuulostaa siltä, että toivot jonkun nyt antavan luvan luovuttaa. Mutta nyt pitäisi sinnitellä ja opetella elämänhallintaa. Se ei ole helppoa eikä mukavaa, mutta kadut, jos annat itsesi nyt syrjäytyä. Muutos tapahtuu pienin askelin, mutta pystyt kyllä siihen!

Aloita vaikka sillä, että huomenna töistä kotiin lähtiessä haet kaupasta banaaneja ja pussillisen pähkinöitä. Ota ne sitten ylihuomenna töihin mukaan ja syö niitä. Kun syöt, jaksat paremmin päivän, et ole niin väsynyt illalla ja saat paremmin nukuttuakin. Sen voimalla voit taas tehdä uuden pienen muutoksen, joka taasen mahdollistaa hyvää oloa.

Todennäköisesti on pähkinäallergia ja banaanista tulee entistä pahempi olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän