Käsittämätöntä käytöstä mieheltä
Rakas av-palsta, antakaa nyt joku mun miehelle palstadiagnoosi En kehtaa edes kellekään kertoa.
Miehen käytös on aivan kaistapäistä. Syyttää minua kaikesta, keksii suunnilleen salajuonia toiminnastani (ja vääntää tietenkin asiat päälaelleen). Raivoaa minulle ja ymmärtää tahallaan asiat väärin, jotta voi riidellä. Sen jälkeen uhriutuu, mutta vähän ajan päästä itkee olevansa syypää kaikkeen, vaikka juuri aiemmin minä olin vika ihan kaikkeen. Sitten itkee vuolaasti, katuu, haluaa korjata asiat, keskustella, on oikea unelmien mies.
Alan tuntea itseni oloni hulluksi, ja odotan aika kauhulla uutta kohtausta, ja siitä alkaa aina alamäki jolloin tuota tapahtuu jatkuvasti päivien tai viikkojen ajan.
Kommentit (13)
Minulla oli tällainen mies. En voinut auttaa häntä mutta pelastin itseni.
Lue kirja nimeltä I Hate You, Don't Leave Me niin ymmärrät millaisesta persoonallisuushäiriöstä on kyse.
Voihan tuo olla vaikka kaksisuuntaista mielialahäiriötäkin, tai vaikka mitä.
Kysy mieheltä, eikö kannattaisi mennä johonkin kysymään neuvoa.
Tai kysy, kiinnostaisiko pariterapia.
Alkoiko tuo niinkuin myöhemmin, vai onko ollut koko ajan tuota samaa?
En menisi kysymään mieheltä vaan asiantuntijalta. Jos pitää pelastautua mieheltä niin voi olla turvallisempaa, ettei mies arvaa mitään. Älä jätä näitä tekstejä hänen nähtävikseen.
Vierailija kirjoitti:
Lue kirja nimeltä I Hate You, Don't Leave Me niin ymmärrät millaisesta persoonallisuushäiriöstä on kyse.
Tämä kuulostaa eniten mieheni käytökseltä, kun luin referoinnin ja oirekuvaa pikaisesti.
Tuo kuulostaa kaikilta naisilta elämässäni paitsi ensirakkaudeltani. Oletko varma , että on mies eikä nainen?
Kaikella rakkaudella mies 47v.
Tuo on jo mielisairautta. Heitä se pihalle tai lähde itse.
Jos on luonnehäiriö kuten kirjassa I Hate You, Don't Leave Me, niin se ei kuulosta niin pahalta kuin narsismi. Nämä ensinmainitut kuitenkin kykenevät rakastamaan. Kuitenkin suositeltiin ottamaan yhteyttä ammattiauttajaan kun hiukan luin tuosta häiriöstä.
Tuliko tällainen käytös muutoksena entiseen käytökseen vai nytkö vasta huomasit?
Sinun pitäisi hakea diagnoosi itsellesi. Miksi ihmeessä sinä siedät tuollaista? Kuulutko ehkä johonkin uskonnolliseen yhteisöön, jossa ero on syntiä vai miksi?
Keittiöpsykologin mielestä kuulostaa narsistiselta. Jos voit, niin juokse. Avioliitto tai lapset ainoastaan saisivat jäämään. Suosittelen kysymään vielä asiantuntijan neuvoa.