Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
1321/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes, Metropoliaan pääsin!! Oli opintopolussa ilmoitus. Sähköpostia ei vielä ollut tullut. Jessus et sain sydärin!

Vierailija
1322/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi sanoa et on alhaiset pisterajat kun ekaa kertaa tämän tyyppinen koe niin ei ole vertailukohdetta? 

No kyllä se nyt silti alhaiselta kuulostaa, että joku on päässyt Metropoliaan jollain 35/80 pisteen suorituksella. Ja sitten toiset eivät pääse yli 60 pisteellä, koska eivät ole ensikertalaisia.

Ei nyt ihan kaikkea kannata uskoa 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mites tossa ku mut on hyväksytty mut siinä lukee et (odottaa ylempää hakukohdetta) ja en pysty viel ottaa sitä paikkaa vastaan. nii millon pystyn ottaa sen? 

Viimeistään 29.11, mutta jos ylemmät kohteet julkaisee tuloksensa ennen tuota päivää, niin voit ottaa sen paikan vastaan, jos et pääse ylempään.

Vierailija
1324/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te ei-ensikertalaiset ylioppilaat, jotka saitte hyviä pisteitä kokeesta, ettekä päässeet... suosittelen miettimään yo-tutkinnon täydentämistä / jo kirjoitettujen aineiden korottamista. Jo kolmella E:llä saa todistusvalintaan täydet pisteet, jolloin melko varmasti pääsette kyllä johonkin sisälle. Itsekin pääsin nyt ei-ensikertalaisuudesta huolimatta Metropoliaan todistuksella.

Eihän se kyllä mitenkään hauskaa ole lähteä uudestaan kirjoituksiin (mä olen menossa nyt keväällä, enkä todellakaan ole innoissani), mutta jos todella haluaa opiskelemaan, pystyy näin ainakin tuplaamaan mahdollisuudet päästä sisään.

Vierailija
1325/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeeko kaikilla hyväksytyillä pisteet? Mulla lukee hyväksytty, mut ei mitään pisteistä?

Vierailija
1326/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki te ei-ensikertalaiset ylioppilaat, jotka saitte hyviä pisteitä kokeesta, ettekä päässeet... suosittelen miettimään yo-tutkinnon täydentämistä / jo kirjoitettujen aineiden korottamista. Jo kolmella E:llä saa todistusvalintaan täydet pisteet, jolloin melko varmasti pääsette kyllä johonkin sisälle. Itsekin pääsin nyt ei-ensikertalaisuudesta huolimatta Metropoliaan todistuksella.

Eihän se kyllä mitenkään hauskaa ole lähteä uudestaan kirjoituksiin (mä olen menossa nyt keväällä, enkä todellakaan ole innoissani), mutta jos todella haluaa opiskelemaan, pystyy näin ainakin tuplaamaan mahdollisuudet päästä sisään.

Pisteytyssysteemi muuttuu ensi keväänä, jolloin voi saada 5 aineesta pisteitä. Lisäksi kevään ylioppilaskirjoitusten ilmoittumisaika on jo umpeutunut.  Itse myös suosittelisin korottamista/täydentämistä, vaikka vaatii valmistautumista.

Vierailija
1327/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko kaikilla hyväksytyillä pisteet? Mulla lukee hyväksytty, mut ei mitään pisteistä?

Kirjaudu opintopolkuun ja avaa välilehdessä: https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications ja ctrl+F ja hae sanalla "pisteet"

Vierailija
1328/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä koodissa lukee.

Vierailija
1329/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun näitä lukee, niin alan myös kannattaa ensikertalaisten kiintiöiden poistoa. Elämä ei joo ole reilua koskaan, mutta onhan se nyt väärin, jos joku ei pääse sisään noilla 60+ pisteillä. Kaikki vaan samalle viivalle ja parhaiten menestyneet kouluun.

Vierailija
1330/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaudu opintopolkuun ja avaa välilehdessä: https://opintopolku.fi/omatsivut/secure/applications ja ctrl+F ja hae sanalla "pisteet"

mulla ei ainakaan näy mitään pisteitä :(

Vierailija
1331/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä koodissa pitäisi joo lukea ainakin jotkut pisteet. Todistuspisteet, jos pääsit todistusvalinnassa ja koepisteet, jos pääsit valintakokeen kautta.

Vierailija
1332/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun näitä lukee, niin alan myös kannattaa ensikertalaisten kiintiöiden poistoa. Elämä ei joo ole reilua koskaan, mutta onhan se nyt väärin, jos joku ei pääse sisään noilla 60+ pisteillä. Kaikki vaan samalle viivalle ja parhaiten menestyneet kouluun.

Samaa mieltä. Hoitoalalla etenkin on semmoisia jotka haluavat vaihtaa alaa. Todistusvalinta myös pois. Kaikki samalle viivalle.

Vierailija
1333/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea cmoooon😩😩 en jaksa enää oottaa

Vierailija
1334/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sisäänpäässeille! :)

Mulla näkyy vaan valintatilanne kesken ja siinä varasija huonon yo-todistuksen perusteella (joka näkyi aiemmin vain koodissa ja katosi hetkeksi). Viimeisin hakemuksen tilanmuutos lokakuussa. Ei näy tuliko pääsykokeista hylkyä tai pisteitä tai mitään. Hemmetti jos tuli kokeesta hylky :D

Vierailija
1335/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne enää tänää tullakaan ??

Vierailija
1336/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet tulee viimeistään siinä sähköpostissa jossa on tuloskirje. Voi kestää kirjeen tulossa tuohon 29.11. asti.

Vierailija
1337/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diak??

Vierailija
1338/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko ne enää tänää tullakaan ??

Voi tulla. Kesällä tuli joskus neljän-viiden maissa.

Vierailija
1339/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hylätty tuli tänne kanssa. Harmittaa :( Harmittaa myös ettei nää nyt ees pisteitä mistään. Ois voinu pisteistä arvioida miten muut osiot meni. (Itellä englannin takia varmasti hylky)

Vierailija
1340/2017 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hylätty tuli tänne kanssa. Harmittaa :( Harmittaa myös ettei nää nyt ees pisteitä mistään. Ois voinu pisteistä arvioida miten muut osiot meni. (Itellä englannin takia varmasti hylky)

Ne pisteet tulee erillisessä tuloskirjeessä, kunhan valinnat on valmiit 29.11, niin sitä max. päivä niin tulevat sähköpostiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän