Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
101/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseisessä asunnossa oli muuten tuo mystinen marmorikuulaääni. Aika jännä, että moni on kuullut vastaavaa. Se tuli aina joskus klo 23 aikoihin, eli ehkä joku nukkumiseen liittyvä juttu mutta mikä?

Se marmorikuulaääni kuuluu putkistosta. Joku esim. aina klo 23 aikaan sääti lämpöpattereita, tai valutti hanasta vettä?

Vierailija
102/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poran ääni voi olla peräisin kaukaakin ja kuulostaa silti siltä, että oma seinä/lattianaapuri on metelin aiheuttajana. Tännekin kuului joskus naapurirapusta ja olisin voinut luulla, että kuuluu ihan viereisestä asunnosta ellen olisi tiennyt yhdessä toisen rapun saman kerroksen asunnossa tehtävän remonttia. Välissämme siis on useampi asunto, asun toisessa päädyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuria myönnän joskus raivohilaavani lattioita pitkin (ja seiniä ja huonekalujen jalkoja päin). Edellisessä kodissa oli keskuspölynimuri, ja välillä ärsyttää, miten epäkätevä tuollainen letkun perässä tuleva "pallukka" on varsinkin, kun se kaatuu koko ajan kyljelleen omaan johtoonsa tai matonreunoihin ja jää kiinni huonekalujen jalkoihin tai jumiin väliseinän taa, puhumattakaan siitä, että on helvetin raskas vetää perässä, kun imuroi 6 huonetta ja käytävän. Tosin puolustuksekseni teen tämän aina päiväsaikaan, eikä minulla ole imurointineuroosia (päin vastoin tuo on niin epämieluisaa puuhaa, että annan villakoirien varttua niin pitkään kuin tohdin). Lopetan sinä päivänä, kun löydän varsi-imurin, joka oikeasti toimii koirataloudessa.

Muutoin en usko hirveästi tömistäväni, eikä lapsiakaan ole.

Vierailija
104/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin.

Television ääressä torkkuja pudottaa kaukosäätimen ja paristot pyörivät laminaattilattialla tai parketilla.

Tämä. Samoin itsellä tipahtaa joskus kännykkä. Siitä kuuluu hemmetin kova ääni ja mietin aina alakerran naapuriparkaa.

Vierailija
105/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tätä myös miettinyt.. ja lähinnä et missä kunnossa ne asunnot mahtaa olla sen räimimisen ja paukutuksen jäljiltä. Nykyään rivarissa ni ei tuu ku kahdesta suunnasta enää.

Mulla on päässä vikaa ja en kestä yksinäisyyttä. Olen yrittänyt ystävystyä, mutta lienen vain liian outo muiden mielestä. Se sitten vaikuttaa mielenterveyteen jonkin verran.

Vierailija
106/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo vihaa

Vierailija
107/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lattiankuivaimen teleskooppivarsi menee välillä käytön jalkeen itsestään sisään. Tuolloin kuivain kaatuu metallista roskista vasten.

Ihan kamala kolaus, pelästyn sitä itsekin. Tämä varmasti kaikuu kaikkien asuntojen joka huoneeseen. Anteeksi.

Vierailija
108/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ketju, niin tämän voisi Iltis nostaa otsikoihinsa.

Vierailija
109/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nämä ääniherkät olla yksinäisiä, pelokkaita ihmisiä. Elinpiirin vartiointitehtävä, johon ympäristön äänien kuuntelu kuuluu on yksin, vuorotta tehtäväksi kova urakka. Traumojahan siitä tulee ja lopulta pelkät yksittäiset äänet ajavat hermoromahduksen partaalle. Ongelma on ehkä osittain oman pesän liiallisessa hiljaisuudessa, eli taustamusiikit soimaan.

Höpsis. Aika moni ihan normaali ihminen häiriintyy jos yöaikaan kuuluu melua. Jokainen haluaa nukkua yönsä rauhassa.

Jos se seinän takana tyynysi toisella puolen aloitettu poraus aamuvarhaisella tai kolina keskellä yötä ei herätä sua niin minusta sinä et ole normaali.

