Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
81/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun oktalossa. Huh!

Vierailija
82/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Kissa pudottelee pikkuesineitä hyllystä?

Ääni on liian säännöllinen kissan aiheuttamaksi. Enemmän se kuulostaa siltä, kuin joku ihminen pudottaisi esineen, nostaisi sen ylös ja pudottaisi taas uudestaan, ja sitten taas nostaisi sen ja pudottaisi uudestaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Kissa pudottelee pikkuesineitä hyllystä?

Ääni on liian säännöllinen kissan aiheuttamaksi. Enemmän se kuulostaa siltä, kuin joku ihminen pudottaisi esineen, nostaisi sen ylös ja pudottaisi taas uudestaan, ja sitten taas nostaisi sen ja pudottaisi uudestaan...

Askelkyykkyjä, kahvakuulatreeni? 

Vierailija
84/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisaampaa ja rakentavampaa on (jälleenmiljonanne  kerran) kysyä miksi VIELÄKÄÄN ei osata rakentaa äänieristykseltään miellyttäviä asuntoja, esimerkiksi rappukäytävät kaikuvat edelleen Suomessa kuin holvikirkot, vaikka rakennetaan innolla miljoona-asuntoja. Miten noin suurilla investoinneilla ja sillä hinnalla ei muka saa kunnon materiaaleja ja ammattimiehiä? Opettakaa nyt jukolauta siellä ammattikoulussa rai insinööriahjossa kunnon äänieristyksen alkeet ennen kuin annatte edes vasaraa käteen! Samoin kuin yksi opintokokonaisuus voisi olla aiheesta : miksi talot homehtuu pystyyn!

Varmaan vuonna 3000 Suomessa edelleen valitetaan että naapurin vessanvetämiset kuuluu seinien läpi aivan kuin huoneet olisi paperista tai pahvista koottu ja voi itku sentään kun vastarakennettu ja sadoilla tuhansilla entisöity kiinteistö on --ylläripylläri -- asumiskelvoton homeen vuoksi!

Tämäkin olisi lainsäädännöllä täysin ratkaistavissa oleva asia. Vessoista saadaan kyllä äänettömät, jos halua löytyy.

Nimenomaan, laatuvaatimus- ja kustannuskysymys, ei osaamisesta kiinni. Esim. yhdessäkään työpaikassa (toimistot), jossa olen työskennellyt ei todellakaan ole kuuluneet puheet, töminät yms. ei viereisestä huoneesta eikä ylä- tai alapuolelta.

Vierailija
85/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko näiden jysäyttelijöiden ja huonekaluja raahaavien on olla jotenkin hieman yksinkertaisempaa porukkaa. Mun naapuri harjoitti vasarointia yöaikaan klo 00-03 välillä. Kuinka tyhmä täytyy olla jos kuvittelee ettei tuollainen kuulu naapuriin ja häiritse?

Vierailija
86/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kissan pallo tai palloja! Anteeksi! Se tykkää niitä pyörittää, köykäsiä vähän ku pingispalloja.

Vierailija
87/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monissa kerrostaloasunnoissa. Joudun työni vuoksi liikkumaan ja kulkemaan myös yöaikaan. Yhdessä asunnossa alakerran naapuri ilmeisesti oli herkkäuninen ja koputteli kattoonsa jos ei ollut hiirenhiljaista yöllä. Olisin halunnut tietää mikä ääni häntä häiritsi, mutta hän avannut ovea kun kävin siellä rimputtelemassa. Jätin myös viestin postilaatikkoon jossa kysyin voisiko kertoa mikä häntä häiritsee, mutta ei tullut vastausta.

Tulin tästä vähän vainoharhaiseksi joten kun muutin uuteen kerrostaloasuntoon, kävin kummankin seinänaapurin luona. Sanoin heille että on vaikea tietää miten äänet kuuluu mun asunnosta teidän asuntoon, joten tulkaa ihmeessä sanomaan jos jokin ääni häiritsee. Ikinä ei tullut valitusta, mutta toivon että toi käynti loi hyvää ilmapiiriä. Itse ainakin arvostaisin jos joku koiran omistaja kysyisi haukkuuko koira yksin ollessaan.

Kyseisessä asunnossa oli muuten tuo mystinen marmorikuulaääni. Aika jännä, että moni on kuullut vastaavaa. Se tuli aina joskus klo 23 aikoihin, eli ehkä joku nukkumiseen liittyvä juttu mutta mikä?

Vierailija
88/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono äänieristys tekee tuota. Asuin muinoin vanhassa kerrostalossa ja meno oli juuri tuota kuten aloittaja kertoo. Nyt asun uudessa ja täällä on paljon hiljaisempaa. Äänieristykseen on tullut tiukemmat standardit vuosien varrella. Kannattaa valita asunto, joka on uudehkossa (2010-luvulla) rakennetussa talossa, mikäli mahdollista. Samalla saa joitakin muita asumisviihtyvyyttä parantavia ominaisuuksi mm. vesimittari, ilmanvaihto jne.

Nimenomaan kannattaa valita vanha talo, joka on rakennettu silloin kun taloja vielä osattiin rakentaa. Itse asun v. 1953 rakennetussa talossa. Täällä ei kuulu hiiskaustakaan mistään.

Kyse voi olla myös siitä, että naapurit osaa olla hiljaa ja silloin itse erehtyy luulemaan, että on hyvät äänieristykset eikä niin kiinnitä huomiota omiin meluamisiinsa. Näin käynyt ainakin itsellä ja sitten tullut suurena yllätyksenä, kun yksi päivä seinän läpi alkaa kuulumaan täysin selkeästi joku ääni, kuten nyt vaikkapa lapsen itkeminen. Tulee sellainen häpeä, että mitähän omia mölyjä sinne on sitten mahtanut kuulua.

No juu, tämä on kyllä kamalaa. Itse en oikein käsitä, kun välillä alakerrasta kuuluu melkein sanatarkasti puhetta, mutta suurimman osan ajasta ei kuulu mitään. Alakerrassa asuu siis pariskunta. Mietin vain, että eivätkö he puhu kuin kerran viikossa, kun tätä puhetta kuuluu tosi harvoin. Vai kuuluuko se vain jossain tietyssä asunnon kohdassa. 

Nämä on näitä mysteerejä, naapurissani asui suuri lapsiperhe ja koskaan ei kuulunut mitään. Sitten siihen muutti pariskunta vauvan kanssa, noin vuoteen ei myöskään kuulunut mitään ja sitten yhtäkkiä alkoi kuulumaan päivittäinen vauvan itku seinän läpi ja se kuului todella hyvin ja selvästi. Ainakin sellainen kuva tuli, että sellainen vähän korotettu puheäänikin kuuluu varmasti läpi.

Vierailija
89/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ruokkii koiria ja kissoja heittämällä nappulat pitkin lattiaa, niin eläin saa samalla vähän virikettä keräillessään noita. Voisiko tuosta lähteä se marmorikuulaääni?

Laminaattilattia on kyllä itse pirun keksintö. Pitää melkoista meteliä parkettiin verrattuna!

Vierailija
90/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."

Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta  aiemmin oli jokailtainen kuularalli.

Täällä myös mystinen kuularalli, siis aivan kuin joku todella viskoisi marmorikuulia lattialle. Tämä viskoja vaan valitettavasti aloittaa aamuvarhaisella, neljältä, viideltä tai viimeistään kuudelta.

Ne on kissan palloja!!! Otin pois kun muutettiin kerrostaloon ja tajusin tämän itse. Omituinen ääni ja iltamyöhään/ aamuvarhaisella alottavat sen rallin...

Vierailija
91/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut monissa kerrostaloasunnoissa. Joudun työni vuoksi liikkumaan ja kulkemaan myös yöaikaan. Yhdessä asunnossa alakerran naapuri ilmeisesti oli herkkäuninen ja koputteli kattoonsa jos ei ollut hiirenhiljaista yöllä. Olisin halunnut tietää mikä ääni häntä häiritsi, mutta hän avannut ovea kun kävin siellä rimputtelemassa. Jätin myös viestin postilaatikkoon jossa kysyin voisiko kertoa mikä häntä häiritsee, mutta ei tullut vastausta.

Tulin tästä vähän vainoharhaiseksi joten kun muutin uuteen kerrostaloasuntoon, kävin kummankin seinänaapurin luona. Sanoin heille että on vaikea tietää miten äänet kuuluu mun asunnosta teidän asuntoon, joten tulkaa ihmeessä sanomaan jos jokin ääni häiritsee. Ikinä ei tullut valitusta, mutta toivon että toi käynti loi hyvää ilmapiiriä. Itse ainakin arvostaisin jos joku koiran omistaja kysyisi haukkuuko koira yksin ollessaan.

Kyseisessä asunnossa oli muuten tuo mystinen marmorikuulaääni. Aika jännä, että moni on kuullut vastaavaa. Se tuli aina joskus klo 23 aikoihin, eli ehkä joku nukkumiseen liittyvä juttu mutta mikä?

