Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Tuleekohan pisteet mihinkään näkyville osioittain vai pitääköhän se kysyä erikseen koululta?
Insinööriksi kirjoitti:
Mwtropolia kohdalla lukee nyt peruuntunut,alouruspaikat täynnä????mitä tarkoittaa??
Et päässyt opiskelemaan
Pääskö kukaan metropoliaan suuhygienistiksi opiskelemaan?
Pääsin Metropoliaan opiskelemään sairaanhoitajaksi!! En voi käsittää!! Enkun kokeesta en ymmärtänyt mitään.
Olen jo 50-v, joten alkaa olla viimeiset hetket, joten olen sekaisin.
Toivon kaikille parasta.
Päivällä luki opiskelijavalinta kwsken ja nyt muuttunut siis teksti peruuntunut,aloituspaikat täynnä???
Tiksumiini kirjoitti:
Pääsin Metropoliaan opiskelemään sairaanhoitajaksi!! En voi käsittää!! Enkun kokeesta en ymmärtänyt mitään.
Toivon kaikille parasta.
Oisit antanut nuoremmille paikan. Olet valmistuttuasi 53-54v eikä työuraa ole enää paljoakaan jäljellä verrattuna nuoriin.
Tiksumiini kirjoitti:
Toivon kaikille parasta.
Onneks olkoon!! Siellä sitten nähdään!!
Taitaa Laurea jäädä huomiselle. Äh.
Tiksumiini kirjoitti:
Toivon kaikille parasta.
Todella kiva kuulla, että olet rohkaistunut tekemään tuollaisen elämänmuutoksen. :) Itse olen nelikymppinen mies ja pääsin myös opiskelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Tiksumiini kirjoitti:
Toivon kaikille parasta.
Oisit antanut nuoremmille paikan. Olet valmistuttuasi 53-54v eikä työuraa ole enää paljoakaan jäljellä verrattuna nuoriin.
Valmistumisen jälkeen on vielä ainakin 15 vuotta työelämää jäljellä!
Onnittelut ja tsemppiä opiskeluun 🤗
YAMK Tampere, pääsin sisälle, pisteitä 84/100.
Miksi mulla lukee metropolian sosionomi että valinta kesken????
Mikä se lähdekoodi on ja mistä sen löytää/näkee pisteet?
Metropoliaan toteksi, varasija 91 :((
Onkohan varasijalta 12 mitään mahiksia päästä opiskelemaan?
Kiva ja fiksu komentti.
Eikö ole parempi, että opiskelen ja teen töitä, kun olen työttömänä ja elelen veronmaksajien rahoilla? Haluatko sinä elättää minua?
Luuletko, että tänä päivänä voi opiskella yhden ammatin ja tyytyä siihen?
Nykyinen liike- alan työpaikkani meni kaupan alan muutoksessa.
Voin sitäpaitsi vannoa, että olen paremmassa fyysisessa ja henkisessä kunnossa, kun monikaan 20- 30-vuotias.
Ja kaikilla on pääsykokeessa samat mahdollisuudet, eikö ole parempi, että parhaat valitaan?
Tiksumiini kirjoitti:
Kiva ja fiksu komentti.
Eikö ole parempi, että opiskelen ja teen töitä, kun olen työttömänä ja elelen veronmaksajien rahoilla? Haluatko sinä elättää minua?
Luuletko, että tänä päivänä voi opiskella yhden ammatin ja tyytyä siihen?
Nykyinen liike- alan työpaikkani meni kaupan alan muutoksessa.
Voin sitäpaitsi vannoa, että olen paremmassa fyysisessa ja henkisessä kunnossa, kun monikaan 20- 30-vuotias.
Ja kaikilla on pääsykokeessa samat mahdollisuudet, eikö ole parempi, että parhaat valitaan?
Älä välitä tyhmistä, negatiivisista kommenteista. Mä opiskelin hetken amk:ssa hoitoalaa (nyt vaihtamassa sosiaalialalle), ja kyllä siellä oli monia keski-ikäisiä opiskelijoita. Totta kai sulla on sama oikeus kouluttautua kuin nuoremmillakin. Elämänkokemus on tuolla alalla mun mielestä vain positiivinen asia. Paljon onnea opiskelupaikasta :)
Vierailija kirjoitti:
Tiksumiini kirjoitti:
Toivon kaikille parasta.
Vaikka et itse ole päässyt opiskelemaan, eikö voisi silti muiden antaa iloita?
Mulla näytti olevan jonosija 67, joten useammallakin ollut enemmän koepisteitä mutta ilmeisesti tullut hylsyjä tietyistä osioista.