Mies löi kun jäin kiinni salasuhteesta
En tiedä miksi kirjoitan tämän tänne, varmaan että voin purkaa asian johonkin koska kavereille en voi tästä puhua. Olen siis 21- vuotias ja mieheni 22- vuotias. Olemme olleet yli 3 vuotta yhdessä, mutta ajauduin salasuhteeseen työkaverini kanssa, koska mies ei enää viehättänyt samalla tavalla ja olin muuttunut hänelle itsestäänselvyydeksi. Tiedän, että se ei oikeuta tekemään näin, mutta en jotenkin ole pystynyt eroamaan. No kävi sitten niin, että mieheni tuli kotiin monta tuntia aikaisemmin kuin piti ja yllätti meidät rysänpäältä.. Poikaystäväni hyökkäsi sitten raivonvallassa tämän työkaverini kimppuun, ja alkoi hakata häntä silmittömästi, ja kun yritin mennä väliin löi hän minua suoraan naamaan ja alkoi kuristamaan. Tällä välin tämä työkaverini juoksi karkuun, milloin poikkis säntäsi hänen peräänsä ja sain paettua paikalta. Nyt mieheni on laittanut minulle viestiä, miten on rikkonut kaikki tavarat mitä on ostanut minulle, ja sanonut että on vuorokausi aikaa hakea kamani ennen kuin hajottaa ne. Mitä minun pitäisi tehdä, ihan hirveä tilanne. Pelkään että poikaystäväni satuttaa minua.
Kommentit (389)
Luuserimiehiä on helppo provosoida väkivaltaan. Ei tarvitse muuta kuin kaverin vihjaista, että vaimo käy vieraissa niin jo alkaa nyrkki heilua baarin ulkopuolella kadulla. Noin siinä käy kun miehen tunnesäätely on pikkupojan tasolla.
Minulle saa aukoa päätä miten paljon lystää. En alennu käyttämään väkivaltaa. Jos joku hyökkää kimppuun, niin sitten puolustan kyllä itseäni.
Moni mies provosoituu helposti jopa siitä, että minä EN vastaa heidän typeriin provoihinsa. Kun haukkuvat minua homoksi ja hymyilen takaisin, siinä alkaa homo-huutelu äkkiä vaihtua tappouhkauksiksi. Apinoita koko sakki.
Vierailija kirjoitti:
MIKÄÄN ei oikeuta väkivaltaan.
Haluat siis muuttaa lakia siten, ettei poliisilla enää ole oikeutta pysäyttää esim. vaimonsa murhaa yrittävää miestä.
Sillä MIKÄÄNhän ei oikeuta väkivaltaan, ja koko poliisi instanssina perustuu väkivaltaan ja sen uhkaan.
Olen luonteeltani äärimmäisen rauhallinen, enkä ole koskaan lyönyt ketään, mutta en vannoisi, miten toimisin vastaavassa tilanteessa. On aivan äärimmäisen loukkaavaa ja traumatisoivaa, että pettäminen tapahtuu omassa kodissa ja sängyssä. Paikassa, johon on ottanut naisen luokseen asumaan ja mahdollisesti kustantanut puitteet - aloittajan kertoman mukaan esimerkiksi huonekalut. Mies oli ostanut nuoreksi mieheksi hyvin avokätisesti syntymäpäivälahjoja, ja on kohtuutonta edes pyytää niitä takaisin itselleen. Muutoinkin kyse oli vain meikeistä ja vaatteista! Väkivalta ei ole oikeutettua, mutta adrenaliinikuohussa olevan ihmisen tielle ei pidä mennä. Kaiken lisäksi ymmärrän, jos se tuntui miehestä rakastajan puolustamiselta, mikä vain pahensi tilannetta. Rakastajassa itsessään ei tunnu olevan miestä, kun jätti naisen yksinään. Kuristaminen kuulostaa todella pahalta, mutta oliko kyse muutamasta sekunnista vai minuuteista ja mitä todella tapahtui? Ilmeisesti hetkestä, koska mies ryntäsi heti rakastajan perään. En sanoisi, että väkivalta oli oikeutettua, mutta sanon, että ymmärrän sen. Jos mies oli ennen sitä hyvä eikä lyönyt koskaan, rikosilmoituksen teko olisi aivan ylimitoitettua. Suorastaan säälittävää olisi tehdä ilmoitus lahjojen rikkomisesta. Mitä tulee uhkailuihin, ymmärrän myös ne. Uhkaus pysyä loitolla suojelee myös rakastajaa, kun miehellä on vielä tunteet pinnassa. Mielestäni on melkoinen vastaantulo, että mies on ylipäänsä kehottanut hakemaan vaatteet. On aivan naurettavaa nostaa esiin mitään narsistikortteja tai räkyttää impulssikontrollista.
Vierailija kirjoitti:
Olen luonteeltani äärimmäisen rauhallinen, enkä ole koskaan lyönyt ketään, mutta en vannoisi, miten toimisin vastaavassa tilanteessa. On aivan äärimmäisen loukkaavaa ja traumatisoivaa, että pettäminen tapahtuu omassa kodissa ja sängyssä. Paikassa, johon on ottanut naisen luokseen asumaan ja mahdollisesti kustantanut puitteet - aloittajan kertoman mukaan esimerkiksi huonekalut. Mies oli ostanut nuoreksi mieheksi hyvin avokätisesti syntymäpäivälahjoja, ja on kohtuutonta edes pyytää niitä takaisin itselleen. Muutoinkin kyse oli vain meikeistä ja vaatteista! Väkivalta ei ole oikeutettua, mutta adrenaliinikuohussa olevan ihmisen tielle ei pidä mennä. Kaiken lisäksi ymmärrän, jos se tuntui miehestä rakastajan puolustamiselta, mikä vain pahensi tilannetta. Rakastajassa itsessään ei tunnu olevan miestä, kun jätti naisen yksinään. Kuristaminen kuulostaa todella pahalta, mutta oliko kyse muutamasta sekunnista vai minuuteista ja mitä todella tapahtui? Ilmeisesti hetkestä, koska mies ryntäsi heti rakastajan perään. En sanoisi, että väkivalta oli oikeutettua, mutta sanon, että ymmärrän sen. Jos mies oli ennen sitä hyvä eikä lyönyt koskaan, rikosilmoituksen teko olisi aivan ylimitoitettua. Suorastaan säälittävää olisi tehdä ilmoitus lahjojen rikkomisesta. Mitä tulee uhkailuihin, ymmärrän myös ne. Uhkaus pysyä loitolla suojelee myös rakastajaa, kun miehellä on vielä tunteet pinnassa. Mielestäni on melkoinen vastaantulo, että mies on ylipäänsä kehottanut hakemaan vaatteet. On aivan naurettavaa nostaa esiin mitään narsistikortteja tai räkyttää impulssikontrollista.
TAAS esimerkki kirjoitksesta, jonka sisältö voi olla hyvinkin hieno, mutten lue, koska kaikki on yhtä massaa, peitto.
Vierailija kirjoitti:
Luuserimiehiä on helppo provosoida väkivaltaan. Ei tarvitse muuta kuin kaverin vihjaista, että vaimo käy vieraissa niin jo alkaa nyrkki heilua baarin ulkopuolella kadulla. Noin siinä käy kun miehen tunnesäätely on pikkupojan tasolla.
Minulle saa aukoa päätä miten paljon lystää. En alennu käyttämään väkivaltaa. Jos joku hyökkää kimppuun, niin sitten puolustan kyllä itseäni.
Moni mies provosoituu helposti jopa siitä, että minä EN vastaa heidän typeriin provoihinsa. Kun haukkuvat minua homoksi ja hymyilen takaisin, siinä alkaa homo-huutelu äkkiä vaihtua tappouhkauksiksi. Apinoita koko sakki.
Yläpeukku sinulle.
Hyvä komentti. ♥
Hei,
ei ketään lyödä siksi(kään), että se makaa sun vaimosi tai miehesi kanssa.
Ei se oikeuta väkivaltaan, että löytyy vierasta sängystä.
Surullista ja vittumaista se on, mutta viisas vaikenee. Lopullisesti.
Jääkööt ne kiehumaan omissa liemissään, jotka aiheuttivat soppansa.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta mielenkiintoista, miten näin moni oikeuttaa toisen kuristamisen jne. Siinä voi henki lähteä. En arvosta pettäjiä, mutta vielä vähemmän hakkaajia saati tappajia. Että erikoisia epeleitä tällä palstalla. Jos juttu olisi tosi, niin ehdottomasti rikosilmoitus. Toista kuristetaan vain äärimmäisissä itsepuolustustilanteissa (tai lapsia tms puolustettaessa).
Samaa ihmettelen minäkin.
Kun jäin kiinni pettämisestä, mieheni soitti toiselle miehelle ja sanoi hänelle, että jos tulee kilometriä lähemmäs minua eli vaimoa, tap-paa hänet. Toinen mies muutti pois paikkakunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä löytäisin mieheni yhteisestä kodistamme toisen naisen kanssa itse teossa ei varmaan ensimmäisenä tulisi lakikirjat mieleen.
Samoin toisinpäin, yhteisessä kodissa pettäminen on raukkamaisinta mitä voi olla, jos olisin niin alhainen niin olisi itsestään selvää, että mies raivostuisi.
EI hänenkään tarvitse siinä tilanteessa lakipykäliä miettiä.
Mitä hemmettiä? Onko täällä joku psykopaattien kokoontumisajo menossa? Jengi luulee, että Suomen laki ei koske heitä ja että he saavat rikkoa lakia aina kun sattuu olemaan paha mieli.
Jos AP:n poikaystävä olisi käyttänyt impulssikontrollia tai tilannetajua (hänellä ei selvästi ole kumpaakaan), niin hän olisi selvinnyt tuosta pettämisjutusta ”puhtain paperein”. Täysin ilman huutamista, raivoamista, pahoinpitelyitä, tavaroiden hajottamista ja uhkailua. Täysjärkinen ihminen ottaa AIKALISÄN eli häipyy toiseen huoneeseen.
Jos ihminen rupeaa räyhäämään ja käyttämään fyysistä väkivaltaa, hän menettää pelin aivan totaalisesti. Helposti provosoituva, fyysiseen väkivaltaan sortuva ihminen kusee aina omille kintuilleen. Hän antaa vastapuolelle (tässä tapauksessa pettäjänainen ja hänen salarakastajansa) riittävät syyt haastaa hyökkääjä oikeuteen pahoinpitelystä. Eikä mikään lievä fyysinen pahoinpitely (tönäisy) vaan ronskimpi voimankäyttö (lyöminen, kuristaminen). Uhrit saavat vahingonkorvausta kivusta, särystä ja henkisestä kärsimyksestä.
Siinä menee mieheltä parisuhde, rahat ja maine. Rikosrekisterissä komeilee tuomio pahoinpitelystä (kahden ihmisen pahoinpitely) ja sitten onkin hankala saada työpaikkaa. Ei kukaan täysjärkinen pomo palkkaa töihin miestä, jolla on väkivaltainen tausta. Se mieshän voi "kilahtaa" uudestaan ja käydä työkaverien kimppuun tai asiakkaiden kimppuun. Tuskinpa mies kykenee edes keskittymään työhönsä, kun ajatuksissa pyörii vain viha ja kostofantasiat ex-tyttöystävää kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet rikosilmoituksen väkivaltaisesta miehestä, koska pettäminen on iljettävää, mutta MIKÄÄN ei oikeuta väkivaltaan.
Haet omaisuutesi pois parin luotettavan veljesi tai miespuolisen kaverin kanssa.
Oikeuttaapas. Ei lain edessä mutta ei kaikkia asioita katsellakaan lain puitteissa. Itse olisin sitonut ap:n tuoliin ja tukehduttanut teippaamalla suun jesarilla ja laittamalla sen jälkeen pyykkipojan nenään. Vieressä olisin hymyillen katsellut.
Vaikuttaako ketjun olemassaoloon jos flägää kommentin?
Hakeudu hoitoon. Väkivaltafantasioihin on saatavilla apua.
Kyllä on miehinen itsetunto heikossa hapessa jos syrjähyppy saa aikaan ajatuksia murhasta. Toivottavasti et koskaan ryhdy parisuhteeseen. Tai no, todennäköisyys ei ole hääppöinen.
/40
Mulle ei vttuilla. Siinä tuoni korjaa. Tuosta ei joutuisi viittä vuotta kauempaa istumaan. Kyllä sen siitä mielihyvästä kärsisi :).
Niinpä. Muistan että eskarissa oli pari samanlaista häirikköpoikaa. Olivat huonoista kodeista, tunteiden hallinta oli taaperon luokkaa.
En voi sanoa muuta kuin että lue tuo aiempi sinulle osoitettu kommenttini uudestaan. Apua on saatavilla. Muista myös kertoa naiselle ensitreffeillä että syrjähypyn sattuessa sinä tapat. Se on erittäin hyvä tietää niin ymmärtävät laittaa estoon ajoissa.
/40
Lue sinä kukkahattu tarkkaan nuo minun kommenttini. Omalla toiminnallaan voi vaikuttaa elämäänsä. Ei siinä tunteiden hallinta toimi, kun päässä kilahtaa. Pettäminen aiheuttaa sitä.
Juuri siksi sinulle sanoin, kahteen kertaan, että apua on saatavilla. Terveellä ihmisellä ei päässä kilahtele.
/40
Terve ihminen ei todellakaan käänny kannoillaan ja poistu jos löytää omasta kodistaan puolisonsa pettämästä.
Miksi ei? Miksi terve ihminen reagoisi vääryyteen vääryydellä? Idiootit kannattaa jättää omaan arvoonsa.
/40
Terveellä ihmisellä on edes jonkinlainen tunne-elämä ja itsekunnioitus joka ei salli itseään kohdella noin. Jättää omaan arvoonsa on täysin eri asia kuin itse vaan poistua omasta kodistaan ja antaa väärin tekijöiden jatkaa rauhassa puuhiaan siellä sinun sängyssäsi.
Tässä hyvä esimerkki, kuinka tasapainoiset aikuiset miehet suhtautuvat provokatiivisiin tilanteisiin
Ketonen& Myllyrinne
Huorallakinon oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, joten sinänsä tuo miehen primitiivireaktio huoraaturpaan ei tässä nyt ollut ihan ok. Vaikka ymmärrän täysin reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Huorallakinon oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, joten sinänsä tuo miehen primitiivireaktio huoraaturpaan ei tässä nyt ollut ihan ok. Vaikka ymmärrän täysin reaktion.
Tämä. Monihuora on Suomessakin päässyt hengestään tuollaisessa tilanteessa, joten sinänsä pääsit helpolla.
Täällä on kyllä harvinaisen kieroon kasvanutta porukkaa. Pidetään pitkään jatkunutta pettämistä pienempänä virheenä kuin sitä että petetty itse tilanteessa omassa kodissaan raivostuu ja antaa selkään pettäjille. Joo, voihan tuosta toki rikosilmoituksen tehdä jos on pokkaa kaiken sen jälkeen mitä itse on tehnyt, mutta kyllä se jo kertoo harvinaisen mädästäluonteesta ap:n osalta. Ja totuushan on että ap ei kanna millään tavalla vastuuta teoistaan, omat tavarat vaan kiinnostaa.
Ja ihan selvennykseksi tässä virheiden vakavuus allekirjoittaneen mielestä pienimmästä suurimpaan. Tämä ei liity mitenkään lakiin vaan inhimillisyyteen ja edes kohtuullisiin ihmisten välisiin tapoihin ilman mitään puritaanista uskonnollista latausta.
Haukkuminen riitatilanteessa
Lyöminen/läpsäisy yhden kerran riitatilanteessa
Pitkään jatkunut henkinen väkivalta
Jatkuva pahoinpitely jossa ei ole kuolemanvaaraa
Pettäminen yhden kerran
Pettämisen aiheuttama reaktio, jos kukaan ei kuole
Pitkäaikainen pettäminen
Pahoinpitely jossa on kuolemanvaara (esim kunnollinen kuristaminen, hakkaaminen tajun pois yms...)
Tappaminen
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan selvennykseksi tässä virheiden vakavuus allekirjoittaneen mielestä pienimmästä suurimpaan. Tämä ei liity mitenkään lakiin vaan inhimillisyyteen ja edes kohtuullisiin ihmisten välisiin tapoihin ilman mitään puritaanista uskonnollista latausta.
Pettäminen yhden kerran
Pitkäaikainen pettäminen
Pahoinpitely jossa on kuolemanvaara (esim kunnollinen kuristaminen, hakkaaminen tajun pois yms...)
Tappaminen
Tuo lista on kuin väkivaltaisen psykopaatin kirjoittama. Psykopaatin ego on niin heikko, että hän ei kestä minkäänlaista häpeää ja nöyryytystä. Psykopaatin mielestä fyysinen väkivalta ("jatkuva pahoinpitely, jossa ei ole kuolemanvaaraa") on PIENEMPI paha kuin se, että kumppani pettää yhden kerran. Mistä näitä hulluja sikiää? Oliko kirjoittajan isä ammatiltaan vaimonhakkaaja?
Suomen lain mukaan pettäminen ei ole rikos. Sen sijaan kaikki fyysinen väkivalta (yksi ainoa löyminen, toistuva pahoinpitely jossa ei hengenvaaraa) on aina rikos. Jos ihminen ei tätä tajua, hänellä on pahasti vääristynyt käsitys inhimillisyydestä.
Kun lukee tuollaisia seinähullujen kirjoittamia listoja (joissa fyysistä väkivaltaa pidetään lievempänä pahana kuin pettämistä) on helppo huomata, miksi suomalaiset miehet ovat yksinäisiä, katkeria, väkivaltaisia ja häpeäksi koko maalle. Kuinkahan moni sotaveteraani on pieksänyt vaimoaan ja lapsiaan kotona ja nyt kehuskelee olevansa "sotaveteraani".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen yhden kerran
Pitkäaikainen pettäminen
Tappaminen
Tuo lista on kuin väkivaltaisen psykopaatin kirjoittama. Psykopaatin ego on niin heikko, että hän ei kestä minkäänlaista häpeää ja nöyryytystä. Psykopaatin mielestä fyysinen väkivalta ("jatkuva pahoinpitely, jossa ei ole kuolemanvaaraa") on PIENEMPI paha kuin se, että kumppani pettää yhden kerran. Mistä näitä hulluja sikiää? Oliko kirjoittajan isä ammatiltaan vaimonhakkaaja?
Suomen lain mukaan pettäminen ei ole rikos. Sen sijaan kaikki fyysinen väkivalta (yksi ainoa löyminen, toistuva pahoinpitely jossa ei hengenvaaraa) on aina rikos. Jos ihminen ei tätä tajua, hänellä on pahasti vääristynyt käsitys inhimillisyydestä.
Kun lukee tuollaisia seinähullujen kirjoittamia listoja (joissa fyysistä väkivaltaa pidetään lievempänä pahana kuin pettämistä) on helppo huomata, miksi suomalaiset miehet ovat yksinäisiä, katkeria, väkivaltaisia ja häpeäksi koko maalle. Kuinkahan moni sotaveteraani on pieksänyt vaimoaan ja lapsiaan kotona ja nyt kehuskelee olevansa "sotaveteraani".
Mitä sitten? Teoilla on seurauksensa, niihin voi itse vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Hei,
ei ketään lyödä siksi(kään), että se makaa sun vaimosi tai miehesi kanssa.
Ei se oikeuta väkivaltaan, että löytyy vierasta sängystä.
Surullista ja vittumaista se on, mutta viisas vaikenee. Lopullisesti.
Jääkööt ne kiehumaan omissa liemissään, jotka aiheuttivat soppansa.
Niissä liemissä joita jätä rauhassa erittämään sinun sänkyysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäminen yhden kerran
Pitkäaikainen pettäminen
Tappaminen
Sinulla on jotakin mennyt pahasti ohi, kun kuvittelet että laki määrittelee inhimillisyyden...
On tiettyjä asioita joita laki ei osaa huomioida, tämä pettäminen on yksi niistä. Se ei silti tee pettämisestä jotain "pikku hairahdusta" joka pitäisi vaan painaa villasella. Se nyt on vaan niin että jos menee tarkoituksella tekemään typeryyksiä niin täytyy ymmärtää että siinä voi käydä huonosti ja tulee seurauksia. Ap:lle kävi näin ja syyllinen löytyy ihan vaan peilistä katsomalla, ei ex-miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Teoilla on seurauksensa, niihin voi itse vaikuttaa.
Psykopaatilla ei ole mitään määräysvaltaa ruveta sanelemaan, mikä on oikea "seuraus" pettämisestä. Pettäminen ei ole rikos, joten pettäjä saa olla seksisuhteessa vaikka 10 ihmisen kanssa eikä se anna psykopaatille mitään oikeutta käyttää fyysistä väkivaltaa.
Psykopaattien tunnusmerkki on aina ollut se, että he katsovat olevansa "lain yläpuolella" ja että muiden ihmisten pitäisi noudattaa psykopaatin keksimiä "moraalisääntöjä" VAIKKA psykopaatti itse ei noudata edes voimassa olevaa Suomen lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuittehan Porvoossa?
Asuttiin Helsingissä 2 vuotta ennen kuin tämä päättyi nyt näin..
Eli nyt siis ASUITTE. Nopeaa toimintaa molemmilta, että mieskin muuttanut omasta kodista.
Nuuuhhhh hieman haisee
Jos minä löytäisin mieheni yhteisestä kodistamme toisen naisen kanssa itse teossa ei varmaan ensimmäisenä tulisi lakikirjat mieleen.
Samoin toisinpäin, yhteisessä kodissa pettäminen on raukkamaisinta mitä voi olla, jos olisin niin alhainen niin olisi itsestään selvää, että mies raivostuisi.
EI hänenkään tarvitse siinä tilanteessa lakipykäliä miettiä.