Olisi hienoa, jos olisi naapuri joka tosiaan haluaa olla häiritsemättä toisia. Mutta se valitettavasti tuntuu olevan suomalainen tapa, että suoraan ei kehdata mitään sanoa ja sitten vaan omassa kämpässä mökötetään sille "möykkääjänaapurille" joka ei edes tiedä häiritsevänsä toista ja pitää tätä nyrpeää mököttäjää vain käytöstavattomana moukkana. PUHUKAA IHMISET.

Vierailija
92/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin.

Television ääressä torkkuja pudottaa kaukosäätimen ja paristot pyörivät laminaattilattialla tai parketilla.

Vierailija
93/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä asumme ylimmässä kerroksessa, tulisin hulluksi jos joka päivä kuuntelemaan koli koli kops pauks- ääniä. Lapsille sanon valehtelematta ainakin 10 kertaa joka päivä, että leikitään mattojen päällä eikä kolistella turhaa lattiaa. Ja joka päivä toistan saman mantran, eivät ne sitä hyvän leikin kesken aina muista. Säälittää alhaalla olevat ja välillä on niin vaikeeta olla kun tuntuu, että joka asiasta syntyy meteliä.

Minäkin asun ylimmässä kerroksessa ja kyllä tänne silti kuuluu esim. alakerran naapurini kantapääkävely. Se hänen lattiansa kun on kuitenkin yhteydessä seiniin ja ne taas minun lattiaani ja seiniini. Ja ääni johtuu näitä pitkin. Samoin kuuluu alakerran naapurin imuroinnit.

Ja niitä marmorikuulia on jollakin täälläkin.

Vierailija
94/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua kerrostalossa jonkun puutyöpajan pitäjiä. Jatkuvaa vasarointia, porausta ja sahausta (?!). Usein myös yöaikaan. Muuton yhteydessä sen ymmärtäisi kun pitää koota/purkaa huonekaluja, mutta miksi joku alkaa poraamaan seiniä ennen aamu seitsemää monta kertaa viikossa.

Vierailija
95/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa nämä ääniherkät olla yksinäisiä, pelokkaita ihmisiä. Elinpiirin vartiointitehtävä, johon ympäristön äänien kuuntelu kuuluu on yksin, vuorotta tehtäväksi kova urakka. Traumojahan siitä tulee ja lopulta pelkät yksittäiset äänet ajavat hermoromahduksen partaalle. Ongelma on ehkä osittain oman pesän liiallisessa hiljaisuudessa, eli taustamusiikit soimaan.

Vierailija
96/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yläkerta vetää harjattomalla suuttimella imuroiden tunnin, ja ääni on sanoinkuvaamatonta kalinaa ja raastamista. Hyvät ihmiset se lattia imuroidaan harjasyyttimella ja matot ilman harjaa olevalla!

Muutakin jytinää on välillä kuin paini olisi menossa, ja kalistelua jossa pitää jo heitellä ihan tavatoita aika laillakin.  Välillä oli se marmorikuula iltaisiin ja kesti tunteja.

Minä käytän kyllä lattian imuroinnissa harjasuutinta, mutta silti se suutin ja imurin renkaat ja letku ja sähköpiuha kalisevat lattiaan. Anteeksi siitä. 

No ei ne kalise kun toimii rauhassa. Mutta kun temmotaan ja revitään sitä imuria niin se metelei on hirveää.

Siis millä tavalla rauhassa. Minä en mielestäni mikään hirmuisen riehakas imuroija ole, mutta kyllä siitä vain meteliä lähtee, kun ahtaissa väleissä osuu pöydänjalkohin ja lattialistoihin ja letkukin paukkuu pitkin seiniä kääntyillessä. 

Teillä taitaa olla huonekalut ja listat pahassa kunnossa. En ymmärrä. Mikä on se syy, miksi imuria pitää iskeä huonekaluja vasten.

Vierailija
97/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kans ihmetellyt. Kuulostaa kuin yläkerrassa siirreltäisiin huonekalujen järjestys monta kertaa päivässä. 

Pieni kämppä, joten sohva avattava sängyksi? Sohvapöytä siirrettävä myös ja ehkä venyttelyn/jumpankin tieltä? Pieni keittökomero ja tarvitaan apupöytää?

Vierailija
98/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuseitsemän poraaja on blenderi. Marmorikuulat kissojen palloja.

Mä laitan telkkarin hiljaiselle johonkin huoneeseen ni ei tule kuultua/ kuunneltua niin kauheesti että hermot menis...

Vierailija
99/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

S Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin.

Television ääressä torkkuja pudottaa kaukosäätimen ja paristot pyörivät laminaattilattialla tai parketilla.

Ja hän jatkaa tuota tuntikausia? Yhden kerran ymmärtää muttei tuntikausien kuularallia.

Vierailija
100/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ilta?