Elisa vaihtoi liittymäni ominpäin kalliimpaan liittymään
Kysymättä minulta mitään. Aika sikamaista toimintaa.
Kommentit (14)
Heh. Otin joskus aikoinaan liittymän joka maksoi 0,5 eur/kk. Nyt se maksaa 18 eur/kk. Osaavat korottaa itsenäisesti hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakeskuksissa on niitä liittymämyyjiä ihan siksi, että voit mennä vaihtamaan liittymäsi toiselle operaattorille. Jo samana iltana soittavat Elisalta ja tarjoavat halvempaa.
Huvitti kun kauppareissulla paikallinen sähköfirman myyjä koitti tarjota "halvempaa" sähkösopimusta. Kysyin että miten se voi halvempi olla kun edellinenkin on samasta firmasta ollut 10+ vuotta.
"mutku ei sitä tiiä ja tarjous ja lässytilää". Joopa joo. Hienosti nuo pitää huolta vanhoista asiakkaistaan nostamalla säännöllisesti hintaa, kuten puhelin- ja nettiyhtiötkin ihan samalla tyylillä. Uudet asiakkaat saa tuplasti halvempia sopimuksia.
Vakuutusyhtiöt, sähköyhtiöt, operaattorit
Kaikki nostavat hintoja aina mitä omituisimmilla verukkeilla vaikka kaikki ovat voimakkaasti voitollisia. Lääke on vaihtaa kaikkia joka vuosi tai vähintään kilpailuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Heh. Otin joskus aikoinaan liittymän joka maksoi 0,5 eur/kk. Nyt se maksaa 18 eur/kk. Osaavat korottaa itsenäisesti hintoja.
Otin vähän nettiä käyttävänä app storesta sellaisen eSim palvelun kuin Airalo.
Saa 5gb dataa kolmella eurolla. Lähinnä käytännä sitä kodin ulkopuolella whatsapp-puheluihin niin riittää kuukausia. Muutoin wifiä.
Ai että jos useampi käyttäisi halpoja esimmejä, tulisi melkoinen patti otsaan suomioperaattoreille 15€/kk "halpaliittymineen".
Joo jotain 38 euroa kuussa oli halvin mahdollinen mihin taipuivat silloin kun olin vielä heidän asiakas. No enpä ole enää, ja sittenpä alkoi parempia tarjouksia satelemaan, mutta pitäkööt tunkkinsa saa tana ainakin jonkin aikaa, kunnes nykyinen operaattori alkaa ärsyttämään. Mikähän lienee että pitää olla tuollainen "peli" että omaa asiakasta kohdellaan kuin paskaa ja ainoa keino asiallisen hintaiseen liittymään näyttää olevan se että vaihtaa operaattoria aina muutaman vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöt, sähköyhtiöt, operaattorit
Kaikki nostavat hintoja aina mitä omituisimmilla verukkeilla vaikka kaikki ovat voimakkaasti voitollisia. Lääke on vaihtaa kaikkia joka vuosi tai vähintään kilpailuttaa.
Parempi on kun ei osta mitään kuukausimaksullista palvelua. Kannattaa ostaa vain etukäteen maksettuja palveluja.
Elisa nostaa kaiken mahdollisen ja mahdottoman hintoja koko ajan. Puhelinliittymä, sähköposti, mobiilivarmenne, Nettiturva kaikkien hinta on noussut, ja uusimpana tulossa pakollinen joku suojaus jonka hinta vaan lisätään laskuun. Ja silti Elisan 5G toimii huonosti. Alkaa DNA vetää puoleensa.
Vierailija kirjoitti:
Minä otin Soneralta eli nykyisin Telia, oli 2 euroa, nyt yli 20 euroa.
Otin 3G-aikaan liittymän hintaan 2 e/kk. Nyt on 5G ja liittymä maksaa 15 e/kk.
Jos ei jatkuvasti parannettaisi verkkoja, olisi liittymätkin edullisia.
Minä tässä olen ihmetellyt, että jos otan maksullisen mobiilivarmenteen tarvitsenko sitten vielä senkin lisäksi turvapaketin joka minulle myyntiin n. vuosi sitten ja otin sen silloin koska puhuivat ympäri ja sanoivat sen turvaavan mm. identiteettivarkausilta. Vaikka olen yli 65 v. ymmärtän kyllä ikäisrkerni paljon näitä digiasioita ja selittämättäkin myös sen, että mobiilivarmennin olisi varmaan turvallisempi tapa kirjautua moneen paikkaan kuin pankin mobiilitunnus jota olen tähän asti käyttänyt. Näiden turvapakettien kanssa olen kuitenkin ymmälläni joten kertokaa viisaammat kuinka paljon näitä maksullisia turvapaketteja todellisuudessa tavallinen puhelimen käyttäjä tarvitsee? Minä maksan kohta näistä lisäpalveluista enemmän kuin mikä on puhelinliittymäni hinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otin vähän nettiä käyttävänä app storesta sellaisen eSim palvelun kuin Airalo.
Saa 5gb dataa kolmella eurolla. Lähinnä käytännä sitä kodin ulkopuolella whatsapp-puheluihin niin riittää kuukausia. Muutoin wifiä.
Ai että jos useampi käyttäisi halpoja esimmejä, tulisi melkoinen patti otsaan suomioperaattoreille 15€/kk "halpaliittymineen".
Miten tuolta saa 5gb dataa 3 eurolla??
Mulle se näyttä 3gigaa 7 eurolla ja se on voimassa vain 30 päivää. Joten se on täyttä roskaa.
Ja tuo nyt ei ratkaise sitä että pitäisi pystyä myös vastaanottamaan normipuheluita ja olla suomalainen numero.
Varmaan kannattaisi vaan siirtyä moi ja katsoa oman operaattorin vastatarjous moi rennolle (15€/kk ja 8gt dataa).
Kauppakeskuksissa on niitä liittymämyyjiä ihan siksi, että voit mennä vaihtamaan liittymäsi toiselle operaattorille. Jo samana iltana soittavat Elisalta ja tarjoavat halvempaa.