Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?
Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.
Kommentit (1698)
Olen rikkonut monta lasiesinettä viime aikoina. En tahallani vaan vahingossa. Pyydän anteeksi niitä kolahduksia, ne on johtuneet kömpelyydestä ja/tai siitä, että kissanpeijooni herättää minut kesken unien enkä ole vielä toimintakykyinen.
Kissan pallot on kaikki pehmeitä vaahtomuovipalloja, ei mitään ķolisevia koppuroita.
Ai juu, kissat on pudottaneet 2 kukkaruukkua ja lasipöydän kannen viimeisten 3 vuoden aikana, yöllä tietenkin. Oon itsekin herännyt siihen sydän kurkussa, mutta en ole tajunnut äänen alkuperää ennenkuin aamulla.
Anteeksi, en minä tahallani. Tiedän kyllä että ääni kuuluu ja siksi yritän olla hiljaa, ihan oikeasti. Muuttaessani luovuin pianosta. Enkö ollutkin huomaavainen?
Vierailija kirjoitti:
Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.
Just näin. Isäni on ollut alalla.
Eli siis vanhat kerrostalot ovat huonosti äänieristettyjä.
Lisäksi jokin pieni ääni saattaa kantautua rakenteita pitkin suurempana kuin se todellisuudessa on. Ne teidän naapurit elää todennäköisesti hyvinkin normaalisti. Teistä itsestännekin lähtee varmasti ääniä, osa teistä keskustelijoista voitte olla vaikka toistenne naapureita. :D
Meidän ex naspurista kuului lähes joka ilta kummaa ääntä. Useimmiten 21-24 paikkeilla kun itse yritti saada unta. Ääni oli joko sellainen kuin iso koira pureskelisi isoa puruluuta. Sellaista pehmeää kolahtelua. Naapureilla ei vain ollut koiraa, eikäikinä näkynyt että olisi koiraa hoidossakaan. Tai samankaltainen ääni mutta liikkuva. Sellaista pehmeää ja terävänpää tömpsähtelyä. En keksi ääntä kuvaamaan kuin sen että joku ottaisi pienen yöpöydän syliinsä ja kierisi hitaasti pitkin lattiaa KOps, kops, tömps, töMPS, kops, kops. Toivon että naapuri ei kuitenkaan näin tehnyt..
Vierailija kirjoitti:
Kun mattoja ei käytetä ja huonekalut raahataan, ei nosteta, niin tuleehan sitä ääntä.
Tekstiilit takaisin sisustukseen.
No ei meillä kyllä koskaan ole hyllyjen ja sohvien alla lapsuudenkodissakaan mattoja ollut. Ja jos esim sohvia siirrellään, matot otetaan pois edestä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkerrassa asuu rauhallinen ja asiallinen keski-ikäinen pariskunta. Mutta jostain syystä he siirtää joka päivä raskaita huonekaluja pitkin asuntoa, siitä kuuluu kova ja ihan selvä raahaamisen ääni. En käsitä miksi ja mihin he aina niitä raahaa.
Osta K-marketista erikokoisia huopatyynyjä. Huonekalutarroja? Whatever se nimi onkaan, valkoinen kirjekuori ja sujauta sinne. Osoitetarraan heidän nimi ja osoite. Tarraan ensimmäiseksi joku koodirivistö, lähettäjäksi Verkkotarra Ab hushållskonsum, Sverige.
Laita itselle varalta samanlainen....tajuaisivatkohan yskän.
