Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kuolen, pääsin Lohjalle sairaanhoitaja monimuotoon 😍😍😍😍😍😍😍😍😍
Kuka _helvetti_ hakee Lohjalle opiskelemaan, ja vielä monimuotona? Aika luuserimuijalta vaikutat, jos isoin tavoite on Lohja. T: Helsingin AMK:ssa opiskeleva
Miksi ihmeessä täällä osa on niin ilkeitä toisilleen? Typerää provoamista. Onko ne ilkeimmät oikeasti niitä rannallejääviä jotka purkavat pahaa mieltään niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka _helvetti_ hakee Lohjalle opiskelemaan, ja vielä monimuotona? Aika luuserimuijalta vaikutat, jos isoin tavoite on Lohja. T: Helsingin AMK:ssa opiskeleva
AMK on AMK oli se sitten Helsingissä tai Lohjalla.
No joo, mutta onhan niissä eroja. Onhan se aika selvää, että kun esim. Laureaan hyväksytään joku 6% hakijoista ja pisterajat ovat aina korkeat, päätyy sinne keskimäärin paljon tasokkaampia opiskelijoita kuin johonkin vähemmän suosittuun oppilaitokseen. Mutta en silti ymmärrä, miksi muita kouluja tarvitsisi lytätä. Hyvä koulutus niistäkin on varmasti mahdollista saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, mutta onhan niissä eroja. Onhan se aika selvää, että kun esim. Laureaan hyväksytään joku 6% hakijoista ja pisterajat ovat aina korkeat, päätyy sinne keskimäärin paljon tasokkaampia opiskelijoita kuin johonkin vähemmän suosittuun oppilaitokseen. Mutta en silti ymmärrä, miksi muita kouluja tarvitsisi lytätä. Hyvä koulutus niistäkin on varmasti mahdollista saada.
No voi olla että on mutta tuo ylläolevahan on Provo sillä ei ole olemassa koulua nimeltä Helsingin ammattikorkeakoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä vikaa monimuodossa on? Mä ainakin halusin nimenomaan monimuotoon, vaikka päiväopintoihinkin olisin helposti päässyt. Oon kerran tehnyt sen virheen, että hyväksyin opiskelupaikan AMK:n päiväopinnoista ja inhosin sitä. Jatkuvaa läsnäolopakkoa, vaikka tunneilla ei välttämättä tehty muuta kuin leikittiin. Ja ryhmätyöt! Joka kurssilla niitä oli hirveä määrä, yleensä niihin piti vielä sisällyttää joku ”näytelmä” tai muuta hassunhauskaa.
Joillekin päiväopinnot varmasti sopivat, mutta esim. minulle eivät todellakaan. Olen aina ollut itsenäinen oppija, enkä todellakaan hyödy millään tavalla leikkimisestä tai hassujen näytelmien keksimisestä. Monimuodossa opiskelutahtiin ja -ajankohtiin voi itse vaikuttaa, ja ryhmätyötkin ovat varmasti asiallisempia, kun lähiopetusta on niin vähän, ettei aikaa varmaan haluta tuhlata mihinkään hassuihin esityksiin. Niin, ja monimuoto-opiskelu mahdollistaa töissä käymisen opintojen ohella. Mutta kai sekin on sitten luusereiden hommaa.
nyt tuli tuloskirje ainakin minulle spostiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laurean toimipisteitä on juurikin Lohjalla ja esim. Hyvinkäällä. Tikkurilan Laureaan on paljon vaikeampi päästä kuin pääkaupunkiseudun ulkopuolella oleviin kampuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tulee mahdolliseksi ottaa vastaan alempi hyväksytty koulutuspaikka, jos on varasijalla korkeampiin hakukohteisiin?
Oletan että huomenna kun tulokset virallisesti valmiit. Eri asia varmaan olisi jos toi hakukohde olis ollut ainoa tai ylimpänä. Itsellä sama tilanne.
Kyllä alemman hakukohteen voi ottaa sitovasti vastaan omass opintopolussa hakemukseni kohdassa. Voi myös ottaa vastaan ja jäädä odottamaan ylempiä hakukohteita. Otin juuri vastaan oman paikkani sitovasti ja muut kohteet joihin olin varalla automaattisesti peruuntuivat. Samalla voi ilmoittautua länäolevaksi lukuvuodelle. :) me so happy ! :) :)
Äh, kylläpäs alkoi v*tuttaa, kun tuota tuloskirjettä luki. Ykköshakutoiveeseeni alimmat hyväksytyt todistuspisteet ovat olleet 28, omani 30. Ja alimmat hyväksytyt koepisteet 48,91, omani 55,23. Mutta en päässyt, koska en ole ensikertalainen. Mahtavaa.
Heh, olisin päässyt kaikkiin, jopa Laurean trade verkkototeutukseen, johon oli miljoona hakijaa. Mun ekan hakutoiveen pisteraja oli alhaisin :D
Pisterajat tuli, Mä olisin päässyt kevyesti mihin tahansa sosionomikoulutukseen. Turhaan hermoilin
Onnea kaikille muillekin sisäänpäässeille
Mulla sama juttu... Toiseen amkiin varasijalla mutta sitten taas toisessa amkisaa
koe hylätty koska yhdessä osiossa pisteitä alle 1.
Soitin ja kysyin mistä osiosta kyse, niin sain eettiset taidot osiosta -2p.
Voikohan sisään päästä vielä tässä vaiheessa varasijalta 2 ensikertalaisena?
Vierailija kirjoitti:
Voikohan sisään päästä vielä tässä vaiheessa varasijalta 2 ensikertalaisena?
Voi hyvinkin :) Riippuu toki ihan hakukohteesta, että kuinka suosittu on.
Kiinnostaisi tietää pisteet kustakin osiosta. Miksiköhän osa on saanut tiedon niistä ja osa ei? Tietäisi vähän mistä kiikasti, kevättä ja mahdollista uutta hakua ajatellen. Pääsin 2. hakutoiveeseeni ja kyllä, olen iloinen siitä. Mutta hiukan kaihertaa kun ykköskohteeseen olen varasijalla 1 ja tuskin pääsen kun en ole ensikertalainen :-/
Hei, mitä olivat valintakokeen maksimipisteet sote-alalle?
Hmm... Vaikka tuloksia on julkaisu eri päivinä, yksikään aiemin julkaistu varasija ei ole muuttunut mihinkään.
Alkaakohan nuo tuosta rullaamaan vasta myöhemmin? Luulisi että osa olisi jo muuttunut kun isoihin kohteisiin on julkaistu tulokset myöhemmässä vaiheessa..
Toiveita elättelen.. :D
Mä täytin kuudenneksi hakutoiveeksi Lohjan tradenomi monimuodon ihan vain koska vaihtoehdot loppuivat kesken. Pääsin sinne jo todistusvalinnalla, eli pystyi ottamaan valintakokeen rennosti. Valintakokeella pääsin ykkösvaihtoehtooni. Jos olisin joutunut Lohjalle monimuotoon niin olisin siirtohaulla siirtynyt muualle heti kun olis ollut mahis