Vierailija
110/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuseitsemän poraaja on blenderi. Marmorikuulat kissojen palloja.

Mä laitan telkkarin hiljaiselle johonkin huoneeseen ni ei tule kuultua/ kuunneltua niin kauheesti että hermot menis...

Ei pahalla, mutta erotan kyllä poran ja blenderin äänet toisistaan. Asunnoissa on myös sama pohjaratkaisu ja poraus kuuluu olohuoneesta eikä keittiöstä joka on ihan toisella puolella asuntoa.

Vierailija
111/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua kerrostalossa jonkun puutyöpajan pitäjiä. Jatkuvaa vasarointia, porausta ja sahausta (?!). Usein myös yöaikaan. Muuton yhteydessä sen ymmärtäisi kun pitää koota/purkaa huonekaluja, mutta miksi joku alkaa poraamaan seiniä ennen aamu seitsemää monta kertaa viikossa.

minä ehdotan edelleenkin selitykseksi sitä blenderiä tai sauvasekoitinta. Sellainen porausäänihän siitä lähtee. 

Vierailija
112/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Kuuluukohan runkkailuni ähinät naapurin mammalle.

Se lopussa päästämäsi ööööö kuuluu kyllä.

T. Naapurin mamma

P.S. Kun harrastan seksiä, tiedät sen kyllä. Valitettavan harvoin, mutta 10 tuntia putkeen. Ole hyvä!

Vierailija
113/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lattiankuivaimen teleskooppivarsi menee välillä käytön jalkeen itsestään sisään. Tuolloin kuivain kaatuu metallista roskista vasten.

Ihan kamala kolaus, pelästyn sitä itsekin. Tämä varmasti kaikuu kaikkien asuntojen joka huoneeseen. Anteeksi.

Saat.

Vierailija
114/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuseitsemän poraaja on blenderi. Marmorikuulat kissojen palloja.

Mä laitan telkkarin hiljaiselle johonkin huoneeseen ni ei tule kuultua/ kuunneltua niin kauheesti että hermot menis...

Ei pahalla, mutta erotan kyllä poran ja blenderin äänet toisistaan. Asunnoissa on myös sama pohjaratkaisu ja poraus kuuluu olohuoneesta eikä keittiöstä joka on ihan toisella puolella asuntoa.

Ethän sinä voi tietää, mistä huoneesta se ääni on lähtöisin, kun nehän voivat kulkeutua ihan miten sattuu. 

Vierailija
115/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media lietsoo vihaa

Ei todellakaan, vaan qusipäiset ihmiset.

Vierailija
116/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ihmettelen itsekin, ihme kuspää yläkerrassa, tykkää paiskoa ja aiheuttaa sydärin jatkuvilla pamauksilla... Pommiako se paskakikkare rakentaa???

Vierailija
117/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

- Laturi?

- Kengät

- Vaatekappale niinkuin huppari tai housut jossa vyö

- aivamet pöydälle voi kuulostaa samalta

Tai sitten se on vessan tai kaapin ovi ja luulet että tiputellaan jotain lattialle. Tai joku nousee sängystä, sohvalta..

Vierailija
118/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Mulla on koira joka ottaa pallon suuhun menee sohvalle, tiputtaa sen siitä ja toistaa tätä monta kertaa putkeen. Muutenkin heittelen koiralle palloa aika paljon kotona. Kuulostaa alakertaan varmaan oudolta. Yritän kattoa ettei hiljaisuuden jälkeen pallo leikkejä leikitä.

Vierailija
119/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mattoja ei käytetä ja huonekalut raahataan, ei nosteta, niin tuleehan sitä ääntä.

Tekstiilit takaisin sisustukseen.

Vierailija
120/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin.

Television ääressä torkkuja pudottaa kaukosäätimen ja paristot pyörivät laminaattilattialla tai parketilla.

Ja hän jatkaa tuota tuntikausia? Yhden kerran ymmärtää muttei tuntikausien kuularallia.

Joku soutulaite tai kuntopyörä? Kuuluuko siis vain vierimisääni vai myös putoamiskolahduksia?