Opiskelen tällä hetkellä, ja koska kaikki on lähestulkoon etänä tehtävää istun suurimmaksi osaksi kotona. Ja voi elämä, millainen pahvilaatikko tästä kerrostalosta on paljastunut! Jatkuvasti kuuluu klop, klop, klop kuin puukengillä käveltäis, huonekaluja tunnutaan siirtelevän 5-24 välillä tasaisesti, en edes osaa selittää sitä jatkuvaa kolinaa. Pahinta on taloyhtiön pska hissi, joka päästää aina ihan hirveän törähdysäänen rakenteita pitkin johonkin kerrokseen pysähtyessään. Olenpa kuullut muutaman aivastuksenkin tässä kuin viereisestä huoneesta ja miettinyt tulleeni hulluksi. Vessassa käydessäni kuulen selvästi erään perheen puheet. Enkä jaksaisi koko aikaa istua vastamelukuulokkeet päässä. Nytkin kuuluu koko ajan KLONK KLONK KLONK. Yritän suhtautua huumorilla, mut aina ei sekään riitä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän ex naspurista kuului lähes joka ilta kummaa ääntä. Useimmiten 21-24 paikkeilla kun itse yritti saada unta. Ääni oli joko sellainen kuin iso koira pureskelisi isoa puruluuta. Sellaista pehmeää kolahtelua. Naapureilla ei vain ollut koiraa, eikäikinä näkynyt että olisi koiraa hoidossakaan. Tai samankaltainen ääni mutta liikkuva. Sellaista pehmeää ja terävänpää tömpsähtelyä. En keksi ääntä kuvaamaan kuin sen että joku ottaisi pienen yöpöydän syliinsä ja kierisi hitaasti pitkin lattiaa KOps, kops, tömps, töMPS, kops, kops. Toivon että naapuri ei kuitenkaan näin tehnyt..
Kiitos mielikuvasta :D En tosin sitä ääntä osaa nyt kuvitella.
Marmorikuulaäänet... Voihan ne jossain asunnossa olla kissan palloja, mutta minun seinänaapurilla ei ole kissaa, olen siitä täysin varma.
Mysteeri edelleen, mistä ne ärsyttävät äänet johtuu.
Tuohon huonoon äänieristykseen liittyen, olen asunut reilun 15 vuotta 70-luvulla rakennetussa talossa, mutta tuota JATKUVAA ryskettä ja pauketta ei ole kuulunut kuin viimeiset viitisen vuotta enenevissä määrin. En usko että eristeet on tässä itseksensä heikentyneet vaan ryskeen syy on useampikin vaihtunut naapuri. Just tuo jatkuva huonekalujen siirtely ihmetyttää eniten, miten ihmeessä niitä kamoja ei saa mieluisaan järjestykseen vaan niitä pitää roudata liki joka ilta(yö) eri paikkoihin.
Eikö nykyihminen osaa asua kerrostalossa?
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Veikkaan että kaataa tiskipöydällä koirien/kissojen kuppeihin ruokaa.
Meidän talossa ainakin kaikki mitä ihmiset tekee tiskipöydän ääressä kuuluu tosi kovaa. Oli joskus aika hirveää kun alakerrassa asui joku joka lähti joka aamu töihin ja teki smoothieta tai jotain blenderillä. Kuulosti kun poraisi metallia kun blenderi pauhasi tiskipöydällä. Oli hyvä herätys kello....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.
Kissa pudottelee pikkuesineitä hyllystä?
Ääni on liian säännöllinen kissan aiheuttamaksi. Enemmän se kuulostaa siltä, kuin joku ihminen pudottaisi esineen, nostaisi sen ylös ja pudottaisi taas uudestaan, ja sitten taas nostaisi sen ja pudottaisi uudestaan...
Wc:n kansi.
Minä en jyskää mutta tiedän kyllä ihmisiä ketkä tätä tekevät. Ovat yleensä nuoria
mieshenkilöitä jotka yleensä kännissä jyskäävät tuoleja ja muita kalusteita koska ovat kännissä. Myös paiskovat asuntonsa ovia jne. Ei tälläiset ihmiset ajattele muita. He ajattelevat aina ensijaisesti vain itseään.
Vierailija kirjoitti:
"Marmorikuulat kissojen palloja."
Voi joissain tapauksissa ollakin, mutta tunnen omat naapurini ja tiedän ettei ainakaan täällä kellään ole kissaa.
Niin, tuollainen ääni voi tulla ihan mistä vain, eivätkä välttämättä ole edes palloja. Joku narunpää klapsuttaa patteriin tai hammastahnatuubin korkki putoaa lavuaariin tai tippuva vesihana suihkukaapissa tai ihan mitä tahansa.
Koirillakin on sellaisia onttoja aktivointileluja, joihin laitetaan ruokaa minkä saavat kierittelemällä sitä palloa tms
Joillain voi olla rollaattori tai vastaava sisällä asunnossa. Minulla on vain ulkokäytössä, sisällä on kyllä kepit ja muuta. Kävelystä ei saa hiljaista koska on niin vaikea päästä ylös ja kävellä. Vähän väliä kaatua, saatan itkeä tai manata koska sattuu / särkee / mikään asento ei sovi.
