Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amk valintakoe ja epätoivo

Vierailija
30.10.2019 |

Mitä ajattelitte kokeesta?

Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.

Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!

Kommentit (2017)

Vierailija
781/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli sellaista mieleen että jos henkilö hakee vaikka sosionomiksi ja tradenomiksi niin voiko hylätty etiikka osio karsia myös hausta tradenomiksi, vaikka sitä osiota ei ko oulutusalalle tarvitse tehdä ?? Onko jollain tietoa ?

Ei tietenkään vaikuta asiaan.

Ai vaikka "Jotta on mahdollisuus tulla valituksi, sinun tulee saada hyväksytysti suoritettua kaikki osiot." ? Hyvä tietty jos niin että mikäli etiikka aiheuttaaa hylyn koko kokeeseen sote alalle niin voi vielä tulla hyväksytyksi tradenomiopintoihin..

Vierailija
782/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pääse itse kirjautumaan opintopolkuun.

Muualle kyllä.

En ole kirjautunut haun jälkeen sinne, mutta jos siellä usiampi on kerralla niin toki voi ruuhkautua MUTTIEN MUTTA kai se olis tapahtunu aiemminkin?

Muilla sama?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin pääsin! Valinta kesken voelä Turun amkkiin :(

Vierailija
784/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli eilen jonosija 69 ja varasijanumero 38. julkaistavissa true ja tänään lähteny jono-ja varasijat pois ja julkaistavissa muuttunut falseksi.. :O

Vierailija
785/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäköhän siinä on että vaikka kuinka järkevästi toteaa että kannattaa odottaa ens viikkoon suosiolla, niin silti käy opintopolussa useamman kerran päivässä... :D onneks enää viikko.

Vierailija
786/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä vielä ole tuloksia näkyvissä. Minulla oli tosiaan aiemmin tällä viikolla 4. vaihtoehdon kohdalla "hyväksytty", mutta nyt kaikki vaihtoehdot ovat "kesken".

Onko muita sairaanhoitajakoulutuksiin hakeneita, joilla taustalla yliopistotutkinto ja työelämää? Itse hain sh:ksi verkkopainotteisiin koulutuksiin. Haluan jossain vaiheessa tehdä nykyisten hommien lisänä sh:na keikkaa ja myöhemmin vaihtaa kokonaan alalle, sillä toimistohommat ei houkuta eläkeikään asti. Niitä  takana noin 15 vuotta. Haaveena myös kouluttautua tulevaisuudessa psykoterapeutiksi.

Mitä haaveita ja tavoitteita teillä muilla on?

Vierailija
787/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli eilen jonosija 69 ja varasijanumero 38. julkaistavissa true ja tänään lähteny jono-ja varasijat pois ja julkaistavissa muuttunut falseksi.. :O

Ootko hakenut myös todistuksella?

Vierailija
788/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain myös sh:ksi verkkopuolelle. Haaveena olis lähteä sh-tutkinnon jälkeen jatkamaan terveyshallintotieteisiin tai hoitotieteisiin. Takana useampi vuos lähihoitajan hommia. Ja olen vakaasti sitä mieltä että hoitopuolen hallintoon tarvitaan enemmän ihmisiä joilla on käytännön kokemusta hoitotyöstä, eikä näitä johtajia ja ylihoitajia jotka ajavat vain hallinnon etuja ja taputtelevat kenttäväkeä päähän että kyllä se siitä.

Vierailija
789/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain myös sh:ksi verkkopuolelle. Haaveena olis lähteä sh-tutkinnon jälkeen jatkamaan terveyshallintotieteisiin tai hoitotieteisiin. Takana useampi vuos lähihoitajan hommia. Ja olen vakaasti sitä mieltä että hoitopuolen hallintoon tarvitaan enemmän ihmisiä joilla on käytännön kokemusta hoitotyöstä, eikä näitä johtajia ja ylihoitajia jotka ajavat vain hallinnon etuja ja taputtelevat kenttäväkeä päähän että kyllä se siitä.

Hyvä sinä ! Toivottavasti pääset sisään.

Mua kiinnostaa tradenomiopinnot ja johtaminen.. tarkemmin coaching ja se ns positiivinen psykologia. Minusta olisi hienoa saada olla auttamassa ihimisiä yltämään parhaimpaansa yksilöinä..

Kiinnostaa kyllä moni muukin asia ja opinnot myös mm sote-aloilta. Asuntolaina, autolaina ja yksinhuoltajuus asettaa vaan tiettyjä rajoitteita opintoihin rahoituksen ja fyysisen toteutuksen suhteen. Itsekin hain verkkototeutukseen juuri siksi.

Tsemppiä kaikille tulosten odotukseen ! :)

Vierailija
790/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosvaihtoehtoon on ollut pitkään hyväksytty todistuksen perusteella ja ykkösvaihtoehdossa oli tämä muutos tänään. Se on kesken tilassa.

Vierailija
791/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko hakenut myös todistuksella?

Kakkosvaihtoehtoon on ollut pitkään hyväksytty todistuksen perusteella ja ykkösvaihtoehdossa oli tämä muutos tänään. Se on kesken tilassa.

Vierailija
792/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä ja olen täysin samaa mieltä, että hallintoon (alalla kuin alalla) tarvitaan käytännön työtä ymmärtäviä ihmisiä ja myös kykyä kuunnella ja arvostaa työntekijöitä. Lähihoitaja -> sh -> hoitotiede on varmasti hyvä polku tähän.

Vierailija
793/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa tradenomiopinnot ja johtaminen.. tarkemmin coaching ja se ns positiivinen psykologia. Minusta olisi hienoa saada olla auttamassa ihimisiä yltämään parhaimpaansa yksilöinä..

Hienoja tavoitteita! Toivottavasti pääset opiskelemaan. Tradenomin lisäksi esim. joku coaching-sertifikaatti voi auttaa pääsemään alalle. Oman asiantuntemuksen rakentaminen ja esiintuominen eri nettikanavissa rakentaa uskottavuutta. :)

Vierailija
794/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoja tavoitteita! Toivottavasti pääset opiskelemaan. Tradenomin lisäksi esim. joku coaching-sertifikaatti voi auttaa pääsemään alalle. Oman asiantuntemuksen rakentaminen ja esiintuominen eri nettikanavissa rakentaa uskottavuutta. :)

Joo kyllä ! Katsellutkin noita coaching koulutuksia. Viimeinen onkin hyvä neuvo. Olen susisurkea noiden eri kanavien hyödyntämisessä. Otankin myös tämän tavoitelistalleni.

Kiitos sinulle kannustavista sanoistasi ! Mainiota viikonloppua ja kaikkea parhautta omien tavoitteidesi saavuttamiseen ja unelmiesi toteutumiseen. :)

Vierailija
795/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka sitä jo toivoisi tuloksien tulemista niin kyllä se nyt vaan taitaa niin olla että tulokset tulee vasta ensi viikolla. Valintatilanne kesken...

Vierailija
796/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä vielä ole tuloksia näkyvissä. Minulla oli tosiaan aiemmin tällä viikolla 4. vaihtoehdon kohdalla "hyväksytty", mutta nyt kaikki vaihtoehdot ovat "kesken".

Onko muita sairaanhoitajakoulutuksiin hakeneita, joilla taustalla yliopistotutkinto ja työelämää? Itse hain sh:ksi verkkopainotteisiin koulutuksiin. Haluan jossain vaiheessa tehdä nykyisten hommien lisänä sh:na keikkaa ja myöhemmin vaihtaa kokonaan alalle, sillä toimistohommat ei houkuta eläkeikään asti. Niitä  takana noin 15 vuotta. Haaveena myös kouluttautua tulevaisuudessa psykoterapeutiksi.

Mitä haaveita ja tavoitteita teillä muilla on?

Minä täällä hei :) Valmistuin hiljattain kauppatieteistä ja hain nyt heti sairaanhoitajaopintoihin. Olen tehnyt nyt useamman vuoden oman alan töitä taloushallinnossa ja opiskeluaikoina vanhusten parissa hoitotyössä. Minua kiinnostaa kovasti sosiaali-ja terveysalan hallinnolliset työt, mutta toiveena olisi nyt tehdä ensin kunnon alanvaihto nykyisestä vakituisesta toimistotyöstä ja kerryttää käytännön kokemusta hoitotyöstä kunnolla. Toimistotyö on liian tylsää minulle, joka kaipaa ympärilleen sosiaalisuutta ja jonka ajatusmaailma ei kohtaa yksityisten firmojen arvojen kanssa. Tein graduni paikallisen sairaalan taloushallintoon ja viimeistään tämän pitkän ja onnistuneen projektin myötä olen täysin varma, että sairaalamaailma on minua varten. Kuten tässä ketjussa joku nyt mainitsikin, sosiaali- ja terveyspuolella tarvitaan kovasti käytännön kokemuksen lisäksi myös johtamisen ja organisoinnin osaamista, ja myös talouden tuntemus on korostunut viimeaikoina.

Tällä hetkellä toivon niin kovasti, että esikoisen syntymän ja äitiysloman jälkeen minua odottaisi täysin uusi arki sairaanhoitajaopintojen parissa ja vanhassa työpaikassani vanhusten parissa keikkaillen. :) Myöhemmin sitten voisin harkita opintojen täydentämistä vielä joillakin terveystieteiden tai hallintotieteiden kursseilla.

Vierailija
797/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida alkaa paikkoja tippumaan vielä tänäänkään, höh.

Vierailija
798/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös yliopistotutkinto taustalla ja nyt hain opiskelemaan sairaanhoitajaksi. En ole saanut koulutustani vastaavia töitä valmistumisen jälkeen, ja nykyinen työ on epävarmaa pätkätyötä. Valitsin sairaanhoitajakoulutuksen, koska haluaisin tehdä työtä, jolla on merkitystä, ja haluaisin olla ylpeä ammatistani. Tällä hetkellä oma työ tuntuu niin turhalta, että hävettää.

Harmittaa, etten miettinyt pääaineen valintaa aikoinani tarkemmin, sillä nyt on jo paljon vaikeampi päästä opiskelemaan.

Vierailija
799/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VTM kirjoitti:

Minulla myös yliopistotutkinto taustalla ja nyt hain opiskelemaan sairaanhoitajaksi. En ole saanut koulutustani vastaavia töitä valmistumisen jälkeen, ja nykyinen työ on epävarmaa pätkätyötä. Valitsin sairaanhoitajakoulutuksen, koska haluaisin tehdä työtä, jolla on merkitystä, ja haluaisin olla ylpeä ammatistani. Tällä hetkellä oma työ tuntuu niin turhalta, että hävettää.

Harmittaa, etten miettinyt pääaineen valintaa aikoinani tarkemmin, sillä nyt on jo paljon vaikeampi päästä opiskelemaan.

Saako udella mikä tutkinto sinulla on?

Vierailija
800/2017 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VTM kirjoitti:

Saako udella mikä tutkinto sinulla on?

Valtiotieteiden maisteri, pääaine sosiologia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän