Nainen: häiritseekö sinua mies-loppuiset ammattinimikkeet, kuten eduskunnan puhemies, palomies, kirvesmies jne.?
Näin pikkusieluisina aikona, kun kaikesta loukkaannutaan ja kaikki perinteinen halutaan muuttaa, niin kiinostaa kysyä naisilta seuraavaa. Häiritkseekö sinua mies-loppuiset ammattinimikkeet eli onko aihetta muuttaa ne sukupuolineutraaleiksi?
Kommentit (675)
Ei todellakaan. Ennemmin häiritsee tämä joutava keskustelu aiheen ympärillä. On oikeitakin ongelmia.
Vierailija wrote:
Ei. Ei häiritse. Mä päin vastoin tykkään historiasta ja kielen kerroksellisuudesta.
Enemmän mua häiritsee tämä joidenkin pyrkimys latistaa kaikki.
Moon samaa mieltä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei, ei yhtään häiritse. Ne on vaan sanoja.
Oletpas yksinkertainen. Sanoilla rakennetaan ajatuksia ja maailmaa.
Se on todellakin näin. Sanojen merkitys on valtava, ja myös se, miten ne sanat kirjoituksissa asetellaan tai millä äänensävyllä ne puhuessa sanotaan. Miten on mahdollista, että jotkut aikuiset ihmiset eivät tuota usko. Siis on tietenkin ymmärrettävää, että jos on jokin aivoihin liittyvä terveyshaaste, ettei silloin ymmärrä.
Kaikki väärinkäsitykset, joko tahalliset tai tahattomat, voivat myös tuottaa isoja harmeja maailmaan, joskus vahingossa jotain hyvääkin. :)
Sanoilla, hyvää tarkoittavilla, hyvää haluavilla, voitaisiin sodatkin lopettaa hyvien neuvottelujen tuloksena.
Vierailija wrote:
Ei. Ei häiritse. Mä päin vastoin tykkään historiasta ja kielen kerroksellisuudesta.
Tämä. Minuakaan ei häiritse enkä ala käyttämään mitään turhia uudissanoja jos vanha on ihan hyvä.
Mikä on nykyään ammattinimike muuttomiehelle. Tuli mieleen, kun meillä muuttofirman porukassa oli myös nainen. :)
Ei häiritse, eikä niitä kuulu muuttaa miksikään henkilöiksi.
Ei todellakaan häiritse. On niin paljon muuta sisältöä elämässä.
Ei häiritse, ennemminkin on hauskaa olla esimies näin naisena. Kun olin siivooja, niin ei häirinnyt sana siivooja (pitäisi kuulemma olla siistijä) eikä naapuriani häiritse olla roskakusk.
Olen varmaan monen wokelaisen mielestä vanha tervaskanto, kun en aio alkaa kutsua esimiestä esihenkilöksi vaikka mikä olisi. Mieluummin otan vaikka jaxuhalin sanavarastooni kuin esihenkilön. N46
Ei miestänikään yhtään häiritse, vaikka kerron hänen ammatikseen kirvesnainen. Ja veljeni toimii sähkönaisena samassa firmassa.
Kyllä kuulostaisi kivalta kuulla sanottavan Halla- Aholle:
Kiitos herra puhenainen
Sillä täällä ei näköjään ketään häiritse tämä loppuosa
Ei häiritse, olen ollut niin varusmies kuin esimieskin ja yhtään en ole jaksanut miettiä minkä loppuisella sanalla minua kutsutaan. Joutavaa huulien heiluttelua.
Rva res.vänrikki
Ei häiritse yhtään. Maailman typerä muuttuminen häiritsee.
Ei häiritse. Enemmän häiritsee totutella tähän pelastaja, esihenkilö jne. kulttuuriin.
Ei häiritse
Terveiset Rakennusmies🔨💄