80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Limudiskon hitaat, ja ikuisesti saavuttamaton ihastus tanssilattialla kauniimpien ja suositumpien tyttöjen kanssa - tunnemyrskyni oli 10 boforin luokkaa.
Wham - Careless Whisper, Frankie Goes to Hollywood - The Power of Love...
80äluvulla naispopparikin sai pitää vielä vaatteita päällä kuin normaali ihminen.
Ankie Bagger - Where Were You Last Night
Eurythmics - Would I Lie to You?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kellään sellasta oranssua king kong elektroniikkapeliä, semmosta missä oli kaksi ruutua. Serkullani oli, ja jäin siihen melkein koukkuun, mutta minulla ei sellasta ollut. Sain sellasen yksiruutuisen nyrkkeily elektroniikkapelin.
Mulla oli elektroniikkapeli, jossa Mikki Hiiri keräsi kananmunia.
Ostin pojalle varmaankin v.-87 jouluksi jonkun elektroniikkapelin, vaikka olin vannonut vähän aikaisemmin, etten ikinä lapselleni moisia turhia vekottimia osta. Mario siinä pelissä ainakin seikkaili. Yritin tavata salaa iltaisin sen ohjeita, että voisin pojalle sitten muka opettaa. En vaan millään tajunnut. Mutta kun tenava sai sen jouluaattona käsiinsä, ei mennyt kuin hetki kun pelasi täyttä häkää. Meillä on se vieläkin tallella. En tiedä, toimiiko.
:D Ei ole elämä muuttunut. Meillä ipanat hoksasi heti Fortniten yms., minä en.
Vierailija kirjoitti:
Meillä alkoi näkyä englantilainen Sky channel musiikkiohjelma muistaakseni -84 (ja samana vuonna saatiin videot), olin ihan lätkässä sen juontajaan, Pat Sharpiin :D
https://www.express.co.uk/life-style/life/595941/Radio-Dj-Pat-Sharp-int…
Mä olen varmaan katsonut tätä myös, kun on tutun näköinen tyyppi.
Täältä tullaan elämä ja Säpinää. Taisi tulla ihan 80-luvun alussa.
Ihana Sam Brown, piti varmistaa, oliko hän vielä kasarilla vai oliko jo ysäriä.
Wham: wake me up before you go. Tää oli sellainen hyvän mielen biisi.
5 Alexis Colbyn hetkeä Dynastiasta (kausi 6)
Lapsena pidin Alexisia ilkeänä, mutta kun katsoin sarjan aikuisena käsitys muuttui täysin. Hän on vain vahva nainen, joka ei antanut kävellä ylitseen. Ja lapsiaan rakasti yli kaiken, kuten äidin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Wham: wake me up before you go. Tää oli sellainen hyvän mielen biisi.
Wham! - Wake Me Up Before You Go Go
Syksyn sävelet ja Miss Suomet seurattiin tarkkaan. Minttu sekä Ville...
Alannah Myles, tyylikästä, ei tarvitse olla puolialasti (joku bändin miekkonen on tosin ilman paitaa)
Sky Channelistä päästiin mekin muuton ansiosta nauttimaan, minä musiikkivideoista ja poika oli onnellinen viikonloppuaamujen piirretyistä, joista oppi englantiakin. Inspector Gadget on jäänyt minullekin mieleen.
The Breakfast Club Official Trailer
Ihana elokuva. Kaikenlisäksi toi koulu on ihan kuin meiän yläaste sillon. Ja juu, jouduin olemaan myös jälkkärissä... onneksi niitä ei ollu lauantaisin, kuten tässä elokuvassa.
Don't You Forget About Me | The Breakfast Club
Muistatteko valkoisen collegepaidan jossa oli isolla teksti CHOOSE LIFE ? Niitä oli kaikilla.
Micmacin farkut joissa oli ohuita pastellinsävyisiä raitoja olniiiin ihanat.
Dempsey ja Makepeace ❤️
Sunnuntai-iltaisin ekaks Kate ja Allie, sen jälkeen jokin muu sarja ennen ja jälkeen Kymppiuutisten.
Private Jenette Vasquez in Aliens (1986)
Aaah, rakastan tätä elokuvaa, ja erityisesti Vasquezia. Ja tietysti Sigourneytä.
Enemmän tytöille tämmösiä esikuvia. Suojelu ja rohkeus on kaikkien naisten veressä.
80-luvulla oli paljon edistyksellisempää naisten osalta kuin nykyään.. nyt ei enää muuta näe kuin korkokenkää ja haaruksia.