Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luulin ja uskoin pitkään, että Jumala vastaa rukouksiin. Nyt 40 v ikäisenä on myönnettävä, ei kuule eikä vastaa.

Vierailija
18.11.2019 |

Parempi kun ei usko mihinkään vaan tekee työtä ja toimii asioiden eteen.

Kommentit (477)

Vierailija
421/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on valjennut näistä asioista muutamia seikkoja. Raamatun mukaan Jumala haluaa pelastaa kaikki ihmiset. Hän siis pelastaa kaikki, koska on kaikkivaltias ja haluaa. Pelastus ei ole riippuvainen meidän uskosta vaan on Jumalan työ. Jumala asuu meissä kaikissa. Jumalaa ei ihminen löydä suurista asioista, vaan pienistä. Kun hius putoaa päästäsi, Jumala tietää sen. Kaikki elämä on Jumalasta. Myös fyysinen kuolema on Jumalasta, koska elämän pitää jatkua. Henki siirtyy toiseen olotilaan. En nykyään pyydä juuri mitään Jumalalta. Ainoastaan sitä, että jokainen saisi yhteyden henkeen . Jeesus on jo kuollut. Kaikkien synnit o n jo annettu anteeksi. Yhteys löytyy, kun uskoo ja tietää nämä asiat. Meidän suurin ongelma on sama kuin ihmissuhteissakin. Me yritetään tehdä Jumalasta meidän mielen mukaisia. Tapahtukoon sinun tahtosi.

Nyt aletaan olla suuren valaistumisen äärellä, hienoa. Olet enää yhden loogisen askeleen päässä siitä lopullisesta johtopäätöksestä. Eli että koko jumala on meidän mielen luomusta.

Vierailija
422/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta puuttui kerran 8000 euroa. Pyysin sitä Jumalalta. Hän tiesi, että olen pulassa. En saanut 8000 euroa. Sensijaan aloin löytää pulloja, jotka palautin 2-5 euroa pari kertaa viikossa. Aina kun rukoilin rahaa, sain tyhjiä pulloja. Velka pieneni pikku hiljaa ja sain sen maksettua. En niillä pullorahoilla vaan palkkarahoilla. Ne pullot antoivat minulle uskoa, että Jumala on kuullut ja näkee. Olin silloin n. 48 vuotias, kun aloin rukoilla vauvaa. En minä itse mitään vauvaa synnyttänyt, vaan tyttäreni tuli raskaaksi ja sai kaksoset. Lasten isä ei halunnut elää heidän kanssaan, niin tyttäreni muutti meille lasten kanssa. Näin minä sain hoitaa aina toista vauvaa. Kyllä kaikki rukoukset kuullaan. Vastaus voi yllättää.

Melko sekavaa stooria, osoittaa miten kaiken saa kyllä käännettyä jumalan vastaukseksi jos haluaa. "Halusin suklaata, mutta kävikin niin että Mikkelissä eräs mies kompastui kiveen. Joskus jumalan vastaus yllättää."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen joka päivä, se on yhteyden pitämistä Jeesuksen kanssa. Haluan että Jeesus tuntee minut. Tarvitsen Jeesusta, hän pelastaa minut ja jokaisen, joka häneen uskoo.

Vierailija
424/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut Raamatun olevan liian synkronissa itsensä ja elämän kanssa (mm. kasvien kasvua tarkastellut) sekä sen kanssa mitä olen oppinut Jeesusta seuratessani, että kukaan ei yksinkertaisesti kykene sepittämään sellaista.

Hmm, kerrotko tarkemmin?

Vierailija
425/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmien sanominen ääneen saattaa auttaa monia joilla ei ole kuuntelevia korvia tai ei halua rasittaa läheisiä ongelmillaan. Hyvä vaan jos jotakuta auttaa.

Ateisti

Vierailija
426/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot sopii mainiosti vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Siltä se tuntuu. Uskonnot kun ovat järkyttävän epärationaalisia, epäloogisia ja naurettavan typeriä.

Uskovainen saattaa kuitenkin olla joissakin muissa asioissa ihan järkeväkin.

Minä syytän aivopesua ja sitä että uskonnot iskostetaan ihmisten psyykkeeseen, silloin kun ihminen on heikossa tilassa. Lapsi tai psyykkeeltään muuten hädänalaisessa tilassa.

Minä en ollut lapsi enää enkä psyykkisesti hätäinen. Minulla oli ainoastaan halu selvittää totuus.

Te muut aina jauhatte logiikasta koskaan edes tutustumatta kristilliseen ajatteluun niin että voisitte ymmärtää sitä. Kaikenlisäksi sekoitatte muita uskontoja samaan pakkaan ettekä edes ota selvää miten osa uskontoryhmistä eroaa kristinuskosta.

Uskontoryhmien eroilla ei ole isossa kuvassa merkitystä, kun puhutaan siitä onko uskomiselle ylipäänsä mitään perustelua. Sori vaan, mutta kristinusko ei ole millään muotoa muita uskontoja parempi tai todenperäisempi, kaikki ovat samalla viivalla.

Vierailija
427/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastattu lähes kaikkiin. Olen 30-vuotias ja aloin rukoilla 15-vuotiaana.

Rukoilussa on tärkeää se, että se tulee sydämestä ja se, ettei se ole Jumalan tahdon vastaista.

Nämä kaksi ovat hyvin tärkeitä. Jumala ei ole automaatti, joka tiputtaa meille ihan mitä me haluamme. Toinen haluaa naapurinsa kuoliaaksi kun on vihainen, toinen tahtoo pelkkää rahaa vaikka se tarkoittaisi hänen sydämensä kovettumista.

Jumala voi myös testata ja kasvattaa kärsivällisyyttäsi. Helppoa se ei ole. Jotkut vastaukset saadaan heti, jotkut myöhemmin ja joihinkin "ei". Joskus viivästyksen tai "ei"-vastauksen takana oleva syy selviää myöhemmin. Kenties puoliso tai työpaikka ei ollut sinulle oikea, kenties sinun täytyi selvitä tästä. Tai kenties rukouksen ollessa toiseen ihmiseen liittyvää, Jumala näkee asian myös hänen näkökulmastaan. Jumala ei pakota ketään, se on rakkautta. Se on armoa.

Sinun täytyy kääntyä Jumalan puoleen ilman vastaustakin.. ei vain vastauksen vuoksi. Sanon tämän siksi, mikäli et usko aidosti Jumalaan. Hän kuulee lapsiaan parhaiten.

En tiedä, miksi minulle on vastattu niin paljon. Tärkeitä isoja ja pieniäkin asioita. Uskon sen liittyvän siihen, että jätän kaiken Jumalan käsiin kun rukoilen ja uskon kaiken olevan kiinni Hänestä eikä minusta. Kun saan vastauksia, en usko sen johtuvan siitä, että olisin jotenkin parempi kuin muut, vaan siitä, että minä tiedän etten ole mitään ilman Jumalaa ja että se vastaus ei ole merkki siitä että rukoilen paremmin kuin toinen vaan se on kaikki ylimääräistä hyvää mitä olen saanut. Jumalan ei ole pakko antaa yhtään mitään.

Toivottavasti tästä oli apua. Voin rukoilla kanssasi. Mitä sinä rukoilit?

Mitenkä tuo eroaa ihan normielämästä, jossa asioita joskus tapahtuu ja joskus ei? Ei mitenkään. Kolikonheitolla saa yhtä luotettavaa jälkeä.

Minua kiinnostaisi tietää, mikä on se asia millä uskovainen erottaa sen, että oliko tämä nyt vastaus jumalalta vai ihan vain elämää tavallisine käänteineen.

Jos on joku vuosikausia jatkunut ongelma ja eräänä päivänä päätät rukoilla johdatusta ongelman ratkaisemiseksi. Seuraava päivänä tai lähipäivinä löydät ratkaisun siihen. Minusta tämä on selvä merkki siitä, että Jumala on kuullut sinua.

Voit kokeilla ja rukoilla johdatusta johonkin asiaan. Mutta silloin sinun pitää olla aidosti mukana ja uskoa, että asiat tulevat ratkeamaan. 

Vierailija
428/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmien sanominen ääneen saattaa auttaa monia joilla ei ole kuuntelevia korvia tai ei halua rasittaa läheisiä ongelmillaan. Hyvä vaan jos jotakuta auttaa.

Ateisti

Totta. Ja ylipäänsä, että uskaltaa toivoa parannusta asioihin ja näkee valoa tunnelin päässä. Elämään uskominen auttaa.

Joillakin on vahva usko itseensä, toiset tarvitsevat apuja.

Minulle on pienestä lapsesta asti ollut selviö, että maailmassa on jotain suurempaa, kuin ihminen. Suurempi ohjaa meitä.

Vierailija
429/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂

Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.

Olemattomuus on kaiken nollahypoteesi, ei sitä tarvitse todistaa. Se pätee kunnes joku todistaa sen vääräksi.

Vierailija
430/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumala on semmoinen mielikuvituskaveri. Sille voi kyllä jutella, mutta ne vastaukset pitää itse keksiä. 🙂

Todista se, että Jumalaa ei ole olemassa. Todisteeksi ei riitä se, että sinä et itse usko.

Tähän olisikin aika mielenkiintoista saada todistusaineisto :D

Vakavasti sairaat pienet viattomat lapset.

Ei riitä todisteeksi. Kristinuskon mukaan maailma on pahan  ja synnin vallassa ja täällä on sairauksia, myös lapsilla. Ja jos se sairas ja viaton lapsi kuolee, niin se menee sen jälkeen taivaaseen, jossa sillä on hyvä olla.

No minkä takia se sairas ja viaton lapsi piti sitten ylipäätään työntää tänne kärsimään? Ei tuossa ole mitään järkeä.

Vierailija
431/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on vastattu. Elämänfilosofiani on tosin erilainen kuin sinulla. En uskoa, että Jumala vastaa niin, että tipauttelee vastauksia syliin, vaan uskon, että Jumala avaa ovia ja antaa mahdollisuuksia, ja sen jälkeen itse on tehtävä työtä ja toimittava asioiden eteen. 

Tämä. Todella naivia ajatella että jumala ”ilmestyy” parrallisena ukkona eteesi ja ojentaa kaiken mitä olet halunnut, ei se niin toimi. Jumala antaa voimaa itse toimia elämänsä eteen ja juurikin avaa ovia joista on itse käveltävä läpi.

Ei ole vaadittu missään Jumalan ilmestyvän parrallisena kenenkään eteen. On vain esitetty rukouspyyntöjä, johin ei ole vastattu mitään. Kun tämä on järestään kaava, ettei rukouksiin vastata, niin sen seurauksena on aika luonnollista miettiä, onko rukouksessa mitään mieltä. Mitäpä jos rukoukseen käytetyn ajan keittäisi vaikka kahvia?

Senkus keität, sama se minulle on. Jos kertoisit elämäntarinasi löytäisin sieltä miljoona juttua jotka ovat kääntyneet parhain päin jumalan ansiosta, mutta sinusta ne ovat vain sattumaa.

Paitsi että sinulla on nolla todistetta jumalan olemassaolosta, joten olematon ei tietenkään voi myöskään olla syypää yhdellekään niistä miljoonasta asiasta.

Vierailija
432/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxwell kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei ikinä voida todistaa että Jumalaa ei ole olemassa. Sama toki pätee kaikkiin muihinkin mielikuvitusolentoihin. Vai pystyttekö todistamaan etteivät Aku Ankka, Mikki Hiiri, Nakke Nakuttaja, Hämähäkkimies, Teräsmies, Darth Vader, He-Man, Harry Potter, Hobbitit, Lumikki ja seitsemän kääpiötä tai Nalle Puh ole olemassa? Olematonta ei yksinkertaisesti voi todistaa olemattomaksi. Olematon kun ei jätä olemattomuudestaan mitään sellaisia jälkiä, joiden perusteella se voitaisiin todistaa olemattomaksi.

Ei voi muuta kuin kuin pudistella päätä tälle ”argumentille” - Argumentille joka on kumottu jo satoja vuosia sitten. Todellakin voidaan todistaa että hämäkkimiestä ei ole olemassa tai spagettihirviötä. Itsehän sä sen sanoit: sun esimerkit on olemattomia.

Erittäin laiska ja huonosti ajateltu ”argumentti” jota ateistitkin häpeävät että joku vielä kehtaa toistaa tätä vitsiä.

No ole hyvä ja todista hämähäkkimiehen universaali olemattomuus.

Vierailija
433/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonnot sopii mainiosti vajaaälyisille luusereille, jotka eivät kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Siltä se tuntuu. Uskonnot kun ovat järkyttävän epärationaalisia, epäloogisia ja naurettavan typeriä.

Uskovainen saattaa kuitenkin olla joissakin muissa asioissa ihan järkeväkin.

Minä syytän aivopesua ja sitä että uskonnot iskostetaan ihmisten psyykkeeseen, silloin kun ihminen on heikossa tilassa. Lapsi tai psyykkeeltään muuten hädänalaisessa tilassa.

Minä en ollut lapsi enää enkä psyykkisesti hätäinen. Minulla oli ainoastaan halu selvittää totuus.

Te muut aina jauhatte logiikasta koskaan edes tutustumatta kristilliseen ajatteluun niin että voisitte ymmärtää sitä. Kaikenlisäksi sekoitatte muita uskontoja samaan pakkaan ettekä edes ota selvää miten osa uskontoryhmistä eroaa kristinuskosta.

Uskontoryhmien eroilla ei ole isossa kuvassa merkitystä, kun puhutaan siitä onko uskomiselle ylipäänsä mitään perustelua. Sori vaan, mutta kristinusko ei ole millään muotoa muita uskontoja parempi tai todenperäisempi, kaikki ovat samalla viivalla.

Raamatun tapahtumista on paljonkin arkeologisia todisteita.

Vierailija
434/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaikki ihmiset ovat pahoja? Niinkö?

Eikö kuitenkin silleen että ihmisissä on hyvää ja pahaa erilaisia määriä ja kaikenlaisia variaatioita?

Eikö mahdu kaaliin sellainen mahdollisuus?

Alan oikeasti pitää teitä todella vammaisina tapauksina, kun tämä ei oikein aukene teille.

Siis vielä kerran ratakiskoa:

Ihmisissä on hyvyyttä, pahuutta, tuhmuutta, tyhmyyttä, ilkeyttä, kauneutta, armoa, tarmoa ja vaikka mitä.

Toisissa on paljon hyvää ja toiset tekevät paljon hyvää tässä maailmassa toisillekin ihmisille (raamattusi mukaan ei?) Monet ihmiset ovat hyväsydämisiä ja ihania. Rakastettavia ja aivan uskomattoman korvaamattomia auttajia. He eivät välttämättä ole uskovaisia, ja PYSTY uskomaan johonkin tiettyyn tai edes mihinkään USKONTOON

Teidän Jumalanne laittaa tuollaisia ihan kelvollisia ihmisiä HELVETIN LIEKKEIHIN kärventymään, koska he eivät PYSTY uskomaan.

JA TEISTÄ SE ON OIKEIN!!!! SAMALLA KUN ITSE OTATTE VAPAALIPPUNNE!!!!!!

Vapaalippu? Sellaista ei ole. Usko on lahja, jonka voi vastaanottaa ja sitä myötä pelastuksen, mutta aito usko näkyy tekoina.

Jos ihmisen taivaaseenpääsyä alettaisiin mitata hyvien tekojen perusteella, missä menisi raja?

Tiedätkö, "hyväntekijä" voi oikeasti olla suljettujen ovien takana sadisti? Miten siis päätettäisiin, kuka pääsisi taivaaseen? Me johtaisimme itseämme pian harhaan varmoina pelastuksesta. Toisella kädellä löisimme, toisella antaisimme.

Vapaalippu ei usko ole. Jos et elä sen mukaan ja kiellät uskon teoillasi, ei sydämesi ole aidosti muuttunut. Silloin et pelastu.

Usko on valinta. Kun sen on saanut lahjaksi, se pitää valita joka päivä - vähän niinkuin raitistunut valitsee joka päivä raittuden niin mekin valitsemme joka päivä pysyä Jumalan viitoittamalla tiellä.

Uskovaisena oleminen ei ole helppoa, päinvastoin se on todella vaikeaa - ei siksi että muut vaatisivat jotain vaan siksi että tekisi mieli tehdä syntiä vaikka tietää että siitä tulisi vain paha olo ja morkkis. Ilman Jumalaa eläisin todella erilaista elämää. Elän selibaatissa ennen avioliittoa ja just lähti vuosi nro 7 käyntiin ilman kosketusta miehen. Olen todella seksuaalinen ihminen ja tämä on minulle vaikeaa. Tämä ei ole ainut asia. Kaipaan kiroilua joskus todella paljon. Joskus on vaikeaa miettiä sopivaa lausahdusta ei-uskovan kaverini edessä, sellaista mikä tuntuu ilmaisevan minua. Joskus haluaisin sanoa todella rumasti joillekin ihmisille. Jne. Jne. Olisin paljon välinpitämättömämpi. Jos uskoa ei olisi, löytäisin aina perustelun, miksi just minä en voi laittaa rahaa kolehtiin kun pitää ne joululahjatkin ostaa jne. Ja minullakin on hetkeni kun mietin kuuleeko Jumala! Siis siitä huolimatta onko Hän vastannut. Joskus en ole edes huomannut sitä, että Hän on vastannut, jos oikein mietin. Minullakin on ollut epäilyn hetkiä sekunnin ajan jolloin mietin hmm että entä jos olenkin väärässä, entä jos ateismi toimii, entä jos joku muu uskonto onkin oikeassa... mutta erona tähän on se, että en ole koskaa lakannut uskomasta - en edes eksyessäni ja synnissä eläessäni vaikka tiesinkin totuuden! Se siinä kristinuskossa on, että kun on kerran sen totuuden nähnyt niin sen vain tietää jossain takaraivossa koko ajan vaikka ei jaksaisikaan vastustaa syntiä ja lähtis maailmalle kaiken perään. Sä vain tiedät. Kaikki vain täsmää. Jopa uutisia lukiessa hämmentyy, että mä tiesin tän jo kun Raamatussa puhuttiin tästä mut en koskaan uskonut.

Jos en olisi uskossa niin elämäni näyttäisi aivan erilaiselta.

Se, että minulta vaaditaan pelkkää uskoa on minulle hyvin tunnolliselle ihmiselle suuri helpotus. Itseään korottaville se taas on napautus. Se vapauttaa minut siitä, ettei elämästäni tarvitse tulla suurta taakkaa, jotta tulen hyväksytyksi. Se on myös Jumalan rakkauden ilmentymä - Hän rakastaa minua juuri sellaisena kuin olen. Virheellisenä, avuttomana, syntisenäkin. Epäilevänä.

Teillä muilla tuntuu olevan joku käsitys ettei me tiedetä, miltä tuntuu ateisti, agnostikko tai toisinuskova. Voi kyllä tiedetään, moni meistä on järkeillyt ja uskonut toisin. Teidän ajatuskuviot on tuttuja.

1/2

Vierailija
435/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on siinä just armollinen, että Hän antaa ihmisille toisen mahdollisuuden heidän elämänsä aikana ja tarjoaa tätä vielä monta kertaakin. Ja kaiken tarpeellisen tiedon ja työkalut siinä mukana. Ja te väitätte että se on kerrasta poikki jos ei tämän elämän aikana ehdi uskomaan?

Kuinka moni antaisi "tässä elämässä" murhamiehelle toisen mahdollisuuden? Uskoisi että tämä on muuttunut? Just se minut kristittynä haastaakin, että ei ole mun tehtävä päättää kuka pelastuu. Jos Jumala on sanonut että tuo Häntä tunnustava murhamies voi pelastua, mulla ei ole häntä oikeutta tuomita. Mun velvollisuus on kohdella häntä tasavertaisena ihmisenä.

Ja mä voin sanoa, että anteeksiantamattomuus on just se, miksi tämä maailma on osittain näin julma.. koska ihminen joka tietää, ettei voi saada anteeksi, ei halua myöskään muuttua!

Ei kyse ole siitä, ettettekö pystyisi uskomaan. Uskon saa lahjaksi, jos on valmis vastaanottamaan sen. Sitä ei tarvitse pyytää ihmisiltä, vaan Jumalalta. Te ette usko, koska te ette halua uskoa, koska totuus ei ole teitä varta vasten sopivaan muotoon räätälöity. Eihän se olisi totuus, jos jokaisella olisi omanlaisensa itselle sopiva totuus!

Uskossa on kyse sydämenasenteen muutoksesta. Jos murhaajakin tulee uskoo vaikka viimeisenä elinpäivänään, hän katuu tekojaan. Ei hän voi pyytää anteeksi uhrilta, mutta Jumalalta voi. Eikö se ole tärkeämpää että ihminen muuttuu? Ihminen voi muuttua vain jos toiset antavat hänelle mahdollisuuden siihen.

2/2

Vierailija
436/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyrant kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä löytynyt sitä uskovaista joka osaisi selittää mitä tekemistä sellaisella jumalalla on rakkauden kanssa, joka uhraa oman poikansa itselleen, ettei itse "tarvitsisi" tuomita kaikkia ihmisiä helvetin liekkeihin, vaan vain ne jotka eivät usko että hän tapatti oman poikansa oman itsensä tuomitsevuuden ja kostonhimon vuoksi?

Eipä osaa uskovaiset selittää, miten tuo olio on muka suurin maailmankaikkeuden "rakkaus", kun vaatii ihmisiä uskomaan ilman todisteita tuohon juttuun, ja jos EI PYSTY uskomaan, niin ikuinen kidutus.

Ei tule selitystä miksi se poika piti kiduttaa? Kenelle se uhrattiin? Jumalalle itselleen? Saatanalle? Mille?

MIKSI? Oliko ihan pakko?

Voin avittaa vähäsen, ja selittää että järkevämpi ja rakkaudellisempi jumala käyttäisi sielunvaelluksen mahdollisuutta ja oikeudenmukainen jos haluaisi olla, niin karma on aika hyvä. Ei mikään vapaalippu jokaiselle ihmishirviölle pelkän uskomiskyvyn mukaan.

Uskomiskyky ja tiettyyn uskonlahkoon syntyminen kun ei ole mikään hyvyyden mittari. Miksi maailmankaikkeuden viisain ja rakkaudellisin olento käyttäisi ihmisen mittarina jotain noin TYPERÄÄ?

Ja millainen ihminen hyväksyy tuollaiset epäreilut, sairaat ja rumat opit?

Juurikin näin, oon aina ihmetellyt, että jos todella se Raamatun Jumala olis olemassa, olisin aivan valtavan PETTYNYT, että niin surkean inhimillinen, ahdasmielinen, vihamielinen, kostonhimoinen, pikkumainen ja ylpeä olento olisi se "kaikkivaltias". Järkyttävää miten ihmiset ei nää Raamattu on kirjoitettu hallitsemaan massoja ja ohjaamaan ihmisiä, kuinka Mooses oli pikkumaisin ja ylimielisin ihminen ikinä jne. Ihan naurettavaa tekstiä.

Minä voin ihan pahoin ja kärsin henkisesti kun ajattelenkin sitä valtavaa ihmismäärää joka uskoo tuollaiseen rumaan ja pahaan satuun. Olen surullinen ja vihainen kun pienille lapsille opetetaan tuollaista vastenmielistä ja kamalaa juttua totena.

Olet todella tekopyhä, jos näet tämän suurimpana satuna mitä ihmisille syötetään ja jolla ihmisiä hallitaan. Kannattaa avata vähän mieltä ja katsoa ympärille avoimin silmin, miettiä mitä maailmassa tapahtuu tällä hetkellä ja ajatella mikä todella on lapsille pahaksi tänäpäivänä. Sitten voi miettiä voisiko uskonnoilla olla hyviäkin asioita ihmisille kuten, älä tapa ym.

Aika heikoilla kantimilla on ihmisen psyyke ja moraali jos usko johonkin mielikuvitusolentoon on ainoa mikä estää tappamasta toisia.

Vierailija
437/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on valjennut näistä asioista muutamia seikkoja. Raamatun mukaan Jumala haluaa pelastaa kaikki ihmiset. Hän siis pelastaa kaikki, koska on kaikkivaltias ja haluaa. Pelastus ei ole riippuvainen meidän uskosta vaan on Jumalan työ. Jumala asuu meissä kaikissa. Jumalaa ei ihminen löydä suurista asioista, vaan pienistä. Kun hius putoaa päästäsi, Jumala tietää sen. Kaikki elämä on Jumalasta. Myös fyysinen kuolema on Jumalasta, koska elämän pitää jatkua. Henki siirtyy toiseen olotilaan. En nykyään pyydä juuri mitään Jumalalta. Ainoastaan sitä, että jokainen saisi yhteyden henkeen . Jeesus on jo kuollut. Kaikkien synnit o n jo annettu anteeksi. Yhteys löytyy, kun uskoo ja tietää nämä asiat. Meidän suurin ongelma on sama kuin ihmissuhteissakin. Me yritetään tehdä Jumalasta meidän mielen mukaisia. Tapahtukoon sinun tahtosi.

Nyt aletaan olla suuren valaistumisen äärellä, hienoa. Olet enää yhden loogisen askeleen päässä siitä lopullisesta johtopäätöksestä. Eli että koko jumala on meidän mielen luomusta.

Siis miten se on sinulta pois että joku muu on uskossaan onnellinen..? Toivot että joku menettää uskonsa ja toivonsa ja tulee onnettomaksi? Mmmmmiksi....?

Vierailija
438/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykenen ajattelemaan uskovaisena loogisesti ja rationaalisesti, ja kykenen myös kirjoittamaan ja keskustelemaan tällä palstalla asiallisesti haukkumatta muita kuten sinä teet. Minulla on myös järki päässä, järki ja usko eivät sulje pois toisiaan.

Etpä ole osannut selittää kenelle jumalan piti se poikansa uhrata? Eikö ollut muita vaihtoehtoja?

Etpä osaa selittää miksi on niin äärimmäiset vaihtoehdot hällä, kuin taivas ja helvetti? Etpä osaa selittää miten muka voidaan ihmiset jaotella vain kahteen ryhmään, äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin?

Sinä et ymmärrä polariteetteja. Mutta se ei ole minun tai muiden vajaus. Se on itsesi. Mut voithan mielessäsi vähän miettiä matikkaa ja laskea esmes maailman tämänhetkisen populaation määrän suhteessa yhteen. Eli minkä arvoinen se poika on ja mikä sonnan määrä.

Sinä et ymmärrä lukemaasi. Ja sonnan määrä on nyt sinun näppikseltäsi, kun et osaa kysymykseen asiallisesti vastata.

Sinustako siis on OIKEIN ja REILUA että ihmisiä joutuu helvetin liekkeihin, VAIN siksi etteivät usko johonkin tarinaan. Viis siitä miten paljon olisivat hyvää tehneet ja miten hyviä ihmisiä olisivat joihinkin uskovaisiin verrattuna, jotka ovat pahimmillaan murhanneet, raiskanneet ja tappaneet, mutta kun purematta nielevät vapaalippu syötin?

Sinä et ymmärrä nyt sitä ettei ihmisiä voi jakaa äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin sillä perusteella uskovatko he vai eivät jotain juttua.

Sinun jumalasi ja sonnanlunastaja poikasi nyt dumaavat ison joukon IHAN HYVIÄ ihmisiä tuleen, kun eivät usko.

Ei usko ole sama asia kuin hyvyys.

Sinä olet tässä nyt se sontapää!

Eiköhän sivustaseuraajat näe, missä se kakka on. Aika hävettävä on postauksesi, mutta mulla ei ole aikaa vastailla tällaiseen sontaan tämän enempää.

Kyllä näkee. Se on siellä teidän uskovaisten sanoissa ja teoissa.

Vierailija
439/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä selitti että lopetti uskomisen joulupukkiin 7 vuotiaana. Joulupukkihan on ihan oikeasti ihmisen keksimä hahmo, mutta Jumalasta emme voi olla varmoja. Itse en kiistä, mutta en uskokkaan.

Joten voit AP lohduttautua sillä, että kyllä se Jumala kuuntelee rukouksesi ja vastaa sinulle takaisin, mutta vastaa vasta silloin kun astut taivaanporttien eteen.

Ihan yhtä varmoja voimme olla jumalan kuin joulupukinkin fiktiivisyydestä. Millä ihmeen tavalla ne nyt mielestäsi toisistaan eroavat?

Vierailija
440/477 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kykenen ajattelemaan uskovaisena loogisesti ja rationaalisesti, ja kykenen myös kirjoittamaan ja keskustelemaan tällä palstalla asiallisesti haukkumatta muita kuten sinä teet. Minulla on myös järki päässä, järki ja usko eivät sulje pois toisiaan.

Etpä ole osannut selittää kenelle jumalan piti se poikansa uhrata? Eikö ollut muita vaihtoehtoja?

Etpä osaa selittää miksi on niin äärimmäiset vaihtoehdot hällä, kuin taivas ja helvetti? Etpä osaa selittää miten muka voidaan ihmiset jaotella vain kahteen ryhmään, äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin?

Sinä et ymmärrä polariteetteja. Mutta se ei ole minun tai muiden vajaus. Se on itsesi. Mut voithan mielessäsi vähän miettiä matikkaa ja laskea esmes maailman tämänhetkisen populaation määrän suhteessa yhteen. Eli minkä arvoinen se poika on ja mikä sonnan määrä.

Sinä et ymmärrä lukemaasi. Ja sonnan määrä on nyt sinun näppikseltäsi, kun et osaa kysymykseen asiallisesti vastata.

Sinustako siis on OIKEIN ja REILUA että ihmisiä joutuu helvetin liekkeihin, VAIN siksi etteivät usko johonkin tarinaan. Viis siitä miten paljon olisivat hyvää tehneet ja miten hyviä ihmisiä olisivat joihinkin uskovaisiin verrattuna, jotka ovat pahimmillaan murhanneet, raiskanneet ja tappaneet, mutta kun purematta nielevät vapaalippu syötin?

Sinä et ymmärrä nyt sitä ettei ihmisiä voi jakaa äärimmäisen pahoihin ja äärimmäisen hyviin sillä perusteella uskovatko he vai eivät jotain juttua.

Sinun jumalasi ja sonnanlunastaja poikasi nyt dumaavat ison joukon IHAN HYVIÄ ihmisiä tuleen, kun eivät usko.

Ei usko ole sama asia kuin hyvyys.

Sinä olet tässä nyt se sontapää!

Olen eri tyyppi, mutta Raamatussa lukee ettei ole yhtäkään hyvää ihmistä olemassa. Me ei pystytä virheettömyyteen emmekä voi itseämme pelastaa.

On suurta Jumalan puolelta vaatia pelkkää uskoa. Mitä sinä haluaisit mielummin tehdä? 30 vuotta hyväntekeväisyystyötä karuilla alueilla?

Katsos kun lähtökohdat eivät ole kaikille samat. Joku toisen tappanut makaa vihanneksena elämänsä sängyssä eikä voi sellaista tehdä, vaikka sinä voisit. Toinen uupuu perhe-elämän kuorman alla. Pelkkä usko riittää. Se on ainut, mihin me kaikki kyetään. Lapsikin.

Eikä sitä tarvitse itse yrittää, sen saa pyytäessään lahjaksi Jumalalta.

Eli kaikki ihmiset ovat pahoja? Niinkö?

Eikö kuitenkin silleen että ihmisissä on hyvää ja pahaa erilaisia määriä ja kaikenlaisia variaatioita?

Eikö mahdu kaaliin sellainen mahdollisuus?

Alan oikeasti pitää teitä todella vammaisina tapauksina, kun tämä ei oikein aukene teille.

Siis vielä kerran ratakiskoa:

Ihmisissä on hyvyyttä, pahuutta, tuhmuutta, tyhmyyttä, ilkeyttä, kauneutta, armoa, tarmoa ja vaikka mitä.

Toisissa on paljon hyvää ja toiset tekevät paljon hyvää tässä maailmassa toisillekin ihmisille (raamattusi mukaan ei?) Monet ihmiset ovat hyväsydämisiä ja ihania. Rakastettavia ja aivan uskomattoman korvaamattomia auttajia. He eivät välttämättä ole uskovaisia, ja PYSTY uskomaan johonkin tiettyyn tai edes mihinkään USKONTOON

Teidän Jumalanne laittaa tuollaisia ihan kelvollisia ihmisiä HELVETIN LIEKKEIHIN kärventymään, koska he eivät PYSTY uskomaan.

JA TEISTÄ SE ON OIKEIN!!!! SAMALLA KUN ITSE OTATTE VAPAALIPPUNNE!!!!!!

Tajuatko että sekä minä että sinä tarvitsemme tasavertaisesti Jeesuksen sovitusta synneillemme ennen kuin kummallakaan on asiaa taivaaseen?

En minä tarvitse minkään mielikuvitusukkelin sovituksia mielikuvitusteoille jotta pääsisin jonnekin mielikuvitusmaailmaan. Tajua ihan keskenäsi vaan niitä jeesusharhojasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi