Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Touhulan päiväkodin työntekijä retuutti pikkulapsia Vantaalla

Kommentit (709)

Vierailija
521/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani 80-90-lukujen taitteessa tuollainen tapahtuma kuin videolla, oli ihan normaalia. Päiväkodissa ja ala-asteen ekoilla luokilla ja kotona myös. Ja siitä opittiin, että kun aikuinen käskee niin silloin tehdään kuten sanotaan, tai itketään ja tehdään sitten kuten on sanottu. Jos tieto tottelemattomuudesta päiväkodissa tai koulussa meni vanhemmille, niin se kyllä tehtiin sitten kotona selväksi vanhempien toimesta.

Ei, en kannata väkivaltaa, joten eipä innostuta nyt liikaa. Kukaan kun ei ole lyönyt eikä satuttanut fyysisesti ketään, ei tässäkään videossa. Jos joku väittää että noita lapsia on satutettu, niin aikamoista mustamaalausta. Minuakin tänään nykäisi hihasta (kirjaimellisesti) kaupassa eräs vanhus kysyessään apua rollaattorinsa kanssa. Pitäiskö nostaa syyte, herranjumala mummo kajosi muhun!? Minä vain olen huolissani siitä, että kuinka pitkälle tämä "lempeän kasvatuksen" touhu menee, ja millaisia tänä aikana kasvaneista lapsista tulee aikuisina. Lapsia kun ei saa nykyisin edes ojentaa pahuuksien teosta ilman, että olet heti väkivaltainen hullu joka ansaitsee vähintään potkut ja oikeuden tuomion tekemästään hirveydestä. Ei, en kannata väkivaltaa, mutta joku raja sentään tähän lellistelyynkin.

No sinusta huomaa, että pieleen meni se kasvatus. Et näytä ymmärtävän mikä on viattoman hihasta nykäisyn ja aggressiivisen retuuttamisen ero.

Niiin no, voi kai se noinkin muotoilla. Minä kun en näe videolla aggressiivista retuuttamista, vaan lasten komentamista. Ketään ei satutettu. Jos olisi satutettu, niin asia olisi totta kai eri, sellainen ei ole hyväksyttävää. Kyllä, videon hoitaja olisi ehkä voinut toimia toisin, mutta edelleen.. no en jaksa toistaa itseäni. Lempeä lapsuus on hieno asia, mutta aikuisena iso maailma kun ei ole lempeä eikä pehmeä, ja koviakin asioita pitää oppia sietämään, ottamaan vastaan, hyväksymään ja käsittelemään. Joskus vaan pitää tehdä kuten sanotaan, vaikkei se kivalta tuntuisikaan. Kyse on kuitenkin vain omasta lapsen omasta parhaasta. Siitä minä vain olen huolissani, että miten nykykasvatustavan lapset tämän omaksuvat sitten myöhemmässä elämässään, kun opitaan pienestä pitäen siihen, että kaikki on vain lempeää eikä ketään tarvitse uskoa jos ei halua, tai tehdä kuten pyydetään tai käsketään. Älkää vihatko. Ei kukaan halua lapsille pahaa eikä mitään "kovaa", en minäkään, mutta pitää heidänkin oppia. 

Uskomaton kommentti. Haluatko itse, että työkaverisi tai pomosi kohtelee sinua noin? Tarttuu olkapäästä kovakouraisesti ohjaillen sinua asentoon, tiuskii ja huutaa yms. Käyttäydytkö itse muita kohtaan noin?

En ole tuo kelle vastasit, mutta jäisitkö mieluumin auton alle kuin tuntisit riuhtaisun olallasi? Antaisitko teinisi hypätä angsteissaan sillalta, jos vaihtoehtona ei olisi kuin riuhtista väkivalloin alas? Mikäli alkaisit sekoilemaan paineen alaisensa haluaisitko, että saisit toimia kriisitilanteessa henkeäsi uhkaavalla tavalla mieluumin kuin ottaisit avarista poskelle?

Jotain rajaa tähänkin. Voinhan seuraavan kerran kun joku idiootti meinaa päästä hengestään kiskaista nokkahuilun esiin ja soitella edelweissiä, mutta huuto tulisi varmaan siitäkin.

En enää jaksa tätä järjen köyhyyttä. Curlatkaa ne lapsenne millaisiksi maailmannavoiksi tahansa haluatte. Katellaan miten käy kun lopulta kaikki ovat navat vastakkain.

Nyt menee ktyllä ihan älyttömiin sfääreihim nämä argumentit.... vai että joko tällaista retuutusta tai sitten jäädään auton alle. Hoitaja retuutteli lapsia jalkakäytävällä, ei siellä autoja ajele. Eikös tällaisesta fyysisellä väkivallalla ja sen uhalla kasvatetuista lapsista meillä ole ihan riittävästi esimerkkejä menneiltä vuosikymmeniltä.

Itse sen sanoit: ääripäästä toiseen. Nyt "väkivalta" on jo sitä, jos erehtyy olemaan ihminen ja suojelemaan muita "väärin" akuutilta uhalta kuten autotieltä.

Näitä lapsosia kun ei ensinnäkään ollut vain yksi tai edes kahta, eivätkä he olleet turvallisessa, aidatussa tilassa ilman ajotien uhkaa. Toisaalta miten edes voisivat olla kun vapaudenriisto on yksi pahimmista väkivallanmuodoista ja sitä paitsi rikos myöskin.

En minä ole lakia säätänyt, mutta niin se vaan on että väkivallan juridinen määritelmä täyttyy tuossa. Sekä fyysisen että henkisen. Ja raskauttava tekijä on, että kohteena on pieniä, aikuisesta riippuvaisia lapsia.

Päiväkotiin telkeäminen on vapaudenriisto ja esim. nukkumaanpakottaminen on myös henkistä väkivaltaa, noin juridisesti ajatellen. Toivottavasti homma ei mene tuollaiseksi, että kaikkin maalaisjärki katoaa kokonaan, millaisiahan aikuisia sellaisista lapsista tulee, joita aikuiset ei uskalla ohjata enää ollenkaan, koska kaikenlainen ohjaus (muu kuin kivakiva-lässytys) on muka henkistä väkivaltaa?

Vierailija
522/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani 80-90-lukujen taitteessa tuollainen tapahtuma kuin videolla, oli ihan normaalia. Päiväkodissa ja ala-asteen ekoilla luokilla ja kotona myös. Ja siitä opittiin, että kun aikuinen käskee niin silloin tehdään kuten sanotaan, tai itketään ja tehdään sitten kuten on sanottu. Jos tieto tottelemattomuudesta päiväkodissa tai koulussa meni vanhemmille, niin se kyllä tehtiin sitten kotona selväksi vanhempien toimesta.

Ei, en kannata väkivaltaa, joten eipä innostuta nyt liikaa. Kukaan kun ei ole lyönyt eikä satuttanut fyysisesti ketään, ei tässäkään videossa. Jos joku väittää että noita lapsia on satutettu, niin aikamoista mustamaalausta. Minuakin tänään nykäisi hihasta (kirjaimellisesti) kaupassa eräs vanhus kysyessään apua rollaattorinsa kanssa. Pitäiskö nostaa syyte, herranjumala mummo kajosi muhun!? Minä vain olen huolissani siitä, että kuinka pitkälle tämä "lempeän kasvatuksen" touhu menee, ja millaisia tänä aikana kasvaneista lapsista tulee aikuisina. Lapsia kun ei saa nykyisin edes ojentaa pahuuksien teosta ilman, että olet heti väkivaltainen hullu joka ansaitsee vähintään potkut ja oikeuden tuomion tekemästään hirveydestä. Ei, en kannata väkivaltaa, mutta joku raja sentään tähän lellistelyynkin.

