Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Jos on saanut hylätyn, niin näkeekö jostain paljon pisteitä on saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä odottelen Laurean sekä diakin tuloksia, on kyllä erittäin vahva fiilis, että hylätty tulee mutta tulis edes se tieto niin ei tarvis enää jännittää :D
Sama ja siihen lisäksi Metropolia. Eli viimeisimpien keskustelujen perusteella just ne aina viimeiset.....Mihin koulutukseen hait? T. sama ei-ensikertalainen joka kirosi just edellisellä sivulla (1224/1354)
Nyt mulla just päivittyny ihkaeka tieto näistä valinnoista, Metropolia 13.varasija.....T: toi edellinen lainauksessa
Millaisella pisteillä ENSIKERTSLAISET saitte paikkoja Metropoliaan sossuopintoihin? Mielenkiinnosta vertailuna omiin ei-ensikertalaispisteisiin, jotenkin tosin aavistelen että saattaa vastaukset alkaa lähinnä vituttaa jos huomattavasti alemmilla pisteillä...
Joku oli päässyt n.35 pisteellä ensikertalaisena sh:ksi metropoliaan, ei-ensikertalaisen pisteet oli n. 60... Systeemi ei ehkä ole ihan täydellinen.
Mä luulen, että aika monen sote-alalle hakeneen hylkäykseen on syynä se etiikkaosio, joka jäi nettikeskusteluiden ja aiheeseen liittyvän uutisoinnin perusteella monelle aivan epäselväksi. Englanti saattaisi olla toinen yleinen kompastuskivi. Tuntuu aika hölmöltä, että näin hirveältä määrältä hakijoita on hylätty koko koe, kertoo ehkä huonosta suunnittelusta. En oikein tiedä, onko sillä nyt niin suurta merkitystä, saako jostain osiosta yhden pisteen vai nolla. Ei se yksi pistekään mistään vahvasta osaamisesta kerro.
Itse poistaisin kyllä tulevista kokeista nuo osioiden minimi hyväksytyt pisterajat. Tuntuu kurjalta kaikkien niiden puolesta, jotka ovat tehneet parhaansa ja mahdollisesti suoriutuneetkin hyvin, mutta yksi puuttuva piste yhdestä osiosta on pilannut mahdollisuudet.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli Oamkin tulokset tullu. Jäin molemmissa toiveissa varasijoille.
Onko kenellekkään tullut sähköpostia vai vain opintopolkuun nuo tulokset?
Minä pääsin sisään, mutta ei vielä mitään sähköpostia ole tullut. Ainoastaan opintopolussa luki että hyväksytty
Oamk sairaanhoitaja hyväksytty!!! Voi vitsi en ois kyllä uskonu!
OAMK sosionomi hyväksytty pisteillä 45,88. Ensikertalainen. Miten teillä muilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli Oamkin tulokset tullu. Jäin molemmissa toiveissa varasijoille.
Onko kenellekkään tullut sähköpostia vai vain opintopolkuun nuo tulokset?
Minä pääsin sisään, mutta ei vielä mitään sähköpostia ole tullut. Ainoastaan opintopolussa luki että hyväksytty
Ne sähköpostit tulee yleensä vähän viiveellä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsin kouluun!! En ois kyllä ikinä uskonut! Metropolia sh, pisteet 34,49
Onnea! Kylläpä on alhaiset pisterajat :O
Näimpä, oikeen hyvä esimerkki ensikertalaiskiintiön epäreiluudesta....Vrt. pisteet jota ei-ensikertalaisella vaaditaan tohon paikkan. Ikävä tosiasia, että etenkin hoitoalalla harjotteluvaiheessa selviää usein, että henkilö ei sovellu käytännössä ollenkaan alalle (joko itse toteaa tai harjoittelun ohjaaja joutuu toteamaan) vaikka vetäisi kiitettäviä kokeista. Ja ikävä kyllä nää on usein just niitä lukiosta suoraan tulleita, jotka ei vielä hahmota ollenkaan vahvuuksiaan ym. On vain tosiasia, että soteammateissa ylipäättään sillä elämnkokemuksella, työkokemuksella ja itsetuntemuksella olisi niin iso etu.
