80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Rakastin Konnankoukkuja kahdelle, Kolkyt ja Risat, ja noita iltasaippuoita (*Dallasit yms.) Sitten oi sellainen seikkailusarja kuin Kultainen apina josta tykkäsin kovasti. Kuuntelin paljon myös radiota (nuortenohelmia ja äänittelin biisejä kaseteille, ärsytii jos biisin päälle puhuttiin :) Muistan että tunnelma oli jotenkin rauhallinen aina, harvoin oli kiire mihinkään iltaisin.
The Golden Girls eli Tyttökullat starttasi. Siinä sitä sai ihmetellä Miamia ja energisiä tyttöjä
Jane Fonda ja aerobic. Ne aerobic vaatteet oli aivan mahtavia.
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla nuoruuteni elänyt. En ole ihan varma, mutta kielikurssit (nuorten) taisi yleistyä aika paljon. Moni kaveri lähti varsinkin Englantiin muutaman viikon kielikurssille kesälomalla.
Minäkin olin 3 viikkoa Englannissa vuonna 1987. Huippureissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kellään sellasta oranssua king kong elektroniikkapeliä, semmosta missä oli kaksi ruutua. Serkullani oli, ja jäin siihen melkein koukkuun, mutta minulla ei sellasta ollut. Sain sellasen yksiruutuisen nyrkkeily elektroniikkapelin.
Jollakin naapurin lapsella oli ja olin niin kade...pelasin sitä aina kun voin. Mäkin sain vaan sellasen yksiruutuisen jalkapallopelin, buu!
Niinpä, buu. Ei se minunkaan nyrkkeilypeli ollut ollenkaan yhtä magee kuin king kong.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80-luvulla nuoruuteni elänyt. En ole ihan varma, mutta kielikurssit (nuorten) taisi yleistyä aika paljon. Moni kaveri lähti varsinkin Englantiin muutaman viikon kielikurssille kesälomalla.
Minäkin olin 3 viikkoa Englannissa vuonna 1987. Huippureissu.
Mulla oli kanssa kavereita, jotka läksi. Sitten vielä tekivät ekskursion Pariisiin. Mulle oli ihmeellistä, koska omalla perheellä ei ollut varaa muuta kuin risteilyihin.
Vierailija kirjoitti:
10-kioskilla oli niin kalliita karkkeja, että kioskilta ostaessa irtokarkit haettiin tavalliselta lähikioskilta.
Eikä nykyään semmosia kiskoja enää olekaan missään. Kaikki on ainakin täällä vain Ärriä, joihin on käveltävä sisään. Boooring.
Ennen oli kiskoja siellä sun täällä ja luukulta mentiin ostamaan.. yleensä irtsareita (täällä niitä sanotaan irtsareiks).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokuvat: Karate Kid, Paluu tulevaisuuteen, Neverending story
Tv: Dallas, Dynastia, puoli yhdeksän uutiset sekä ykkösellä että kakkosella
Musiikki: Madonna, Duran Duran, Dingo
Oi muistoja.
t. n47
Muistaako kukaan Spandau Balletia? Esim. kappale Gold oli suosittu Suomessakin.
Tottakai muistan Spandau Balletin ja Goldin. On mun spotify listalla niinkuin suurinosa kasari biiseistä.
Ylen Arenassa oli viime talvena dokumentti Spandau Balletista. Pyytäkää Yleä uusimaan dokumentti jos olette kiinnostuneita!
Pac-Man, muistan vieläkin miltä tuntui kun sain vedettyä ekan kerran pelin ympäri.
Cd-soittimet tuli ja se saundi oli niiiiin paljon puhtaampi kuin LP:ssä. Kaverin luona siis kuunneltiin korvat höröllään.
Videovuokraamosta sai kaikki jännärit kuten Poltergeistit ja sitten tietysti James Bondit.
Charlesin ja Dianan häät, Live Aid, Berliini marraskuussa -89.
Toisaalta John Lennonin murha, Challenger-avaruussukkula, Tsernobyl.
Kiitos tästä ketjusta, ihanaa saada ajatukset pois surkeasta nykyhetkestä!
Hill Street Blues: Let’s be careful out there.
Vierailija kirjoitti:
Cd-soittimet tuli ja se saundi oli niiiiin paljon puhtaampi kuin LP:ssä. Kaverin luona siis kuunneltiin korvat höröllään.
Tää on aika jännä, kun cd on kuollut, mutta lp:t tekee uutta tuloa.
Meillä alkoi näkyä englantilainen Sky channel musiikkiohjelma muistaakseni -84 (ja samana vuonna saatiin videot), olin ihan lätkässä sen juontajaan, Pat Sharpiin :D
https://www.express.co.uk/life-style/life/595941/Radio-Dj-Pat-Sharp-int…
Queeniä tuli kuunneltua PALJON :) <3
En ole koskaan katsonut Mad Maxejä. Täytyisi katsoa ainakin se, missä on Tina.
TINA TURNER ★ We Don't Need Another Hero
Vierailija kirjoitti:
Musiikista tulee mieleen Madonna, Michael Jackson, Sandra, Withney Houston, vähän myöhemmin Bon Jovi. Minulla oli seinällä Madonnan True Blue -juliste ja Michael Jacksonin Bad-albumin kansijuliste. Kun tulin koulusta kotiin, usein jonkun kaverin kanssa, laitoimme heti soimaan jonkun lempikasetin, uppouduimme musiikkilehtiin kuten Suosikki tai Hello! ja etsimme niistä juttuja idoleistamme. Tämä oli joskus viidennellä - kuudennella luokalla.
Tätä ikää ennen leikittiin tietysti Barbeilla. Pakattiin Barbiet kassiin ja mentiin kavereiden luokse leikkimään, tai joku tuli leikkimään meille. Muistan vieläkin niiden muovinukkien tuoksun ja tunnun ja sen millaista oli pukea niille vaatteita tai kenkiä. Suurimman osan ajasta taisimme vain rakentaa niille kotia, miettiä nimiä ja valita asuja. Varsinaisista leikeistä en hirveästi muista. Jonkinlaisten romanttisten viritysten varaan ne kai rakentuivat. Barbieita minulla oli 8, mutta vain 2 Keniä, joten miehistä oli aina kiistaa! :-)
Oli kiva lukea sinun lapsuusmuistoja. Muistan nuo ajat, vaikka itse olin jo 25v. Vuodet 1980-1990 olivat elämäni parhaimmat vuodet. Epäilempä ettei kenelläkään tule olemaan näin ihania muistoja.
Oli se aika ihanaa ja viatonta aikaa. Leikimme iloisesti Barbeilla vielä koko kolmannen luokan ja pitkälle neljättäkin. Kun kyllästyimme sisäleikkeihin lähdimme pihalle tekemään temppuja esimerkiksi kiipeilytelineisiin tai pyöräilimme ympäri asuinaluetta. Kotona oli selkeät ruokailu- ja nukkumaanmenoajat, mutta muuten ei hirveästi kyttäilty menemisiä. Eipä siihen olisi ollut keinojakaan, koska kenelläkään ei tietenkään ollut kännykkää.
N43
Sielun Veljet 💕