Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
821/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt SAMK on julkassu tradenomi monimuotokoulutukseen hyväksytyt. Tuliskohan maanantaina lisää tietoa muista kouluista.. :)

Ja 806 harmi että nyt ei tärpännyt. Tsemppiä sulle jatkoon ellet odota vielä muualta tuloksia.

Tarkoittaako tämä että olisi myös tiedossa jo muiden tradenomi koulutuksien pisterajat myös hmmm....

Vierailija
822/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kenellekään tulisi tuloksia viikonloppuna. Jotenkin olis ehkä myös kiva, jos ne tulokset tulis kaikille samaan aikaan, eikä toisille aloille viikkoa ennen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
823/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt SAMK on julkassu tradenomi monimuotokoulutukseen hyväksytyt. Tuliskohan maanantaina lisää tietoa muista kouluista.. :)

Ja 806 harmi että nyt ei tärpännyt. Tsemppiä sulle jatkoon ellet odota vielä muualta tuloksia.

Samkiinhan oli amk-valintakokeella vain sairaanhoitajien haku.

Tradenomit on hakenut jollain muulla systeemillä?

Vierailija
824/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako tämä että olisi myös tiedossa jo muiden tradenomi koulutuksien pisterajat myös hmmm....

SAMKiin tradenomin monimuotokoulutukseen oli valintakurssi, ei pääsykoetta ollenkaan. Eli ei voi ajatella, että muista liiketalouden hakukohteistakin olis tiedossa pisteet.

Vierailija
825/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt kukaan tosissaan ajattele, että valintapäätöksiä tekevät ihmiset hoitavat työtään 24/h tai tekevät töitä kolmessa vuorossa.

Vierailija
826/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan tosissaan ajattele, että valintapäätöksiä tekevät ihmiset hoitavat työtään 24/h tai tekevät töitä kolmessa vuorossa.

No ei kai nyt sentään, mutta saa kai sitä haaveilla :D

Vierailija
827/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ajattele noin. Mutta kyllä silti vähän ihmetyttää, että näissä valinnoissa kestää näin pitkään. Itse olin ainakin kuvitellut, että tuo sähköinen ja pelkkää monivalintaa sisältävä amk-valintakoe mahdollistaisi tulosten julkaisemisen nopeammin. Tuntuu hassulta, että yliopistoissa on monilla aloilla pitkiä esseitä sisältäviä pääsykokeita, jotka pitää tarkastaa ja pisteyttää käsin, ja silti esim. viime kevään haussa tulokset julkaistiin jo hyvissä ajoin ennen sitä ”viimeistään”päivää. Tämän amk-valintakokeen pisteet ovat olleet selvillä jo ikuisuuden, niin tulee vähän sellainen olo, että niitä ei vaan viitsitä julkaista.

Turhaa kitinäähän tämä on, tiedän sen. Odottelu tuntuu vaan hirveän tuskaatuttavalta.

Vierailija
828/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot on epätoivoisia.

Vierailija
829/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli laittanut facebookkiin kuvan tuloksista, Savonia AMKhon päässyt. Itsellä valinta edelleen kesken >(

Vierailija
830/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto että kuumottaa. Mulla kans tosiaan ollu jo reilu kk ajan hyväksytty toiseen hakukohteeseen odottaen ylemmän hakukohteen tuloksia. Nyt se sit on kadonnut sieltä se hyväksytty ja molemmat kohteet kesken. Luin tosta tikkurilan laurean rikosseuraamuslinjan jutusta et oltiin hyväksytty opiskelijoita joiden ei sit ois kuulunukkaan tulla hyväksytyks ja nyt stressaan et eikai niin oo käyny muillekkin aloille. Ite hain siis sh:ks ja laureasta ois tää paikka ollu tarjolla. Ääh no ensviikollahan se selviää mutta silti.

Vierailija
831/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kenellekään tulisi tuloksia viikonloppuna. Jotenkin olis ehkä myös kiva, jos ne tulokset tulis kaikille samaan aikaan, eikä toisille aloille viikkoa ennen jne.

Eihän milen alalle tule tiedot ennenkuin on vaema tulos. Kylä ne nuutkin tulee varmasti ensi viikon aikana!

Vierailija
832/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaisivat hakijoille edes ne omat osiokohtaiset pisteet. Nehän on selvillä nopeasti.

Tietäisi menikö läpi vai tuliko hylätty tulos.

Olisi hakijoilla keskusteltavaa, ja niillä joilla koe on hylätty, ei tarvitsisi turhaa enää valintoja odotella, vaan voisi alkaa suunnittelemaan elämää kohti uusia hakuja tai työkuvioita.

Vierailija
833/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomissa luki juuri, että eräs amk oli jo lähetellyt hakijoille vääriä tuloksia. Ottavat nyt kuitenkin nekin, joille väärä tulos lähti. Eli 13 ylimääräistä. Parempi tehdä huolella, vaikka vähän kestääkin.

Vierailija
834/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan ajattele noin. Mutta kyllä silti vähän ihmetyttää, että näissä valinnoissa kestää näin pitkään. Itse olin ainakin kuvitellut, että tuo sähköinen ja pelkkää monivalintaa sisältävä amk-valintakoe mahdollistaisi tulosten julkaisemisen nopeammin. Tuntuu hassulta, että yliopistoissa on monilla aloilla pitkiä esseitä sisältäviä pääsykokeita, jotka pitää tarkastaa ja pisteyttää käsin, ja silti esim. viime kevään haussa tulokset julkaistiin jo hyvissä ajoin ennen sitä ”viimeistään”päivää. Tämän amk-valintakokeen pisteet ovat olleet selvillä jo ikuisuuden, niin tulee vähän sellainen olo, että niitä ei vaan viitsitä julkaista.

Turhaa kitinäähän tämä on, tiedän sen. Odottelu tuntuu vaan hirveän tuskaatuttavalta.

Todella turhaa kitinää. Meillähän on viikko aikaa vielä tulosten ilmoittamiseen. Aina on SYY ilmoittaa viimeinen tulosten ilmoittamispäivä, tämä syy siaältää kaikki muuttujat, ne esseet, ne monivalinnat ja ne kaikki laskennat. Mietitään vain sitä 29.11. Jos menee sen yli, aletaan kapinaan.

Vierailija
835/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltasanomissa luki juuri, että eräs amk oli jo lähetellyt hakijoille vääriä tuloksia. Ottavat nyt kuitenkin nekin, joille väärä tulos lähti. Eli 13 ylimääräistä. Parempi tehdä huolella, vaikka vähän kestääkin.

Ihan todella mahtava päätös kyseisen koulun rehtorilta!

Vierailija
836/2017 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin porukka on hakenut? Itse tradenomi, insinööri, sh ja sosionomi. Nelikymppinen perheellinen itse, alan vaihto/lisäkouluttautuminen mielessä.

Vierailija
837/2017 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin porukka on hakenut? Itse tradenomi, insinööri, sh ja sosionomi. Nelikymppinen perheellinen itse, alan vaihto/lisäkouluttautuminen mielessä.

Oho aika laajasti olet hakenut, itse olen hakenut vain tradenomiksi.

Vierailija
838/2017 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hakenut sosionomiksi, olen haaveillut alan opinnoista nyt jonkun aikaa ja nyt olisi elämäntilanne otollinen opiskelulle.

Olen 37-vuotias ja perheellinen.

Vierailija
839/2017 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla on kerrottu yhden korkeakoulun uusista valintaperusteista: https://yle.fi/uutiset/3-11081426

Vierailija
840/2017 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika laaja skaala aloja. Menetkö vaan minne pääset? Sairaanhoitoon ja sosionomiaan toivoisi vain kutsumuksen omaavien hakevan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän