Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissanhiekkalaatikon puhdistuksesta kysymys

Vierailija
24.10.2025 |

Saako ne kakat laittaa vessanpönttöön? Niissähän siis saattaa olla kissanhiekkaa? Pissapaakut tietenkin roskiin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ne kikkareet aina aamupalaksi. Olen laihiksella...

Vierailija
2/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse mietin joskus samaa ja tulin siihen lopputulokseen, ettei saa, koska niissä on sitä hiekkaa. Jos 10000 betonihiekkapökälettä tungetaan putkistoon se alkaa varmaan jossain vaiheessa tukkia niitä? Mene ja tiedä, ehkä joku viisaampi osaa vastata. Ratkaisin ongelman niin, että laitan pissat ja kakat pieneen hedelmä/leipäpussiin ja vien joka päivä roskiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa mitään kissanhiekkalaatikosta laittaa pönttöön! Se hiekka jää putkistoon ja, pikkuhiljaa alkaa tukkimaan putkia.

Vierailija
4/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis sellanen kysymys että saako ne jätteet heittää bioon hiekkoineen päivineen?

Vierailija
5/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LitterLocker kannattaa hommata. Itsellä toiminut tosi hyvin.

Vierailija
6/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla olis sellanen kysymys että saako ne jätteet heittää bioon hiekkoineen päivineen?

Yleensä ei saa. Katso oman alueesi jätehuollon ohjeet. Kissojen ja koirien ulosteita ei saa laittaa biojätteeseen, osan kissanhiekoista voi laittaa riippuen materiaalista. Omaan kompostiin ne ulosteet voi laittaa. 

Vierailija
7/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa laittaa hiekkaa bioon. Tässä vielä kissanhiekan lajitteluohjeet netistä:

Miten lajittelen? Mineraalipohjainen (savi, bentoniitti, piimaahiekka) kissanhiekka kuuluu sekajätteeseen, kissojen puupohjainen kuivike/puru käy biojätteeseen, kun ulosteet on poistettu.

Vierailija
8/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkaa ei saa laittaa pönttöön, eikä biojätteeseen ainakaan pissoja, joissa on paljon hiekkaa. Jos kakassa ei ole juurikaan hiekkaa mukana, luulisi ettei biojätteessä haittaa. Itse käytän puupohjaista kissanpurua. On ollut todella hyvää ja kompostiin voi laittaa kaiken.

Vierailija
9/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan itse itselleni. Tuossa kirjoittaja 7 sanoi ettei kakkoja saa laittaa biojätteeseen. Minulla on oma komposti omaan käyttöön, niin sinne olen laittanut myös ne. Saattaa tosiaan olla ettei yleiseen kompostiin saa niitä laittaa. Oli uusi tieto minulle. Varmaan kannattaa oman jätehuoltoyhtiön sivuilta tarkistaa mikä on sen ohje, koska ne saattavat vaihdella.

Vierailija
10/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanhiekoissa on usein savea,silikonia tmv ja se kertyy viemäriputkistoon. Älä laita vessanpönttöön. Hiekka sopii sekajätteisiin, jos asuinkuntasi sen jäteohjeissa ilmoittaa sallivansa. 

MInulla on tapana putsata kissojen laatikko kolme kertaa päivässä. Kerään jätökset vanhoihin leipä- ja hedelmäpusseihin ja sitten  oman kodin sekajäteroskiin. Eivät suljettuina ala haisemaan roskiksessa.

Pakko kertoa, että mökillä heitän hiekat syvään kuoppaan ja se kissahiekan savi on täyttänyt vuosien saatossa kuoppa kerrallaan häviämättä mihinkään.

Vierailija
11/11 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä syön ne kikkareet aina aamupalaksi. Olen laihiksella...

Eikö jää ikävä jälkimaku??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän