Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Itselläkin oli Metropolian sosionomi päivätoteutus hyväksytty ei-ensikertalaisena. 4. hakukohde, sh-monimuoto oli 3. varasija. Ykköskohteeni Laurean verkkotradenomi ei vielä ole julkaissut tuloksia. Pisteitä en nyt näe kännyllä edes koodista.
En päässyt, ei tarpeeksi pisteitä, eli hylätty. Tiesin että koe meni huonosti, mutta että noin huonosti...
Pääsin metropoliaan sairaanhoitajaksi päivätoteutukseen!! Pisteillä 60.19/80 ja ei-ensikertalaisena, sekä 3. yritys sisäänpääsyyn. (koodissa jonosija 7)
Oon niin onnellinen!! Aloin itkemään metrossa ja kädet tärisi kun luin hyväksynnän
Musta tullee terveydenhoitaja!! 😍
Vierailija kirjoitti:
En päässyt, ei tarpeeksi pisteitä, eli hylätty. Tiesin että koe meni huonosti, mutta että noin huonosti...
Älä lannistu. Yksi osio todennäköisesti mennyt mönkään ja se hylännyt kokeen. Muut osiot on saattanut mennä hienostikin.
Pääsin kouluun!! En ois kyllä ikinä uskonut! Metropolia sh, pisteet 34,49
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kouluun!! En ois kyllä ikinä uskonut! Metropolia sh, pisteet 34,49
Onnea! Kylläpä on alhaiset pisterajat :O
Vierailija kirjoitti:
Pääsin metropoliaan sairaanhoitajaksi päivätoteutukseen!! Pisteillä 60.19/80 ja ei-ensikertalaisena, sekä 3. yritys sisäänpääsyyn. (koodissa jonosija 7)
Oon niin onnellinen!! Aloin itkemään metrossa ja kädet tärisi kun luin hyväksynnän
Hieno tulos ! :) Onnittelut. <3
Vierailija kirjoitti:
Jos hylkäys johtui siitä, että et saanut jostain tietystä osiosta tarpeeksi pisteitä, ei se tarkoita että koko koe olisi mennyt huonosti :) Tämä koesysteemi on tosi armoton - kaikki muut osiot voivat mennä täydellisesti, mutta jos yksikin menee penkin alle, koko koe hylätään. Älä siis lannistu! Näitä hylkäyksiä on tullut aivan järjettömän paljon, todella hyville ja älykkäillekin hakijoille.
Nyt oli tullut Oulun ammattikorkeakoulustakin tulokset, PÄÄSIN SISÄÄN :D Tieto-ja viestintätekniikan insinööri koulutukseen. Pisteitä jos oikein ymmärsin, niin 44.5
En ihmettele, jos hyväksymisrajoja on jouduttu madaltamaan, kun hylkäyksiä näyttää keskustelujen pohjalta tulleen huomattavasti enemmän kuin aikaisempina vuosina. Olis jännä nähdä jonkinlaista tilastotietoa näistä...
Onneksi olkoon! Tuossa vähän alempana on joku ensikertalainen päässyt reilut 20 pistettä huonommalla tuloksella kuin sinä. Aika hurjaa...
Vierailija kirjoitti:
Musta tullee terveydenhoitaja!! 😍
Musta kans!!
Eioo tainnut kukaan saada tamkista tuloksia... Mielenterveys menee
Nyt oli Oamkin tulokset tullu. Jäin molemmissa toiveissa varasijoille.
Onko kenellekkään tullut sähköpostia vai vain opintopolkuun nuo tulokset?
Jos Laurea ei julkaise ennen neljää niin meneekö julkaisu automaattisesti huomiselle ?
Täällä myös hylätty. Aivan uskomatonta tämä AMK koe nykyisin ja tapa millä valitaan opiskelijat. Itsellä jo yks AMK tutkinto mutta vaikeaksi on tehty pääsy meille toiskertalaisille ja etenkin Fysioterapiaa haluaville. Ihan naurattaa koko tulos. Olen itsekkin hyvin tuloksin valmistunut lukiosta ja AMK:sta, osaan monia kieliä ja työskentelen kansainvälisessä firmassa ulkomailla ja tulos hylätty. Ehkä haen joskus uudelleen jos nämä kokeet muuttuu erinlaisiksi, mutta en niin pitkään kunnes nämä pysyy tällaisina. Aivan naurettavaa. :D Tsemppiä kaikille ja älkää masentuko! <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä pääsin mun ykkösvaihtoehtoon! Kuopio Kätilö 😍😍
Onnea!😍 paljon vaadittiin pisteitä?
Näyttäisi olleen 42,93 😊👍🏻 Enkusta tuli varmasti vain se yksi vaadittu 🙈
Onnea! 😊 Tuliko sulle sähköpostiin pisteet?
Mä pääsin opiskelemaan Savoniaan terveydenhoitajaksi, mutta ei ole tullut sähköpostia ja en näe opintopolussa pisteitä.Kiitos ja onnea myös sulle! 😍 ei o tullut sähköpostia vielä ollenkaan. Katoin ton koodin kautta ne pisteet 😊 kato säkin ja kerro mitä sait, mielenkiinnosta 🌞 Kuopiossa nähdään!
Kiitos! :) En tiedä paljonko pisteitä minimissään vaadittiin, mutta mulla oli 51 pistettä, ja olin 10 ensimmäisen valitun joukossa. Kuopiossa nähdään! :D
Jamk varasija 38, ei tullut opiskelupaikkaa