MIKSI EN laihdu? 157cm/98kg
Tässä tämän päivän ruoat
Aamupala
Muroja ja leipää
Lounas
Kolmioleipä, pulla ja päärynä
Päivällinen
Riisiä, kanaa, salaattia
Iltapala
Muroja ja leipää
Teen fyysistä työtä ja käyn 1h kävelylenkeillä päivittäin.
Kommentit (182)
Todennäköisesti proteiinin puute ja väärä kalorimäärä.Rasvaton paino määrittää todellisen kulutuksen eikä pelkkä vaaka.
Minut lihotti aikoinaan mehuvissyt. Kuvittelin ne jotenkin terveellisemmiksi kuin limpparit, mutta kaloreita tuli ja paljon. Nyt vaan vesi janojuomana.
Vanha ketju, mutta moni on silti saman tilanteen äärellä edelleen. Täälläkin on iän ja elintason tuomia kiloja sulateltu pikkuhiljaa viime vuosina ja vielä olisi toiset kymmenisen kiloa jäljellä, että olisin tyytyväinen.
Olen aina syönyt terveellisesti aterioiden osalta (ei eineksiä, roskaruokaa ym), mutta silti herkuttelen maltillisesti leivällä, pullalla, jäätelöllä ja suklaalla. Nykyisellä syömisellä ja liikunnalla paino pysyy kyllä nousematta, mutta että tästä vielä laihtuisi lisää, pitäisi melkein herkut jättää kokonaan pois, ja se tuntuu vaikealta, etenkin nyt kun pakon edessä on paljon kotona. Motivaatio on taas vähän hukassa, kun ei jaksaisi tsempata, joten kannustavia vinkkejä otetaan vastaan.
N40v 158cm / 80kg
Olen saman pituinen ja olen tänään syönyt seuraavasti:
Aamupala:
Kaurapuuro 2 dl hiutaleita, mustikoita, viili, pari klementiiniä, omena, 2 kuppia teetä rasvattomalla maidolla
Ruoka:
Riisi 1 dl keittämättömänä, n. 100 g broilerin sisäfilettä, jota marinoitu ennen uunissa paistamista pienessä määrässä pestoa yön yli, 250 g höyrytettyjä pakastevihanneksia.
Iltapalaksi syön rahkan kauraleseellä, pähkinöillä, herukkasekoituksella ja puolukalla. Lisäksi pala leipää siemenlevitteellä.
Juomana vesi.
Ja paino? Jotain 50-53 kiloa.
Mua lihottaa mehut joita juon sekä janoon että ruokajuomana. Ja alkoholi 2krt viikossa. Varmaankin. Millään ei tipu paino vaikka jätin jo yhden aterian päivässä pois kokonaan.
Vanha keskustelu, mut hiilareiden määrästähän tuo johtuu. Hiilarit pois, ni alkaa laihtuminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen saman pituinen ja olen tänään syönyt seuraavasti:
Aamupala:
Kaurapuuro 2 dl hiutaleita, mustikoita, viili, pari klementiiniä, omena, 2 kuppia teetä rasvattomalla maidollaRuoka:
Riisi 1 dl keittämättömänä, n. 100 g broilerin sisäfilettä, jota marinoitu ennen uunissa paistamista pienessä määrässä pestoa yön yli, 250 g höyrytettyjä pakastevihanneksia.Iltapalaksi syön rahkan kauraleseellä, pähkinöillä, herukkasekoituksella ja puolukalla. Lisäksi pala leipää siemenlevitteellä.
Juomana vesi.
Ja paino? Jotain 50-53 kiloa.
Sepä on pikkasen eri asia, kun pitäs ruveta laihtumaan. Tolla saa kyllä painosi ylläpidettyä, mut laihtuminen on tuskasta.
Pulla pois ja vaihdat sen viineriin.
Kyllä se on millä tuo alkoholi! 4päivämä viikosta kännit ha 3 päivää nolla annosta. Vähän väsyttää kyllä tää juopottelu.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä laihdu, jos:
Aamupala 500g muroja ja 8 leipää
Lounas Kolmioleipä, pulla 200g ja päärynä
Päivällinen 1500g riisiä, 3 kanaa ja salaattia
Iltapala 500g muroja ja 8 leipää
xD Olen ap:n mitoissa, mutta repesin tälle :D
Joo, ensinnäkin ap on liikkeellä väärällä taalla, laihduttaminen ei ole järkevää, vaan elämäntapamuutos, lopullinen sellainen. Mieti ap rehellisesti, onko tämä luettelosi oikeasti sellainen ruokavalio, mitä haluat pitää yllä koko loppuelämäsi ja onko se mielestäsi oikeasti terveellinen?
Proteiinia on liian vähän, 50 g päivä ei tuossa kyllä täyty, ei myöskään puoli kiloa kasviksia. Hiilareita on liikaa. Syöminen kuntoon, liikunta on aika epäolennainen asia laihtumisessa, etkä jaksa pitää kovaa treeniä koko loppuelämän ajan kuitenkaan, joten syömisestä kaikki lähtee.
Pikkuhiljaa painoa kertynyt ja useasti miettinyt parantaa tapojani, ehkä hetken jättänyt herkut väliin joskin syönyt liikaa pastaa sekä riisiä. Vähemmän yllättäen paino ei ole tippunut, kun yritys ei ole ollut edes puolivillainen. Pikemmin 10%villainen yritys.
Kesäkuussa päätin tosissani reagoida. Ostin vaa’an itselleni. Olen kiinnittänyt huomiota syömisiin, usein jättänyt pastan, riisin, perunan ja leivän kokonaan pois. Alkoholi on jäänyt. Ensimmäisen kuukauden harjoittelin syömisiä ja pidin mehupaastoja. Toisen kuukauden aikana lisäsin liikuntaa ja sama tahti jatkunut nyt kolmannen kuukauden aikana. 2.5 kuukaudessa paino tippunut 103:sta 95:teen kiloon ja tavoite jouluun mennessä olla alle 88 kilon,
Pitäisi varmaan viinin juominen lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan viinin juominen lopettaa.
Mulla sama edessä joo.83,3kg jäkittää viikko viikon jälkeen. Pituus 167cm. Vaatteet nykyään 44. En ymmärrä että mitä on tapahtunut!?
Mihis jätit listalta ne viikoittaiset suklaapatukat, sipsi- ja karkkipussit ym?
Oho, tämähän oli taas ikivanha lanka. Kuka näitä oikein nostelee??! :D