MIKSI EN laihdu? 157cm/98kg
Tässä tämän päivän ruoat
Aamupala
Muroja ja leipää
Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä
Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia
Iltapala
Muroja ja leipää
Teen fyysistä työtä ja käyn 1h kävelylenkeillä päivittäin.
Kommentit (182)
Vierailija kirjoitti:
Öö kirjoitti:
Kallis ja huono tapa laihtua pysyvästi. Mitäs nutriletti-kuurin jälkeen?
Nutrilettien jälkeen keho on sairas.
Miksi olisi, kun ihminen voi paastotakin? Ihminen on joutunut joskus olemaan päiviä tai viikkojakin ilman ruokaa ja pärjää kyllä täysin ilman ravintoa noin kuukauden.
Kaikille jotka eivät ole keittiövaakaa kokeilleet niin suosittelen. Ei sitä tarvitse loppu-elämää käyttää vaan 1-2 kk. Sitä nopeasti oppii minkä verran sitä oikeasti syö. Pullat pois ja normaalia ruokaa. Murojen tilalle vaikka laadukasta hedelmämysliä.
Liikuntaa lisäisin niin että alkuun pari hikijumppaa viikossa. Painon ollessa noin kova niin lenkkeily pois suljettu. Eli uinti/crosstrainer/kuntopyörä. Kerran viikkoon ehkä punttia. 2-3kk kohdalla sitten lisää reenejä viikkoon. Vaikka 2 aerobista ja 2 punttia. Niillä sit puoleen vuoteen asti. Sit rupeatkin olee jo kunnon puolesta sillä tasolla että voit itse määritellä mikä on mukavaa ja nostaa reenit 5 kertaan viikossa.
Ja ylläri, vuoden päästä olet aika paljon kevyempi kuin nyt ja toivon mukaan jatkat samalla mallilla niin kahden vuoden päästä olet jo hoikka ja hyväkuntoinen 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö kirjoitti:
Kallis ja huono tapa laihtua pysyvästi. Mitäs nutriletti-kuurin jälkeen?
Nutrilettien jälkeen keho on sairas.
Miksi olisi, kun ihminen voi paastotakin? Ihminen on joutunut joskus olemaan päiviä tai viikkojakin ilman ruokaa ja pärjää kyllä täysin ilman ravintoa noin kuukauden.
Paasto on vähän eri asia kuin lisäainelitkujen syönti.
kahvia vaan kirjoitti:
Kahvin oon hakenu :I menny paljon paremmin. En oo hakenu kaupasta aamiaista, oon säästäny rahaakin. Miten muut? Mitä ootte syöny tänään? Söin eilen makaroonilaatikkoa. Eilen ruokavalio oli kauhee, semmonen kunnon giganttinen jumbo että seinä pitää kaataa, että mahtuu sisään ja katto pitää nostaa kun jos tämä meno jatkuu.
Eilinen:
Töissä: kahvia
proteiinipatukka (kaloreita noin 600)
makaroonilaatikkoa
1 lasi mehua
Miksi syöt proteiinipatukan etkä kunnon ruokaa? Esim. keittoannoksessa ei ole tuon vertaa kaloreita, kun vähän katsoo mitä se sisältää, ja silti se pitää nälkää. Kasviskeiton päälle voi halutessaan laittaa 100 g raejuustoa.
Itse tekemällä keitoista saa myös halpoja. Tein juuri kattilallisen (2.5 litraa) keittoa, josssa proteiinina lissejä ja kikherneitä. Hintaa koko kattilalliselle tuli noin 3.5€. Syön siitä noin 7-8 kertaa, joten annokselle tulee hintaa 0.44-0.50€.
Mäkin huijasin ennen vanhaan itseäni (silloin painoin 160 cm ja 110kg)
En muka syönyt mitään / söin todella terveellisesti ja _pieniä_ annoksia ;) ja jos tein tuollaisia kirjanpitoja, niin jätin vahingossa tai joskus jopa oikeasti unohdin sen syödyn sipsipussin pois listalta. Tai sitten söin juuri noin viikolla, mutta jo torstai-iltana aloin mättää viikonloppuherkkuja, karkkeja, sipsejä, limsoja, jätskiä, pullia, pizzoja, hampurilaisaterioita yms. kaksin käsin. Sitä kesti aina sunnuntai-iltaan asti.
Maanantaina saatoin olla jopa iltaan asti muro-kanariisi-salaatti-iltaateelinjalla.
Sitten kun olin saanut oikeasti motivaatiota aloittaa laihdutusurakka:
Oikeasti katsoin peiliin ja molemmilla silmillä vaakaan ja kirjoitin joka suupalan jälkeen kaiken minkä söin, niin sitten vasta alkoi tapahtua.
Tsemppiä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
kahvia vaan kirjoitti:
Kahvin oon hakenu :I menny paljon paremmin. En oo hakenu kaupasta aamiaista, oon säästäny rahaakin. Miten muut? Mitä ootte syöny tänään? Söin eilen makaroonilaatikkoa. Eilen ruokavalio oli kauhee, semmonen kunnon giganttinen jumbo että seinä pitää kaataa, että mahtuu sisään ja katto pitää nostaa kun jos tämä meno jatkuu.
Eilinen:
makaroonilaatikkoa
1 lasi mehua
Miksi syöt proteiinipatukan etkä kunnon ruokaa? Esim. keittoannoksessa ei ole tuon vertaa kaloreita, kun vähän katsoo mitä se sisältää, ja silti se pitää nälkää. Kasviskeiton päälle voi halutessaan laittaa 100 g raejuustoa.
Itse tekemällä keitoista saa myös halpoja. Tein juuri kattilallisen (2.5 litraa) keittoa, josssa proteiinina lissejä ja kikherneitä. Hintaa koko kattilalliselle tuli noin 3.5€. Syön siitä noin 7-8 kertaa, joten annokselle tulee hintaa 0.44-0.50€.
Ei noi keitonlitkut paljonkaan ravitse, vaikka halpaa onkin. Linssien proteiinia ei ihmisen elimistö pysty hyödyntämään ja energiaahan tossa keitossa ei edes ole. Pelkkää vatsantäytettä, joka aiheuttaa nälän jo ekalla pierasulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kahvia vaan kirjoitti:
Eilinen:
makaroonilaatikkoa
1 lasi mehua
Ei noi keitonlitkut paljonkaan ravitse, vaikka halpaa onkin. Linssien proteiinia ei ihmisen elimistö pysty hyödyntämään ja energiaahan tossa keitossa ei edes ole. Pelkkää vatsantäytettä, joka aiheuttaa nälän jo ekalla pierasulla.
Älä julista omaa ignoranttiuttasi.
Miten menee ap? Mikä on paino nyt??
Ei edes jaksa selittää noiden klassikkovirheistä...
Taas yksi turha yritys pelkillä hiilihydraateilla ja väärillä kaloreilla.
Mutta miettikää nyt oikeasti. Miksi joku laiheliini voi syödä vaikka 3 pullaa päivässä eikä tunnu eikä näy missään mutta jos kyseinen ap syö pullan niin hän lihoo?
Ikä vaikuttaa todella paljon, samoin annoskoot, et maininnut mitään näistä. Juotko aterioiden välissä muuta kuin vettä? Kysyn koska eräs tuttuni aina hokee syövänsä niiiiin vähän, mutta vetää samalla joka päivä litran kolaa ja ihmettelee miten ei laihdu... Jos nämä kunnossa suosittelisin enemmän lihaskuntoa kehittävää ja nopeatempoisempaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
energiaahan tossa keitossa ei edes ole.
:'D Lähde?
kuukaudessa 30 pullaa ja 60 lautasellista muroja, jos noi on ihan vakiona arjessa mukana. niistä ne kilot kertyy. noi pitää jättää pois tai sitten yrittää korvata jollain terveellisellä. kaikki sokerinen pitää jättää pois ja olla sallittua vain juhlissa maksimissaan. jos viikonloppuisin maistuu siideri/kalja ja sipsit ja pizza, niin toi melkein 100kg elopaino ei ole mikään ihme. viikonloppuna voi helposti herkutella niin paljon ylimääräistä energiaa, että fyysinen työ ei sitä saa kulutettua viiden päivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mutta miettikää nyt oikeasti. Miksi joku laiheliini voi syödä vaikka 3 pullaa päivässä eikä tunnu eikä näy missään mutta jos kyseinen ap syö pullan niin hän lihoo?
Koska elämä on epäreilua, eri ihmisten elimistö varastoi eri määrän energiaa. Samanlaista taistelua se toinen ääripääkin tosin on, pitää olla koko ajan ahmimassa ruokaa ja tuntuu että vaikka söisi miten isoja annoksia tahansa niin paino ei vain nouse.
Painonhallinta on niin helppoa, että vain tyhmä ei sitä osaa: kun syö niin lihoo, ja kun ei syö niin laihtuu. Onko vaikeaa?
Eilinen:
makaroonilaatikkoa
1 lasi mehua