80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Patti LaBelle - Stir It Up (Beverly Hills Cop soundtrack)
Beverly Hills Cop (1984) Opening
Famea tuli lapsena kateltua.
Fame - I Can Do Anything Better Than You Can
Vierailija kirjoitti:
Bananarama - Cruel Summer
Kiitti, perfekto video (ja biisi). :D
Tilasin Sid & Nancy videoelokuvan muistaakseni Evergreen-nimisen firman katalogista. katsoin elokuvan varmaan 100 kertaa, ellen enemmän. Olin jonkinlainen pistolsfani myös sillon.
Ahmin myös Nancy-kirjan monta kertaa. Tämä kaikki siis joskus -87-88 kait.
Näin oikein unia Sidistä ja Nancystä. Aika syvälle meni teinin psyykeen tämä parivaljakko.
Harmittelin että olin syntynyt liian myöhään yms.
Sid & Nancy - Love Kills (Joe Strummer)
Guns N' Roses
Sweet Child O' Mine
Bruce Springsteen - Dancing In the Dark
Culture Club - Do You Really Want To Hurt Me
Talvi 1987 oli erittäin kylmä. Meillä Savossa -43 rapsakkaimpina aamuina. Sikalan vesijohdot jäätyivät ja sulivat joskus huhtikuussa.
Siinäpä sitten raahattiin kylpyhuoneesta asti sikalaan lämmintä vettä useita tonkallisia aamuin illoin.
Muutenkin oli aika nahkeaa kun piti yrittää käynnistää traktori kaikkeen ajoon mitä maalaistalossa tarvitaan talvisinkin.
Kävimme myös työssä kodin ulkopuolella, joten autoilukin oli jännittävää vaikka päivällä pakkasta oli vain n.-28 astetta.
Muistan, että ainoat ulkopukimet sinä talvena oli pilkkihaalari, ns.kypärähuppu ja sen päällä villapipo ja kunnon nahkarukkaset ja toppakengät.
Silloin sain ikuisesti kestävän kammoni talvea kohtaan.
Siis jäätyivät tammikuussa -87.
Lisa Stansfield - All Around the World
Staying Alive. Tämä 1982 julkaistu Lauantai-illan Huuman järkky jatko-osa. 👍🏻
Saint Elmo`s Fire (1985), Yazoo: Don`t go (1982), Human League, Kim Wilde, Bon Jovi, Bangles, Love in Siberia...
Paul Lekakis - Boom Boom (in your room)
Kouvolatukat oli silloin kuuminta hottia.
Hanoi Rocks <3
Itse olin fani lähes alusta asti, ja jäljittelin heidän ulkonäköään. Blondasin ja takutin hiukset ja yritin meikata samalla tavalla. Etsin myös samanlaisia vaatteita ja koruja.
Minä sotkin teininä asuinalueeni linja-autopysäkin spreimaaleilla kaverin kanssa, kaikenmaailman anarkiamerkkejä ja muuta soopaa. Ennen ruskea katos muuttui turkoosimustaksi sotkuksi.
Muistaakseni mummoni tai äitini voivotteli, että kuka huligaani tuonkin on sotkenut, minä vaan että "Nii-i" mustan pehkoni alta.