80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Vierailija kirjoitti:
Gts Finnjet
Aikanaan masilman nopein autolautta.
Jep, olen matkustanut tällä.
Suosikkipelini oli tällainen Snoopy Nintendo Game & Watch pöytäpeli:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko kellään sellasta oranssua king kong elektroniikkapeliä, semmosta missä oli kaksi ruutua. Serkullani oli, ja jäin siihen melkein koukkuun, mutta minulla ei sellasta ollut. Sain sellasen yksiruutuisen nyrkkeily elektroniikkapelin.
Jollakin naapurin lapsella oli ja olin niin kade...pelasin sitä aina kun voin. Mäkin sain vaan sellasen yksiruutuisen jalkapallopelin, buu!
Niinpä, buu. Ei se minunkaan nyrkkeilypeli ollut ollenkaan yhtä magee kuin king kong.
Donkey Kong, ei King Kong.
80 luvulla videonauhurit olivat kalliita, mutta R-kioskilta sai lainaan Movieboxin vuorokaudeksi, jos vuokrasi 2 videokasettia
Vierailija kirjoitti:
Oliko kellään sellasta oranssua king kong elektroniikkapeliä, semmosta missä oli kaksi ruutua. Serkullani oli, ja jäin siihen melkein koukkuun, mutta minulla ei sellasta ollut. Sain sellasen yksiruutuisen nyrkkeily elektroniikkapelin.
Mulla oli sellanen vihreä yksruutuinen King Kong jossa apina pelasti isänsä häkistä. Piti väistellä krokotiileja ja lintuja. Pelasin sitä ihan älyttömästi. On mulla vieläkin tallessa jossain mutta napit on aika jäykät 🤣
Olin 1985 armeijassa. Silloin soi mankoissa
Baltimoran Tarzan Boy . Se kertosäe
"Night to night, gimme the other, gimme the other"
kuultiin tahallaan väärin:
"..... siviiliaamut, siviiliaamut"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli sellanen vihreä yksruutuinen King Kong jossa apina pelasti isänsä häkistä. Piti väistellä krokotiileja ja lintuja. Pelasin sitä ihan älyttömästi. On mulla vieläkin tallessa jossain mutta napit on aika jäykät 🤣
Äh, siis Donkey Kong tuo oli. Pitäiski etsiä laatikoiden uumenista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen rahallinen arvo on kasvanut keräilijöiden parissa.
Vierailija kirjoitti:
5 Alexis Colbyn hetkeä Dynastiasta (kausi 6)
Lapsena pidin Alexisia ilkeänä, mutta kun katsoin sarjan aikuisena käsitys muuttui täysin. Hän on vain vahva nainen, joka ei antanut kävellä ylitseen. Ja lapsiaan rakasti yli kaiken, kuten äidin kuuluukin.
No mutta tekihän se ilkeitä asioita. Muistan sellasen kohtauksen kun Crystle (vai miten se nyt kirjoitetaan, Blaken vaimo) oli raskaana niin se lähti ratsastamaan ja Alexis tahallaan ampui aseella niin että se hevonen pelästyi. Crystle putosi hevosen selästä ja sai keskenmenon. Aika kamalaa ja muistan tosiaan vieläkin! Täytyy katsoa löydänkö YouTubesta tuon kohtauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen rahallinen arvo on kasvanut keräilijöiden parissa.
Ai 😂. En kyllä ehkä raaski luopua siitä kuitenkaan, siihen liittyy niin paljon muistoja ❣️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jane Fonda ja aerobic. Ne aerobic vaatteet oli aivan mahtavia.
Ostin Anne Pohtamon aerobic-kasetin ja ison ohjelakanan. Ja oikeasti yritin niitä liikkeitä tehdäkin. Hyvän musiikin avulla, tosin välillä laitoin mankan stoppiin, kun meinasin saada sydärin. Kovin liikunnallinen nainen kun en ollut. Tuo ohje oli vielä muutossa mukana, mutta taisinpa konmarittaa sen jonnekin, tässä se taas nähdään!
Joo, kaverilla oli Aerojumppaa Annen kanssa!
Vierailija kirjoitti:
Brideshead Revisited eli Mennyt maailma -sarja. Paljon on loistavaa brittiläistä laatudraamaa virrannut jälkeen päin, mutta tätä on kyllä vaikea ylittää.
Kun mietin 80–lukua (omalla kohdalla ihanat kamalat teinivuodet), tulee sama ajatus kuin Charles Ryderille vuosikymmenien jälkeen käynnillä Bridesheadissa: Et in Arcadia ego/Minäkin olin paratiisissa.
Samaa mieltä, ehdottomasti paras brittisarja ikinä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5 Alexis Colbyn hetkeä Dynastiasta (kausi 6)
Lapsena pidin Alexisia ilkeänä, mutta kun katsoin sarjan aikuisena käsitys muuttui täysin. Hän on vain vahva nainen, joka ei antanut kävellä ylitseen. Ja lapsiaan rakasti yli kaiken, kuten äidin kuuluukin.
No mutta tekihän se ilkeitä asioita. Muistan sellasen kohtauksen kun Crystle (vai miten se nyt kirjoitetaan, Blaken vaimo) oli raskaana niin se lähti ratsastamaan ja Alexis tahallaan ampui aseella niin että se hevonen pelästyi. Crystle putosi hevosen selästä ja sai keskenmenon. Aika kamalaa ja muistan tosiaan vieläkin! Täytyy katsoa löydänkö YouTubesta tuon kohtauksen.
Oho, löytyi! Olihan tuo aika ilkeästi tehty 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin Anne Pohtamon aerobic-kasetin ja ison ohjelakanan. Ja oikeasti yritin niitä liikkeitä tehdäkin. Hyvän musiikin avulla, tosin välillä laitoin mankan stoppiin, kun meinasin saada sydärin. Kovin liikunnallinen nainen kun en ollut. Tuo ohje oli vielä muutossa mukana, mutta taisinpa konmarittaa sen jonnekin, tässä se taas nähdään!
Onko Anne Pohtamokin tehnyt jotain jumppavideoita? Anne Sällylähän se oli, joka kasarilla televisiossa jumppasi. Samanlaiset upeat pitkät vaaleat hiukset kyllä molemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Anne Pohtamokin tehnyt jotain jumppavideoita? Anne Sällylähän se oli, joka kasarilla televisiossa jumppasi. Samanlaiset upeat pitkät vaaleat hiukset kyllä molemmilla.
On on, googlaa 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On on, googlaa 😃
Juuri googlasinkin kun alkoi niin kiinnostaa, ja totta tosiaan, näistä Pohtamon videoista en tiennytkään! 😀
Mä taas aerobikkasin Bruce Jennerin tahtiin 👌🏻. Nää videot oli jostain 80-luvun puolivälistä...
Bogart Co: Princess
Tätä täällä moini eilen kehui, niin laitetaan nyt se itse asiakin sitten eetteriin, eli video.
Mulla oli kaksiruutuinen Nintendon elektroniikkapeli Greenhouse, siinä madot yritti syödä kasvihuoneen kasveja ja niitä matoja piti myrkyttää. Pelasin sen ympäri, kavereiden kanssa pelejä vaihdettiin kun oma kylllästytti.
Paljon on mainittu 80-luvun musaa, jota itsekin kuuntelin laidasta laitaan. Mainintoja eivät ole saaneet ne, jotka enemmän tai vähemmän veivaavat myös tänä päivänä eli: ikisuosikkini Guns N Roses, kuuntelussa myös oli Scorpions, Mötley Crue, W. A. S. P, Twisted Sisters, Kiss, Iron Maiden, Dio, Rainbow jne.
Vähemmälle kuuntelulle jäivät Ratt, Poison, Warrant, Black Crowes, Winger ja olihan niitä vaikka ja mitä.
Kasari oli mulle näiden kulta-aikaa ja vaikka poppiakin kuuntelin, niin näillä oli seinät tapetoitu. Elämäni ensimmäinen konsertti oli Bon Jovi ja toinen Gunnarit, mutta jälkimmäinen oli jo ysärillä.