Naapurissa on lapsi, joka ei osaa liikkua muuta kuin ns juoksemalla paukuttaen samalla jalkojaan. Kouluikäinen jo mutta liikkumistapa sellainen, että juoksee jalat suorina lähes paikallaan polkien.
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkerrassa asuu rauhallinen ja asiallinen keski-ikäinen pariskunta. Mutta jostain syystä he siirtää joka päivä raskaita huonekaluja pitkin asuntoa, siitä kuuluu kova ja ihan selvä raahaamisen ääni. En käsitä miksi ja mihin he aina niitä raahaa.
Hautaustoimisto kerrostaloasunnossa. Ruumisarkkuja siirtelevät. :D
Kyllä nämä toistuvat ja epämääräiset ovat tunnistamattomia niin kauan kunnes pääsee itse katsomaan mistä ne syntyvät. Sitten kriik-raahausäänien aiheuttamiset ovat silkkaa toisen ihmisen kunnioittamisen puutetta. Asun rivarissa ja uuden naapurin satunnainen huonekalun siirto keskiyöllä sai minut raivoihini. Samoin kun hän tulee sunnuntaina myöhään, klo 23.23, se ulko-oven JY-SÄ-YS, voi menikö se varmasti KIINNI, toinen JYSÄYSHHH on sivistymättömyyttä. Mä tulin himaan, pierut muista.
Päätin, että seuraavan kerran kun jysähtää yhdentoista jälkeen, tempaan oman terassinoven ja j y s ä y t ä n kolmesti, etuovea niin kauan kuin vihaenergiaa piisaa.
Ei oleen tarvinnut. Pelkkä päätös riitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."
Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta aiemmin oli jokailtainen kuularalli.
Veikkaan että kaataa tiskipöydällä koirien/kissojen kuppeihin ruokaa.
Meidän talossa ainakin kaikki mitä ihmiset tekee tiskipöydän ääressä kuuluu tosi kovaa. Oli joskus aika hirveää kun alakerrassa asui joku joka lähti joka aamu töihin ja teki smoothieta tai jotain blenderillä. Kuulosti kun poraisi metallia kun blenderi pauhasi tiskipöydällä. Oli hyvä herätys kello....
Ei kukaan kaatele eläimille ruokaa niin, että se kestää joka ilta yhtäjaksoisesti tunnin tai enemmän. Se marmorikuulaääni on terävämpi kuin eläinten ruuasta tulee. Laminaatille heitellään jotain. Mutta mitä pitää heitellä lattialle joka ilta yhtäjaksoisesti pidemmän ajan?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä toistuvat ja epämääräiset ovat tunnistamattomia niin kauan kunnes pääsee itse katsomaan mistä ne syntyvät. Sitten kriik-raahausäänien aiheuttamiset ovat silkkaa toisen ihmisen kunnioittamisen puutetta. Asun rivarissa ja uuden naapurin satunnainen huonekalun siirto keskiyöllä sai minut raivoihini. Samoin kun hän tulee sunnuntaina myöhään, klo 23.23, se ulko-oven JY-SÄ-YS, voi menikö se varmasti KIINNI, toinen JYSÄYSHHH on sivistymättömyyttä. Mä tulin himaan, pierut muista.
Päätin, että seuraavan kerran kun jysähtää yhdentoista jälkeen, tempaan oman terassinoven ja j y s ä y t ä n kolmesti, etuovea niin kauan kuin vihaenergiaa piisaa.
Ei oleen tarvinnut. Pelkkä päätös riitti.
Mistä ihmeestä te tiedätte, että ne äänet ovat huonekalujen raahaamisen ääniä tai tahallista paukuttamista? Itselläni on esimerkiksi ulko-ovi ja parvekkeen ovi sellaiset, että ne pitää paukauttaa, että ne lapsahtaa kunnolla lukkoon. Ja myös se huonekalun raahamisääni voi olla joku liukuovi, vuodesohvan avaus tai sängynaluslaatikko.
"Marmorikuulat kissojen palloja."
Voi joissain tapauksissa ollakin, mutta tunnen omat naapurini ja tiedän ettei ainakaan täällä kellään ole kissaa.