Jari Sillanpää oikeuteen – syytetään lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä
No nyt kosahti. Kuka vielä tykkää?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006308453.html
Kommentit (1090)
Ei ole onnellinen tuo ihminen =(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy muistaa, että moni 15-vuotias voi väittää olevansa 16-vuotias jne. Nää ei ole mustavalkoisia juttuja.
Iällä ei ole mitään merkitystä kun uhri kokee tarpeelliseksi tehä rikosilmoituksen. Lisäksi on aikuisen vastuulla varmistua iästä, jos et ole varma et harrasta seksiä. Nämä ovat hyvin mustavalkoisia asioita.
Olen homo ja perhetuttavamme, mies siis, vietteli minut, kun olin 15, eikä minulle tullut mieleenkään, että silloin tai missään vaiheessa myöhemminkään, olisin tehnyt hänestä rikosilmoituksen, koska halusin itse seksiä hänen kanssaan, se oli pelkkää nautintoa minulle, vaikka ulkopuolisten mielestä se olisi varmaan ollut lapsen inhottavaa hyväksikäyttöä, olihan mies tuolloin 32. Tuon jälkeen meillä oli seksiä säännöllisesti 15 vuoden ajan, kunnes muutin kauas toiselle paikkakunnalle, mutta senkin jälkeen aina tavatessamme meillä oli seksiä ja tästä miehestä tuli minulle erittäin läheinen ja luotettava kaveri, enkä ole koskaan paljastanut suhdettamme perheenjäsenilleni, toki he ymmärsivät, että olimme läheisiä ja nyt tämä henkilö on jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Minun siis pitäisi monen mielestä olla pedofiilin uhri, mutta en todellakaan tunne itseäni sellaiseksi vaan olen saanut elää kaiken puolin hyvää elämää ja itseäni eivät alaikäiset ole koskaan kiinnostaneet.
Tuo on tapa suojella omaa psyykettä ettei halua asettua uhrin asemaan. Et sinä 15-vuotiaana ole ollut tasa-arvoinen aikuisen ihmisen kanssa tekemään tuollaisia päätöksiä, mutta et vain kestä ajatella sitä niin. Asian huomaa usein siinä vaiheessa kun itse aikuisena tutustuu sen ikäisiin lapsiin tai omat lapset tulevat siihen ikään. Ovat ihan lapsia.
Usko tai älä, minä tykkäsin olla tuon miehen kanssa, suorastaan odotin aina seuraavaa kertaa, jos sitä vastoin olisin kokenut tapahtuneen epämiellyttäväksi, en varmasti olisi halunnut sitä jatkaa ja se olisi tavalla tai toisella tullut ilmi, enkä, niinkuin jo aikaisemmin sanoin, ole missään vaiheessa elämääni kärsinyt tuosta tai saanut traumoja, ulkopuoliset saavat sitten analysoida tätä, miten haluavat, mutta itselleni se oli suorastaan onnenpotku, eikä mikään surullinen hyväksikäyttötapaus.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä teko on tapahtunut? Meinaan vaan että tullaankohan näkemään sekin että jos uhri on 15v niin Siltsun puolustus vetoaan siihen että Thaikuissa suojaikäraja on 15v.
Ei. Suomen kansalaisen tulee noudattaa Suomen suojaikärajoja myös ulkomailla.
Aika erikoista että esimerkiksi saksalainen saa vapaasti köyriä Saksassa 14-vuotiasta mutta jos suomalainen tekee saman Saksassa hän onkin rikollinen.
Suojaikäraja suojaa myös teitä lapsista kiinnostuneita. Jos viranomaisilla ei olisi keinoja puuttua teidän harrastuksiinne jäisi vanhemmille ainoaksi vaihtoehdoksi petojen omatoiminen suohon polkeminen vaikka sitten alihankitana...
Miksi saksalaisen mielestä sopiva suojaikäraja on 14v?
Maailmassa on maita, joissa suojaikärajaa ei taida olla lainkaan, joten kysymyksesi ei siinä mielessä ole oleellinen.
Perustele.
Miksi kysymyksesi Saksan suojaikärajasta olisi oleellinen jos maailmassa on maita, joissa suojaikärajaa ei ole.?
Miksi ihmeessä se ei olisi. Kysymys oli "miksi saksalaisten mielestä 14v on sopiva suojaikäraja.". Kysymys koskee Saksaa, ei mitään banaanivaltiota.
Aikaisempien perustelujeni lisäksi ongelma on se, että kysyt väärältä henkilöltä. En ole saksalainen.
Vai siis pyydätkö minua googlaamaan sinulle saksalaisten perustelut kansalliselle lainsäädännölleen? Siinä tapauksessa haluan jonkinlaisen rahallisen korvauksen tarjoamastani palvelusta. Laita tähän yhteystietosi niin sovitaan hinnasta.
Ei ole juuri mitään aiempia perustelujasi. Se mihin tässä yritetään saada perusteluja on se miksi suomalainen lainsäädäntö katsoo että Saksan, sivistyneen EU-maan, oma lainsäädäntö ei ole kelpaa.
Halusit tuoda esiin banaanivaltioita joissa ei ole suojaikärajaa, mutta esimerkiksi Saksa ei nimenomaan ole mikään banaanivaltio vaan heillä on kattava lainsäädäntö, myös seksuaalirikoksiin.
Kiitos täsmennyksestä. Et siis kysy miksi Saksan suojaikäraja on 14-vuotta vaan miksi suomalainen lainsäädäntö määrittelee suojaikärajan 16-vuoteen.
Kuten aiemmin kirjoitin:
Suojaikäraja on kansallinen laki, joka perustuu kyseisen valtion vallitsevaan oikeuden käyttöön ja sen yleisiin laillisuusperiaatteisiin. Suomessa perinteisesti lain suoja erityisesti alaikäiselle yksilölle (=lapselle) on hyvin voimakas. Monissa muissa maissa se ei sitä ole tai se on heikompi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt lukenut kaiken asiaan liittyvän ja uskallanpa sisäpiirin tietoakin kuulleena, väittää että Jaria ollaan nyt lavastamaan pahemman kerran. Jari ajautui huumeisiin kun ei kestänyt uransa paineita ja tutustui siellä ihmisiin jotka kiristäjät häntä ja ovat lubanneet tehdä Jarin elämästä helvetin ja vetää uran vessanpytysrä alas. No niin on käymässä. Jari on joutunut maksamaan heille jo paljon, joutunut myymään kotejaan ympäri maailman mutta heille ei mikään riitä. Katsokaa ennemmin katolisia pappeja, siellä on oikeaa pedofiliaa Jari joutuu nyt vastenmielisten ja vaarallisten ihmisten kivittämäksi ja ristille rikoksesta jotai ei oo tehnyt.....
Luulisi että jos on viaton, kertoisi, että kiristetään ja lavastetaan. Eikä lausuisi lapsiin kohdistuvasta syytteestään että ”Rikosnimikkeitä olisi hyvä tarkastaa jatkossa.” 🤔
OT, mutta muistetaan samalla myös lapsenraiskaaja Polanskia, jonka uuden elokuvan esityksen mielenosoittajat estivät Pariisissa. Hyvä! https://deadline.com/2019/11/roman-polanski-an-officer-and-a-spy-paris-…
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Asianajaja Riitta Leppiniemi näyttää taas moraalinsa tason, kun niin kiihkeästi puolustelee Jartsaansa.
Että oksettaa.
Idiootti. Lakimiehen tehtävä on puolustaa asiakastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nyt lukenut kaiken asiaan liittyvän ja uskallanpa sisäpiirin tietoakin kuulleena, väittää että Jaria ollaan nyt lavastamaan pahemman kerran. Jari ajautui huumeisiin kun ei kestänyt uransa paineita ja tutustui siellä ihmisiin jotka kiristäjät häntä ja ovat lubanneet tehdä Jarin elämästä helvetin ja vetää uran vessanpytysrä alas. No niin on käymässä. Jari on joutunut maksamaan heille jo paljon, joutunut myymään kotejaan ympäri maailman mutta heille ei mikään riitä. Katsokaa ennemmin katolisia pappeja, siellä on oikeaa pedofiliaa Jari joutuu nyt vastenmielisten ja vaarallisten ihmisten kivittämäksi ja ristille rikoksesta jotai ei oo tehnyt.....
Luulisi että jos on viaton, kertoisi, että kiristetään ja lavastetaan. Eikä lausuisi lapsiin kohdistuvasta syytteestään että ”Rikosnimikkeitä olisi hyvä tarkastaa jatkossa.” 🤔
Aika tuttua argumentointia aikaisemmilta oikeusjutuilta. Silloinkin keskittyi lähinnä viisastelemaan siitä mitä nyt ihan sananmukaisesti tuli tehtyä.
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä teko on tapahtunut? Meinaan vaan että tullaankohan näkemään sekin että jos uhri on 15v niin Siltsun puolustus vetoaan siihen että Thaikuissa suojaikäraja on 15v.
Aika erikoista että esimerkiksi saksalainen saa vapaasti köyriä Saksassa 14-vuotiasta mutta jos suomalainen tekee saman Saksassa hän onkin rikollinen.
Suojaikäraja suojaa myös teitä lapsista kiinnostuneita. Jos viranomaisilla ei olisi keinoja puuttua teidän harrastuksiinne jäisi vanhemmille ainoaksi vaihtoehdoksi petojen omatoiminen suohon polkeminen vaikka sitten alihankitana...
Maailmassa on maita, joissa suojaikärajaa ei taida olla lainkaan, joten kysymyksesi ei siinä mielessä ole oleellinen.
Perustele.
Miksi kysymyksesi Saksan suojaikärajasta olisi oleellinen jos maailmassa on maita, joissa suojaikärajaa ei ole.?
Miksi ihmeessä se ei olisi. Kysymys oli "miksi saksalaisten mielestä 14v on sopiva suojaikäraja.". Kysymys koskee Saksaa, ei mitään banaanivaltiota.
Aikaisempien perustelujeni lisäksi ongelma on se, että kysyt väärältä henkilöltä. En ole saksalainen.
Vai siis pyydätkö minua googlaamaan sinulle saksalaisten perustelut kansalliselle lainsäädännölleen? Siinä tapauksessa haluan jonkinlaisen rahallisen korvauksen tarjoamastani palvelusta. Laita tähän yhteystietosi niin sovitaan hinnasta.
Ei ole juuri mitään aiempia perustelujasi. Se mihin tässä yritetään saada perusteluja on se miksi suomalainen lainsäädäntö katsoo että Saksan, sivistyneen EU-maan, oma lainsäädäntö ei ole kelpaa.
Halusit tuoda esiin banaanivaltioita joissa ei ole suojaikärajaa, mutta esimerkiksi Saksa ei nimenomaan ole mikään banaanivaltio vaan heillä on kattava lainsäädäntö, myös seksuaalirikoksiin.
Kiitos täsmennyksestä. Et siis kysy miksi Saksan suojaikäraja on 14-vuotta vaan miksi suomalainen lainsäädäntö määrittelee suojaikärajan 16-vuoteen.
Kuten aiemmin kirjoitin:
Suojaikäraja on kansallinen laki, joka perustuu kyseisen valtion vallitsevaan oikeuden käyttöön ja sen yleisiin laillisuusperiaatteisiin. Suomessa perinteisesti lain suoja erityisesti alaikäiselle yksilölle (=lapselle) on hyvin voimakas. Monissa muissa maissa se ei sitä ole tai se on heikompi.
En kysy vaan kysyn miksi Suomi katsoo ettei suomalaisille riitä Saksan lainsäädäntö Saksassa vaan Suomi ulottaa joissain asioissa oman lainsäädäntönsä myös Saksaan koskemaan suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
nyt tämä pervohomo oikeasti vankilaan, hoonatkoon pakoputkeaan tosi miesten puolesta,
yhtään armoa ei saa antaa
Vihapuhetta
Vierailija kirjoitti:
Salaliittoteorioita aina riittää. Voi selittää mustaa valkoiseksi.
Näin kerran televisiossa Yhdysvaltojen pahamaineisimmassa vankilassa
tehtyjä haastatteluita. Ensin tyyppi oli kuvassa ja esitettiin kysymyksiä.
Kukaan ei myöntänyt mitään tai pehmensi asioita. Valkopesi itseään.
Monet olivat ihan normaalin näköisiä ja asiallisen tuntuisia.
Haastattelun jälkeen kerrottiin teot, joihin olivat syyllistyneet.
Ei ollut pirun häntiä tai punaisia silmiä. Oli vaan petomaisia tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Kuten aiemmin kirjoitin:
En kysy vaan kysyn miksi Suomi katsoo ettei suomalaisille riitä Saksan lainsäädäntö Saksassa vaan Suomi ulottaa joissain asioissa oman lainsäädäntönsä myös Saksaan koskemaan suomalaisia.
Kysy mielummun miksei Saksalle käy sivistneempi lainsäädäntö. Tai KOSKA alkaa käydä. Siihen suuntaan jokapaikassa mennään.
Olisi suorastaan naurettavaa, jos Suomi harkitsisi lasten aseman heikennystä näin törkeästi. Tai joku edes ehdottaisi moista.
Jari sanoo nyt: en sananmukaisesti tehnyt niitä, ja sanoo,nimike kuten lapsen seks hyväksikäyttö on liian kova. Juu syyttäjä sanoo ei koskenut mutta on muuta olemassa... luin, muu lapsen seks hyväksikäyttö esim tyydyttää itseään samalla kun lapsi alastomana edessä.... uskotteko, Jari syytön.
Muistan kun tuli ilmi, että Jarin koneet on takavarikoitu lapon takia. Niin Jari kommentoi asiaa tuoreeltaan FB:ssä että ”anna mun kaikki kestää”.
Anna mun kaikki kestää tokaistaan silloin, kun pitkä ja vaivalloinen työpäivä on saatu päätökseen ja saapuu kotiin täyden kauppakassin kanssa, josta tipahtaa jogurttipurkki lattialle ja se hajoaa.
Ei silloin, kun epäillään laposta, paitsi jos oma todellisuus on jo sellainen, ettei ole mitään merkitystä koko asialla, yhtä arkipäiväistä kuin meille muille jogurttipurkin rikkoutuminen. Ei väliä paitsi sillä, jääkö siitä kiinni vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy muistaa, että moni 15-vuotias voi väittää olevansa 16-vuotias jne. Nää ei ole mustavalkoisia juttuja.
Iällä ei ole mitään merkitystä kun uhri kokee tarpeelliseksi tehä rikosilmoituksen. Lisäksi on aikuisen vastuulla varmistua iästä, jos et ole varma et harrasta seksiä. Nämä ovat hyvin mustavalkoisia asioita.
Olen homo ja perhetuttavamme, mies siis, vietteli minut, kun olin 15, eikä minulle tullut mieleenkään, että silloin tai missään vaiheessa myöhemminkään, olisin tehnyt hänestä rikosilmoituksen, koska halusin itse seksiä hänen kanssaan, se oli pelkkää nautintoa minulle, vaikka ulkopuolisten mielestä se olisi varmaan ollut lapsen inhottavaa hyväksikäyttöä, olihan mies tuolloin 32. Tuon jälkeen meillä oli seksiä säännöllisesti 15 vuoden ajan, kunnes muutin kauas toiselle paikkakunnalle, mutta senkin jälkeen aina tavatessamme meillä oli seksiä ja tästä miehestä tuli minulle erittäin läheinen ja luotettava kaveri, enkä ole koskaan paljastanut suhdettamme perheenjäsenilleni, toki he ymmärsivät, että olimme läheisiä ja nyt tämä henkilö on jo siirtynyt ajasta ikuisuuteen. Minun siis pitäisi monen mielestä olla pedofiilin uhri, mutta en todellakaan tunne itseäni sellaiseksi vaan olen saanut elää kaiken puolin hyvää elämää ja itseäni eivät alaikäiset ole koskaan kiinnostaneet.
Tuo on tapa suojella omaa psyykettä ettei halua asettua uhrin asemaan. Et sinä 15-vuotiaana ole ollut tasa-arvoinen aikuisen ihmisen kanssa tekemään tuollaisia päätöksiä, mutta et vain kestä ajatella sitä niin. Asian huomaa usein siinä vaiheessa kun itse aikuisena tutustuu sen ikäisiin lapsiin tai omat lapset tulevat siihen ikään. Ovat ihan lapsia.
Kaikki ei ole niin mustavalkoista, etkä sinä voi sanella miten joku toinen tuntee, tai tulisi tuntea. Jokainen tällainen tapaus ei ole tuhoisa lapselle (ja se on hyvä asia!), mutta riski väärinkäyttöön ja vahinkoon on sen verran suuri ettei sellaisia suhteita voida sallia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmä jätkä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele.
Kuten aiemmin kirjoitin:
Kysy mielummun miksei Saksalle käy sivistneempi lainsäädäntö. Tai KOSKA alkaa käydä. Siihen suuntaan jokapaikassa mennään.
Olisi suorastaan naurettavaa, jos Suomi harkitsisi lasten aseman heikennystä näin törkeästi. Tai joku edes ehdottaisi moista.
Kuten missä?
”Hyvät ystävät!
Anna mun kaiken kestää.
Viitaten Iltalehdessä kirjoitettuun totean seuraavaa:
Minua on kuulusteltu sen johdosta, että kotoani takavarikoiduilta laitteilta olisi poliisin mukaan löytynyt viitteitä laittomasta materiaalista.
Poliisinkin toteaman mukaan tällaista materiaalia ei ole ollut laitteilla, kun ne takavarikoitiin minulta.
Iltalehden mainitsema kameralaukku ja kamera muistikorttineen ei ole koskaan ollut mukana Thaimaassa ja muistikortilla ei ole mitään laitonta materiaalia.
Esitutkinnassa ilmeni, että poliisi oli saanut palautettua joitain kuvia ja lyhyen videon, joita ilmeisesti oli katsottu koneeni kautta.
Ne on löydetty koneilta sellaisilta alueilta, joista normaalikäyttäjä ei niitä pystyisi löytämään.
Kotonani järjestetyissä juhlissa koneita ovat voineet käyttää juhliin osallistujat. Minulla ei ole ollut mitään tietoa tällaisesta toiminnasta.
En ollut koskaan nähnytkään poliisissa esitettyjä kuvia tai videota.
En ole pitänyt hallussani lasta loukkaavaa kuvamateriaalia.
Kaikesta huolimatta toivotan kaikille rauhaa ja rakkautta. Myös Sinulle, Risto Kunnas.
Jari”
Tämä on toinen rikoksista, josta Jaria epäillään ja joutuu oikeuteen:LAPSEN SEKSUAALINEN HYVÄKSIKÄYTTÖ
Lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä on kyse, jos on sukupuoliyhteydessä tai tekee muun seksuaalisen teon alle 16-vuotiaan kanssa. Syyttäjä sanoo, kyse on muusta seksuaalisesta teosta lapselle. Eli ei ole suoraan mitään koskenut. Eli mitä teki?
Vierailija kirjoitti:
En ole juuri kuunnellut Sillanpään musiikkia tähänkään asti. Michael Jacksonia kuuntelen, joten mikä minä olen moittimaan Sillanpään kuuntelijoita.
"Tee mitä teet, mut älä
sielullesi vahinkoa"
Michael olikin syytön.