No sinusta huomaa, että pieleen meni se kasvatus. Et näytä ymmärtävän mikä on viattoman hihasta nykäisyn ja aggressiivisen retuuttamisen ero.

Itse en näe videolla aggressiivista retuuttamista, kovaäänistä komentelua kyllä.

Kai muuten tajuatte, että ääntä on tunnistamisen vuoksi muokattu? Ei se hoitaja oikeasti kuulosta noin pelottavalta mitä videolla.

Käsittämätöntä on se, että on laitettu yksi hoitaja paimentamaan kahdeksaa ipanaa. Päiväkodin johdossa ehdottomasti vika.

T.eri

Voi vain kuvitella mitä on tapahtunut ennen videon kuvaamista. Oletettavasti melkoista menoa, kun kerran on oikein kiinnittänyt asukkaan huomion ja lapset on jo ihan kauhusta kankeita tuossa videossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin herkkä lapsi ja varmasti olisin ahdistunut tuollaisesta käytöksestä. Ja ennen kuin joku nyt taas nostaa esille auton alle jäämisen, niin siinä retuuttamisen ja nössöilyn välissä on aika paljon harmaata aluetta. Ja jos turvallisuuden takia joutuisikin nappaamaan hihasta kiinni reilummin, niin suojatien jälkeen olisi voinut selittää lapsille, että miksi teki kuten teki. Toki tässä tapauksessa vaahtoaminen ja retuuttaminen alkoi jo kaukana ennen suojatien ylitystä. Ohjeistaa voi napakasti ilman epäasiallista huutoa ja kaakatusta. Jos tarvitsee ohjata fyysisesti, senkin voi tehdä paljon kauniimmin kuin tuolla videolla. Pahaa teki katsoa, samaa sanoi mieheni.

Kuten useaankin otteeseen sanottu, epäilen myös johdossa olevan ongelmia ja peräänkuuluttaisin johdon vastuuta. Mutta se ei poista yksittäisen työntekijän vastuuta omasta hölmöilystään.

Ot, mummini oli juuri sen tyylinen ihminen, kuin mitä pari sivua aiemmin kuvailtu päiväkodin hoitaja. Ja voi että mä pelkäsin sitä lapsena, vaikkei koskaan fyysisesti satuttanutkaan mua. No, sai mummi viettääkin yksinäisen vanhuuden, kun ei siitä sen vuorovaikutustyylistä tykännyt kukaan.

Tulis varmaan muillekkin suhteellisuuden tajua siihen harmaaseen alueeseen kun laitettais 8 alle 4veen kanssa kulkemaan autotien vartta ja sen yli.

Siinä sitten rautahermoiset aikuiset leikittelisivät lapsilaumaa menemään ja läsayttelisivät kaksivuotiaille autoista ja siitä ettei vastaantulevasta tädistä tunnu kivalta, että sitä heitellään hiekalla naamaan.

Vierailija
524/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää mitä henkistä väkivaltaa on jättää lapsi hoitotädin syliin ja hoitotäti pitää lasta väkisin kiinni äidin tai isän poistuessa paikalta ja hoitaja estää lasta lähtemästä vanhempansa perään, vaikka lapsi kärsii tuskallisista tunteista ja kokee sellaista ahdistusta, että aikuiset voi vaan kuvitella. (varsinkin lapsen jäädessä ensimmäisiä kertoja hoitoon).

Lapsuus on täynnä traumaattisia kokemuksia ja hetkiä, meidät on vaan rakennettu selviämään niistä, kunhan ne ovat hetkellisiä ja elämä pääosin turvallista.

Vierailija
525/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainut, joka ihmettelee minkä halvatun takia tuonikäisiä - tai ylipäänsä minkäänikäisiä - on lähdetty viemään päiväkodin alueelta pois?

Päiväkodissa ollaan päivä. Siellä syödään, leikitään ja pissitään, kuten eräs lapsi aikanaan kuvaili kysyttäessä.

Olen varmaan ainut, jota säälittää tuo hoitaja.

Hän on aivan selvästi finaalissa. En tiedä miksi, mutta hän on.

Syyttömiä lapset siihen ovat.

Mutta ihmettelen tätä valtavaa nettiraivoamista.

Olen nähnyt isoja pikkulapsiryhmiä busseissa ja metroissa. Hoitajat ovat täysvalppaita koko ajan. Siinä ei kauniita sanoja käytetä, eikä otteet ole lempeitä. Tärkeintä on saada koko joukko hengissä, ehjänä ja ripeästi liikkumaan.

Hoitajilla on valtava vastuu, ja he tietävät sen.

Otteet näyttävät usein rajuilta.

Mulla ei ole lapsia mutta monella muulla on. Silti en ole ikinä nähnyt kenenkään puuttuvan tai edes tuijottavan ronskisti käyttäytyviä hoitajia.

Edelleen ihmettelen minkä pirun takia niitä lapsia roudataan paikasta toiseen?

Täysin tarpeetonta.

Kuljettaa nyt 2-3-vuotiaita jonnekin "retkille" päiväkodista. Haloo!

Tämmöstä riitelyä ja sotkua siitä sitten seuraa.

Yleensä kun päiväkodeista puhutaan, vanhemmat nillittävät päiväkotiMAKSUISTA, jotka ainakin minun korvaani ovat hämmästyttävän alhaisia

ottaen huomioon, että sillä pikkurahalla saa täyshoidon kuukauden jokaisena arkipäivänä 8 tai 9 tunniksi.

Eli ette haluaisi maksaa, mutta huippuviihdytystä pitäisi saada?

Menkää itseenne, ahneet vanhemmat.

Palkatkaa kotiinne yksityinen hoitaja.

Niin tehtiin mun kotona, vaikka oltiin alle keskituloisia. Myöhemmin olin hoitotädillä "säilössä". Siellä oli kurjaa ja tylsää. Täti oli huonotuulinen ja komensi. Tärkeintä oli olla hiljaa, mihinkään ei saanut koskea.

Kun lähdettiin vartiksi ulos, täti karjui kuin vääpeli.

Sieltä pääsin leikkikouluun, mikä oli aluksi outoa, mutta siellä oli kiltit tädit, jotka tosin eivät nähneet läheskään kaikkea.

Lapsen laittaminen hoitoon on _aina_ oma valinta. Siinä vastuu ja oikeudet annetaan pois omista käsistä. Hoitopaikka ei koskaan ole sama kuin kotihoito.

Älkääkä taas iniskö.

Maksakaa koulutetulle hoitajalle joka tulee teille kotiin tai pitäkää suunne kiinni.

Lastenhoito päiväkodeissa ym. ei ole täydellistä. Siksi se on niin halpaa.

Tärkeintä kai on, että lapsi on hengissä kun häntä tullaan noutamaan.

Vierailija
526/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsottuani videon, niin juurikin tuonkaltaisen lasten kaitsemistyylin takia en omia lapsiani halunnut päiväkotiin, enkä perhepäivähoitajan hoiviin.   Yksi lapsistamme kävi kylläkin jo silloisen pakolliseksi tulleen eskarin päiväkodissa, ja silloin luotin siihen, että jos jotakin negatiivista päiväkodissa lastani kohtaan olisi tapahtunut, niin kerroin lapselleni, että hän kertoo siitä välittömästi meille vanhemmille.

Seurakunnan päiväkerho kerran viikossa sai riittää lapsillemme kolmevuotiaasta asti.

Minä äitinä halusinkin hoitaa lapseni pääasiassa itse, ja kun olin töissä, niin lastemme oma isoäiti oli päivähoitajana.

Lapsemme ovat jo pitkä matkaa olleet aikuisia, ja eikä he ole yhtään sen epäsosiaalisempia kuin päiväkotilapsetkaan, ja ainakin ovat pärjänneet itsenäisesti ja asiansa hoitaen asiallisesti, vaikka eivät ole päiväkodissa olleetkaan päätoimisesti aikoinaan päivähoidossa. 

Vierailija
527/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olin herkkä lapsi ja varmasti olisin ahdistunut tuollaisesta käytöksestä. Ja ennen kuin joku nyt taas nostaa esille auton alle jäämisen, niin siinä retuuttamisen ja nössöilyn välissä on aika paljon harmaata aluetta. Ja jos turvallisuuden takia joutuisikin nappaamaan hihasta kiinni reilummin, niin suojatien jälkeen olisi voinut selittää lapsille, että miksi teki kuten teki. Toki tässä tapauksessa vaahtoaminen ja retuuttaminen alkoi jo kaukana ennen suojatien ylitystä. Ohjeistaa voi napakasti ilman epäasiallista huutoa ja kaakatusta. Jos tarvitsee ohjata fyysisesti, senkin voi tehdä paljon kauniimmin kuin tuolla videolla. Pahaa teki katsoa, samaa sanoi mieheni.

Kuten useaankin otteeseen sanottu, epäilen myös johdossa olevan ongelmia ja peräänkuuluttaisin johdon vastuuta. Mutta se ei poista yksittäisen työntekijän vastuuta omasta hölmöilystään.

Ot, mummini oli juuri sen tyylinen ihminen, kuin mitä pari sivua aiemmin kuvailtu päiväkodin hoitaja. Ja voi että mä pelkäsin sitä lapsena, vaikkei koskaan fyysisesti satuttanutkaan mua. No, sai mummi viettääkin yksinäisen vanhuuden, kun ei siitä sen vuorovaikutustyylistä tykännyt kukaan.

Tulis varmaan muillekkin suhteellisuuden tajua siihen harmaaseen alueeseen kun laitettais 8 alle 4veen kanssa kulkemaan autotien vartta ja sen yli.

Siinä sitten rautahermoiset aikuiset leikittelisivät lapsilaumaa menemään ja läsayttelisivät kaksivuotiaille autoista ja siitä ettei vastaantulevasta tädistä tunnu kivalta, että sitä heitellään hiekalla naamaan.

Ei kai tähän voi muuta sanoa kun että käy itse seuraamassa jonkin päiväkodin ulkoilu- tai retkisessiota vähän aikaa. Ei siellä lapset juoksentele pitkin autoteitä ja riehu kuin villiapinat mutta siellä ei myöskään opettajatja hoitajat karju kurkut suorina ja retuuttele lapsia ympäri jalkakäytävää. Tämänhän ei pitäisi täällä joidenkin kommentoijien mielestä olla mahdollista, mutta käykääpä itse katsomassa.

Vierailija
528/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, joka ihmettelee minkä halvatun takia tuonikäisiä - tai ylipäänsä minkäänikäisiä - on lähdetty viemään päiväkodin alueelta pois?

Päiväkodissa ollaan päivä. Siellä syödään, leikitään ja pissitään, kuten eräs lapsi aikanaan kuvaili kysyttäessä.

Olen nähnyt isoja pikkulapsiryhmiä busseissa ja metroissa. Hoitajat ovat täysvalppaita koko ajan. Siinä ei kauniita sanoja käytetä, eikä otteet ole lempeitä. Tärkeintä on saada koko joukko hengissä, ehjänä ja ripeästi liikkumaan.

Mulla ei ole lapsia mutta monella muulla on. Silti en ole ikinä nähnyt kenenkään puuttuvan tai edes tuijottavan ronskisti käyttäytyviä hoitajia.

Täysin tarpeetonta.

Yleensä kun päiväkodeista puhutaan, vanhemmat nillittävät päiväkotiMAKSUISTA, jotka ainakin minun korvaani ovat hämmästyttävän alhaisia

ottaen huomioon, että sillä pikkurahalla saa täyshoidon kuukauden jokaisena arkipäivänä 8 tai 9 tunniksi.

Niin tehtiin mun kotona, vaikka oltiin alle keskituloisia. Myöhemmin olin hoitotädillä "säilössä". Siellä oli kurjaa ja tylsää. Täti oli huonotuulinen ja komensi. Tärkeintä oli olla hiljaa, mihinkään ei saanut koskea.

Sieltä pääsin leikkikouluun, mikä oli aluksi outoa, mutta siellä oli kiltit tädit, jotka tosin eivät nähneet läheskään kaikkea.

Lapsen laittaminen hoitoon on _aina_ oma valinta. Siinä vastuu ja oikeudet annetaan pois omista käsistä. Hoitopaikka ei koskaan ole sama kuin kotihoito.

Älkääkä taas iniskö.

Maksakaa koulutetulle hoitajalle joka tulee teille kotiin tai pitäkää suunne kiinni.

Nykyään painostetaan laittamaan päiväkotiin. Monella eri tavoin. Ja perhevapaiden oikeuksiakin ollaan lyhentämässä.

Vierailija
529/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin tarpeetonta.

Älkääkä taas iniskö.

No tuota, jospa tutustut ensin vaikkapa kuntien palveluverkko sekä varhaiskasvatusuunnitelmiin ja varhaiskasvatuslakiin ja tulet vasta sitten ihmettelemään ja neuvomaan.

Vierailija
530/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli tosi ikävä olo lasten puolesta. Itse olisin aikoinani ollut aivan peloissani tuollaisesta, herkkä lapsi kun olin.

Toivottavasti ei saa jatkaa työssään.

No mitäs pitäisi tehdä?

Sanoa sulle seuraavan kerran kun viet lapsiasi hoitoon, että päikky on suljettu, kun työntekijöille on annettu potkut tai he ovat irtisanoutuneet sietämättömien työolojen takia? Uusia työntekijöitä ei ole saatu.

Sekö olisi hyvä?

Vierailija
531/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en näe videolla aggressiivista retuuttamista, kovaäänistä komentelua kyllä.

Kai muuten tajuatte, että ääntä on tunnistamisen vuoksi muokattu? Ei se hoitaja oikeasti kuulosta noin pelottavalta mitä videolla.

Käsittämätöntä on se, että on laitettu yksi hoitaja paimentamaan kahdeksaa ipanaa. Päiväkodin johdossa ehdottomasti vika.

T.eri

Voi vain kuvitella mitä on tapahtunut ennen videon kuvaamista. Oletettavasti melkoista menoa, kun kerran on oikein kiinnittänyt asukkaan huomion ja lapset on jo ihan kauhusta kankeita tuossa videossa.

Missä se kauhu näkyy? Nuo lapset ovat kankeita, koska niillä on epäkäytännölliset toppahaalarit ja tuon ikäiset ei muutenkaan liiku kovin sulavasti.

Vierailija
532/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli tosi ikävä olo lasten puolesta. Itse olisin aikoinani ollut aivan peloissani tuollaisesta, herkkä lapsi kun olin.

Toivottavasti ei saa jatkaa työssään.

No mitäs pitäisi tehdä?

Sanoa sulle seuraavan kerran kun viet lapsiasi hoitoon, että päikky on suljettu, kun työntekijöille on annettu potkut tai he ovat irtisanoutuneet sietämättömien työolojen takia? Uusia työntekijöitä ei ole saatu.

Sekö olisi hyvä?

No parempi sekin kuin tämä että lapset on siellä tällaisten burnoutin partaalla yms. olevien hoitajien huomassa. Mutta erittäin hyvä että tämä tuli nyt julkisuuteen ja videon kuvanneella taholla oli rohkeutta viedä tätä tapausta eteenpäin! Josko näille piilossa olleille ongelmille ja epäkohdille saataisiin tehtyä jotain

Vierailija
533/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne sitä sitten tungetaan ne parivuotiaatkin vaikka toinen vanhempi kotona uuden vauvan kanssa. Perustellaan että lapsi kaipaa toisia, höpöhöpö.. Myöntäisivät vaan että ei jakseta hoitaa ja keksiä virikkeitä sille vanhemmalle lapselle. Mikäs sen mukavempaa makoilla kotona vauvan kanssa. Suomessa on paljon lapsiperheille kerhoja ja tapaamispaikkoja vaan eihän niissä jakseta käydä, helpompi viedä muiden hoidettavaksi. 

Vierailija
534/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole päiväkodissa töissä enkä mene. Kamalin työ mitä tiedän. Pienellä palkalla valtava melusaaste ja kyttäys päällä kokoaika.

Huomaa ettet ole käynyt vanhainkodissa, et varsinkaan dementiakodissa.

Siellä ihmisiä kohdellaan kuin jätettä.

Jos lapset lääkittäisiin tainnoksiin ja annettaisi msx 2 vaippaa per päivä, siitä joutuisi vankilaan.

Suosittelen tutustumaan, jotta tiedät mikä suakin ehkä odottaa.

Vierailija
535/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin perhepäivähoitajana, ei tullut mieleenkään lähteä liikuttelemaan noin irtonaista porukkaa. Lapsia oli pahimmillaan 7+ekaluokkalainen, mutta meno oli hallittua. Kaksi rattaissa, yksi repussa ja rattaissa 4 kpl kiinnipitonaruja, joista kävelijät eivät saaneet päästää irti. Ekaluokkalainen (oma) sai kulkea ilman kiinnipitoa. Rattaat noille Touhulalaisillekin pitäisi olla.

Vierailija
536/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin syy on se, että tilanteessa oli liian vähän aikuisia lapsia kohti! Tilanne on tosi vaikea hallita yksin, varsinkin pienten ryhmässä.

Toiseksi hoitaja olisi voinut päästä kaikkien lasten kanssa tien yli. Miksi hän lähti hirveällä kiireellä kahden lapsen kanssa tien yli eikä edes katsonut taakseen! Hän olisi voinut lähteä koko joukkion kanssa hitaasti tien ylin ja varmistaen, että kaikki ovat matkassa. Tilanteessa paistoi se että on kiire.

Vierailija
537/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti myös tilanteessa mukana olleille lapsille kerrotaan, että heissä ei ollut vikaa vaan hoitaja toimi väärin.

Ja sitten kunnon hoitajien kanssa onnistunut ja turvallinen retki, jotta ei jää pelkoa.

Vierailija
538/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset ovat kauhusta kankeina videolla. Idioottikin sen näkee. Hoitajan komennot ovat hämmentäviä. "Tien reunaan!" Siis siihenkö autotien reunaan? Lapset ovat jalkakäytävällä turvallisesti. Miksi hoitaja on jättänyt lapset jälkeen?

Sydäntä raastaa katsoa pieniä, pelokkaita tyyppejä huojumassa epävarmoina kurapuvuissaan. Kuinka ylikuormitettuja hoitajatkin oikein ovat, että meno on tuollaista.

Vierailija
539/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapset ovat kauhusta kankeina videolla. Idioottikin sen näkee. Hoitajan komennot ovat hämmentäviä. "Tien reunaan!" Siis siihenkö autotien reunaan? Lapset ovat jalkakäytävällä turvallisesti. Miksi hoitaja on jättänyt lapset jälkeen?

Sydäntä raastaa katsoa pieniä, pelokkaita tyyppejä huojumassa epävarmoina kurapuvuissaan. Kuinka ylikuormitettuja hoitajatkin oikein ovat, että meno on tuollaista.

Tuo on ammattitaidottomuutta, ei ylikuormittumista.

Vierailija
540/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ammattitaidottomuutta, ei ylikuormittumista.

Puhe oli ylikuormittAmisesta, ei ylikuormittumisesta.

Ja sinustako on ihan normaalia ja asianmukaista laittaa 1 ihminen tuollaisen taaperojoukon kanssa liikenteeseen ilman esim. rattaita pienemmille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi