Amk valintakoe ja epätoivo
Mitä ajattelitte kokeesta?
Jos kokeesta on jo joku keskustelu, olisitko kiltti ja linkkaisit sen tähän? Itse en löytänyt kommentteja kokeesta miltään palstalta.
Otsikon epötoivo taas tulee siitä että en usko pääseväni opiskelemaan tänäkään vuonna. Koe oli niin vaikea itselleni. Olen yrittänyt käydä pääsykokeissa jo ties kuinka monta kertaa, mutta en vain pääse. Olen ihan perusfiksu omasta mielestäni, luen ja seuraan uutisia. Osaan jonkin verran vieraita kieliä. Moni nauraa, että kuka tahansa pääsee ammattikorkeakouluun ja että eihän niissä tarvitse lukea mitään. Itseäni alkaa masentaa todella. Vuosia menee hukkaan!
Kommentit (2017)
Vierailija kirjoitti:
Lisää tuloksia ilmeisesti tippunut. Ensi viikolla varmaan tulee taas lisää. :)
Muutakin kuin todistusvalintaa? Miten niin "ilmeisesti"?
siis täh, kävin siellä vipusen nettisivuilla ja etsin hakeneet ja valitut syksy 2019, ja lähes kaikkiin oli valittu ja hyväksytty maksimimäärät, sekä paikat vastaanotettu? onko niin että ketä valittu ovat saaneet tiedot nyt jo, ja me ketkä ei odottelemme tyhjää loppukuuhun asti?Nyt käsi ylös, jos joku pelkällä valitakokeella sisään päässyt täällä?
Vierailija kirjoitti:
siis täh, kävin siellä vipusen nettisivuilla ja etsin hakeneet ja valitut syksy 2019, ja lähes kaikkiin oli valittu ja hyväksytty maksimimäärät, sekä paikat vastaanotettu? onko niin että ketä valittu ovat saaneet tiedot nyt jo, ja me ketkä ei odottelemme tyhjää loppukuuhun asti?Nyt käsi ylös, jos joku pelkällä valitakokeella sisään päässyt täällä?
Valitse alkamiskausi 2020 ja kevät, siellä näkyy. Uskoisin, että vielä kaikki valitut ovat todistusvalinnalla valittuja.
Kaksi viikkoa vielä...
Kyllä odottavan aika on pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutakin kuin todistusvalintaa? Miten niin "ilmeisesti"?
Kun katsoo Vipusesta hyväksyttyjen tai paikan vastaanottaneiden määrää niin sieltä näkee. Siellä on nyt joku numero ja varmasti taas maanantaina ne muuttuvat ja siitä voi ihan laskea että kuinka monelle on taas ilmoitettu opiskelupaikasta.
Itse en ole mitään tietoa saanut. Alkaa kärsivällisyys loppumaan :D
Mitä ajatuksia herättää tieto valintakokeen osioiden minimipistemäärien muuttamisesta?
Ammattikorkeakouluun. fi: "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."
Suomen kielen minimi nyt 2, aiemmin 4.
Englannin minimi 1 ennallaan.
Muiden osioiden minimit nyt 1, aiemmin 2.
Onko koe ollut niin vaikea, että muutoin ei olisi saatu riittävästi hyväksyttyjä joihinkin koulutuksiin? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Mitä ajatuksia herättää tieto valintakokeen osioiden minimipistemäärien muuttamisesta?
Ammattikorkeakouluun. fi: "Huom. Syksyn AMK-valintakokeen osiokohtaiset alimmat hyväksytyt pistemäärät on muutettu 14.11.2019."
Muiden osioiden minimit nyt 1, aiemmin 2.Onko koe ollut niin vaikea, että muutoin ei olisi saatu riittävästi hyväksyttyjä joihinkin koulutuksiin? 🤔
Lievää helpotuksen tunnetta siitä, että selvästi koe ei ole ollut ihan helppo muillekaan.
Ainoa osio joka pientä ahdistusta ja stressiä aiheuttaa, on eettinen osio.
Ihmiset on käsittänyt osion kahdella eri tavalla, ja sitä tässä stressaa, että onko itse tehnyt sen oikein vai väärin, eli tuleeko edes sitä yhtä pistettä...
Vierailija kirjoitti:
Muiden osioiden minimit nyt 1, aiemmin 2.Onko koe ollut niin vaikea, että muutoin ei olisi saatu riittävästi hyväksyttyjä joihinkin koulutuksiin? 🤔
Missäs tarkalleen näin on sanottu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs tarkalleen näin on sanottu
Ei missään.
Miks mun viesti poistetaan täältä koko ajan jossa laitan linkin tuohon missä kerrottu pisterajojen muutos
ammattikorkeakouluun.fi sivustolla ilmoitettu muutoksesta 14.11
Onko kenelläkään EI-ensikertalaiskiintiössä hakeneella vielä tuloksia? Oletettavasti tulevat ihan viimeisenä, kun ensikertalaisten paikan ensin jaettu......
Vierailija kirjoitti:
Onko kenelläkään EI-ensikertalaiskiintiössä hakeneella vielä tuloksia? Oletettavasti tulevat ihan viimeisenä, kun ensikertalaisten paikan ensin jaettu......
Ei ole mitään ei-ensikertalaiskiintiöitä. On vain ensikertalaiskiintiöt, loppuihin paikkoihin voi kaikki hakea.
Onko vipusen tullut mitään tietoa. Mä en vaan jostain syystä saa vipusta toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko vipusen tullut mitään tietoa. Mä en vaan jostain syystä saa vipusta toimimaan.
Seuraavaksi näkyy vipusessa muutoksia varmaankin tiistaina, koska ei viikonloppuisin taideta valintoja tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään ei-ensikertalaiskiintiöitä. On vain ensikertalaiskiintiöt, loppuihin paikkoihin voi kaikki hakea.
Kuka tollo tätäkin alapeukuttaa? Sehän on juuri näin kuten yo. viestissä sanotaan.
Vierailija kirjoitti:
Tällä viikolla rupesin seurailemaan. Keskiviikon aikana oli tullut yhteishaussa 160 valittua lisää, torstaina ~40 ja perjantaina ~50. Mutta nämä nyt on todennäköisesti sellaisten paikkojen valintoja, joissa oli muu valintatapa kuin Amk-valintakoe. Eiköhän kaikki valintakokeen perusteella tehtävät valinnat tule suunnilleen samaan aikaan. Viime perjantaina oli siis päädytty päätökseen alarajojen muuttamisesta eli datan pyöritys on edennyt, mutta veikkaan että eiköhän niitä vielä ainakin viikko pyöritellä ja tarkistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievää helpotuksen tunnetta siitä, että selvästi koe ei ole ollut ihan helppo muillekaan.
Ainoa osio joka pientä ahdistusta ja stressiä aiheuttaa, on eettinen osio.
Ihmiset on käsittänyt osion kahdella eri tavalla, ja sitä tässä stressaa, että onko itse tehnyt sen oikein vai väärin, eli tuleeko edes sitä yhtä pistettä...
Millä kahdella tavalla on tehty?
Oikea tapa oli arvioida oliko tilanne / näkökulma luonteeltaan ettinen vai ei luonteeltaan eettinen. Ovatko jotkut vastanneet esim. että onko tilanne mielestäsi eettisesti oikein? Vai mitenkä kysymys on ymmärretty? 🤔