Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Touhulan päiväkodin työntekijä retuutti pikkulapsia Vantaalla

Kommentit (709)

Vierailija
481/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistäkin se voi olla kun vie lapsen muiden hoitoon.

Vierailija
482/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei Suomessa on laadukas varhaiskasvatus ja kaikki lapset pitää saada sen piiriin mahdollisimman pieninä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat tärkeysjärjestykseen!! Miettikää mitä kommentoisitte täällä, jos nainen olisi sanonut 2-vuotiaille nätisti, sillä tavalla, että se ei uppoa kaaliin: "No niin. Ja sitten tien yli :) Jokainen pitää narusta kiinni :)" ja tässä vaiheessa keskellä suojatietä yks riehakas lapsista olisi lähtenyt juoksemaan eri suuntaan ja jäännyt tielle kääntyvän auton alle?

Kun liikutaan lasten kanssa, varsinkin nykyisten varsin vilkkaiden tapausten kanssa, niin mun mielestä IHAN kaikin keinoin, niiden lasten turvallisuudesta tulee pitää kiinni. Silti laittaisin enemmin oman lapseni tämän naisen kanssa kun nuoren ujon harjoittelijan. Näiltä lapsilta voi nyt pyytää anteeksi, että aikuinen toimi kohtuuttoman vihaisesti ja kosketti liian rajusti. Asia voidaan sopia ja selittää, miksi välillä aikuisetkaan ei ole täydellisiä.

Enemmin niin kuin liian lepsusti ja vain 5 lasta ois palannu elävänä päiväkodille. 

Vierailija
484/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani 80-90-lukujen taitteessa tuollainen tapahtuma kuin videolla, oli ihan normaalia. Päiväkodissa ja ala-asteen ekoilla luokilla ja kotona myös. Ja siitä opittiin, että kun aikuinen käskee niin silloin tehdään kuten sanotaan, tai itketään ja tehdään sitten kuten on sanottu. Jos tieto tottelemattomuudesta päiväkodissa tai koulussa meni vanhemmille, niin se kyllä tehtiin sitten kotona selväksi vanhempien toimesta.

Ei, en kannata väkivaltaa, joten eipä innostuta nyt liikaa. Kukaan kun ei ole lyönyt eikä satuttanut fyysisesti ketään, ei tässäkään videossa. Jos joku väittää että noita lapsia on satutettu, niin aikamoista mustamaalausta. Minuakin tänään nykäisi hihasta (kirjaimellisesti) kaupassa eräs vanhus kysyessään apua rollaattorinsa kanssa. Pitäiskö nostaa syyte, herranjumala mummo kajosi muhun!? Minä vain olen huolissani siitä, että kuinka pitkälle tämä "lempeän kasvatuksen" touhu menee, ja millaisia tänä aikana kasvaneista lapsista tulee aikuisina. Lapsia kun ei saa nykyisin edes ojentaa pahuuksien teosta ilman, että olet heti väkivaltainen hullu joka ansaitsee vähintään potkut ja oikeuden tuomion tekemästään hirveydestä. Ei, en kannata väkivaltaa, mutta joku raja sentään tähän lellistelyynkin.

No sinusta huomaa, että pieleen meni se kasvatus. Et näytä ymmärtävän mikä on viattoman hihasta nykäisyn ja aggressiivisen retuuttamisen ero.

Niiin no, voi kai se noinkin muotoilla. Minä kun en näe videolla aggressiivista retuuttamista, vaan lasten komentamista. Ketään ei satutettu. Jos olisi satutettu, niin asia olisi totta kai eri, sellainen ei ole hyväksyttävää. Kyllä, videon hoitaja olisi ehkä voinut toimia toisin, mutta edelleen.. no en jaksa toistaa itseäni. Lempeä lapsuus on hieno asia, mutta aikuisena iso maailma kun ei ole lempeä eikä pehmeä, ja koviakin asioita pitää oppia sietämään, ottamaan vastaan, hyväksymään ja käsittelemään. Joskus vaan pitää tehdä kuten sanotaan, vaikkei se kivalta tuntuisikaan. Kyse on kuitenkin vain omasta lapsen omasta parhaasta. Siitä minä vain olen huolissani, että miten nykykasvatustavan lapset tämän omaksuvat sitten myöhemmässä elämässään, kun opitaan pienestä pitäen siihen, että kaikki on vain lempeää eikä ketään tarvitse uskoa jos ei halua, tai tehdä kuten pyydetään tai käsketään. Älkää vihatko. Ei kukaan halua lapsille pahaa eikä mitään "kovaa", en minäkään, mutta pitää heidänkin oppia. 

Uskomaton kommentti. Haluatko itse, että työkaverisi tai pomosi kohtelee sinua noin? Tarttuu olkapäästä kovakouraisesti ohjaillen sinua asentoon, tiuskii ja huutaa yms. Käyttäydytkö itse muita kohtaan noin?

Vierailija
485/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tilanne on selvä. Oli äkkiä päästävä tien yli ja huolehdittava yksin taaperoiden turvallisuudesta. Niin nopeasti hän hoiti lapset tien yli ja piti huolen, ettei kukaan lähde kimpoilemaan ja juoksentelemaan minne sattuu. 

Otti liikaa lapsia mukaan, että turvallinen tienylitys olisi ollut mahdollista. Meni hermo kun ei pystynyt hoitamaan tehtäviään ja purki sen lapsiin. Ammattilainen olisi jättänyt kävelylle lähdön kokonaan väliin jos hoitajia ei ole tarpeeksi. Epäpätevä siis.

Vierailija
486/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat tärkeysjärjestykseen!! Miettikää mitä kommentoisitte täällä, jos nainen olisi sanonut 2-vuotiaille nätisti, sillä tavalla, että se ei uppoa kaaliin: "No niin. Ja sitten tien yli :) Jokainen pitää narusta kiinni :)" ja tässä vaiheessa keskellä suojatietä yks riehakas lapsista olisi lähtenyt juoksemaan eri suuntaan ja jäännyt tielle kääntyvän auton alle?

Kun liikutaan lasten kanssa, varsinkin nykyisten varsin vilkkaiden tapausten kanssa, niin mun mielestä IHAN kaikin keinoin, niiden lasten turvallisuudesta tulee pitää kiinni. Silti laittaisin enemmin oman lapseni tämän naisen kanssa kun nuoren ujon harjoittelijan. Näiltä lapsilta voi nyt pyytää anteeksi, että aikuinen toimi kohtuuttoman vihaisesti ja kosketti liian rajusti. Asia voidaan sopia ja selittää, miksi välillä aikuisetkaan ei ole täydellisiä.

Enemmin niin kuin liian lepsusti ja vain 5 lasta ois palannu elävänä päiväkodille. 

Mitään välimaastoahan ei ole. Joko retuutetaan hihasta tai sitten ollaan liian lepsuja. Ok.

Vierailija
487/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä se on kun tehdään voittoa tai bisnestä alalla jonka ensisijaisesti ei pidä tehdä taloudellista voittoa tai bisnestä vaan hyvinvointia hyvinvointiyhteiskunnassa.

eli ammattilaisia töihin ja palkat kuntoon ja mielellään pari työntekijää lisää.

Vierailija
488/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon retuuttamisen lisäksi järkytti autotien ylitys! Jos sieltä olisi tullut kovaa auto, niin se kuski ei olisi voinut mistään ymmärtää, että siinä on päiväkotiryhmä parhaillaan ylittämässä tietä. Eikö päiväkodin työntekijän tule tietä ylittäessä koko ajan seurata myös molemmista suunnista tulevia autoja ja ilmaista selkeästi jo kaukaa autoille, että tässä on nyt kaksivuotiaat menossa tien yli?

Ne huomioliivit on juuri sitä varten. Autoilijan pitää tämä ymmärtää.

Vierailija
489/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän hän pitänyt ollenkaan lasten turvallisuudesta huolta, kun jätti osan toiselle puolen tietä.

Vierailija
490/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajalle loppuvuosi vapaata, koska työnantaja ei ole hoitanut velvollisuuttaan vaalia mukavuutta & turvallisuutta.

Vierailija
491/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tätä se on kun tehdään voittoa tai bisnestä alalla jonka ensisijaisesti ei pidä tehdä taloudellista voittoa tai bisnestä vaan hyvinvointia hyvinvointiyhteiskunnassa.

eli ammattilaisia töihin ja palkat kuntoon ja mielellään pari työntekijää lisää.

Aina se menee riistämiseksi / velttoiluksi oli kyse yksityisen / kunnan harjoittamasta toiminnasta. Ja suomalaiset äänestänee jatkossakin yhtä pölösti...

Vierailija
492/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, on se kumma kun monessa päiväkodissa hoitajat saa pidettyä ne lapsen hengissä ihan normaalilla ja asiallisella käytöksellä. Ts. olisikohan siinä siis kyse jostain ihan muusta kuin siitä että ollaan arkoja lepsuja vai karjuvia retuuttajia

Vierailija
493/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajalle loppuvuosi vapaata, koska työnantaja ei ole hoitanut velvollisuuttaan vaalia mukavuutta & turvallisuutta.

Vaikutti täysin hermoheikolta mt-potilaalta. Tulisi tutkia onko alkoholi tai päihdeongelmaa heikkohermoisuuden taustalla ja onko ylikuormitettu töissä sen lisäksi.

Vaikutti täysin sairaseläkeläiseltä.

Vierailija
494/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mätä on siellä johdon päässä. Silloin työntekijöiden heikkoudet tulee esille.

Vierailija
495/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän hän pitänyt ollenkaan lasten turvallisuudesta huolta, kun jätti osan toiselle puolen tietä.

No nimenomaan! Ja karjuu niitä ohjeitaan, joista ei edes aikuinen ymmärrä että mitä hän haluaa!

Vierailija
496/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saiko tää hoitaja potkut?

Vierailija
497/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää laittako alle 4 vuotiasta päiväkotiin.

Hallitukselle sellainen viesti, että vanhemmille saatava eläke kerrytettyä lasten kotona hoitamisesta. Esim kaikille 2500€ palkan mukaan se 4 vuotta. Huom, kaikille sama kertymä.

Vierailija
498/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä suuri huoli on kyllä..jos ei suurempi..niistä päiväkotien hoitajista joilla ne lapset ei pysy hyppysissä. Silloin ne lapset repii toisiaan ja kiljuvat toisilleen

Vierailija
499/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä voi olla työuupunut pahasti, tai sitten vaan ilkeä (toki väsynytkin työntekijä). Itse olen todistanut vielä v 2012 yksityisessä päiväkodissa pohjanmaalla kun ilkeähkö 40 v hoitaja pakotti herkän ja hysteerisesti itkevän 4 vuotiaan lapsen syömään lautasen tyhjäksi. samassa päikyssä oli vähän huonommista lähtökohdista tullut 6 v lapsi, joka haki hoitajista turvaa tulemalla ulkona lähelle ja otti kädestä kiinni. eräs eläkeikää lähestyvä hoitaja tympeästi viittoi minulle, että päästä siitä irti. julmaa!

Vierailija
500/709 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessani 80-90-lukujen taitteessa tuollainen tapahtuma kuin videolla, oli ihan normaalia. Päiväkodissa ja ala-asteen ekoilla luokilla ja kotona myös. Ja siitä opittiin, että kun aikuinen käskee niin silloin tehdään kuten sanotaan, tai itketään ja tehdään sitten kuten on sanottu. Jos tieto tottelemattomuudesta päiväkodissa tai koulussa meni vanhemmille, niin se kyllä tehtiin sitten kotona selväksi vanhempien toimesta.

Ei, en kannata väkivaltaa, joten eipä innostuta nyt liikaa. Kukaan kun ei ole lyönyt eikä satuttanut fyysisesti ketään, ei tässäkään videossa. Jos joku väittää että noita lapsia on satutettu, niin aikamoista mustamaalausta. Minuakin tänään nykäisi hihasta (kirjaimellisesti) kaupassa eräs vanhus kysyessään apua rollaattorinsa kanssa. Pitäiskö nostaa syyte, herranjumala mummo kajosi muhun!? Minä vain olen huolissani siitä, että kuinka pitkälle tämä "lempeän kasvatuksen" touhu menee, ja millaisia tänä aikana kasvaneista lapsista tulee aikuisina. Lapsia kun ei saa nykyisin edes ojentaa pahuuksien teosta ilman, että olet heti väkivaltainen hullu joka ansaitsee vähintään potkut ja oikeuden tuomion tekemästään hirveydestä. Ei, en kannata väkivaltaa, mutta joku raja sentään tähän lellistelyynkin.

No sinusta huomaa, että pieleen meni se kasvatus. Et näytä ymmärtävän mikä on viattoman hihasta nykäisyn ja aggressiivisen retuuttamisen ero.

Niiin no, voi kai se noinkin muotoilla. Minä kun en näe videolla aggressiivista retuuttamista, vaan lasten komentamista. Ketään ei satutettu. Jos olisi satutettu, niin asia olisi totta kai eri, sellainen ei ole hyväksyttävää. Kyllä, videon hoitaja olisi ehkä voinut toimia toisin, mutta edelleen.. no en jaksa toistaa itseäni. Lempeä lapsuus on hieno asia, mutta aikuisena iso maailma kun ei ole lempeä eikä pehmeä, ja koviakin asioita pitää oppia sietämään, ottamaan vastaan, hyväksymään ja käsittelemään. Joskus vaan pitää tehdä kuten sanotaan, vaikkei se kivalta tuntuisikaan. Kyse on kuitenkin vain omasta lapsen omasta parhaasta. Siitä minä vain olen huolissani, että miten nykykasvatustavan lapset tämän omaksuvat sitten myöhemmässä elämässään, kun opitaan pienestä pitäen siihen, että kaikki on vain lempeää eikä ketään tarvitse uskoa jos ei halua, tai tehdä kuten pyydetään tai käsketään. Älkää vihatko. Ei kukaan halua lapsille pahaa eikä mitään "kovaa", en minäkään, mutta pitää heidänkin oppia. 

Uskomaton kommentti. Haluatko itse, että työkaverisi tai pomosi kohtelee sinua noin? Tarttuu olkapäästä kovakouraisesti ohjaillen sinua asentoon, tiuskii ja huutaa yms. Käyttäydytkö itse muita kohtaan noin?

Et ymmärtänyt pointtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan