80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Olin 80-luvulla 4-14 v. Tässä muistoja:
-Peukaloisen retket, Jaki ja Nuka, Tao Tao ja Liisa Ihmemaassa
-Disneyn piirretyt (Aku, Mikki jne)
-Smurffit
-Dallas ja Dynastia, aikuisten ohjelmia
-Fakta Homma, leikittiin sitä kaverin kanssa
-Ritari Ässä, Ihmemies, Katuhaukka
-Speden Spelit, Napakymppi
-Magneettipenaalit, hajukumit
-Mun kiekura-avainrenksu oli läpinäkyvää muovia
-Star Wars, leikittiin Luke Skywalkeria ja Prinsessa Leiaa
-He Man, pikkuvelillä oli niitä tosi paljon
-My Little Ponyt, mulla oli kaksi erilaista tallia
-Pastellinväriset vaatteet, minttu+pinkki+vaaleansininen oli ihana yhdistelmä
-Mulla oli sellainen värikäs, muovinen Watchin kello
-New Kids On The Block kävi Lahdessa ja olin siellä keikalla - mikä vuosi?
-Meille tuli VHS-videot 1983
-Kesäisin oltiin mökillä ja kierrettiin Eurooppaa autolla, nukuttiin leirintäalueella sinioranssissa teltassa.
-Kävin soittotunneilla ja partiossa, harrastin laskettelua ja tennistä
-Talvisin luisteltiin ja käytiin pulkkamäessä
-Ruotsin laivat oli tosi hienoja. Ostettiin kovia hedelmäkarkkeja, vadelmat ja mansikat oli parhaita. Mummu toi myös hedelmämarmeladeja karkkiaskeissa, niitä en itse ostanut. Serkut osti aina vadelmaveneitä.
-Kaupasta ostettiin Känkkä - ja Ränkkä -pastilleja
-Lehtinä oli Pellefantti ja Maailman vahvin nalle
-Kuuluin Kultapossukerhoon ja Kopin Jeans Clubiin, siihen kuului farkkukankainen pankkikirja
HTV-Viihdekana esitti lännensarja Bonanzan kaapeliverkossa.Siellä oli myös sarja Suuri Laakso poliisisaja Ammatilaiset ja Saksalainen poliisisarja DERRICK
MODERN TALKING, Cheri, Cheri Lady
Suicidal Tendencies - Trip at the Brain
Näyttelin eräässä tv-sarjassa joka tuli tv:stä -89 loppuvuodesta.
Olin muistaakseni vieläpä joka osassa.
Jotenkin häpeän sitä.
Tuskin romanttisempaa musiikkivideota voi enää olla?
80 luvun biisi Someone Somewhere in Summertime jonka esittäjä Simple Minds. 90 luvun elokuvaclipit jossa musiikkia käytetään onnistuneesti. Tätä on rakkaus!
Vierailija kirjoitti:
Kouvolatukat oli silloin kuuminta hottia.
Sekö ns. turku-heitto? Hirmu korkea sivulle ja ylös kovetettu otsatukka?
Tunnettiin myös "lähiö-lippa"-nimellä.
Kuuntelin 80-luvulla kaikenlaista tuon ajan musiikkia Epuista Sabrinaan. Jokaiseen fiilikseen löytyi omanlaistaan mautonta musiikkia. Tuon ajan pop on kyllä kauheaa kuraa, Eput ja kasarihevi uppoaa edelleen.
Hiusmuoti oli kamala. Leikkautin omat superpitkät hiukseni sellaiseksi kerrostetuksi permanenttipalloksi. Ulkonäkö oli muutenkin kuosissa: collegepusero ja verkkarit, joiden lahkeet tungin tennissukkien sisälle.
Telkkariohjelmista jäi ehkä parhaat muistot. Rakastin Amerikkaa ja amerikkalaisia TV-sarjoja. Toinen intohimoni (joka jatkuu yhä) oli saksalaiset poliisisarjat.
Elämä ennen internettiä oli ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
No eivät tod. olleet. Mullet oli muotia. Kouvulatukka tai "Can I talk to manager"-tukka tuli muotiin joskus 2000-luvulla.
Billy Joelin we didn’t start the fire alkoi just soida päässä.
80-luvusta tulee mieleen ne ihanat ruttuvartiset sukat joita ei saa enää mistään
Vierailija kirjoitti:
80-luvusta tulee mieleen ne ihanat ruttuvartiset sukat joita ei saa enää mistään
Oliks ne niitä, joita näki leffoissa jumppatrikoisiin yhdistettynä? Ei tietenkään unohdeta hikinauhoja :)
Mulla oli lempileluina (1987-88?) Barbie ja Ken. Kenin vaatteet samanlaiset kuin Miami Vicen Don Johnsonilla.
Naapurin pojan He-man kävi kylässä ja Ken tietty voitti sen taistelussa kun oli pidempi. Oli vissiin jonkinlaista kilpakosintaa Barbiesta.
Lempielokuvani oli prinsessan ryöstö. PET shop boys lauloi it’s a sin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekö ns. turku-heitto? Hirmu korkea sivulle ja ylös kovetettu otsatukka?
Tunnettiin myös "lähiö-lippa"-nimellä.
Sanokaa millanen se kouvola-tukka sitten oli?
Dead or Alive: Brand New Lover