Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Oliko niin että kokeita ei julkaista oikeiden vastauksien kera?
Ja huomenna ilmoitetaan millä pisteillä on päässyt mihinkin koulutukseen?
En voi uskoo tätä. Pääsin laureaan sh ksi. 🤩🤩🤩 ihanaa.
Siis mä oon aivan hämmentynyt, opiskelupaikka aukesi ei-ensikertalaisena vastoin kaikkia odotuksia. Ja jos koodia oikein tulkitsin niin pääsykokeesta 72.28 pistettä. Mä oon niiiin yllättänyt
Minulla näkyy koodissa ja opintopolussa samat varasijat jotka oli todistusvalinnan aikana. Myös pisteinä näkyvät vain todistusvalinnan pisteet, vaikka osallistuin valintakokeeseen... mitä ihmettä... enkö muka saanut yhtään pistettä valintakokeesta?
Porvoon Laurea, sh-monimuoto ❤️]
Viimeinen sammuttaa valot kirjoitti:
Minulla näkyy koodissa ja opintopolussa samat varasijat jotka oli todistusvalinnan aikana. Myös pisteinä näkyvät vain todistusvalinnan pisteet, vaikka osallistuin valintakokeeseen... mitä ihmettä... enkö muka saanut yhtään pistettä valintakokeesta?
Mulla on sama. Mulle ja sulle on käynyt niin, että joku osio on hylätty valintakokeessa. Sieltä tulee spostia vissiin huomenna, että mikä osio meni pieleen. Kun yksi osio on kussut, niin valintakoe on armottomasti hylätty:/
miksi joistain koulutuksissa on aloituspaikat vähentynyt ja hakijamäärät myös?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin monimuotoon röntgenhoitajaksi metropoliaan, mutta en kyllä voi mennä . Jos nyt hylkään opiskelupaikan, jäänkö vielä jonottamaan ylempiä hakutoiveita?
Et voi, vain tuota yhtä paikka tarjotaan.
miten niin, jos oon kuitenkin varasijoilla ylempiin toiveisiin?
Jos sulla tulee mahdolliseksi vastaanottaa joku paikka ja hylkäät se, se yhteishaku on sitten siinä. On se kumma jos ei tuon vertaa itse viitsi katsoa Opintopolusta opiskelupaikan saamisen perusteista.
Opintopolusta. On se vaan kumma joo.
"
Jos sinulle tarjotaan opiskelupaikkaa, voit
a) ottaa paikan vastaan, jolloin kyseinen opiskelupaikka vahvistuu ja voit siirtyä ilmoittautumaan korkeakouluun
b) ilmoittaa, että et ota myönnettyä opiskelupaikkaa vastaan. Jos olet varasijalla muihin koulutuksiisi jäät jonottamaan ja voit vielä tulla hyväksytyksi varasijalta näihin koulutuksiin, jos paikkoja vapautuu."
Terveydenhoitaja Laurea Otaniemi monimuoto, 61.5 pistettä - ensikertalainen. Jes <3 <3
Vierailija kirjoitti:
Siis mä oon aivan hämmentynyt, opiskelupaikka aukesi ei-ensikertalaisena vastoin kaikkia odotuksia. Ja jos koodia oikein tulkitsin niin pääsykokeesta 72.28 pistettä. Mä oon niiiin yllättänyt
Noihan olisi sitten aivan huippupisteet! Kykyjä sulla ainakin tuntuu olevan. Mihin pääsit?
Mä pääsin Laureaan sosionomiksi monimuotoon. Jessss!
Pisteitä 59.47. Sain myös erittelyn eri osioiden pisteistä. Kuten arvasin englanti heikoiten, suomenkielestä täydet
Tarviiko siis opintopolkuun mitään todistuskopioita yms laittaa jos on suorittanut yo tutkinnon 2019?
Milloin tulee mahdolliseksi ottaa vastaan alempi hyväksytty koulutuspaikka, jos on varasijalla korkeampiin hakukohteisiin?
Hei onko kokemusta tai tietoa... Koulun sivulla lukujärjestys jossa lähijaksot ja kestää aina viikon kerrallaan.
Onko todellakin aina se 5pv läsnäolopakkoa?
Mihin sait tällaisen erittelyn?
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko siis opintopolkuun mitään todistuskopioita yms laittaa jos on suorittanut yo tutkinnon 2019?
Etkö osaa lukea sitä ohjetta, joka tuli hyväksymissähköpostin mukana?
Vierailija kirjoitti:
Pisteitä 59.47. Sain myös erittelyn eri osioiden pisteistä. Kuten arvasin englanti heikoiten, suomenkielestä täydet
Mihin sait tällaisen erittelyn?
Vierailija kirjoitti:
Hassua, koska tuo kirjoitetaan "suomen kielestä".
hv typerästä sävystäsi. Siinä tosiaan lukeekin opintopolun puolella että Hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). Tuli vaan tuo hyväksymiskirje niin hämmennyin pitääkö siihen heti reagoida. Muuten voisit mennä johonkin muuhun ketjuun pätemään.