Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyynnyin taas illalla miehelle, koska olen väsynyt työpäivän jälkeen ja mies makaa sohvalla eikä osallistu kotitöihin

Vierailija
14.11.2019 |

Koitin saada lasta nukkumaan, joka kuitenkin hieman venähti tavallista pidempään.
Toivoin että silläaikaa kun minulla menee aikaa lapsen nukuttamisessa, mies hoitaisi puhtaat pyykit kuivumaan tai laittaisi ruuan jääkaappiin joka seissyt keittiön pöydällä muutaman tunnin.
Tulin siis töistä, hain lapsen päiväkodista, menimme kaupan kautta kotiin. Tein ruuan kun olin ennen miestä kotona.
Olin huonolla tuulella illalla kun lapsen nukahtaminen venyi, ja toivoin että pääsen lapsen nukahtamisen jälkeen itsekin levähtämään.
Mies makaa , surffailee netissä sohvalla maaten.
Olen yrittänyt että en suuttuisi pikkuasioista ja pilaisi fiilistä olemalla huonolla tuulella, mutta en voinut tälle mitään.
Kun lapsi rauhoittui sänkyyn, mies kyllä huomasi että osoitin mieltäni samalla kun marssin kylppäriin laittamaan pyykkejä kuivumaan mutta ei tullut avuksi. Syyksi sanoi sen että hän katsoo uutisia. Hetken päästä hän sanoi että ”olisit pyytänyt minua laittamaan pyykit kuivumaan”.
Meillä toistuu aina tämä sama; mies sanoo että minun olisi pitänyt sanoa hänelle, että laitatko pyykit sillävälin kun nukutan lasta.
No, kone pesi loppuun kesken lapsen nukuttamisen.
Yhtenä iltana oli tilanne, että olisin halunnut lapsen nukuttamisen jälkeen käpertyä miehen viereen juttelemaan mukavia, mutta hän oli kömpinyt jo sohvalta sänkyyn ja itse en halunnut vielä mennä sänkyyn koska keittiö oli täynnä tiskejä ja roiskeita joten oli pakko vähän siistiä paikkoja. Inhoan herätä aamulla kahville jos keittiö on kuin pommin jäljiltä.
Eli ongelmaan ratkaisu siis olisi että minun täytyy sanoa miehelle, voitko tehdä sen ja sen. Näin ei suinkaan aina ole, hän on melko usein oma aloitteinen siivoamisessa mutta yleensä minä olen se joka huolehtii siivouksesta ja jota enemmän häiritsee se että on sotkuista.
Miksi minua ärsyttää niin paljon se että joudun pyytämään tekemään jotain?

Kommentit (107)

Vierailija
61/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä komenna miestä tekemään kotitöitä, vaan kysy nätisti, kumpi laittaa pyykit ja keittiön ja kumpi nukuttaa lapsen sillä aikaa. Anna hänelle myös mahdollisuus vastata, että katsoo puhelinta ensin vartin ja hoitaa kotityöt sen jälkeen.

En ymmärrä miksi pitäisi pyytää, kun ollaan tasavertaisia? Eikö itsestäänselvät kotityöt pitäisi hoitua pyytämättäkin? Niinkuin juurikin tiskit ja se pöydällä oleva ruoka? Miksi mies saa ”mahdollisuuden katsoa puhelinta ensin vartin” eikä niiden kotitöiden jälkeen? Missä se naisen ”vartti puhelimella” on? (tai hetki sohvalla tai ihan mikä vaan rauhallinen hetki)

Mies tulee töistä, olettaa että ruoka on valmis, kun olen tullut töistä sen verran aikaisemmin, että ehdin juuri tekemään sen ruuan. Sen jälkeen menee sohvalle ja sieltä tuntien päästä suoraan nukkumaan. Minulle jää se kaikki muu siinä välissä. Lapset, tiskit, pyykit, eläimet. Kun pyydän, niin mies kyllä tekee... mutta MIKSI PITÄÄ PYYTÄÄ?? Eikö voi tehdä pyytämättä?

Edelleen voi yrittää elää siinä ideaalimaailmassa jossa kaikki asiat sujuvat kuten niiden pitäisi hoitua. Mutta valitettavasti silloin saa yleensä pettyä ja seurauksena on lähinnä pahaa mieltä ja eripuraa.

Elämässä pitäisikin pyrkiä siihen että asiat sujuvat kuten niiden voi juuri siinä perheessä ajatella realistisesti sujuvan eikä minkään ideaalin tilanteen kautta. Jos ne kotityöt käytännössä sujuvat vain jos sitä toista pitää ohjeistaa niin sitten asia on niin vaikka se ei paras mahdollinen tilanne olekaan. On kuitenkin parempi että ne asiat järjestyvät edes jotenkin kuin että ne eivät hoidu ollenkaan ja sitten on taas kaikilla paha mieli. 

On täysin realistista odottaa ja vaatia että jokainen terve aikuinen osallistuu kotitöihin pyytämättä. Siinä ei ole mitään idealistista. Paha mieli tulee kun toinen jättää tarkoituksella omat työnsä toisen vastuulle. Tämä on luonnollinen reaktio. Huonosta kohtelusta tulee paha mieli ja se pitää myös näyttää. Muuten päätyy kynnysmatoksi.

Vierailija
62/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaimoni ärsyyntyi kun en olisi väsyneenä töiden jälkeen jaksanut tehdä kotitöitä kun hän on päivän maannut sohvalla tv:n ja somen parissa pullaa ja suklaata syöden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännetäänpäs roolit! Miltä kuulostaa nainen, joka makaa sohvalla ja menee itsekseen nukkumaan. Aamulla nainen vain sanoo miehelleen että olisit vaan sanonut, että mun olis pitänyt:

-laittaa lapsi nukkumaan

-ottaa pyykit pois koneesta

-laittaa ruoka jääkaappiin

-siivota keittiö

Olisin kyllä tehnyt mutta et vaan pyytänyt!

Tulevalta YH:lta ? Tai no ehkä enemmänkin tulevalta etähuoltajalta.

Vierailija
64/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

Toiveet voi toteutua paremmin kertomalla. Miehiä täytyy hiukan avittaa näissä kotiaskareissa. Pyydät ja kiität sitten. Hyvin se menee. Voi vielä yllättää tekemällä askareita omaaloitteisesti.

Muista vielä ettei miehet ymmärrä toiveita pahantuulisista ilmeistä. Ilmeet tulkitaan aina halveksinnaksi ja mielenosoituksiksi, 

Miksi miehiä pitää avittaa, pyytää ja kiittää? Miksi vastuu on naisella?

Oon kyllä samaa mieltä että pyytäminen toimii paremmin kuin marttyrointi ja kiukuttelu, mutta mihinkään näistä ei pitäisi joutua vaan miehet voisi olla aikuisia, täysivaltaisia perheenjäseniä eikä kyvyttömiä käskyläisiä vailla omaa vastuuta. Kun nyt kuitenkin oli kyse ihan itsestäänselvistä, tarpeellisista hommista eikä siitä imuroidaanko joka viikko sohvan alta.

No eihän tuo tietenkään ole sukupuolisidonnainen homma, mutta kun täällä useimmiten on se nainen, joka valittaa nykytilasta, niin tuo "avittaminen, pyytäminen ja kiittäminen" ovat korjausehdotuksia tai -yrityksiä nimenomaan sille naiselle. (kun se mies ei ole täällä lukemassa)

Toki voi myös ajatella, että on epätasa-arvoista, että minä joudun aina pyytämään tai organisoimaan. (Ja en yhtään ihmettele, että siihenkin väsyy) Tosin silloin täytyy ymmärtää, ettei mikään muutu, ellei ainakin toinen ole valmis muuttamiseen. Ja pahimmillaan joutuu tyytymään tilanteeseen tai lähteä nauttimaan sinkkuelämän iloista.

Vierailija
65/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en välitä sotkusta, joten valitsen miehen sylissä köllöttelyn sata kertaa mieluummin, kuin tiskauksen. Tosin meillä on olemassa tiskikonekin..

Mutta pointti kuitenkin, että jos on niin tarkka siivouksen suhteen, niin turha miestä siitä morkata. Ota vähän rennommin.

Vierailija
66/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kait olet joskus kysynyt mieheltä miksi tämä makaa sohvalla ja sinä hoidat keittiön, pyykit ja ruuat? Mitä mies vastaa? Ehkä se auttaisi ratkaisemaan ongelman kun selvittäisi sen toisenkin näkökulman.

Ehkä mies kokee että sinä ”haluat” tehdä itse josolet joskus erehtynyt sanomaan että kyllä minä siivoan keittiön. Tai ehkä mies on vain niin väsynyt ettei huomaa. Tai miksi muuttaa ssioita jos olettaa että kaikki on hyvin kun siivoaa ja tekee muut vaimon pyytämät asiat.

Eli selvitä onko mies laiska, tyhmä, väsynyt, saanut väärän kuvan siitä miten haluat illat hoitaa vai mistä on kyse.

Vierailija
67/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro ongelmasi miehellesi, kehittäkää ratkaisu. Jos mies ei ”näe” niitä töitä jotka pitäisi tehdä etkä halua niitä miehelle kertoa niin keksikää joku ratkaisu. Jos vaikka sovit miehen vastuulle tietyt työtjoka ilta ja mies voi hoitaa ne haluamanaan ajankohtana ja sinä et sekaannu niihin. Esim keittiön siivous helpottaisiko tämä apta.

Ja apn kannattaa huomata että harvoin kukaan herää itse yhtäkkiä että muutanpa tilannetta johon olen tyytyväinen. Eli miehelle teidän elämä voi olla ihan ok ja hän voi luulla että sinäkin olet tyytyväinen jos et kerro. Mies ei ole ajatustenlukija!

Vierailija
68/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä komenna miestä tekemään kotitöitä, vaan kysy nätisti, kumpi laittaa pyykit ja keittiön ja kumpi nukuttaa lapsen sillä aikaa. Anna hänelle myös mahdollisuus vastata, että katsoo puhelinta ensin vartin ja hoitaa kotityöt sen jälkeen.

En ymmärrä miksi pitäisi pyytää, kun ollaan tasavertaisia? Eikö itsestäänselvät kotityöt pitäisi hoitua pyytämättäkin? Niinkuin juurikin tiskit ja se pöydällä oleva ruoka? Miksi mies saa ”mahdollisuuden katsoa puhelinta ensin vartin” eikä niiden kotitöiden jälkeen? Missä se naisen ”vartti puhelimella” on? (tai hetki sohvalla tai ihan mikä vaan rauhallinen hetki)

Mies tulee töistä, olettaa että ruoka on valmis, kun olen tullut töistä sen verran aikaisemmin, että ehdin juuri tekemään sen ruuan. Sen jälkeen menee sohvalle ja sieltä tuntien päästä suoraan nukkumaan. Minulle jää se kaikki muu siinä välissä. Lapset, tiskit, pyykit, eläimet. Kun pyydän, niin mies kyllä tekee... mutta MIKSI PITÄÄ PYYTÄÄ?? Eikö voi tehdä pyytämättä?

Edelleen voi yrittää elää siinä ideaalimaailmassa jossa kaikki asiat sujuvat kuten niiden pitäisi hoitua. Mutta valitettavasti silloin saa yleensä pettyä ja seurauksena on lähinnä pahaa mieltä ja eripuraa.

Elämässä pitäisikin pyrkiä siihen että asiat sujuvat kuten niiden voi juuri siinä perheessä ajatella realistisesti sujuvan eikä minkään ideaalin tilanteen kautta. Jos ne kotityöt käytännössä sujuvat vain jos sitä toista pitää ohjeistaa niin sitten asia on niin vaikka se ei paras mahdollinen tilanne olekaan. On kuitenkin parempi että ne asiat järjestyvät edes jotenkin kuin että ne eivät hoidu ollenkaan ja sitten on taas kaikilla paha mieli. 

On täysin realistista odottaa ja vaatia että jokainen terve aikuinen osallistuu kotitöihin pyytämättä. Siinä ei ole mitään idealistista. Paha mieli tulee kun toinen jättää tarkoituksella omat työnsä toisen vastuulle. Tämä on luonnollinen reaktio. Huonosta kohtelusta tulee paha mieli ja se pitää myös näyttää. Muuten päätyy kynnysmatoksi.

On, mutta näin ei siltikään Ap:n tapauksessa tapahtu. Eikä ilmeisestikään sen jälkeen kun asia on ollut akuutti jo pitkään.

Silloin on vain kaksi mahdollisuutta: joko muuttaa omaa käytöstään niin että tilanne muuttuu paremmin siedettäväksi tai sitten lähtee suhteesta. Jos asiat eivät itsekseen muutu niin vain typerys jää loputtomiin valittamaan sitä että mikään ei muutu. Vaikka kuinka olisi oikeassa niin se ei tee onnnelliseksi.

Vierailija
69/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

Toiveet voi toteutua paremmin kertomalla. Miehiä täytyy hiukan avittaa näissä kotiaskareissa. Pyydät ja kiität sitten. Hyvin se menee. Voi vielä yllättää tekemällä askareita omaaloitteisesti.

