Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä että “mikropettäminen” aiheuttaa eron

Vierailija
26.10.2019 |

Mieheni jäi kiinni deitti/ seksi seura sivustoille rekisteröitymisestä jokin aika sitten. tuon tultua ilmi tunteeni häntä kohtaan on kuolleet ja pelkka ajatus seksistä puistattaa. en nää tällä liitolla enää tulevaisuutta koska mielestäni avioliiton aikana muun seuran etsintä on pettämistä, vaikkei seksiä vielä olisi ollutkaan. Mieheni mielestä minun pitäisi vain päästä yli asiasta koska se oli vain “virhe”.

Olenko nyt kohtuuton kun tämä on ajanut suhteen ero pisteeseen? Ja tietysti muutakin ongelmaa ollut, mutta tuo oli viimeinen pisara ja kaikki luotto meni.

Kommentit (170)

Vierailija
41/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samantapainen juttu kävi meillä, mies kävi työmatkalla ja kun tuli kotiin jätti laukun nurkkaan pariksi päiväksi. Minä sitten ajattelin sieltä kaivaa likapyykit pesuun ja löysin avaamattoman kortsupaketin. Sen jälkeen hankin oman asunnon ja muutin pois. Mies ei ymmärtänyt, kortsupakettihan oli avaamaton ja hän ei ollut siis tehnyt "yhtään mitään" ja minä olin hullu... no mulle riittää se että on valmis pettämään, vaikka ei vielä tilaisuutta siihen olisi saanut (tai mistäs minä tiedän vaikka olisikin pettänyt silloin tai aiemmin) 

Vierailija
42/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa traumoja lapsille, niinpä. Enemmän se lapsia traumatisoi, että he joutuvat näkemään tulehtuneen suhteen käänteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt kuitenkin pitäisi yrittää korjata suhdetta.

Jos eroatte, niin niin millaisen miehen luulet saavasi uudeksi mieheksi.  Todennäköisesti se uusi on pettäjä, joka rakoon rorkkija jne.  Mieti näitäkin vaihtoehtoja.  Pitäisikä sen olla neitsyt poikamies?  Miten luulet saavasi tälläisen miehen?

Vierailija
44/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos eroatte, niin niin millaisen miehen luulet saavasi uudeksi mieheksi.  Todennäköisesti se uusi on pettäjä, joka rakoon rorkkija jne.  Mieti näitäkin vaihtoehtoja.  Pitäisikä sen olla neitsyt poikamies?  Miten luulet saavasi tälläisen miehen?

Miksi pitäisi vaihtaa? Miksei itsenäinen elämä ole sinun näkökulmastasi vaihtoehto?

Vierailija
45/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollaista, että pyritään pitkäjänteisesti ja suunnitelmallisesti etsimään vierasta seuraa (vaikka pyrkimykset eivät olisi ehtineet vielä johtaa mihinkään), olisi jopa vaikeampi antaa anteeksi kuin jotain heikon hetken impulsiivista kännipanoa. Toki en jälkimmäisestäkään olisi mielissäni, enkä välttämättä jatkaisi suhdetta, mutta todennäköisyys olisi suurempi.

Vierailija
46/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olisin mieuummin yksin kuin tuollaisen miehen kanssa. En kyllä mielenrauhaani ja elämääni pilaisi pettäjämiehen takia. 

Vierailija
47/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi vaihtaa? Miksei itsenäinen elämä ole sinun näkökulmastasi vaihtoehto?

Kuinka moni jatkaa ilman uutta suhdetta?  Tunnetko ketään eronnutta joka jatkaa näin.  Jos jonkun tunnet niin lienee aika harvinaista.

Vierailija
48/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennuste todellakin on huono. En pysty/ halua unohtamaan ja tämä ketjukin sen todisti etten ole kohtuuton vaikka mies yrittääkin edelleen pakoilla vastuun ottamista. Tavarat jakoon siis, vaikka harmittaa etta lähes 15v suhde päättyi näin. Etsiköön sopivampaa seuraa netistä ihan luvan kanssa.

Ap

Vauva.fi keskustelu ei todista yhtään mitään. Täältä on helppo huudella kun ei vaikuta omaan elämään. Monen neuvo on käytännössä että ”Jätä se sika!”, mutta he eivät kuitenkaan elä sinun elämääsi. . Ehkä miehesi jostain syystä haluaa vähän katsella ja kokeilla onko vetovoimaa vielä tallella. Kuinka hyvin olet itse muistanut häntä huomioida ja kehua. Voit kysyä mieheltäsi. Jokatapauksessa luota itseesi ja harkitse ennen kuin jätät se sian.

Samoilla linjoilla. Tottakai jos asia on kuten kirjoitit, että tämä oli viimeinen pisara, niin ero voi olla hyvä ratkaisu. Jos teillä siis muutenkin menee huonosti ja olet onneton.

Mutta muussa tapauksessa... Avioliitto on periaatteessa loppuelämäksi sitova sopimus. Ymmärrän eron siinä kohdassa kun rakkaus on kadonnut ja kaikesta yrittämisestä huolimatta sitä ei ole kyetty enää löytämään, ja molemmat ovat onnettomia. Deittisivustolle kirjautuminen ei mielestäni ole kuitenkaan yksinään pätevä syy hajottaa muuten onnellista avioliittoa. Jos se pelkästään tuosta on suurimmalle osalle kiinni niin enpä ihmettele avioerojen määrää. Mutta jos ajattelisin tuota tilannetta omalle kohdallemme, niin en kyllä kehtaisi katsoa tytärtäni silmiin, jos hajottaisin häneltä perheen tuolla perusteella. Vuosien päästä hän kysyisi, miksi erositte ja vastaukseni olisi ”isi kirjautui deittisivustolle ja äiti loukkaantui tästä niin syvästi että päätti hajottaa koko perheen”. En ikinä voisi olla noin itsekäs! Että minun tunteeni menevät kaiken muun edelle. Tottakai tuo loukkaisi ja aiheuttaisi riitaa välillemme ja epäluottamusta. Mutta ei se antaisi minulle oikeutta rikkoa avioliitosta antamaa lupaustani.

Täällä on niin helppo huudella ”jätä se”. Ei aikuisten parisuhteet yleensä ole mitään kevyitä romansseja joista vaan kävellään pois. Erot on tuskallisia prosesseja varsinkin jos on lapsia. Ja vaikka tuo on loukkaavaa, niin seksiä ei ole edes harrastettu. Moni harrastaa flirttailua netissä menemättä sen pidemmälle ja vaikka se on väärin kumppania kohtaan, ei se silti ole sama asia kun seksi.

Ei tässä edes tiedetä , mitä kaikkea on ehtinyt tapahtumaan. Ja sikälihän tämä puoli on täysin yhdentekevä, kun luottamus on mennyt, se on mennyt ja silloin ei ole mitään syytä jatkaa yhdessä.

Vierailija
49/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olisin mieuummin yksin kuin tuollaisen miehen kanssa. En kyllä mielenrauhaani ja elämääni pilaisi pettäjämiehen takia. 

Ymmärrän kyllä, että viha ja katkeruus valtaa mielen.  Miten pääset eroon katkeruudesta?  Vaikka toinen ihminen kuolisi, viha ei sammu.  Aina se vaivaa ihmistä. Siihen tarvitaan jumalallista anteeksiantoa.

Vierailija
50/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo häiritsevää, mutta todella moni käy ihan oikeasti panemassa muita.

Mitä ihmeen merkitystä sillä on, käykö liha lihassa lopulta vai ei? (Oletetaan ettei seuraa tauteja tai ei toivottua raskautta.) Eikö pettämisen ongelma ole ennemmkin se mitä pettäjän päässä tapahtuu? Jos on valmis pettämään toisen luottamuksen, ja jos mahdollisesti ihastuu toiseen, tai haluaa seksuaalisesti enemmän jotain toista, kuin omaa kumppaniaan, on ongelma. Ihan sama tapahtuuko mitään aktia lopulta.

Mennään aika syvälle jos toisen ajatuksia ja tunteitakin pitäisi kontrolloida. Tunteille ja ajatuksille ei ihminen mitään voi. Teoilleen voi. Jos törmäisin naiseen, joka vaatisi minua kontrolloimaan ajatuksiani ja tunteitani niin juoksisin lujaa.

m40 - uskollinen perheenisä. Välillä olen ihastunut toiseen, usein runkkailen katsellen vaikkapa vaatemainosta. Olenko siis mikropettäjä?

Ällötys sinä olet. Toivottavasti vaimosi tajuaa lähteä lätkimään lasten kanssa.

Vierailija
51/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +45-vuotias eronnut nainen ja etsin tositarkoituksella seuraa eräästä nettideittisivustolta. Ilmoituksessani ei ole edes valokuvaa, mutta silti olen saanut varatuilta ikäisiltäni miehiltä kymmeniä viestejä sekä valokuvia naamasta että heidän "jormastaan".  Kaikki olisivat valmiita tapaamaan minut ja harrastamaan sek.siä kanssani. Kenellekään näistä en ole omaa kuvaani lähettänyt enkä ole kiinnostunut heitä tapaamaan. Miehet ovat ihan siistejä ja ns.tavallisen oloisia perheenisiä, joten uskon että mukana on ap:n puolison tapaisia isukkeja.

Joten sanonpahan vaan, että deittisivustolla pyöriminen ei ole mitään mikropettämistä, vaan useimmille todellakin suunniteltua salaisen panon etsintää.

Vierailija
52/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään "virhe" joka vaan tapahtui vaan ihan tietoista toimintaa.

Mies ihan taatusti kyllä pettää heti tilaisuuden tullen, jos ei ole jo pettänyt.

Vierailija
53/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni jatkaa ilman uutta suhdetta?  Tunnetko ketään eronnutta joka jatkaa näin.  Jos jonkun tunnet niin lienee aika harvinaista.

Hyvin monet naiset eivät tee erehdystä toista kertaa. Kun yhdestä pskasta pettäjästä pääsee eroon ei uutta oteta. Ainakaan omiin nurkkiin pyörimään.

Vierailija
54/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaat nyt kätevästi vastakysymyksellä. Millä otannalla yleistät? Itse ainakin tunnen lukuisia, eron jälkeen sinkkuelämää viettämään jääneitä naisia, sekä miehiäkin, alkaen parista työnantajasta. Ystäviäkin on. Eräskin sanoi, että "Hoidan nämä neljä lasta aikuiseksi, ja jos vielä vanhuudenpäivilläni jotain sutinaa ilmenee, tulkoon jos on tullakseen, mutta ihan kaveriksi vaan". Mutta tietoinen valinta on ollut.  eri

Vierailija
55/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kyllä, että viha ja katkeruus valtaa mielen.  Miten pääset eroon katkeruudesta?  Vaikka toinen ihminen kuolisi, viha ei sammu.  Aina se vaivaa ihmistä. Siihen tarvitaan jumalallista anteeksiantoa.

Mikä viha ja katkeruus? Kyseessähän olisi ihana mielenrauha vain. Kyllä itsekunnioitusta pitäisi jokaisella olla. 

Vierailija
56/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteen voi korjata, mutta vain, jos pettäjä on täysin rehellinen ja ottaa vastuun teoistaan ja on valmis ottamaan vastaan kumppanin surun ja tuskan. Nythän näin ei ole.

Vierailija
57/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä miehesi sanoi syyksi, että oli ladannut tuon? Joku syyhän siihen rekisteröitymiseen oli, kävisin siihen kohtaan käsiksi.

Kuulemma kaverit oli kannustaneet ja kaikki muutkin on rekisteröityneet. Ja ei, ei olla teinejä vaikka kehityksellisesti meistä toinen on näköjään sille tasolle jäänyt.

Ap

Kuulemma kaverit ovat kannustaneet?????

Siis minkä ikäinen sun mies itse asiassa on?

Vierailija
58/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suhteen voi korjata, mutta vain, jos pettäjä on täysin rehellinen ja ottaa vastuun teoistaan ja on valmis ottamaan vastaan kumppanin surun ja tuskan. Nythän näin ei ole.

No ei tuolla suhteella ole tulevaisuutta. Laadukas yksinolo voittaa mennen tullen säätämisen tuollaisen ihme nilkin kanssa.

Vierailija
59/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samantapainen juttu kävi meillä, mies kävi työmatkalla ja kun tuli kotiin jätti laukun nurkkaan pariksi päiväksi. Minä sitten ajattelin sieltä kaivaa likapyykit pesuun ja löysin avaamattoman kortsupaketin. Sen jälkeen hankin oman asunnon ja muutin pois. Mies ei ymmärtänyt, kortsupakettihan oli avaamaton ja hän ei ollut siis tehnyt "yhtään mitään" ja minä olin hullu... no mulle riittää se että on valmis pettämään, vaikka ei vielä tilaisuutta siihen olisi saanut (tai mistäs minä tiedän vaikka olisikin pettänyt silloin tai aiemmin) 

Tästä tuli "ontto olo" :/  "Eihän pakettia ole avattu, eli mitään ei ole tapahtunut, olet vainoharhainen"!! Voin vaan kuvitella sen mielialan, millä tuossa on menty. Olisin ollut pettynyt, niin valtavan pettynyt. Miten räikeää aliarvioimista! Ei kunnioituksen ripettäkään!

Vierailija
60/170 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole harvinaista, naisissa niitä on paljon.