Tervetuloa metropoliaan kaikki valitut! :) T. Metropolilainen
Minä77 kirjoitti:
OAMK sosionomi hyväksytty pisteillä 45,88. Ensikertalainen. Miten teillä muilla?[/quote
Pisteitä 64 eikä sisään oamk sosionomiksi, koska en ole ensikertalainen. Onhan tämä systeemi suoraan sanottuna perseestä.
Metropoliaan en päässyt (tote& sos.ala), laureaa vielä odottelen. Meni sentään koe läpi :)
Taitaa olla ei-ensikertalaisena aika vaikeaa toivoa joskus tote-opintoihin pääsyä! Mutta keväällä uusiksi kuitenkin. Onnea kouluun päässeille.
Vierailija kirjoitti:
Jos on saanut hylätyn, niin näkeekö jostain paljon pisteitä on saanut?
Eipä taida nähdä. Samaa oon itsekin miettinyt ja harmitellut, hylätty varmasti tulossa eettisen osion takia, mutta muuten musta tuntui, että koe meni lähes täydellisesti. Haluaisin kyllä tietää, oliko oma fiilis lähellä totuutta vai menikö koe muiltakin osin ihan surkeasti. Täytyy varmaan odotella, josko tuloskirjeessä näkyisi osiokohtaiset pisteet. Jos ei, ehkä hakijapalveluista voisi yrittää kysellä?
Vierailija kirjoitti:
Oamk sairaanhoitaja hyväksytty!!! Voi vitsi en ois kyllä uskonu!
Ja pisteet oli 44,78 jos oikeaa kohtaa katsoin koodista. Huh, tärisen ja itken. Niin kauan on ollut haaveena sh:n opinnot ja viime pääsykoe meni niin pyllylleen etten uskonut tämänkään onnistuvan.
Mulla näkyy vipusessa vain vuos 2019. Miten pystyy vaihtamaan vuoteen 2020?
Miten voi sanoa et on alhaiset pisterajat kun ekaa kertaa tämän tyyppinen koe niin ei ole vertailukohdetta?
Vierailija kirjoitti:
Minä77 kirjoitti:
OAMK sosionomi hyväksytty pisteillä 45,88. Ensikertalainen. Miten teillä muilla?[/quote
Pisteitä 64 eikä sisään oamk sosionomiksi, koska en ole ensikertalainen. Onhan tämä systeemi suoraan sanottuna perseestä.
Tuohan on suorastaan törkeää ettet päässy!! Siis nuo sun pisteethän on tosi huiput!!!
Ihan pistää vihaksi...
Vierailija kirjoitti:
Miten voi sanoa et on alhaiset pisterajat kun ekaa kertaa tämän tyyppinen koe niin ei ole vertailukohdetta?
No kyllä se nyt silti alhaiselta kuulostaa, että joku on päässyt Metropoliaan jollain 35/80 pisteen suorituksella. Ja sitten toiset eivät pääse yli 60 pisteellä, koska eivät ole ensikertalaisia.
Hei mites tossa ku mut on hyväksytty mut siinä lukee et (odottaa ylempää hakukohdetta) ja en pysty viel ottaa sitä paikkaa vastaan. nii millon pystyn ottaa sen?
Vierailija kirjoitti:
Mulla näkyy vipusessa vain vuos 2019. Miten pystyy vaihtamaan vuoteen 2020?
Mobiilina noin, mutta tietokoneelle näkyy kyllä.
Ois kiva tietää omat eri osioiden pisteet, mistähän ne näkee vai näkeekö mistään?
Millä pisteillä olette päässeet Ouluun sosionomiksi?