Muista vielä ettei miehet ymmärrä toiveita pahantuulisista ilmeistä. Ilmeet tulkitaan aina halveksinnaksi ja mielenosoituksiksi, 

Oon kyllä samaa mieltä että pyytäminen toimii paremmin kuin marttyrointi ja kiukuttelu, mutta mihinkään näistä ei pitäisi joutua vaan miehet voisi olla aikuisia, täysivaltaisia perheenjäseniä eikä kyvyttömiä käskyläisiä vailla omaa vastuuta. Kun nyt kuitenkin oli kyse ihan itsestäänselvistä, tarpeellisista hommista eikä siitä imuroidaanko joka viikko sohvan alta.

No mitä väliä sillä on jos pyytää ?? Miehet nyt vaan on erilaisia ja jokainen nainen tgietää sen.

Parisuhteesta saa hurhan paljon helpomman, kun ei takerru tähän , vaan reilusti pyytää. Ei tartte tapella. Vai eikö se suhde sit olekaan niin hyvä kun ei saa räksyttää ? T. naimisissa jo 25  v, onnellisesti.

Tämä ei ole ikinä auennut. Työssä käyvä ja siellä itseohjautuva mies on vapaa-ajallaan kykenemätön samaan aivotoimintaan, johon pystyy töissä. Kaikki pitäisi olla pyytämässä, aivan kuin kotiin liittyvät asiat eivät kuuluisi hänelle lainkaan. Siinä tulee jo viikossa melkoisesti pyyntöjä alati toistuvista arkirutiineista. Ei tällaista kerjäämistä kukaan jaksa, aivan kuin eläisi loputtomiin 5-vuotiaan lapsen kanssa. Mutta se lieneekin se tavoite. Kun et viitsi papukaijana olla pyytelemässä, jossain vaiheessa lopetat sen. eri

Vierailija
70/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännetäänpäs roolit! Miltä kuulostaa nainen, joka makaa sohvalla ja menee itsekseen nukkumaan. Aamulla nainen vain sanoo miehelleen että olisit vaan sanonut, että mun olis pitänyt:

-laittaa lapsi nukkumaan

-ottaa pyykit pois koneesta

-laittaa ruoka jääkaappiin

-siivota keittiö

Olisin kyllä tehnyt mutta et vaan pyytänyt!

Mitäs sillä on tässä väliä kummin päin roolit on? Itse olen mies ja voisin hyvin olla tuon aloituksen kirjoittanut henkilö. Tosin mepä jo erottiin, niin ei onneksi tarvi näiden kanssa enää taistella.

Oma ex-vaimoni viihtyi aamuneljään tietokoneen ääressä, samalla kun minä illalla hoidin työpäivän päälle lapsen iltapuuhat, ruoat ja muut kotityöt. Apua sai pyydettäessä, mutta monesti ääni kellossa oli juurikin tuo "oisit pyytänyt". Ei sitä aina jaksa aikuiselta pyytää. Turhaan ehkä alistuinkin siihen rooliin. Tästä on kuitenkin jo useampi vuosi aikaa, niin eipähän tule enää samanlaista arkea jaksettua.

Vierailija
71/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän tapaukseen pätee vanha viisaus: "haluatko olla onnellinen vai haluatko olla oikeassa?"

On siis tietysti ihan selvää että olisi paljon parempi jos mies huomaisi oma-aloitteisesti tehdä noita haluamiasi kotitöitä. Eikä ole kiva jos joutuu koko ajan ohjeistamaan toista. Fakta on kuitenkin se että näin se teidän elämänne menee. Voit siis valita että haluatko koko ajan asioiden muuttuvan juuri sellaisiksi kuin haluat (a pettyä kerta toisensa jälkeen) vai voisitko tyytä vain siihen että asiat sujuisivat nykyistä paremmin vaikka sinun pitäisi sitten enemmän ohjata miehen toimintaa. 

Kaikki eivät tule sillä onnelliseksi, että ovat koko ajan jankkaamassa "tekisitkö, tee tuo, tee tämä, tee, tee, tee." Vuodesta toiseen.

Ehkä parisuhteissa ei ole lainkaan tuota onnellisuuden vaihtoehtoa. eri

Vierailija
72/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

No mitä väliä sillä on jos pyytää ?? Miehet nyt vaan on erilaisia ja jokainen nainen tgietää sen.

Parisuhteesta saa hurhan paljon helpomman, kun ei takerru tähän , vaan reilusti pyytää. Ei tartte tapella. Vai eikö se suhde sit olekaan niin hyvä kun ei saa räksyttää ? T. naimisissa jo 25  v, onnellisesti.

Tämä ei ole ikinä auennut. Työssä käyvä ja siellä itseohjautuva mies on vapaa-ajallaan kykenemätön samaan aivotoimintaan, johon pystyy töissä. Kaikki pitäisi olla pyytämässä, aivan kuin kotiin liittyvät asiat eivät kuuluisi hänelle lainkaan. Siinä tulee jo viikossa melkoisesti pyyntöjä alati toistuvista arkirutiineista. Ei tällaista kerjäämistä kukaan jaksa, aivan kuin eläisi loputtomiin 5-vuotiaan lapsen kanssa. Mutta se lieneekin se tavoite. Kun et viitsi papukaijana olla pyytelemässä, jossain vaiheessa lopetat sen. eri

Ehkä naisten kannattaa alkaa tekemään parisuhdesopimusta, jossa määritellään työtehtävät parisuhteen alkaessa. Vinkkinä muut parisuhteen ehdot kohtaan kannattaa laittaa kaikki työnantajan määräämät työt, niin voi kätevästi lisätä tehtäviä ajankuluessa. Tähän kun lätkästään vielä liitteeksi prosessikuvaukset kuvineen ja standardit niin luulisi ettei enää ongelmia synny.

Vinkkinä miehille että pyytäkää lisäämään hästäg meetoo lauseke yhteisymmärryksessä olevasta seksistä, menee kätevästi tässä samalla.

Vierailija
73/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

Ehkä naisten kannattaa alkaa tekemään parisuhdesopimusta, jossa määritellään työtehtävät parisuhteen alkaessa. Vinkkinä muut parisuhteen ehdot kohtaan kannattaa laittaa kaikki työnantajan määräämät työt, niin voi kätevästi lisätä tehtäviä ajankuluessa. Tähän kun lätkästään vielä liitteeksi prosessikuvaukset kuvineen ja standardit niin luulisi ettei enää ongelmia synny.

Vinkkinä miehille että pyytäkää lisäämään hästäg meetoo lauseke yhteisymmärryksessä olevasta seksistä, menee kätevästi tässä samalla.

Näissä sopimuksissa on ollut usein ongelmia toteutumisen suhteen. Usein esim väliaikaiset poikkeustilanteet (äitiysloma, kotona olo) ovat aiheuttaneet loppuessaan (töihinpaluu) ongelmia, kun kuormitus kodin työtehtävien suhteen olisi pitänyt jälleen tasapuolistaa. Mutta sinänsä varsin houkutteleva ajatus yhteistyösopimuksesta vastuista, velvollisuuksista ja sanktioista. Täytyisi vain hioa ennen parisuhdetta, ettei sitten hormonihäiriöiden takia tule tehtyä huonoa diiliä.

Yhteisymmärryksestä seksiin teidän sopimuksissanne taitaa tulla ongelmia. Suostumusta seksiin ilman kieltäytymisoikeutta kun ei voi allekirjoituksella ostaa. Pari säädettyä lakia sen estää. Mutta tämä tuskin on ongelma, eiköhän se vastapuoli häivy lopullisesti siinä vaiheessa, kun kysellään pysyvää luopumista omasta koskemattomuudesta kynää tarjoten.

Vierailija
74/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

Näissä sopimuksissa on ollut usein ongelmia toteutumisen suhteen. Usein esim väliaikaiset poikkeustilanteet (äitiysloma, kotona olo) ovat aiheuttaneet loppuessaan (töihinpaluu) ongelmia, kun kuormitus kodin työtehtävien suhteen olisi pitänyt jälleen tasapuolistaa. Mutta sinänsä varsin houkutteleva ajatus yhteistyösopimuksesta vastuista, velvollisuuksista ja sanktioista. Täytyisi vain hioa ennen parisuhdetta, ettei sitten hormonihäiriöiden takia tule tehtyä huonoa diiliä.

Yhteisymmärryksestä seksiin teidän sopimuksissanne taitaa tulla ongelmia. Suostumusta seksiin ilman kieltäytymisoikeutta kun ei voi allekirjoituksella ostaa. Pari säädettyä lakia sen estää. Mutta tämä tuskin on ongelma, eiköhän se vastapuoli häivy lopullisesti siinä vaiheessa, kun kysellään pysyvää luopumista omasta koskemattomuudesta kynää tarjoten.

Äityislomalla tietenkin otetaan siksi aikaa korvaava. Riskinä kun palaa, niin paikka on jo mennyt. Niin onhan noita lakeja, mutta jo nyt työsopimuslaki ohittaa itsemääräämisoikeuden esimerkiksi tupakoinnin osalta niin en hirveän suurta ongelmaa tässä näe.

Ainahan sopimuksesta voi kieltäytyä, eihän niitä kukaan pakota allekirjoittamaan. Tämähän olisi naisten eduksi ettei tarvitse mielenterveyttä menettää simppeleiden asioiden takia.

Vierailija
75/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet miehesi ja lastesi isän valinnut.

Itse voit myös ukon jättää. Tee valmistelut ja ota ero.

Vierailija
76/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttu tilanne ap:lla. Meillä on kurjaa, että roolit ovat siirtyneet täysin myös lapsiimme. Tytär (nuorempi) huomaa kaikenlaiset kotityöt ja tekee ne pyytämättä. Poika ei huomaa, vaan hänelle joutuu vuodesta ja päivästä toiseen sanomaan samoista asioista. Jos kysyy, miksi pojan likaiset astiat lojuvat pöydällä, poika vaan toteaa, ettei huomannut ja ei oltu sanottu että ne pitäisi laittaa tiskikoneeseen (paitsi pari kertaa päivässä vuosien ajan). Joskus suorastaan tarvitaan erityisen hyvää käden vakautta, jotta pystyy asettelemaan jonkun roskan (pyydettäessä) roskikseen muiden roskien päälle ja olemaan huomaamatta, että roskis on kukkuroillaan.

Miehelleni annettujen ohjeiden pitää olla todella tarkkoja. Ei riitä, että sanoo "laita ruoka jääkaappiin", vaan pitää tajuta sanoa, että laita myös salaattijuusto ja maitopurkki jääkaappiin. Muuten ne ovat pöydällä. Eikä riitä, että sanoo että tuo astiasi tiskiin, niin koneen saa käyntiin, vaan pitää muistuttaa, että laita myös se kone käyntiin. Ja pesuaine sisään.

Vierailija
77/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

Äityislomalla tietenkin otetaan siksi aikaa korvaava. Riskinä kun palaa, niin paikka on jo mennyt. Niin onhan noita lakeja, mutta jo nyt työsopimuslaki ohittaa itsemääräämisoikeuden esimerkiksi tupakoinnin osalta niin en hirveän suurta ongelmaa tässä näe.

Ainahan sopimuksesta voi kieltäytyä, eihän niitä kukaan pakota allekirjoittamaan. Tämähän olisi naisten eduksi ettei tarvitse mielenterveyttä menettää simppeleiden asioiden takia.

Yksi tyhmä juttu todella tyhmässä sopimusehdotuksessa pisti silmään: tuo seksijuttu. Millä logiikalla viisi vuotta sitten tehty sopimus seksistä olisi voimassa tänään? Ei nainen luovuta ruumiinsa käyttö- ja hallintaoikeutta kenellekään. Sehän olisi ihmiskauppaa ja orjuutta. Kyllä se lupa läheisyyteen on joka kerta erikseen pyydettävä ja saatava. Työnjako on täysin eri asia.

Vierailija
78/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teidän koko perhe jonkinlaisessa vankilassa? Vai mistä se johtuu että et voi poistua miehen luota?

Vierailija
79/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ARVO kirjoitti:

Ensimmäisessä kappaleessa tulikin se miksei parisuhde kannata. Tuo uskollisuuspykälä tuntuu olevan vaikea toteutettava, vaikka on varmaan se eniten käsitelty ja sopimuspykäliltään kattavin.

Tuo asia tosiaan on simppeli, varsinkin jos ei halua lapsia. Tarve tällaisiin sopimuksiin katoaa kokonaan.

Vierailija
80/107 |
15.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kerran tekee kotitöitä kun pyytää niitä tekemään, niin miksi tämä on ongelma? Pyydä hyvänen aika! Kaikilla ei ole samanlainen ajatusmaailma kodin siisteystasosta kuin sinulla. Mua ei esimerkiksi yhtään haittaa siistiä keittiötä iltatouhujen jälkeen vasta aamulla, joten en tule ajatelleeksi tehdä sitä illalla jos toinen ei pyydä. Mielen osoittaminen ei toimi. Siitä tiedän vain olevani puolison mielestä jotenkin viallinen ja huono, mutta koska hän ei kerro miten, en viitsi kauheasti välittää. Onneksi mun mieheni osaa sanoa asiat suoraan marttyyrileikkien sijasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi