Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Mihin porukka on hakenut? Itse tradenomi, insinööri, sh ja sosionomi. Nelikymppinen perheellinen itse, alan vaihto/lisäkouluttautuminen mielessä.
ekana toiveena xamk ensihoito ja tokana xamk sairaanhoito!
Mulla vain röntgenhoitaja, monimuoto Metropolia.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri oli laittanut facebookkiin kuvan tuloksista, Savonia AMKhon päässyt. Itsellä valinta edelleen kesken >(
Mille alalle sun kaveri haki
Vierailija kirjoitti:
Mihin porukka on hakenut? Itse tradenomi, insinööri, sh ja sosionomi. Nelikymppinen perheellinen itse, alan vaihto/lisäkouluttautuminen mielessä.
Fyssariksi XAMK, saimaan amk, karelia ja lamk, sosionomiks laurea ja suuhygienisti metropolia. Itse hakemassa toista kertaa ja viime kevään ylioppilas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fyssariksi XAMK, saimaan amk, karelia ja lamk, sosionomiks laurea ja suuhygienisti metropolia. Itse hakemassa toista kertaa ja viime kevään ylioppilas.
Miks haet sosionomiks ja suuhygienistiks ku noiden kaikkien perusteella haluut kaikkein eniten fysioterapeutiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika laaja skaala aloja. Menetkö vaan minne pääset? Sairaanhoitoon ja sosionomiaan toivoisi vain kutsumuksen omaavien hakevan.
No tietenkin menen. Kaikkiin on kiinnostusta ja kykyjä. Osa liittyy aiempaan osaamiseen ja toinen puoli osittain uutta. Haluan kuitenkin elämässäni jotain muuta mitä nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika laaja skaala aloja. Menetkö vaan minne pääset? Sairaanhoitoon ja sosionomiaan toivoisi vain kutsumuksen omaavien hakevan.
Ei kai kukaan hae sellaseen paikkaan mihin ei halua mennä?
No onhan näitäkin, että laitetaan ne kaikki kuusi toivetta, vaikka oikeasti kiinnostaisi vain kolme neljä ylintä toivetta.
Sitten pääsee sinne viidenteen tai kuudenteen hakutoiveeseen ja paikka otetaan vastaan, koska: Jee mä sain paikan!
Sitten ensimmäisenä vuonna tajutaan, ettei ala sovikaan itselleen yhtään, ja haetaan taas.
Hallaa nämä tyypit tekee eniten itselleen, koska ei enää olekaan ensikertalainen jatkossa.
Mutta on myös muille hakijoille kurjaa, koska kenties tämä tyyppi on vienyt paikan sellaiselta joka tosissaan halusi juuri siihen paikkaan ja olisi ollut todella motivoitunut opiskelija.
Olinko siis tyhmä kun laitoin vain kaksi toivetta.
Vierailija kirjoitti:
Olinko siis tyhmä kun laitoin vain kaksi toivetta.
Mitä tarkoitat? Miksi tyhmä?
Minullakin oli vain kaksi toivetta, koska ne ovat ainoat joihin toivon pääseväni ja haluan mennä.
Eihän olisi mitään järkeä laittaa lisää hakutoiveita jollen niihin edes halua.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on kerrottu yhden korkeakoulun uusista valintaperusteista: https://yle.fi/uutiset/3-11081426
Hauska juttu,mut miten tää liittyy Amk-valintakokeeseen?
Niin odotan, että tämä ketju herää taas eloon, silloin tietää, että paikkoja on alkanut tulemaan :)
Ei tarvitse montaa päivää enää odotella.
Mä en pääse kirjautumaan Opintopolkuun. Pääseekö muut?
Käyttäjä31962 kirjoitti:
Mä en pääse kirjautumaan Opintopolkuun. Pääseekö muut?
Kävin kokeilemassa, mä pääsen
Mä laitoin kaikki kuusi vaihtoehtoa, jokaiseen sosionomi. Toivottavasti joku tärppäis. Kun nyt vaan tulis ne tulokset.
No spekuloidaan nyt oikein kunnolla, että tuleeko huomenna tulokset. Veikkaan että klo 10.00 ketju räjähtää tulosten iloitsemisista.
Meinaatteko hakea AMK:hon uudestaan keväällä jos nyt ette pääse? Vai ehkä yliopistoon? Kenties takaisin vaan töihin?
Itse mietin YO:ta, ehkä vois pari AMK-kohdettakin laittaa.
Tuskin tulee huomenna vielä, keskiviikkona vois jo jotain kuuluakin.
Haen kyllä keväällä uudelleen, jollei nyt tärppää, mutta toivottavasti ei tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tulee huomenna vielä, keskiviikkona vois jo jotain kuuluakin.
Haen kyllä keväällä uudelleen, jollei nyt tärppää, mutta toivottavasti ei tarvitse.
Keskiviikkona tai torstaina tulee.
Tietääkö joku, että tuleeko siitä myös joku sähköposti-ilmoitus kun on tuloksia opintopolussa? Että ei tarvitse koko ajan olla siellä päivittelemästä sivua.
Ainakin kevään haussa tuli sähköpostiin ilmoitus ,kun tulokset olivat opintopolussa . Toivottavasti myös nytkin !
Ei kai kukaan hae sellaseen paikkaan mihin ei halua mennä?