Tönitkö vai pyydätkö tilaa?
Taannoin kahdessa eri kaupassa oli ruuhkattomaan aikaan samankaltainen tilanne: käytävällä, jossa oli tilaa ohittaa muutenkin, yksi mieshenkilö ohitti tönäisten minua ja toinen laittoi ohittaessa kädet selälleni ja lantiolleni kuin pitääkseni minua paikalla ohitushetken. Ekalle en ehtinyt sanoa mitään, toiselle huomautin ("Hei, kun ohitat niin älä koskettele toista ihmistä tuolla tavalla") ja hänpä alkoi HUUTAA, ettei hän koskenut ja häntä ei saa komentaa. Ihan asennevammainen siis.
Kun itse haluan ohittaa, pyydän tilaa enkä änge tönien ihmisiä. Minut on kasvatettu näin ja tämä on yleensäkin kohteliasta.
Miten sinä toimit, kun haluat ruuhkattomaan aikaan ohittaa esim. kapealla käytävällä ja tilaa on mielestäsi liian vähän? Valitse myös sukupuolesi, on mielenkiintoista katsoa miten käytöstavat jakaantuu, jos jakaantuu.
Kerro myös, jos tönit muita, niin miksi tönit?
Kommentit (13)
Mä en rupee ketään pyytelee siirtyy, alta pois vaan jos ehtii. T. Mies 56v
Kysyn että "anteeks, pääsiskö tästä ohi". Joka kerta kaupassa käydessä joku daiju yksin blokkaa koko hyllyvälin seisomalla niin keskellä, ettei kummaltakaan puolelta pääse ohi. Pahimpia on ne reppu selässä asioivat, en tiedä tekeekö ne sen tahallaan, vai eivätkö muista, että se reppu on siellä selässä ja blokkaa toisten kulun, vaikkei seisoisikaan ihan keskellä. Jos henkilö ei kuulokkeiden vuoksi kuule, kun pyydän tilaa, niin sitten jollakin tapaa hipaisen, että saan huomion.
Lähtökohtaisesti pyrin eleillä ilmaisemaan, että olen menossa ohi ja kohde tajuaa itse väistää, kun alan pujottelemaan välistä. Tarvittaessa, jos esim. katsoo toiseen suuntaan ja ei mahdu, voin pyytää sanallisestikin tekemään tietä.
Mies
Ensin kohtelias anteeksipyyntö et pääsiskö tästä.
Mut kyllä se vaan niin menee, että jos vastapuoli on tilannetajuton, niin sen jälkeen anteeksipyyntö ja jyräys jos on pakko päästä läpi ja toinen vain tukkii tien ihan nyt vain omaa tyhmyyttään.
Joku tönijä pahoitti mielensä kun alapeukutti :D
Voipi vihellellä kuin koiralle fify-fifyy
Jos on niin jumalattoman tyhmä, että tukkii kulkuväylät niin sellainen typerys pitää tönäistä reippaasti pois tieltä. Jos tällainen debiili alkaa huutelemaan niin isällisellä avokämmenellä voi kätevästi hiljentää huutelijan.
Tässä nähdään muuten suunnilleen palstan sukupuolijakauma, naisia yli 70 %.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin jumalattoman tyhmä, että tukkii kulkuväylät niin sellainen typerys pitää tönäistä reippaasti pois tieltä. Jos tällainen debiili alkaa huutelemaan niin isällisellä avokämmenellä voi kätevästi hiljentää huutelijan.
En kovin reippaasti mutta työnnän kyllä. Muutamat huomanneet kyllä pyytää anteeksi väylän tukkimistaan kun olen syrjään työntänyt.
Tuo naisten koskettelu, yleensä selän, hartioiden ja takapuolen alueelta, on miesten seksuaalista ahdistelua naisia kohtaan ja sen voi ihan suoraan siksi nimetä. Vaivihkaista sellaista, "minä en muka tässä ahdistele, vaikka ihan tahallani ahdistelenkin." Kannattaa nolata nämä huutamalla täysillä että loppuu se lääppiminen.
Olet selkeästi läski kun ohitsesi ei pääse. Itse olen pieni ja hoikka, luikertelen välistä.
"Anteeksi!"
Iha perus :D