Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1581/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko siis opintopolkuun mitään todistuskopioita yms laittaa jos on suorittanut yo tutkinnon 2019?

Etkö osaa lukea sitä ohjetta, joka tuli hyväksymissähköpostin mukana? 

Hei, ei internet kulu jos sieltä kysyy jotain. Voi ihan vastata kysymykseen eikä ilkeillä tai sitten scroll on vaan. Ja se vastaus, ei tarvii.

Vierailija
1582/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin tulee mahdolliseksi ottaa vastaan alempi hyväksytty koulutuspaikka, jos on varasijalla korkeampiin hakukohteisiin?

Oletan että huomenna kun tulokset virallisesti valmiit. Eri asia varmaan olisi jos toi hakukohde olis ollut ainoa tai ylimpänä. Itsellä sama tilanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1583/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Laurea Tikkurilaan sosionomiksi monimuotoon :) Pisteitä koodin mukaan 54.36, ilmeisesti en siis saanut hylättyä etiikan takia, vaikka olin siitä aivan varma! Kovin montaa pistettä en kyllä ole siitä voinut saada.

En ole hirveän tyytyväinen noihin pisteisiin, ja harmittaa kovasti, etten päässyt ykköstoiveeseeni (Laurea Otaniemen sosionomi verkko-opinnot). Olen sinne 4. varasijalla todistusvalinnan kautta, aivan selvää siis etten tule pääsemään. Täytyy nyt yrittää olla iloinen tästä tuloksesta kuitenkin!

Vierailija
1584/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle 5. varasija sosionomi monimuoto? Onko mitään mahkuja vai menikö tääkin haku taas kerran persiilleen....

Vierailija
1585/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Laurea Tikkurilaan sosionomiksi monimuotoon :) Pisteitä koodin mukaan 54.36, ilmeisesti en siis saanut hylättyä etiikan takia, vaikka olin siitä aivan varma! Kovin montaa pistettä en kyllä ole siitä voinut saada.

En ole hirveän tyytyväinen noihin pisteisiin, ja harmittaa kovasti, etten päässyt ykköstoiveeseeni (Laurea Otaniemen sosionomi verkko-opinnot). Olen sinne 4. varasijalla todistusvalinnan kautta, aivan selvää siis etten tule pääsemään. Täytyy nyt yrittää olla iloinen tästä tuloksesta kuitenkin!

Jos olet ensikertalainen, niin toivoa on vielä! Ei-ensikertalaisena en usko että pääset, erittäin hyvällä tuurilla kyllä.

Onneksi olkoon pääsystä! Ja aina voi sitten hakea siirtoa :)

Vierailija
1586/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkohan alkaa varasijat liikkumaan.... huomennako...

Vierailija
1587/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle 5. varasija sosionomi monimuoto? Onko mitään mahkuja vai menikö tääkin haku taas kerran persiilleen....

Riippuu täysin oletko ensikertalainen vaiko et. Ensikertalaisena mahkut isommat.

Vierailija
1588/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloinkohan alkaa varasijat liikkumaan.... huomennako...

Joku sanoi aiemmin että maanantaina, tekisi järkeä kun keväänkin haussa varasijat alkoi liikkumaan viikonlopun jälkeen.

Vierailija
1589/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet ensikertalainen, niin toivoa on vielä! Ei-ensikertalaisena en usko että pääset, erittäin hyvällä tuurilla kyllä.

Onneksi olkoon pääsystä! Ja aina voi sitten hakea siirtoa :)

Kiitos! En ole ensikertalainen, ikävä kyllä. Siksipä olenkin jo luopunut toivosta. Mutta täytyy sitten varmaan jossain vaiheessa tutustua noihin siirtomahdollisuuksiin! :)

Vierailija
1590/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon sait pisteitä? Itse pääsin sisään ja 46.11p, kiinnostaisi tietää kuinka hilkulla oli etten ois päässyt.

Vierailija
1591/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla varasijat 1. ja 2. vaihtoehdossa. 3. lukee, että hyväksytty. Mutta silti lukee vielä, että valinta on kesken. Hyväksyisin heti tuon 3. vaihtoehdon, jos voisi. Tiedättekö, että onko joku amk vielä julkaisematta tuloksia? Odottaako lopullinen päätös vielä jotain koulua, johon en ole hakenut? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta tuntuu aika monimutkaiselta tää suo. Tai onko jossain joku ohje tästä? Kiitos, jos joku ehtii auttaa. :) 

Vierailija
1592/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pääsin viime syksynä Laurean sh verkkototeutukseen 6. varasijalta ei-ensikertalaisena. Eli uskoisin että on toivoa. 🙂

Vierailija
1593/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla varasijat 1. ja 2. vaihtoehdossa. 3. lukee, että hyväksytty. Mutta silti lukee vielä, että valinta on kesken. Hyväksyisin heti tuon 3. vaihtoehdon, jos voisi. Tiedättekö, että onko joku amk vielä julkaisematta tuloksia? Odottaako lopullinen päätös vielä jotain koulua, johon en ole hakenut? Anteeksi tyhmä kysymys, mutta tuntuu aika monimutkaiselta tää suo. Tai onko jossain joku ohje tästä? Kiitos, jos joku ehtii auttaa. :) 

Odottaa vielä noita sun varasijojen ratkaisuja

Vierailija
1594/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin on joku vielä julkaisematta, koska itsellänikin 1. vaihtoehto 9. varasija, 2. vaihtoehto hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). Eikä pysty vastaanottamaan siis tuota hyväksyttyä. Ei auta muuta kuin odotella!

Vierailija
1595/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö jostain jo alimmat pistemäärät millä pääsi sisään? Vipusta en oikein osaa käyttää, joten linkki olis jees jos on saatavilla :)

Vierailija
1596/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 6. varasijalla Metropoliaan kätilöksi. Onko mitään toivoa päästä?

mä oon varasijalla 9 tänne, perästä tullaan mutta en usko että itelläni mitää mahkuja. sulla voi kyl hyvinkin vielä olla!

Vierailija
1597/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö jostain jo alimmat pistemäärät millä pääsi sisään? Vipusta en oikein osaa käyttää, joten linkki olis jees jos on saatavilla :)

Ei varmaankaan vielä näy, mutta tuloskirjeessä ne ainakin kerrotaan :)

Vierailija
1598/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kuolen, pääsin Lohjalle sairaanhoitaja monimuotoon 😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Kuka _helvetti_ hakee Lohjalle opiskelemaan, ja vielä monimuotona? Aika luuserimuijalta vaikutat, jos isoin tavoite on Lohja. T: Helsingin AMK:ssa opiskeleva

Vierailija
1599/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin on joku vielä julkaisematta, koska itsellänikin 1. vaihtoehto 9. varasija, 2. vaihtoehto hyväksytty (odottaa ylempien hakukohteiden tuloksia). Eikä pysty vastaanottamaan siis tuota hyväksyttyä. Ei auta muuta kuin odotella!

Se ”valinta kesken” viittaa sun henkilökohtaiseen tilanteeseen, ei koko yhteishakuun. Ja se on kesken siksi, kun olet ylimpään kohteeseesi varasijalla. Silloin et voi ottaa vastaan paikkaa alemmasta hakutoiveesta, vaan joudut vielä hetken odottamaan :)

Vierailija
1600/2017 |
28.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kuolen, pääsin Lohjalle sairaanhoitaja monimuotoon 😍😍😍😍😍😍😍😍😍

Kuka _helvetti_ hakee Lohjalle opiskelemaan, ja vielä monimuotona? Aika luuserimuijalta vaikutat, jos isoin tavoite on Lohja. T: Helsingin AMK:ssa opiskeleva

AMK on AMK oli se sitten Helsingissä tai Lohjalla.